Dofollow Backlink Nedir

Dofollow Backlink Nedir, Nasıl Verilir ?

Dofollow, bir web kodlama terimidir ve gelen bağlantının, bağlantıyı veren site tarafından ne şekilde benimsendiğini gösteren değerdir.

Dofollow backlink, sağlayıcı yani yönlendiren sitenin bu linke güvendiğini ve arama motorunun bu linki takip etmesi gerektiğini ifade eder. Özellikle otoriter sitelerden gelen dofollow backlinkler bu nedenle son derece büyük öneme sahiptir.

Ancak toplam link sayısı ve alaka düzeyini de dikkate alarak, bu uygulamalardan alacağınız dofollow linkler eğer sizin sitenizin içeriği ile alakalı değilse veya etki alanınızdan çok yüksek seviyede ise arama motoru tarafından negatif algılanabilir.

Geçmişte arama motoru değerlemeleri yoğunlukla gelen bağlantılar ile yapılmaktaydı. Öyle ki; kimi sitelerin içerik bakımında hiçbir değerleri olmamasına karşın, ciddi bir arama motoru görünürlüğüne sahip olması durumu söz konusuydu.

Google, arama yapanların doğru kaynaklara erişebilmelerini sağlamak amacıyla, backlink sağlama noktasında ciddi regülasyonları bu negatifliği ortadan kaldırmak için geliştirdi.

Zira içi boş ve faydasız siteler, sırf dışarıdan bağlantı aldıkları için listelerde yükseldi ve Google tarafından kullanıcı deneyimi bir dönem ciddi şekilde azaldı.

Günümüzde backlink, son derece hassas kullanılması gereken ve rel kodlarına özen gösterilmesi gereken bir uygulamadır. Google site sahiplerini gelen bağlantılarla sorumlu tutar. Hiçbir site sahibi, “bana gelen linkleri bilmiyorum” dememelidir.

Google ve benzeri birçok firma tarafından sunulan link değerleme araçları kullanılarak, linklerin özellikleri incelenmeli, kurallara uygun olmayan linkler reddedilmelidir.

Dofollow Backlink Nedir?

Dofollow backlink sayısı ve organik trafik

 

Dofollow backlink, bir web sitesinden diğerine herhangi bir koşul olmaksızın verilen bağlantıdır. Bağlantı veren site, yönlendirdiği bağlantının kendisi tarafından güvenilir olduğunu belirtmiş olur. Dofollow bağlantılar, nitelikli sitelerden alınmaları halinde ciddi anlamda SEO faydası olan bağlantılardır. Ancak düşük profilli siteler, bağlantı verilen site ile ilgili olmayan siteler ve dışarıya çok fazla bağlantı veren sitelerden gelen bağlantılar, faydasından çok zararlıdır.

Ayrıca gelen bağlantıların çoğunluğunun dofollow özelliğine sahip olması da genel siteler için beklenen bir durum olmadığından, backlink değerlendirmesinde sitenin zarar görmesine neden olabilir. Bu nedenle site yöneticilerinin gelen bağlantıları düzenli olarak izlemesi ve kendileri ile ilişkili olmayan gelen bağlantılar ile niteliksiz veya zararlı bağlantıları reddetmeleri gereklidir.

Dofollow Backlink özelikleri nelerdir?

Dofollow Backlink Kaynak Kodu
Dofollow Backlink Kaynak Kodu

“Do follow” kelime anlamı itibariyle, “takip et” demektir. Normal bir link koduna bu kod özel olarak eklenebildiği gibi, bu kodun veya tersinin eklenmemesi durumunda arama motoru bağlantıyı izler.

Bağlantıyı izlemek, farklı şekillerde sonuçları olan bir durumdur. Bunların başında, Google robotlarının siteyi daha sık ziyaret etmesi gelir ki, güncelleme sıklığının arttırılması bakımından bu oldukça faydalıdır.

Bununla birlikte, arama motoruna “bu site faydalıdır” mesajı da bağlantıyı veren site tarafından verilmiş olur. Her iki durumda da sitenin otoritesi yükselecektir.

Reklamlar ve benzer sponsor bağlantıların dofollow özellikleri yoktur. Bu bağlantılar otorite yükseltme özelliğine sahip değildir.

Hangi Sitelerden Dofollow Backlink Alınabilir?

Dofollow backlink veren kaynağın niteliklerinin önemi yadsınamaz. Hatta linkin faydalı veya zararlı olması durumu, link gelen bağlantı ile doğrudan bağlantılıdır. Burada birkaç faktörden söz etmek gerekir.

  • Gelen bağlantının kalitesi
  • Gelen bağlantıyı gönderen sitenin toplam link çıkışı sayısı
  • Bağlantı gönderen sitenin, bağlanılan site ile ilişki düzeyi
  • Bağlantı alan sayfaya gelen toplam bağlantı

Ortalama özelliklere sahip bir web sitesine gelmesi beklenen ortalama bağlantı sayısı arama motorları tarafından belirlenmiş ve sınırlandırılmıştır.

Bu nedenle, bir sayfaya gelecek bağlantı sayısının çok yüksek olması durumunda, durum şüpheli olarak işaretlenir. Bununla birlikte, bağlantı gönderen sayfanın, toplam link çıkışları da şüphe uyandıracak sayıda olmamalıdır.

Zaten çok fazla link çıkışı olan sitelerin otorite değerleri de düşük olur ve gelen bağlantının türü ne olursa olsun değerleri düşük olacaktır. Sayı faktörünün de içinde yer aldığı kalite faktörlerini inceleyelim.

  • BacklinkBacklink kalitesi

Google ve diğer arama motorları, backlinkler üzerinde ciddi değerlendirmeler yaparlar. İstismar edilmemesi için ciddi regülasyonlar yapılan bu işlemler kapsamında, gelen bağlantının kalitesi en temel değerleme unsurlarından bir tanesidir.

Bazı sitelerden gelen bağlantıların doğrudan zararlı olduğu kabul edilebildiği gibi, kimilerinin bağlantı sattığı kararına varılmış olması durumunda, gelen bağlantının kalitesi sıfır seviyesine kadar düşebilir.

Gelen bağlantının kalitesini etkileyen faktörlerin başında;

  • Bağlantı veren sitenin otoritesi
  • Bağlantı veren sitenin toplam trafiği
  • Bağlantı veren sitenin güvenilirliği

Verileri yer alır. Kanunlara aykırı yayınlar yapan siteler, pornografi ve benzeri içerikleri barındıran sitelerden alınan bağlantıların değerleri sıfır ve altındadır. Yine çok düşük trafiği olan ve otorite değeri olmayan sayfalardan gelen bağlantıların da bir öneminden söz edilemez.

  • Bağlantı kaynağının toplam link çıkışı

Geçmişte, Top List olarak nitelenen bazı kaynakların verdikleri linkler, arama motorları tarafından izlenir, sitelerin verdikleri toplam bağlantı sayısı dikkate alınmazdı.

Ancak günümüzde DMOZ sisteminin dahi etkinliği ortadan kalkmış durumda iken binlerce link veren bir sitenin etkin olmasından söz etmek oldukça güçtür. Bu sitelerden gelen bağlantıların “dofollow” olması fark etmeksizin, link değerleri yok denecek kadar azdır.

  • Dofollow Linkin Alaka Düzeyi

Bir web sitesinin herhangi bir kaynaktan alacağı backlink, kendisi ile alakalı bir kaynaktan geliyor olmalıdır. Örneğin, sağlıkla ilgili bir siteye, çimento üreticisi bir firmanın sitesinden bağlantı gelmesi olağan değildir.

Bu gibi durumlar çoğunlukla hile olarak değerlendirilir ve linkin değersiz olması bir yana bu linkler zararlı linkler haline gelir.

Bazı durumlarda alakalı olmayan sayfalardan alınan linkler zorunlu olabilir ki, bu durumda ya arama konsolundan link reddi yapılmalı ya da linki gönderen kaynaktan “noflollow” işaretlemesi yapması istenmelidir.

Google, tüm değerler bir yana, gelen bağlantıların alaka düzeyi konusunda büyük hassasiyete sahiptir.

İlgili kaynaklardan gelmeyen verilerin analizinde, genel kaynaklar (sosyal medya, basın yayın kuruluşu vb) değilse link “kötü link” olarak konumlanır. Bu da arama motoru sonuçlarında büyük negatifliklere neden olabilir.

  • Sayfanın aldığı toplam bağlantı

Bir web sitesinin olağan şartlarda alabileceği toplam dofollow link sayısı, Google veri tabanındaki ortalama değerlere göre tespit edilir. Bunun çok ilerisinde link girişi olan sayfa veya sitelerin, muhtemel hile durumu dikkate alınır ve site izleme konumuna alınabilir.

Google bazı durumlarda site yöneticisine bağlantılar hakkında bilgi verebilirken, çoğu durumda kötü veya kalitesiz bağlantılar bildirilmez.

Sitenizin çok fazla bağlantı alması halinde dahi arama motorlarında var olmaması veya yükselememesi bundan kaynaklanıyor olabilir.

Bu nedenle sitenizin analizleri içerisine düzenli link analizi uygulamasını katmanızda fayda vardır. Zira bir siteye gelen dofollow ve nofollow backlink sayısı dahi, sitenin toplam backlink performansı üzerinde etkilidir. Çok fazla dofollow backlink almak da, negatif bir unsur olabilir.

Markanıza Uygun Backlink Stratejisini Belirleyin

Açıklamalarımızın tümünde, dofollow veya nofollow olması fark etmeksizin, gelen bağlantıların mevcut otoriteyi parametrik biçimde artırması gerektiğine vurgu yaptık.

Olağan dışı link gelişleri ve markanızın dijital dünyadaki toplam bilinirliği ile paralellik arz etmezse, sonuçlar yıkıcı olabilir.

Google, site sahiplerine link almaya çalışmak yerine nitelikli pazarlama yapmayı önerir. Pazarlama ilkelerini dijital dünyaya doğru şekilde entegre eden ve pazarlama ilkelerini genel çalışma prensipleri içerisinde de bulunduran firmaların doğal olarak yükselmesi beklenir.

Google, site sahiplerine; iyi birer işletme olmayı önerir. Bunu yapabilmek için hileli yöntemler veya pazarlamanın detay özelliklerinden daha fazla faydalanmak yerine, total olarak gelişmek esas prensiptir.

Google’a göre, iyi pazarlama yapan firmanın, orta ve uzun vadede kendi gelişimini en iyi şekilde sürdüreceği ve dolayısıyla müşterilerinin dikkatini çekeceği varsayılır.

İşletme, nitelikli pazarlama yaparak, kendini ve dolayısıyla müşteri ilişkilerini geliştirdiği sürece, doğal dofollow backlinlere zaten sahip olacaktır.

Bu bakımdan işletmelerin link almaya çalışmak yerine, uzman dijital pazarlama firmaları ile çalışmalarında büyük fayda vardır. Bu sayede uzun vadeli ve kalıcı gelişim kaydedilmesi mümkün olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir