Doktor Reklamı Nasıl Yapılır?

Doktor Reklamı Nasıl Yapılır?

Doktor reklamı yaparken öncelikle hedef kitleyi tanımalı ve nerelerde vakit geçirdiklerine yönelik analiz yapmalısınız. Aynı zamanda rakiplerinizin çalışmalarını takip edebilir ve reklam kampanyalarında başarı ve başarısızlıklarını inceleyebilirsiniz.

Bunun yanında reklam trendlerini takip etmeli ve etkili bir reklam stratejisi oluşturmalısınız. Ek olarak çok kanallı bir reklam stratejisi benimsemeniz önemlidir. Doktor reklamlarında sürekli olarak sonuçları izlemeli ve her zaman yeni reklam kampanyaları optimize etmek için yeni veriler elde etmelisiniz.

Doktor Reklamı Nasıl Yapılır?

Sağlık kuruluşları ve kendi kliniğinde hizmet veren doktorlar için yeni müşteri bulmanın en etkili yolu reklamdır. Doktorlar reklamlar ile sosyal medya, arama motorları ve diğer dijital kanallar üzerinden müşteriler çekebilirler. Doktor reklamı yaparken dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktaları şunlardır:

  • Geliri Artırmak için Hastaların İhtiyaçlarını Anlayın

Hastalarınızın ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlayın ve ardından tıbbi pazarlama içeriğinizi buna göre hazırlayın. İnsanlar sadece tedavi edilmek istiyorlar ama gerçekte neyin yardımcı olacağını gerçekten bilmiyorlar. Bu nedenle tedavi seçeneklerini doğrudan ortaya koymak yerine, iyileşmelerine tam olarak nasıl yardımcı olabileceğinizi vurgulayan pazarlama mesajınızı oluşturmalısınız.

  • Bir Video Pazarlama Stratejisi Uygulayın

Video içeriğinin 2023 yılında trafiğin %80’ini oluşturması beklenmektedir. YouTube, Google’dan sonra ikinci en büyük arama motoru olduğundan, tıbbi pazarlama stratejinizdeki videoyu görmezden gelemezsiniz. Görsel içerik, potansiyel müşteriler üzerinde metinden daha fazla etkiye sahiptir. Video kullanmak, web sitenizin arama motoru sıralamalarını iyileştirmeye de yardımcı olur.

  • Hastaları Yorum Bırakmaya Teşvik Edin

Doktorlar için pazarlama söz konusu olduğunda incelemeler kritik öneme sahiptir. Hastaların yaklaşık % 72’si yeni bir doktor ararken çevrimiçi incelemeleri göz önünde bulundurur. Olumlu eleştiriler, hastaların uygulamanıza güvenmelerini sağlayacaktır. Mevcut hastalarınızı, inceleme sitelerinde uygulamanız ve personeliniz hakkında gerçek yorumlar bırakmaya teşvik edin. Ayrıca, olumlu veya olumsuz olsun, bu yorumlara yanıt verin.

  • Bir Bütçeniz Olsun

Artık kitlenizin kim olduğunu ve hangi stratejinin onlara ulaşacağını belirlediğinize göreögerçekçi bir bütçe belirlemeniz gerekir.

Bütçeniz, uygulamanızın büyüklüğüne ve şirket içi veya dış kaynaklı pazarlamacılarınız olup olmadığına bağlı olacaktır. Tıbbi tesisler için yaygın kuralı kullanabilir ve brüt gelirlerinizin % 2-5’ini pazarlama için ayırabilirsiniz.

  • Mobil Öncelikli Bir Zihniyete Sahip Olun

Son araştırmalara göre Türkiye’de insanların % 97’sinin cep telefonu var ve %85’i akıllı telefonlardır. Diğer endüstrilerde olduğu gibi, hastaların arama yapmak zorunda kalmadan doktorlara erişmeleri gerekir. Mobil uyumlu bir site, hastaların herhangi bir yerden randevu almalarını ve iletişim foru doldurmalarını mümkün kılar.

  • Açık Olun

Belirli sonuçları garanti eden veya vaat eden örneklerden veya referanslardan kaçınmanız önerilir. Bunun yerine, “sonuçlar değişebilir” gibi sorumluluk reddi beyanları kullanın. Her türlü rekabet üstünlüğünden kaçının ve insanlara karşı açık hareket edin.

Doktor Reklamı Avantajları Nelerdir?

Doktor reklamının doktorlara, hastanelere ve kliniklere sunduğu avantajlardan bazıları şunlardır:

  • Ölçeklenebilirlik

Doktor reklam çabalarınız ihtiyaç duyduğunuz kadar geniş bir seçeneğe sahip olabilir. Küçükten başlamak ve işletmeniz büyüdükçe büyümek için çok elverişlidir. Küçük ölçekli reklam, maksimum sonuç için pazarlama çabalarınıza şekillendirmenize yardımcı olacak temel metrikleri size verebilir.

  • Veriye Dayalı

Dijital reklamcılık ve pazarlama, belirli doktorlara en etkili pazarlama yöntemlerini belirlemenize yardımcı olabilecek çeşitli veri noktaları sunar. Bu, dijital pazarlama çabalarınızın yatırım getirisini belirlemenize yardımcı olabilir. Böylece pazarlama bütçenizi iyi bir şekilde kullanabilirsiniz.

  • Maliyet

Reklam maliyetinden bahsetmişken dijital reklamcılık, bir servet harcamadan hastalara ulaşmanın uygun maliyetli bir yoludur. Sosyal medya kanalları ve bir web sitesi de dahil olmak üzere kanallara sahip olduğunuzda minimum maliyetle hasta adaylarına ulaşan içerikler oluşturabilirsiniz.

Doktor Reklamı Kanalları Nelerdir?

Hastaları çekmek ve meşgul etmek için birden fazla dijital reklam içeriği türü kullanılabilir. Hedef kitlenin tercih ettiği bazı alanları gruplandırabilir ve onları pazarlama için en etkili kanallar haline getirebilirsiniz. Doktor reklamı yaparken kullanabileceğiniz bazı kanallar şunlardır:

  • Video

Dışarıdaki tüm dijital reklam kanalları arasında video, doktorlar için en iyi performansı gösteren kanaldır. İnsanlar zaten YouTube videolarını izliyorlar. Bu yüzden doğru şekilde oluşturulmuş uzmanlık alanı ile alakalı videolar eklemek doğal bir sonraki adımdır.

Doktorlar tekliflerini ve getirdikleri faydaları vurgulayan tedavi videoları ve bilgilendirici videolar oluşturabilir. Videolarınızı kısa ve özlü tuttuğunuzdan emin olun. Böylece insanlar hızlı molalar sırasında kolayca izleyebilirler.

  • PPC ve Bölgesel Reklamcılık

Video reklamları PPC (tıklama başına ödeme) reklamları olarak oluşturabilirsiniz. Bu, video reklamınızın, hedeflediğiniz anahtar kelimeler için Google’ın Arama Motoru Sonuç Sayfalarının (SERP’ler) en üstünde görüneceği anlamına gelir. Bir SERP’nin en üstünde olmak bir hasta adayının başka bir yere kaydırmak yerine reklamınızı tıklamasını daha olası kılar.

Diğer bir seçenek de belirli bölgeleri programlı olarak hedeflemek ve hizmetlerinizi hem hedef hem de hedef olmayan bölgelerde pazarlamaktır. Current Works bölgesel hedeflemeler ile istediğiniz yerlerdeki hasta kitlesine de ulaşmanızı sağlar.

  • E-posta

En iyi pazarlama stratejilerinden biri e-postadır. Hızlı, uygun maliyetli ve hedeflidir. Yani mesajınızı kitlenize göre özelleştirebilirsiniz. Müşteri adaylarını ve mevcut müşterileri yeni teklifler hakkında bilgilendirmek ve e-posta listenizdeki hasta adayları görüşmeler başlatmak için e-posta pazarlamasını kullanın. Current Works hastalara doğru zamanda ulaşmanıza yardımcı olabilecek kapsamlı bir e-posta veritabanı konusunda da sizlere yardımcı olacaktır.

  • Sosyal Medya

Araştırmalar doktorların yüzde 90’ının sosyal medya platformlarını kişisel kullanım için kullandığını ve yüzde 65’inin sosyal medyayı profesyonel olarak kullandığını ortaya koymuştur. Paylaşılması kolay bilgilendirici ve ilgi çekici yayınlar oluşturarak sosyal medyadan yararlanın. İçeriğinizi yayınlandığı gibi görmelerini sağlamak için hedef kitlenizle bağlantı kurun. Bir doktor olarak sosyal medyayı kullanırsanız birçok rakibinizin önüne geçebilirsiniz.

  • Hasta Hatırlatmaları

Yıllık kontroller veya düzenli ziyaretler gerektiren bir uygulama yürütüyorsanız, hastalara posta veya e-posta yoluyla hatırlatma kartları gönderin. Hastalar genellikle yararlı zamanlama hatırlatıcısı için minnettardır ve kartlar hastaları yeni bir doktor aramalarına neden olmak yerine size geri çekebilir. Hastaların kartları kaydetme olasılıkları daha yüksektir.

  • Web Arama Ağı Reklamcılığı

Birçok kişi doktorları bulmak için Web aramalarını kullanır. Belirli anahtar kelimeleri seçmenize ve reklamlarınızı bölgenizdeki kullanıcılara hedeflemenize olanak tanıyan bir araç olan Google Adwords’ü kullanmayı düşünün. Örneğin, bir jinekologsanız, yumurtalık sağlığı, jinekoloji ve jinekolog gibi alanınızla ilgili anahtar kelimeler seçmelisiniz. Hizmet bölgeniz için de anahtar kelimeler seçin. Sağlık bilgilerini ve yerel doktorları arayan kullanıcılar, reklamınızı arama sonuçlarında görür. Reklamınız ilgi çekiciyse (sağlık hizmeti ipucu vererek, indirim sunarak veya okuyucunun ilgisini çekerek), kullanıcılar reklamınızı tıklayıp uygulamanızı seçebilir.

  • Web Sitesi Reklamcılığı

Birçok sağlık odaklı web sitesi doktor arama araçları sunmaktadır. Bu sitelerde reklam satın almayı düşünün. Bir profil doldurma ve hastalara uygulamanız hakkında önemli bilgiler sağlama seçeneğiniz olabilir. Bu, kalabalığın arasında öne çıkma ve uygulamanızı benzersiz kılan şeyleri iletme fırsatınızdır.

  • Çok Kanallı Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturmak için Current Works

Doktorların dijital reklam ve dijital pazarlama stratejilerine birden fazla temas noktası eklemeleri gerekir. Current Works ekibi çevrimiçi oldukları her yerde hastaların ilgisini çeken çok kanallı pazarlama kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Doktor Reklam Çalışmalarındaki Deneyimlediklerimiz

  • Sadece ameliyat öncesi sonrası görselleri paylaşmak hastanaları ikna etmeye yeterli değil.
  • Doktorun kişisel hayatından kareler paylaşmanın randevu oranlarını arttırıyor.
  • Web sitesi içeriklerinde işlem sonrası değil işlem öncesi bilgilendirmeler talepleri arttırıyor.
  • TV yada basın bültenleri dönüşüm oranlarına olumlu fayda sağlıyor.
  • Youtube videolarının direkt randevuya dönüşecek talepler üretiyor.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir