dijital reklamcılık nedir

Dijital Reklamcılık Nedir, Çeşitleri Nelerdir ? 

İşletmeler reklam yatırımlarını artık geleneksel alanlar yerine dijital alanlara yatırıyor. Hala geleneksel reklamcılık daha yaygın olsa da günümüzün en popüler alanı dijital reklamcılık oluyor. Dijital alanda reklam stratejileri işletmeler için maliyetleri düşürdü, reklam kampanyalarını ölçülebilir hale getirdi ve dönüşüm oranının artmasını sağladı.

Küçük işletmeler de dijital reklamcılık sayesinde kendilerine süreç içinde yer bulmayı başardılar.  İşletmeler çevrimiçi kanallar, web siteleri, sosyal medya platformları ve arama motorları gibi kanallarda reklam faaliyetlerini yürütüyorlar. Bu reklamlarla direkt hedef kitleye ulaşmak ve onları ürün ve hizmetleri satın almaya ikna etmek mümkün oluyor. Dijital alanda düşük bütçelerle direkt satış odaklı reklam stratejileri geliştirebilirsiniz.

Dijital Reklamcılık Nedir?

Dijital reklamcılık, internet ortamında ve iletişim teknolojisi cihazları aracılığı ile yapılan reklamcılık faaliyetleridir.

  • Arama motoru reklamları,
  • Sosyal medya reklamları,
  • Video reklamları,
  • Banner reklamlar,
  • Influencer dijital reklamcılık,
  • SMS ve telefonla yapılan otomatik reklamlar,
  • E-posta reklamcılığı

gibi birçok alt dalı vardır.

Günümüz koşullarında, etkili ve geleneksel reklamlara göre daha ekonomik bu reklam yöntemini, hemen her işletme yoğun biçimde kullanır. Tüketici davranışlarının internetten alışveriş ve özellikle internetten ürün ve hizmet araştırması yapma alışkanlıklarının yaygınlaşması neticesinde, bu reklam tipi en önemli reklam modeli haline gelmiştir.

Dijital reklamlar, reklam verenlere birçok aracı sunar ve birçok etkinliğin kolaylıkla yapılabilmesine imkan tanır. Dijital reklamların en büyük avantajı ise anlık olarak sonuç analizlerinin yapılabiliyor olmasıdır. Reklam başına maliyet ve dönüşüm saniyeler içerisinde kolaylıkla hesaplanabilir.

Dijital Reklamcılık ve Geleneksel Reklamcılık Arasındaki Farklar

Dijital Reklamcılık ve Geleneksel Reklamcılık Arasındaki Farklar

Dijital reklamcılık ve geleneksel reklamcılık arasında çok ciddi farklar vardır.

Günümüzde dijital reklamcılığın bu kadar tercih edilmeye başlamasında ve geleneksel reklamcılığı geride bırakmasında bu farkların büyük bir etmen olduğunu ifade edebiliriz. Buna göre geleneksel ve dijital reklamcılık arasındaki farklar şöyledir:

  • Pratiklik

Dijital reklam ürünleri, son derece hızlı bir yayılıma sahiptir. Bu da esneklik farkının ortaya çıkmasını sağlar.

Geleneksel reklamlarda, basın ve yayım kanalları kullanıldığı için, bunlarla iletişime geçmek ve sürecin yönetilmesi büyük zaman alır. Buna karşılık olarak dijital reklamcılıkta zaman ve yayınlama kanalları sınırsızdır.

  • Esneklik

Dijital reklamlar her zaman daha esnektir. Geleneksel reklamlarda hazırlanan içerikler yayınlandıktan sonra değiştirmek veya da güncellemek daha zordur. Ancak dijital reklamlarda değişim ve revize çok daha hızlı ve az maliyetlidir.

  • Bütçe

Dijital reklamcılıkta bütçe her zaman daha uygundur. Geleneksel reklam ürünlerinin hazırlanması hem daha maliyetli hem de gelecek olan geri dönüşler daha düşüktür. Ancak dijital reklam ürünlerinin hazırlanması ve bunların yayınlanması çok daha düşük maliyetlidir.

  • İsabet

İsabet konusu belki de bu iki reklamcılık türü arasındaki en önemli farktır. Dijital reklamcılıkta elde edilen ürünler çok daha isabetlidir.

Geleneksel reklamcılık ürünlerinin başarısı ise biraz daha şansa bağlıdır. Yayınladığınız reklam ürünlerinin, her zaman hedef kitleye ulaşmasının garantisi yoktur.

Dijital Reklamcılık Neden Önemlidir?

Dijital reklamcılık ürünleri işletmelerin ve markaların daha fazla insana ulaşabilmesi ve başarılı olması için önemlidir. Günümüzde pazarlamanın en önemli stratejileri arasında yer alır ve bunun da birçok sebebi olduğu bilinmelidir.

Tüketici kitlenin artık aradığı her şeyi akıllı telefonu ve bilgisayarı üzerinden gerçekleştirmesi, internetle iç içe olması sebebiyle dijital reklamcılıkta büyük bir önem kazanmıştır.

Temel olarak kişilerin gündelik yaşamında sürekli ziyaret ettiği ve elinin altında olan alanlarda bu reklamlar vardır.

Günlük yaşamda inşalar her an her yerde bir şeyler satın almaya hazırdır. Bu kişilere aradıkları her şeyi kolayca bulabilme ve keşfedebilme fırsatını sağlayan da kuşkusuz dijital reklamlardır.

Kişiler direkt olarak ürünleri seçmek için dijital kanalları kullanmasa da sürekli olarak karşılarına çıkması, ürün ve hizmetleri keşfetmesine ve onları satın almasına yol açmaktadır. Bu yüzden de marka ve işletmeler için dijital reklamcılık son derece önemlidir.

Dijital Reklamcılık Türleri Nelerdir?

Dijital reklam türleri dijital pazarlamanın birçok farklı alanı olarak karşımıza çıkar. Tek tip bir reklamcılık olmadığı için farklı kanallarda ve ortamlarda yayınlanmak üzere farklı reklamcılık türleri vardır. Dijital reklamcılık türleri;

  • Arama reklamları bir başka ifadeyle arama motorları sonuç sayfasında yer alan içeriklerdir. Potansiyel müşteriler herhangi bir ürün için arama yaptıklarında, web sitenizin üst sıralarda yer alması örnek gösterilebilir.
  • Görüntülü reklam ise ürün ve hizmet için hazırlanan resim ve animasyonları kapsar. Bu öğelerin web sitelerinde ve mobil uygulamalarda görüntülenebilmesi görüntülü reklamlardır.
  • Çevrim içi video reklamları video formatı olarak hazırlanan ve kullanılan reklamlardır. Bunlar kendi için de yayın dışı ve içi olarak ikiye ayrılır.
  • İçerik yayını medyası reklamları internet üzerinden yayınlanan içeriklerdir. İçerik medyası türü olarak yayınlanan bir reklam türüdür.
  • Sesli reklamlar müzik ve podcast benzeri yayınlardır.
  • Sosyal medya reklamları ise sosyal medya platformları için hazırlanan reklamları kapsar.

Dijital reklam çeşitleri ayrıca kendi içinde de farklı türlere ayrılabilir. Yer aldığınız sektöre ve potansiyel müşteri kitlenize göre uygun dijital reklam türleri tercih edilir.

Dijital Reklam ile Başarı Elde Etmenin Yolları

Dijital reklam ile başarı elde etmenin ve daha fazla insana ulaşabilmenin birkaç temel yolu vardır. Bunlara dikkat etmeniz halinde, dijital reklamcılık ile inanılmaz bir etki sağlayabilirsiniz. Bu yollar:

  • Doğru kitleye eriştiğinizden emin olun

İster dijital ister geleneksel reklam olsun hiç fark etmez, reklamın temel amacı doğru kitleye ulaşabilmektir. Ürün ve hizmetlerinizle ilgilenebileceğini düşündüğünüz ve sizlerle etkileşim kurma ihtimali yüksek olan kişiler, sizin gerçek doğru kitlenizdir.

  • Performansı takip edin

Dijital reklam ürünlerinin performansını takip etmek için istatistiklerden yararlanın. Nelerin işe yaradığını ya da nelerin olumsuz tepki yarattığını takip etmeli ve buna göre yenilikler yapmalısınız.

  • Test yapın ve optimize edin

Dijital reklamcılıkta başarı elde etmenin en iyi yolu, sürekli olarak test etmekten geçer. Doğru test ve optimizasyon süreci ile birlikte dijital reklamlarınızı daha fazla özelleştirme ve daha etkili hale getirme sağlayabilirsiniz.

  • Samimi olun

Dijital reklamlar, geleneksel reklamlara göre daha fazla samimiyet ister. Bu günümüzde gerçek kitlenin de samimiyetten hoşlanmasından kaynaklıdır. Kitlelerinizde gerçekten etkileşim kurmanın en önemli yolu, samimi olmanızdan geçer.

Dijital pazarlama reklamcılığı ile başarılı olmak için doğru ürünleri tercih etmeli ve her zaman için müşteri odaklı olmalısınız. Onlara nasıl ulaşabileceğinizi ve temas edeceğinizi belirlemeli, sonrasında ise etkileşim için uygun içerikleri üretebilmelisiniz.

Dijital Reklamcılık Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Dijital reklamcılık alanının büyüme şansı

  • Dijital reklamcılık, bugünün dünyasında en önemli bir pazarlama stratejisidir.
  • Reklam türlerine bakıldığında dijital reklamcılık geleneksel reklamcılığa göre daha etkilidir.
  • Dijital reklamcılık birçok araç ve çalışmanın sonucunda ortaya çıkmış bir kavramdır.
  • SEO, içerik pazarlama, e-mail pazarlama gibi araçlar dijital reklamcılığın yapı taşlarıdır.
  • Sosyal medya pazarlama ve toplu sms gibi çalışmalar dijital reklamcılık alanında bir hedef kitle oluşturmak için etkileşim yöntemleri arasındadır.
  • Influencer anlaşmaları, promosyon çalışmaları, tüm sosyal mecralarda bu çalışmaları yapmak, dijital reklamcılığın önemli parçalarındandır.
  • Dijital reklamcılık alanında başarılı olmak için bütün reklam ağlarını değerlendirmek gerekir. Büyük markaları bu yöntemler sayesinde milyonlarca kişiye hitap etmektedir.
  • Sosyal medya hesapları, web sitesi ve reklam kampanyaları, doğru yönetildiğinde dijital reklamcılık süreçlerinde başarı kaçınılmazdır.
  • Dijital reklamcılık birçok alanı kapsar. Sosyal medya, SEO, web sitesi, kurumsal kimlik, reklam hesapları, kampanyalar ve fiziksel tanıtımlar dijital reklamcılığın merkezinde olan kavramlardır.
  • Web sitesi ve sosyal medya hesaplarındaki içeriklerin hedef kitleye yönelik geliştirilmesi ve optimize edilmesi, dijital reklamcılık çalışmalarında başarıyı getirecektir.
  • İnternet sitesinin arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi, dijital reklamcılıkta zorunluluk ya da yazılı olmayan bir kanundur.
  • Sosyal medya ve diğer platformlarda takipçiler ve ziyaretçilerle iletişim kurmak, dijital reklamcılıkta olmazsa olmazdır!
  • Hedef kitleye güven vermek ve hizmetleri akıcı bir şekilde anlatmak yine son derece önemlidir.
  • Dijital reklamcılık alanında yüksek bir rekabet vardır. Rekabetten galip ayrılmak için bazı hususlara dikkat etmek gerekir. Bunlar; rakip analizi, sektör analizi, içerik analizi gibi hususlardır.
  • Web sitesi, sosyal medya, reklam platformları ve sektörünüze hitap eden formlarda oluşturduğunuz içeriklerin yararlı olması gerekir.
  • Bu platformlarda oluşturulan her içeriğin dijital reklam stratejilerine uygun olması son derece önemlidir. Bu içerik optimizasyonu olarak bilinir.
  • Yukarıda bahsettiğimiz alanlarda alanlardaki içeriklerin optimize edilmesi ve hedef kitleye hitap etmesi demektir. Ayrıca rakip firmaların içeriklerinden daha kaliteli içeriklere sahip olmak. Bu içerikleri analizler sonucu gerçekleştirmek, gerçek bir dijital reklamcılık stratejisidir.

S.S.S.

Dijital Reklamcılık Nedir ve Nasıl Çalışır?

Dijital reklamcılık bir işletmede markayı, ürün ve himzetleri daha etkili şekilde tanıtmak amacıyla dijital platformlar ve sosyal medya platformlarının kullanılması sürecidir. Web sitesi tasarıyıcıları, sosyal medya platformları, blog siteleri ve mobil uygulamalar üzerinde reklamlar yönetilir. Dijital metin, resim, video ve diğer multimedya ögeleri dijital reklamları oluşturur.

Dijital Reklamcılık Ne Kadar Popüler?

Genel pazarlama bütçelerinin % 72'si dijital pazarlama kanallarına harcanıyor. Pazarlamanın %55'i dijitaldir. 2021'deki toplam dijital reklam harcaması 436 milyar dolarken, çevrimdışı reklamcılık 196 milyar dolar oldu. Geleneksel medya reklamcılığının hala temelini korurken, dijital reklamcılığın şirketlerin ürünlerini tanıtmak için daha fazla etkinlik sunduğunu ortaya koymaktadır. Sonuçlar, pazarlamacıların müşterilerini, özellikle de genç tüketicileri daha iyi hedeflemek için daha fazla dijital reklamcılık kullanmaları gerektiğini göstermektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir