Doktorlar İçin SEO ve Dijital Pazarlama

Doktorlar ve Sağlık Kurumları İçin SEO

Doktorlar bireysel olarak hizmet verdiklerinde sağlık turizminin önemli bir paydaşıdır. Türkiye, sağlık turizminde önemli paya sahip bir ülkedir. Avrupa, Amerika ve Ortadoğu gibi büyük bölgelerden sağlık turizmi için ülkemizi ziyaret eden çok sayıda hasta vardır. Bu nedenle daha fazla kişiye ulaşmak isteyen doktorlar için SEO ve dijital pazarlama konusunda profesyonel çözümler sunuyoruz.

Web sitenizin farklı dillerde ön plana çıkması ve Google reklamları ile ön saflarda yer almanız için etkili stratejileri beraber belirliyoruz. Türkiye’de hizmet veren tüm doktorlar için bölgesel, ulusal ve uluslararası SEO stratejileri yürütüyoruz. Hizmet verdiğiniz alanda profesyonel çalışmalar yürütüyor ve tüm ihtiyaçlarınıza etkili çözümler sunuyoruz.

Doktorlar İçin SEO ve Dijital Pazarlamanın Yükselişi

https://www.youtube.com/watch?v=EsByzsD2tYo&list=PLZulioXhF0M9oMq9ZjeapMDNjvp7PSz_U&index=2

Sağlık sektörü pek çok açıdan diğer sektör çeşitlerinden ileride olan, ancak pazarlama strateji ve diğer tüketici merkezi sanayilerinde bir tık geride kalan bir sektör çeşididir. Bu durumda var olan mevzuatlar ve reklam yasağının da etkisi son derece fazladır.

Bazı çalışmalar sonucunda, internet kullanıcılarının %50’sinin tedavi seçenekleri hakkında çevrimiçi bilgi aradığı fark edilmiştir. Aynı araştırmaya göre, sağlık gayesiyle sosyal medya kullanımı 2013 ve 2015 yılları arasında %18’den %21’e yükselmiştir.

Geçmişte, sağlık pazarlaması; baskı, televizyon, radyo ve doğrudan posta gibi geleneksel yöntemler kullanılarak yapılmaktaydı ve doktorlar da kendilerini bu biçimde tanıtmaktaydı. Pazarlamacılar, reklam yayınlandıktan sonra gerçek zamanlı ayarlamaları yapmadan kampanyalar başlatılmakta ve en iyi sonucu ummaktaydı. 

Bir araştırmada; “Hastaneler şeffaflık ve sağlık hizmetleri konusunda iki yönlü iletişim talep eden son derece akıllı tüketiciler ile görüşüyor.” İfadesi geçmektedir. Bu tüketicilere hitap etmek için sağlık pazarlamacının ve web sayfası kullanan doktorların dijital pazarlama taktiklerini benimsemesi gerekmektedir.

Dijital pazarlama sağlık sektörünün gelişmesine yardımcı olmuştur.

Arama motorlarını bir araç olarak kullanarak, mükemmel içeriğe sahip hedefe yönelik yardım hazırlayarak ve hastaların sosyal medyaya çekmesi sağlanarak iyi bir dijital sağlık pazarlaması sağlanabilmektedir. Aynı şekilde web sitesi sahibi doktorlar için SEO ve dijital pazarlama çalışmaları uygulanabilmektedir. 

Sağlık pazarlamacıları için resmen yeni bir anlayış dijital pazarlama, sağlık pazarlamacılarının çalışma şeklini temelden bir değişikliğe uğratmıştır. Dijital pazarlama büyüme ve gelişmeye devam ederken, sağlık pazarlama endüstrisi de onu takip etmektedir ve doktorlar da bu takipte yer almaktadır.

İçerik üreten, aktif sosyal medya kullanan ve arama motoru optimizasyonu konusunda deneyimli danışmanlar ile çalışan doktorlar diğerlerine göre ön plana çıkmaktadır.

Sağlık kuruluşlarının ve web sitesi sahibi doktorların birkaç dijital pazarlama stratejine göz atması da oldukça önemlidir.

Arama Motorlarıyla Optimize Edilen İçerikler

Doktor SEO Çalışması Sonucu
Doktor SEO Çalışması Sonucu

Arama motorları, doktorların web sitelerine, diğer kaynaklardan üç kat daha fazla ziyaretçi gönderen dijital pazarlama yöntemidir. Aynı doktorları bir mobil cihaz üzerinden araştıran kullanıcıların %44’ünün randevu aldığı da tespit edilmektedir.

Sağlık pazarlamacıları ve web sitesi sahibi doktorlar, alakalı anahtar kelimeler içeren bir sayfa oluşturarak ve bilgilendirici sayfa açıklamaları yazarak stratejik açıdan başarılı bir pazarlama yapabilmektedir.

Sosyal Medyanın Aktif Kullanımı

Örnek Doktor Sosyal Medya Hesabı
Örnek Doktor Sosyal Medya Hesabı

Sosyal medya, hastalar ile etkileşim sağlamak, hekimleri desteklemek için doktorların kullanılabileceği alanlardan bir tanesidir. Doktorlar için sosyal medya pazarlama stratejileri, tartışmalara katılmak, oluşturmak ve nüfusu sağlıklı bilgiye teşvik etmeyi içermektedir.

Yakın zamanda yapılan bir araştırma, tüketicilerin bir doktordan tedavi görmek için aldığı kararların %57‘sinin sağlayıcılarının sosyal medya bağlantılarından etkilenmesi, bunun da hastaların çevrimiçi devreye giren doktorlara güvendikleri anlamına geldiğini açıklamaktadır.

Kaynaklar:

Justin Knott https://intrepy.com/seo-for-doctors Erişim Tarihi: 27 Haz 2022, 10:59

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir