Doktorlar için PR Çalışması Nasıl Yapılır?

Doktorlar için PR Çalışması Nasıl Yapılır?

Doktorlar için PR (Public Relation), Türkçe değimi ile halkla ilişkiler ya da pazarlama, zorlu sayılabilecek uygulamaları kapsamaktadır.

Doktorlar, sağlık sektöründe faaliyet gösteren meslek mensupları olduğundan, sağlık alandaki pazarlama yasakları kapsamında kalırlar. Bu durumda doktorların, ticari işletmeler gibi reklam yapabilmeleri mümkün olmamaktadır. Birer ticari işletme olmalarında karşın, doktorlar için PR uygulamaları, hasta ilişkileri kapsamını aşmayacak biçimde sınırlandırılmıştır. Doktorlar kampanya yapamaz ve reklam veremez gibi kesin yargılar söz konusudur. Bunun yanı sıra, muayenehanelerin rekabet içeren ifadeler kullanarak herhangi bir yayın yapabilmeleri de mümkün olmayacaktır.

Ciddi maliyetleri bulunan doktorların, kliniklerinin varlığını sürdürebilmek için elbette bir takım tanıtım faaliyetleri yapmaları gerekecektir.

Geleneksel olarak bu tanıtım genellikle hastaların birbirine tavsiyesi biçiminde olurken, kartvizit dağıtımı ve bazı basın yayın kuruluşlarda yayınlar yapmak da eski tip doktorlar için PR uygulamaları içerisinde sayılabilmektedir.

Ancak günümüzde, bireyselleşen dünya düzleminde, kulaktan kulağa etkileşim, yerini profilden profile paylaşım veya Google’a sormak kavramlarına bırakmış durumdadır.

Yani doktorlar, dijital dünyada varlık göstermemeleri halinde, herhangi bir varlık göstermemiş olurlar ve diğer hekimlere göre, daha az hastaya erişmektedirler.

Kimi hekimler, “benim hastam bana yeter” felsefesi ile çalışma hayatını sürdürürken, kimileri, uluslararası alandan dahi hasta çekebilmektedir.

İşte buna sebep olarak, bu hekimlerin etkili dijital PR çalışmaları yapmaları gösterilebilir ki, biz Current Works olarak tam da bu noktada müşterilerimize destek arz ediyoruz.

Current Works, dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama alanlarının her ikisinde de etkin hizmet verebilen bir firmadır. Ancak biz rasyonel ölçekte, özellikle doktorların tanıtım çalışmalarında, fiziksel reklamlar ve geleneksel pazarlama araçlarının neredeyse hiçbir etkilerinin olmadığını biliyoruz.

Uzun zamandır gerçekleştirdiğimiz sağlık sektörü pazarlama uygulamaları kapsamında, müşterilerimize hukuki engellere takılmayacakları, nitelikli hizmetleri sunuyoruz. Pekiyi doktorlar için PR çalışmaları, modern ilkelere göre nasıl yapılır?

PR Çalışmaları Nedir?

PR, yani halkla ilişkiler olarak adlandırabileceğiniz çalışmalar, markanız için kendine özgü bir çalışma dili oluşturulması ve markanızın tanıtımının yapılmasına için düzenlenen bir organizasyondur.

Bir e- ticaret firması için PR çalışmaları son derece önemlidir. Çünkü bu çalışmalar ile hedef kitleye ulaşılarak marka bilinirliği artırmaktadır ve marka sadakati yaratılmaya çalışılmaktadır. Doğru ve etkili bir PR olmadan markanın bunun sürekli değişmesi de oldukça zordur.

Doktorlar İçin Pazarlama Araçları Nelerdir?

Doktorlar için pazarlama araçları başlığı altında, yasal sınırlar dahilinde geleneksel çok fazla araç gösterilemez. Geleneksel reklam araçlarının birçoğu, sağlık kuruluşlarının reklam yasakları dahilinde sayılabilmektedir.

Örneğin, herhangi bir mecrada doğrudan tanıtım maksadıyla reklam vermek gibi bir durum söz konusu değildir. Ancak bilgilendirici içeriklerin, sponsorluk biçiminde yayınlanması mümkündür ki, bu türlü faaliyetlerin maliyetleri oldukça büyük olduğundan, pek çok hekim bu yolu kullanmaz.

Sponsorluk uygulamaları, genellikle büyük sağlık kuruluşlarının marka tutundurma faaliyetleri içerisinde yer alan uygulamalardır.

Doktorlar Neden PR Çalışması Yapmalıdır?

Doktorların PR çalışması yapması ile ilgili çıkarımda bulunmak mümkündür. İlk olarak; doktor açısından düşünmek gerekmektedir. Doktorların yaptığı çalışmaları insanlara duyurmak ve daha çok kişiye ulaşmak istemesi oldukça doğaldır.

Nasıl herhangi bir firma insanlara ulaşmayı hedefliyor ise, aynı şeyi doktorlar için de söz konusudur. Kendi polikliniği açmış olan doktorları düşündüğümüzde, onlar için PR çalışması ne kadar etkili olduğunu anlamak mümkündür.

İkinci olarak da karşı taraf için düşünerek bir çıkarımda bulunmak gerekmektedir. Son zamanlarda sağlık sektöründe çalışan kişi sayısının artmasıyla beraber insanlarda güvensizlik ortaya çıkmıştır.

Hangi doktorun işini iyi yaptığını anlamakta zorluk çeken insanlar çoğu zaman internet üzerinden araştırmalar yapmaktadır. İnsanların yorumlarına göre bir karara varmaları söz konusudur. Böylece PR çalışmaları yapan bir doktor da böyle düşünen insanlara daha kolay ulaşabilmektedir.

Doktorlar İçin PR Çalışması Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

PR çalışması kitlesini büyütmek isteyen doktorların yapabileceği bir uygulamadır. Fakat dikkat edilmesi gereken noktaları da bulunmaktadır. Hitap etmek istenen kitlenin beklentilerini göz önünde bulundurmak son derece önemli bir kriterdir.

Kitleyi belirlendikten sonra yapılacak tanıtım, reklam ve içeriklere karar vermek söz konusudur. Eğer kişiler, tek başına tanıtım reklam yapamıyor ise bu işte uzman birimlerle görüşerek tanıtımını yerine ücret karşılığında yaptırabilmektedir.

Sosyal medyada aktif olarak yer alınması kitlelere ulaşabilme açısından çok daha iyi bir durumdur. Aksi taktirde istenilen kitleye ulaşamamak söz konusu olabilmektedir.

İçerikler kaliteli ve insanların ilgisini çekecek nitelikler de olmalıdır. Böylece insanlar firma veya kişiler hakkında olumlu izlenime sahip olmaktadır. Eğer doktorlar web sayfasına sahipse de aktif olmalıdır.

Doktorların en dikkat edeceğimiz nokta ise çalışmaların örneklem olarak sunduğunun çok da belli olmamasıdır. Burada anlatılmak istenen; çalışmalarını sunarken bilgilendirme amaçlı sunduklarını düşündürtmeleridir. 

PR Çalışmasının Adımları

Doktor pr çalışması örneği
Doktor pr çalışması örneği

Daha önce de söz ettiğimiz gibi PR çalışması; bir firmanın potansiyel müşterilere ulaşmak, markanın daha güçlü tanıtımını salmak için yapılan çalışmaları tamamdır.

Dijital dünyanın stratejileri değiştirmesi ile birlikte PR çalışmalarının yerine dijital PR çalışmaları geçmiştir. Ülkemiz sağlık alanında da büyük bir gelişme kaydettiğinden dolayı da PR, doktorlar için de büyük önem kazanan bir alandır.

Halkla ilişkiler olarak da tanımlayabileceğimiz bu PR çalışmalarını özel sektörde faaliyet gösteren hastaneler ya da kendi merkezlerini muayene olarak çalışmalarını yürüten doktorlar tarafından alınmakta olan bir hizmettir. Bu noktada doktorların ve diğer tüm çalışanların PR çalışmalarındaki adımlarını incelemek gerekmektedir:

1-Adım: Kurumsal Bir Kimlik Oluşturmak

Doktorlar da ne kadar sağlık hizmeti verseler dahi bu sektörde özel bir firma mantığı ile çalışmaktadırlar.

Aynı branş dalında pek çok doktorun da bulunduğunu varsayarsak kurumsal bir kimlik oluşturmak ile başlamak gerekmektedir. Bunun için öncelikle kurumsal bir logo tasarımı ve kurumsal bir web sitesi oluşturma ile işe başlamak mümkündür.

Sağlık merkezinin ya da kendi ismi ile faaliyet gösterilen alanın özel bir marka haline getirilmesi gerekmektedir. Bunun içinde kurumsal kimlik oluşacak tüm çalışmalar hayata geçirmek mühimdir. Bu noktada profesyonel destek her zaman işe yarayacak ve süreci hızlandıracaktır.

2-Adım: Web Sitesi Optimizasyonu

Sağlık sorunu olan hastalar öncelikle Google gibi arama motorları üzerinden tedavi yolları ile ilgili araştırmalar yapmaktadır. Bunun sebebi gelişen teknoloji ve internet ortamının yaygınlaşmasıdır. Bu sebepten dolayı web sitesini doktorlar için seo kurallarına uygun biçimde optimize etmek önemlidir.

Web sitesine kayıt edilecek bilgiler de farklı ve son derece ilgi çekici olmaktadır. Sonrasında tedavi yöntemlerini ya da hastalıktan anlaşılır ve detaylı biçimde açıklamak, site üzerinden insanlar tarafından tanınır hale gelmeye imkan sağlamaktadır.

Doktor için PR çalışması süreci boyunca en verimli çalışmalar seoya yönelik işlemlerdir.

3-Adım: Sosyal Medya Kullanımı

Sosyal medya her türlü PR çalışması için çok önemli bir kanal niteliğindedir. Doktorlar da sosyal medyayı etkin kullanarak profesyonel bir PR çalışması yürütebilmektedir. Bundan dolayı doktorların, sosyal medya hesaplarından hemen takipçi kitlesini geliştirmeleri gerekmektedir.

Sonrasında ise bu sitede; yapacakları işlemlere ait görseller, videolar, bilgilendirici içerikler paylaşmaları gerekmektedir. Böylelikle insanlar doktorlara güven duymakta yaşadıklarını akıllarına hemen o doktorlar gelmektedir.

Sosyal medya kullanımı sürecinde bir yandan da doktorların, takipçi kitlesi ile etkileşime girmesini sağlayacak kampanyalar düzenlemeleri insanları harekete geçirmektedir.

Sık sık medya paylaşımları yapmaları ve burada aktif olarak marka bilinirliğini en yüksek seviye çıkartmaları doktorlar için iyi bir tanıtım avantajı olacaktır.

Kaynakça:
http://www.nbtalentservices.com/our-blog/pr-for-doctos

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir