Dijital reklam yönetimi nedir, nasıl yapılır

Dijital Reklam Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır?

Markalar ve firmalar pazarlamacılık faaliyetleri için farklı alanlara yönelmeye başladılar. Bu doğrultuda kitlelerin yöneldiği dijital pazarlama talebi de artışa geçti. Peki dijital reklam yönetimi nedir, nasıl yapılır?

Sosyal medya reklamları, internette çıkan türlü reklamlar ve daha fazlası dijital reklam adı altında kullanıcıların karşısına çıkıyor. Bütün bu reklam çalışmalarının süreci ise dijital reklam yönetimi olarak adlandırılır.

E-ticaret siteleri, Blog siteleri gibi Web siteler müşteri ve kullanıcı sayılarını arttırmak isterler. Bu hususta çeşitli çalışmalar yaparlar.

Görsel içerikli reklamlar, video reklamları, ücretli reklamlar gibi birçok reklam çalışması bu çalışmalar kapsamındadır. Yapılan bütün bu dijital reklam çalışmalarının temel amacı ise hedef kitleyle olan etkileşimi arttırmak ve bu doğrultuda potansiyel müşterileri de kazanmaktır.

Web siteler kendilerini duyurmak için başka çalışmalar da yaparlar. Bu temelde SEO çalışmaları ön plana çıkar. SEO çalışmaları ile Web siteler, arama motorlarında daha iyi bir görünüm sıralaması kazanmak ister.

Kullanıcıların arama alışkanlıkları incelenerek bu aramalara paralel içerikler üretilir. Bu içerikler ise Web siteyi daha üst sıralara çıkarır. Bu çalışmalar da dijital reklam başlığı altında incelenir. Bu başlık hakkında birçok bilgi bu yazıda yer alacaktır.

Dijital Reklam Yönetimi Nedir?

Dijital reklam yönetimi, web sitelerinin medya araçlarını kullanarak, hedef kitlesine ulaşmak için internet üzerinden yaptığı çalışmalardır. Bu çalışmalarla hedef kitleye daha kaliteli bir ürün ve hizmet sunulmaya çalışılır.

Markanın istediği marka değerine ulaşması için bu süreç çok önemlidir. Hedef kitle ile doğru bir şekilde etkileşime giren bir marka, satışlarını arttırma şansı yakalar. Dolayısıyla gelirleri artar ve ticaret hacmi genişler.

Gelir-gider hacmi büyük olan bir firma ise sektör içindeki rekabette rakip firmaların önüne geçer. Bütün bunların en iyi şekilde gerçekleşmesi için dijital reklam yönetimi sürecinin en iyi şekilde tasarlanıp yürütülmesi gerekir.

Pazarlamacılık faaliyetlerinin temelini oluşturan bu süreç içinde firmalar, birçok koldan kitlelerine ulaşırlar. YouTube, Google, Instagram, Twitter gibi büyük platformlarda milyonlarca kişi bulunur.

Milyonlarca kişinin bu platformlarda bulunması markalar için büyük bir müşteri potansiyeli anlamına gelir. Dolayısıyla bu mecralarda yapılan dijital reklam çalışmaları her yönüyle müşteri odaklı olmalıdır.

Dijital Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır?

Markaların büyümesinde büyük pay sahibi olan bu çalışmalar ince ince tasarlanarak yapılmalıdır. Bu hususta yapılan reklamın görselleri, görsellerin içerdikleri renkler önem arz eder. Bunun yanı sıra yapılan reklam içinde kullanılan metinler de çok önemlidir.

Reklam metinleri genel manada yöneltici, emredici bir dille yazılır. Müşterilerin bu yolla markadan alışveriş yapması ya da söz konusu web site içinde işlem yapması sağlanır.

İnternet üzerinde günden güne yaygınlaşan dijital reklam ve pazarlama faaliyetleri bu çalışmaları zorlaştırıyor. Bunun nedeni ise müşterinin artık çok sayıda reklamla karşılaşıyor olmasıdır. Sayısı bu kadar çok olan reklamlar içinden söz konusu markanın reklamı dikkat çekmek zorundadır.

Dolayısıyla yapılan reklam çalışmaları uzman bir ekip ve profesyonel reklam şirketleri ile sürdürülmelidir. Aksi takdirde marka istediği satış hedeflerine ulaşamayacak ve sektörel rekabet içinde rakip firmaların arkasında kalacaktır.

Dijital Reklam Yönetimi Neden Önemlidir?

Markalar kendilerini duyurmak için yaptıkları dijital reklam yönetimi çalışmalarına her yıl belirli bir bütçe ayırır. Ayrılan bu bütçe ile daha büyük müşteri kitlesine ulaşmayı hedeflerler.

Dolayısıyla harcanan paranın marka bütçesine zarar yerine kâr getirmesi beklenir. Markaların bu reklam yönetimini doğru yürütmesi bu yönden önemlidir.

Markalar için bu çalışmaların bir diğer önemi ise şudur; reklam hedefleri. Markalar reklam yapmadan önce hitap ettikleri hedef kitleyi mutlak surette tanımalıdırlar.

Aksi takdirde reklamlar marka ile hiçbir ilgisi olmayan bir kesime yapılır. Bu da bir marka için en kötü durumlardan biridir. Bu hedef kitlenin tanınmasıyla firmalar reklam için beklentilerini daha iyi şekillendirir. Beklenen etkileşim ve alınan tepkilerle, sunulan ürün ve hizmette iyileştirmeler yapılır.

Dijital Reklam Yönetimi Aşamaları Nelerdir?

Piyasada bulunan birçok firma marka bilinirliğini arttırmak için dijital reklam çalışmaları yaparlar. Yapılan reklamlar, içeriklerinin belirlenmesi, grafik tasarımının şekillendirilmesi gibi birçok aşamadan geçer. Bu bağlamda dijital reklam yönetimini şekillendiren unsurlar şu şekildedir;

  • Reklamların internet üzerinde yayından kalkmaması için firma konumu dikkate alınarak planlamalar yapılmalıdır.
  • Firmanın ayırdığı reklam ve pazarlama bütçeleri en etkin şekilde kullanılarak reklamlar Optimize edilmelidir.
  • Firmanın hedef kitlesinin reklamlara olan dönüşleri göz önünde bulundurularak uzun ve kısa vadede stratejiler geliştirilmelidir.
  • Reklamın yayında kaldığı sürecin tamamı incelenmeli ve bir grafik oluşturulmalıdır.
  • Reklam içerikleri iyi kurgulanmalıdır.

Yapılan dijital reklam çalışmalarının sonuçlarını analiz edebilmek için Google Analytics kullanılabilir. Bunun yanında Tag Manager, Yandex Metrica gibi araçlar da seçenekler arasındadır.

Bütün bunların yanında markanın bilinirliği için yapılan bu çalışmalarda reklamın yayınlanacağı mecra da bir hayli önemlidir. Hedef kitleyi tanımanın yanında müşteri potansiyelinin nerede olduğunu sezmek gerekir. Ancak bu yolla firma ticaret hacmini genişletir ve büyür.

Bütün bu çalışmaları yürütmek için piyasada birçok dijital pazarlama ajansı bulunur. Bu ajanslardan alınacak yardımlar ve hizmetlerle bu süreç doğru bir şekilde yönetilebilir. Ancak seçilecek ajanslar hususunda da markalar doğru bir tercih yapmalıdır.

Tecrübeli olmayan, işi bilmeyen bir ekip markaya zarar ettirecektir. Dolayısıyla öncelikle iyi bir fiyat araştırması, ardından iyi bir planlama ile dijital reklam yönetimi süreci başarıyla gerçekleştirilir.

Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir?

E-ticaret yapan Web siteler veya hem perakende hem de çevrimiçi satış yapan firmalar için en önemli avantaj şudur; dijital reklam çeşitliliği.

Sadece perakende satış yapan bir firma için reklam seçeneği çok azdır. Ancak iş dijital ortama taşınınca birçok çeşitle karşılaşılır. Bu reklam çeşitlerinden birkaçı şöyledir;

  • Sosyal medya reklamları: Sosyal medya mecraları sahip olduğu büyük kitlelerle dijital pazarlama için en uygun yerlerdendir.
  • Native reklam: Bu reklam türünde markalar; yayıncılar, sosyal medya Fenomenleri gibi kişilerle iş birliği yaparlar. Bu reklamlarda, markanın ürettiği ürün tanıtımı bu insanlar tarafından yapılır.
  • Video reklam: Video reklamlar reklamcılık sektörü içinde en eski reklam türlerinden biridir. Bu reklamlar dijital ortamda YouTube gibi mecralarda kullanıcı karşısına çıkarılır.
  • E-posta reklamları: Bu tür reklamlar ise kullanıcının e-posta adresini paylaştığı markalardan yine kullanıcı e-postasına gönderilen reklamlardır.
  • Mobil reklam: Mobil reklam kavramı sadece taşınabilir cihazlarda gösterilen reklamları ifade eder. Telefon, tablet, dizüstü bilgisayar gibi aygıtlarda gösterilen reklamlardır.
  • PPC: “Tıklama başına maliyet” kavramını ifade eden bu reklam türü birçok firma tarafından kullanılır. Firmalar yayınladıkları reklama kullanıcıların yaptıkları tıklama başına belirli bir ücret ödemesi yaparlar. Bu hususta bütçe dostu bir reklam olarak tanımlanabilir.
  • Banner reklam: Markaların internet üzerinde sıkça kullandığı bir diğer reklam türü ise Banner reklamlardır. Bu reklamlar içinde kullanıcılara türlü fırsatlar sunulur ve kullanıcı alışveriş yapmaya ikna edilir. Bu reklamlar markanın Web sitesi dışında başka Web sitelerde de yayınlanabilir. Bu doğrultuda marka kendi Web sitesine ekstra bir potansiyel müşteri trafiği oluşturur.

Kaynaklar:

Tim Worstell https://www.adogy.com/what-is-digital-media-management/ Erişim Tarihi: 29 Eyl 2022, 11:54

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir