Skip to content
SEO

Diş Hekimleri için SEO ve Dijital Pazarlama 

Diş Hekimleri için SEO ve Dijital Pazarlama 

Sağlık sektöründe reklam ve pazarlama, sektördeki kanuni sınırlamalar nedeniyle oldukça zordur. Tüm yasaklara rağmen, muayenehane ve kliniklerde hizmet vermeye devam edebilmek için, sağlık kuruluşları da ticari gelir elde etmek zorunda olduğundan, pasta temin etmek için pazarlama tekniklerine ihtiyaç duyarlar.

Diş hekimleri için dijital pazarlama ve diş hekimleri için SEO uygulamalarının kanunda belirtilen sınırlamalara uygun şekilde gerçekleştirilmesi bu bakımdan büyük önem arz etmektedir. 

Diş hekimleri ve diş klinikleri, diğer herhangi bir ticari işletme gibi doğrudan reklam yapabilme imkânına sahip değildir. Televizyonlar, gazeteler ve benzeri yaygın Medya araçlarının kullanılması; hem sektörün genel özellikleri hem de kanunlar nezdinde konulan sınırlamalar nedeniyle mümkün değildir.

Duvar yerine, yeni nesil uygulamalar tercih edilebilir ki, zaten dijital Pazarlama ve bu kapsam içerisinde önemli bir yere sahip olan SEO uygulamaları geleneksel pazarlama yöntemlerine göre çok daha etkili yöntemlerdir. 

Geleneksel pazarlama yöntemleri, günümüzde hasta alışkanlıklarının daha doğru bir deyişle toplum alışkanlıklarının değişmiş olması nedeniyle artık yeterince verim elde edilen pazarlama yöntemleri değildir.

Örneğin; internet çağı öncesinde pek çok ihtiyacımız da başvuru yaptığımız sarı sayfalar gibi rehberler artık hiç kullanılmaz. Bunun gibi; gazete ilanları da neredeyse hiç etkili değildir. Buna sebep olarak, internetin hayatımızda kapladığı yeri ve alışkanlıklarımızın bu yönde değişmiş olmasını gösterebiliriz.

Sonuç olarak diş hekimlerinin pazarlama ihtiyaçlarını karşılamak noktasında, modern teknikleri kullanarak herhangi bir yasal sınırlamaya tabi olmaksızın pazarlama yapabilmek mümkündür.

Ayrıca dijital pazarlamanın ulaşmış olduğu seviye itibarıyla ve internetin doğası gereği, dünyanın her yerine hitap edebilen pazarlama çalışmaları gerçekleştirilerek, yabancı hastaların temini de mümkün olabilmektedir.

Biz Current Works olarak, sağlık sektöründe uzun zamandır pazarlama operasyonları gerçekleştiriyor, gerek fiziksel pazarlama, gerekse dijital pazarlama alanında müşterilerimize efektif çözümler sunuyoruz.

Yerel, ulusal ve uluslararası SEO ve pazarlama operasyonlarımız sayesinde, dönüşüm oranları artan müşterilerimiz, uzun vadede büyüyüp kalite standartlarını yükseltebiliyor.

Diş hekimleri için dijital pazarlama 

Dijital Pazarlama, internet kapsamında yer alan tüm reklam ve tanıtım faaliyetlerini içeren, bununla birlikte müşteri ilişkileri, fiyat politikaları geliştirme ve iş geliştirme süreçlerini de kapsayan uygulamaların bütünüdür. 

Google tarafından tüm dünyaya sunulan arama motoru teknolojisi, günümüzde pazarlama dünyasının odak noktasıdır. Neredeyse tüm tüketici ve ihtiyaç sahiplerinin, ihtiyaçlarına yönelik araştırmaları yaptığı zemin olan Google, site sahipleri yani işletme sahiplerine, platform üzerinde yer alma imkanı sunar. 

Google aramalarında liste üzerinde yer almak için herhangi bir bedel ödemek gerekmez. Ancak Google’da üst sıralarda yer almıyorsanız, kullanıcıların sitenize ulaşması ihtimali düşüktür. Google internet sitelerine, arama sonuçlarında yükselebilme imkanı sunar.

Ancak bu sonuçlarda üst sıralarda yer almak için bazı niteliklere sahip olmak gerekir. İşte bu niteliklere sahip olmak için gerçekleştirilen uygulamaların bütününe, arama motoru optimizasyonu veya kısaltması ile SEO diyoruz.

Kimi kaynaklar ve uygulamayı gerçekleştiren kişi ya da firmalar dahi, SEO ile dijital pazarlamayı birbirinden ayrıştırmaya çalışmaktadır. Bu düşünce oldukça yanlış ve Google’ın yaptığı tanımlamaların taban tabana zıttıdır. 

Google, nitelikli işletmenin üst sıralarda yer almasını öngören bir algoritmaya sahiptir. Bu diş hekimleri veya diş klinikleri için diğer sektörlerle farklılık arz etmez.

Google Bütün listelenen sitelere aynı algoritma ile öyle çıkma fırsatını sunar. Eğer site ve sitenin sahibi olan marka nitelikli dijital pazarlama operasyonları gerçekleştirmez ise Google’da üst sıralarda yer alması da mümkün olmayacaktır.

Yani bir başka değişle arama motoru optimizasyonu sistematiği ile dijital pazarlama operasyonları iç içe geçmiş durumdadır demek hiç de yanlış olmaz. Hatta Google’ın arama motoru optimizasyonu algoritması olarak tanımladığı sistem; tam olarak mükemmel dijital pazarlama sistematiğini ifade eder. 

Dijital pazarlama yapmak isteyen tüm işletmeler, sektörde bilinirlik sahibi olmalı, müşterilerinden veya hastalarından pozitif geri bildirim almalı, dijital dünyada sürekli aktif olmalı ve Dijital dünyanın mümkün olduğunca fazla enstrümanını kullanıyor olmalıdır. 

Google’a göre; bu yeterlilikleri sağlayan işletmeler hangi sektörde faaliyet gösteriyor olurlarsa olsunlar, nitelikli işletmelerdir. Hatta Google bazı dökümanlarında, SEO algoritması ile işletmeleri, nitelikli işletmeler olmayan teşvik ettiğini de ifade eder.

Dijital Pazarlama Kanalları 

Dijital pazarlama, internet üzerinde gerçekleşen tüm faaliyetlerin bütünüdür. Ancak faaliyetlerin pazarlama ismini alabilmesi için fayda sağlaması gereklidir. Gelişigüzel pazarlama etkinlikleri herhangi bir fayda elde edilmesine neden olmaz.

Kaldı ki bu noktada kanuni hatalar yapılması halinde, ciddi sorunlarla karşılaşabilmek de kuvvetle muhtemeldir. Bu nedenle dijital pazarlama yapılırken, örneklem seçimi, bütçe hazırlanması ve pazarlama stratejisinin geliştirilmesi süreçlerinin özenle gerçekleşmesi gerekir.

Dijital pazarlama kanalları, sektörle ilişkili olmak kaydıyla internetin genelini kapsamak durumundadır. Kimi sektörler için bazı dijital medya araçları gereksiz olabileceğinden bu hesaplamanın doğru yapılması gerekir. Diş hekimleri için ise genel olarak birçok kanal kullanılabilir. Bu araçlara değinelim.

Web Sitelerinin Pazarlama İşlevi

Diş hekimi:kliniği web sitesi tasarımı örneği
Diş hekimi:kliniği web sitesi tasarımı örneği

Dijital pazarlamada web siteleri, olmazsa olmaz araçlardır. Bir web sitesi, yayını yapan girişim için kurumsal kimlik niteliği taşır. Kurumsal kimliğin dijital ortama taşınması sürecinde web sitesi yayınları, en doğru şekilde yapılmak durumundadır.

Diş hekimi web sitesi tasarımı ve kurulması da, bu bakımdan hayati öneme sahiptir. Zaten SEO uygulamalarının gerçekleştirilebilmesi için bir konak, yani ana merkez aracın var olması zorunludur.

Web sitelerinin arama motorları ile uyumlu inşa edilmesi, arama motoru optimizasyonu, yani SEO (Search Engine Optimization) uygulamaları için temel niteliktir.

SEO uyumlu inşa edilmemiş bir sitenin, SERP sıralamasında ön sıralarda görüntülenmesi, teknik olarak imkansızdır. Bu nedenle sitenin kuruluşu itibariyle, bu uyumluluğun sağlanması gerekir.

Diş Hekimi Araması Harita Sonucu
Diş Hekimi Araması Harita Sonucu

Arama motoru uyumlu web sitesi, ister diş hekimi ister başka bir kuruluş için yapılsın, teknik niteliklerinin yanı sıra, içerik geliştirme özellikleri bakımından da sunuma uyumlu olmak durumundadır.

SEO uyumlu içerik veya yaygın tabiri ile SEO uyumlu özgün makale ile donatılmış web sayfalarının arama motoru performansı, diğer sitelere göre çok daha iyi olacaktır. Bununla birlikte, özgün grafik içerik yüklemesi yapılması da oldukça önemlidir.

Dijital Pazarlamada Sosyal Medya

Örnek Diş Hekimi Sosyal Medya Tasarımı
Örnek Diş Hekimi Sosyal Medya Tasarımı

Sosyal medya, günümüzde hemen herkesin en az bir örneği ile kullandığı bir iletişim zeminidir. Sosyal medyadan, bilgi ve haber almak maksadıyla kullanım yanı sıra, gündelik keyfi iletişim için de bu zeminleri kullanırız.

Bu özellikleri ile yaygın medya araçlarının çok ilerisinde kullanım genliği bulunan bu zeminlerde yer almak zorunludur. Diş hekimi sosyal medya kullanımı da, bu bakımdan büyük öneme sahiptir.

Sosyal medya yanı sıra, diş hekimlerinin diş hastalıklarının tanı ve tedavileri gibi konularda, bilgiler vereceği video paylaşımları da önemlidir. Dijital pazarlamanın önemli bir kısmı, doğrudan temas ile yapılır ki, video paylaşımı bu noktada son derece önemlidir.

Biz müşterilerimiz için gerek görsel, gerek yazılı medya araçlarını doğru biçimde kullanarak dijital pazarlama ve SEO yapabilme imkanı sunuyoruz. Bu noktada hizmet almak için dilediğiniz zaman bize ulaşabilir, ihtiyaçlarınız ölçeğinde hizmet alabilirsiniz.

Diş Hekimleri için İçerik Pazarlama 

Diş hekimleri sağlık alanında hizmet verdikleri için  güven oluşturacak ve akılda soru işareti bırakmayacak şekilde içerik pazarlama çalışması yapmalıdır. Reklamın iyisi kötüsü olmaz zihniyeti sağlık alanında her zaman ters tepmiştir ve ters tepmeye devam edecektir. Dolayısıyla gerek Youtube videoları gerekse web sitesi içerikleri belirli bir çizgiyi bozmayacak şekilde hazırlanmalıdır. Diş hekiminin bilinirliğini artırmak için hazırlanabilecek içerikler şu şekildedir:

  • Yapılan diş tedavileriyle ilgili merak edilen soruların cevaplanması,
  • Hekimin bir insan olarak günlük hayatından kesitlerin sosyal medyada paylaşılması,
  • Diş Hekimleri için SEO içeriklerinin E.A.T algoritması doğrultusunda hazırlanması ve geliştirilmesi,
  • Onay alınmış vakaların paylaşılması,
  • Tedavilerle ilgili son gelişmelerin takipçilerle paylaşılması,
  • Diş sağlığı ile ilgili bilgilendirici metin ve videoların paylaşılması,
  • Klinik ortamının samimi bir dille dijital platformlara yansıtılması gibi içerik çeşitleri hastaların hekime veya kliniğe olan güvenini arttıracaktır.

Diş Hekimleri için SEO ve Dijital Pazarlama’da Dikkat Edilmesi Gerekenler

Diş hekimlerinin pazarlama faaliyetlerinde dikkat etmesi ve mutlaka uygulaması gereken konu başlıkları aşağıdaki gibidir:

  • Sağlık Sektörü Kurallarına Uyun

Sağlık sektöründe, tanıtım ve pazarlama yaparken, meslek kanununda belirlenen kriterlere uymanız son derece önemlidir. Yapacağınız hatalar ciddi para cezaları ve hatta yetki iptallerine ulaşabilir.

  • Reklam değil pazarlama

Sağlık sektöründe reklam zaten yasaktır. Bununla birlikte pazarlama, tüm tanıtım fonksiyonlarını doğru biçimde bir araya getirdiğinden çok daha efektiftir.

  • Doğru kanalları seçin

Tüm sağlık branşlarında olduğu gibi Diş Hekimleri için pazarlama durumunda da doğru pazarlama kanallarının kullanılması gerekir. Dijital pazarlamada birçok enstrüman var olsa da doğru kullanılmamaları halinde etkisi sıfır olacaktır.

  • Hedef kitlenizi tanıyın

Tüm pazarlama etkinliklerinde hedef kitle tanımlamasının yapılması ve kitlenin belirlenerek konsolide edilmesi gerekir. Diş hekimleri için bu kitle oldukça büyük olduğundan, hekimin verdiği diş hekimliği hizmetlerine göre sınıflandırma yapılabilir.

  • Kurumsal kimlik araçlarınızı dijitalleştirin

Diş hekimleri için pazarlama yapılırken, dijital pazarlama araçları ve dijital kurumsal kimlik çeşitlendirmesi olarak tanımladığımız; web sitelerinin kurulması, sosyal medya hesaplarının açılması, görsel ve yazılı materyallerin dijital ortamda yayınlanabilir hale getirilmesi gibi süreçlerin tamamlanması ve yayına hazır hale getirilmesi gereklidir.

  • Profesyonellerle çalışın

Pazarlama son derece ciddi bir etkinliktir ve işletmenizin geleceğini belirleyen tüm tanıtım süreçleri bu aktiviteler içerisinde gerçekleşir. Ucuz pazarlama etkinlikleri elbette tercih edilir. Ancak bunu ararken, size istediğinizin karşılığını verecek deneyimli firmaları seçmeye özen gösterin. Ve firma seçerken diş hekimi veya kliniğe ile çalışmış SEO uzmanı veya dijital pazarlama uzmanlarının olup olmadığını sorgulayın.

[row]

[col span__sm=”12″]

[title style=”center” text=”Referanslarımız”]

[ux_slider freescroll=”true” hide_nav=”true” nav_pos=”outside” nav_size=”normal” nav_style=”simple” nav_color=”dark” bullets=”false” bullet_style=”square” timer=”4000″]

[logo img=”13031″ height=”100px”]

[logo img=”13012″ height=”100px”]

[logo img=”13042″ height=”100px”]

[logo img=”13043″ height=”100px”]

[logo img=”13034″ height=”100px”]

[logo img=”13041″ height=”100px”]

[logo img=”13029″ height=”100px”]

[logo img=”13027″ height=”100px”]

[logo img=”13025″ height=”100px”]

[logo img=”13026″ height=”100px”]

[logo img=”13021″ height=”100px”]

[logo img=”13016″ height=”100px”]

[logo img=”13003″ height=”100px”]

[logo img=”13008″ height=”100px”]

[logo img=”13009″ height=”100px”]

[/ux_slider]
[button text=”Hepsini İncele” color=”alert” style=”gloss” radius=”5″ depth=”3″ depth_hover=”5″ expand=”true” link=”https://currentworks.com.tr/portfolyo/”]

[/col]

[/row]