Doktor Sosyal Medya Yönetimi

Doktorlar İçin Sosyal Medya Yönetimi

Sağlık alanında hizmet veren kurumlar ve bireysel olarak çalışan doktorlar için PR açısından sosyal medya çok etkili bir araçtır. Ancak sosyal medyada sağlık alanında çok büyük bir rekabet ortamı söz konusudur.

Bu nedenle doktor sosyal medya yönetimi konusunda ajansımızdan profesyonel destek alabilirsiniz. Doktorlara ait sosyal medya hesaplarında doğru içerikler üretilmeli ve hedef kitle ile doğru şekilde buluşturulmalıdır.

Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan reklam düzenlemeleri nedeniyle içerikler titiz bir şekilde hazırlanmalıdır. Bu nedenle sağlık alanında deneyimli ekibimiz ile sosyal medya yönetimi konusunda çalışabilirsiniz.

Sosyal medyayı etkili kullanan doktorlar çok geniş bir kitleye hitap edebilir ve yeni hastalara kolaylıkla ulaşabilir.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 5,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi Minimum 12 Ay
Reklam Yönetimi Hizmete Dahil
Paylaşım Planı Günlük Paylaşım
Grafik Tasarım Hizmete Dahil
Fotoğraf ve Video Çekimi Hizmete Dahil Değil
Moderasyon Hizmete Dahil
Raporlama Aylık Raporlama
Platformlar Facebook, Instagram, Tiktok

Doktor Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?

Doktor sosyal medya yönetimi, öncelikle doktorların uzmanlığını kanıtlama, hastada güven oluşturma ve yeni hastalara ulaşma konusunda en etkili stratejisi olmaktadır.  Sosyal medya mecraları doktor ile hasta arasında bir buluşma noktasıdır.

Doktorlar sosyal medya sayesinde özellikle sağlık turizmi açısından büyük kazançlar elde edebilir. Doğru şekilde sosyal medya kullanıldığında başka şehir ya da ülkelerde yaşayan hastalar ile iletişime geçebilmek de mümkün olur.

Doktorlar için sosyal medya yönetimi sayesinde itibar çalışmaları yürütülebilir. Hesaplar üzerinde dikkatli ve doğru bilgi içeren paylaşımlar yapılmalı ve hukuki sonuçları olmaması açısından bu alanda deneyimli hastalar ile çalışılmalıdır.

Doktor sosyal medya yönetimi için hemen bizi arayabilir ve detaylı bilgi alabilirsiniz.

Doktor Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

örnek doktor sosyal medya hesabı
örnek doktor sosyal medya hesabı

Sosyal medyada doktorun itibarı çok önemlidir. Bu nedenle de itibar zedelenmesi ortaya çıkmaması adına ekibimiz tüm paylaşımları profesyonel bir şekilde planlar. Aynı zamanda paylaşımlardaki tüm detayların bilimsel ve tıbbi bir karşılığı olmasına dikkat ediyoruz.

  • Doktor sosyal medya yönetimi için içerik yönetimi ve planlaması açısından da titiz çalışıyoruz. Hastaların ve sağlık sektörünün beklentilerini önemseyerek hareket ediyoruz. Aynı zamanda vizyonunuzu temsil edecek paylaşımlar hazırlıyoruz.
  • Sosyal medya yönetimi sırasında multimedya ögelerini (Görsel, video, post vs.) sosyal medya trendlerine uygun tasarlıyoruz. İçeriklerde bilimsel terminolojiye çok girmeden hastaların rahat anlayabilmesi için yalın bir dille hareket ediyoruz.
  • Doktor sosyal medya yönetimi hizmeti verirken öncelikle bilgilerin hedef kitle tarafından anlaşılabilmesi ve doktor-hasta iletişiminin sağlıklı bir şekilde kurulabilmesi bizim için önem taşıyor. Doğru şekilde optimize edilen sosyal medya hesapları ile yeni hastalara ulaşabilir ve hasta kitlenize kısa sürede gözle görülür artışı hissedebilirsiniz.
  • Sosyal medya hesap yönetimi sırasında bilimsel verilerden yararlanarak etkileşim almanızı ve organik takipçi elde etmenizi sağlayacak içerikler üretiyoruz. Aynı zamanda potansiyel veya mevcut hastalarınızla yorum, mesaj ve diğer alanlarda iletişim ve geri bildirim konusunda sizlere destek oluyoruz.
  • Estetik alanda hizmet veren bir doktorun sosyal medya yönetimi için öncesi/sonrası gibi yapılan uygulamaları tanıtan dikkat çekici ve etkili görsel içerikler hazırlıyoruz. Her türlü kurgu ve montaj konusunda deneyimli ekip üyelerimiz ile yanınızda oluyoruz.

Doktor Sosyal Medya Yönetimi Avantajları

  • Doktor sosyal medya yönetimi ile daha fazla kişiye erişim sağlayabilir ve sayfanıza daha fazla organik takipçi getirebilirsiniz.
  • Kendinizi potansiyel müşterilerinize etkili şekilde tanıtır ve randevu oranlarında gözle görülür bir artış elde edebilirsiniz.
  • Aynı alanda hizmet veren diğer doktorlardan daha bilinir hale gelebilirsiniz.
  • Kaliteli içerikler ve doğru görsellerle birlikte videoları kullanarak yaptığınız işi daha etkili bir şekilde tanıtabilirsiniz.
  • Sosyal medyada profesyonel destek ile etkili bir PR çalışması yapabilir ve bilinirliği kısa sürede arttırabilirsiniz.

Doktor Sosyal Medya Yönetimi İçin Neler Yapıyoruz?

  • Kendinize has ve özgün bir dil geliştirmenizi sağlıyoruz.
  • Sosyal medya üzerinde mevcut hastalarınız ve potansiyel hastalarınız ile etkili bir iletişim kurmanıza yardımcı oluyoruz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda ilgi çekici, sade ve samimi paylaşımlara yer veriyoruz.
  • Video ve görselleri gerçek uygulamalardan elde ediyor ve ilgi çekici multimedya prodüksiyonları yapıyoruz.
  • Alanınızla ilgili tıbbi terimleri hastalarınıza açıklayıcı içerikler oluşturuyoruz.
  • Sosyal medya hesaplarınızdaki tüm paylaşımlarınızın bilimsel olmasına özen gösteriyoruz. Her zaman bilimsel olarak kanıtlanmış bilgilere yer veriyoruz.
  • Paylaşımlarda ve sosyal medya etkileşimlerinde hasta mahremiyetini koruyor ve asla kişisel bilgileri başka bir kişi veya kurum ile paylaşmama konusunda titiz hareket ediyoruz.
  • Başka bir yerden aldığımız bilgi, belge, görsel ya da video gibi tüm içeriklerde kaynak göstermeyi ihmal etmiyoruz.
  • Sosyal medya reklamlarını etkili şekilde kullanıyor ve daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlıyoruz.
  • Sosyal medya sayfalarınızı düzenli olarak güncelliyoruz ve düzenli paylaşımlar yapıyoruz.
  • Kaliteli içerikler paylaşıyor ve içerikleri görsel ve videolar ile destekliyoruz.
  • Tüm sosyal medya platformlarına özel kampanyalar oluşturuyor ve hastalarınızın sayfanızı daha fazla takip etmesini sağlıyoruz.
  • Sosyal medya ajansı olarak doktorlara yönelik profesyonel sosyal medya yönetimi hizmeti veriyoruz.
  • Web sitenizden sosyal medya hesaplarınıza, sosyal medya hesaplarınızdan web sitenize bağlantılar oluşturarak daha fazla ziyaret, daha fazla takipçi ve daha yüksek dönüşüm oranı sağlıyoruz.

Sosyal medya konusunda profesyonel ekibimize her zaman güvenebilirsiniz.

Doktor Sosyal Medya Yönetiminde Reklam Etkisi

Doktor sosyal medya yönetimi için reklamlar büyük katkı sağlıyor.  Profesyonel yönetimde reklamları kullanarak aşağıdaki konularda fayda sağlıyoruz;

  • Reklam oluştururken bütçenizi, hedef kitlenizi demografik özelliklerini, potansiyel müşterilerinizin alışkanlıklarını ve reklam vereceğiniz lokasyonu önceden kontrol edebiliyoruz. Böylece istediğiniz konumda istediğiniz kitleye yönelik düşük bütçelerle erişim sağlayabiliyorsunuz.
  • Sosyal medya reklamlarında reklam bütçesini siz belirliyorsunuz ve her bütçeye göre reklam kampanyaları düzenleyebiliyorsunuz.
  • Mobil erişim ile birlikte potansiyel hastalarınız zaman ve mekana bağlı olmadan size ulaşabiliyor.
  • Diğer reklam mecralarına göre daha fazla kullanıcıya ulaşmanız mümkün oluyor.

Doktorlar İçin Sosyal Medya İçerikleri 

Doktorların sosyal medya hesapları yönetilirken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta kullanıcılarla güven ilişkisi kurmaya özen göstermektir. Çünkü söz konusu sağlık olduğunda kişilerin araştırma süreci daha uzun olmaktadır ve seçimlerinde daha titiz davranmaktadır. 

Bu amaçla ürettiğimiz içerik türleri:

  • Günlük hayatta kullanılabilecek bilgi içerikleri: Reels ya da post formatında üretilebilen bu içerikler hastaların ya da hasta yakınlarının doktorun sayfasını takip etmesi için kanca görevi görmektedir. Karşılıksız olarak sunulan bu pratik bilgiler zaman içerisinde hastanın doktora olan ilgisini arttırmaktadır. 
  • Ameliyat süreci hakkında bilgi veren içerikler: Ameliyat olmak isteyen hastaların doktora dahi sormaya çekindiği bir çok soru bulunmaktadır. Bu sorulara sosyal medya hesapları üzerinden cevap verilmesi hem hastanın bilinçlenmesini hem de ameliyat araştırması yapan hastaların doktoru tanımasını sağlamaktadır. Bu içerik formatı hem gönderi hem de reels formatında hazırlanabilir. Hikayelerde de kullanılabilir.
  • Hastalıklar hakkında bilgi veren içerikler: Sadece ameliyat hakkında bilgi vermek hastaların gözünde doktorun para odaklı olduğunun düşünmesine neden olabilir. Bunun önüne geçmek için hastalıklar hakkında da bilgilendirme içerikleri paylaşılmalıdır.
  • İşlem sırasında çekilen fotoğraflar ve videolar: Bu tarz içerikler doktorun mesleğini aktif olarak icra ettiğini göstermektedir. Doktorun aktifliği aynı zamanda deneyimli olduğuna da işaret ettiği için güven ilişkisi kurulmasında yardımcı olmaktadır.
  • Hasta yorumları ya da röportajları: Fiziksel hayatta referans ne kadar önemli ise dijitalde de benzer bir durum vardır. Hastalarınızın deneyimlerini paylaştığı ya da memnuniyetlerini ifade eden içerikler diğer hastalara örnek olmaktadır. Kişilerin başkasının aldığı hizmetten memnun olduğunu görmesi kendisinin de memnun olacağını düşündürmektedir. Kısaca doktora olan güveni arttırmaktadır.
  • Ameliyat öncesi-sonrası fotoğrafları: Ameliyat olmayı düşünen hastalar yaşayacağı değişimi ve sonrasında nasıl görüneceğini merak ederler. Öncesi-sonrası fotoğrafları bu merakın giderilmesinde sağlayan yegane içeriklerdir. Vaka fotoğrafının ameliyattan 1-2 yıl sonra çekilmiş olması ise hasta açısından daha güven verici bulunmaktadır. Çünkü bu ,aynı zamanda, doktorun hastayla ameliyat sonrasında da ilgilenmeye devam ettiğini gösterir. 

Bunlara ek olarak doktorun görünümü, ses tonu ve videolarda konuşurken kullandığı ifadeler de doktor hakkında bilgi verir. Doktorun steril görünümü saygınlık göstergesidir ve kamera karşısında da gerçek hayatta olduğu gibi konuşması ise güven vericidir. 

Doktorlar için sosyal medya içeriklerini özetleyecek olursak; bu içerikler doktorların kimliğinin ve yaptığı işlerin dijitalde sergilenmesidir. Kişiler alacağı sağlık hizmetine karşılık para ödeyeceği için hizmet satın alma işlemini gerçekleştirmeden önce neyle karşılaşacağını bilmek isterler. Dijital görünüm kişilere bu konuda bilgi vermektedir aslında. Eğer hesabınız yetkinliğinizi, tecrübenizi ve saygınlığınızı aktif bir şekilde gösteriyorsa güven vermekte ve içerikleriniz karşılığını almaktadır.

Kaynak:

https://www.aafp.org/fpm/2020/0100/p19.html

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir