Dijital Reklam Ajansi ile Yeni Müşteri Nasil Elde Edilir

Dijital Reklam Ajansı ile Nasıl Yeni Müşteri Kazanırsınız?

Küçük bir işletme olarak, büyük bir pazarlama bütçeniz yoktur. Basılı pazarlama, TV ve radyo reklamları ve doğrudan posta gibi geleneksel pazarlama taktikleri sizin için yüksek maliyetli olabilir.

Daha yeni çevrimiçi pazarlama kanallarıyla, küçük işletmeler uygun maliyetli, izlenebilir pazarlama araçlarına hiç bu kadar fazla erişememişti.

Çevrimiçi ortamda çok fazla zaman geçirdiğimiz için internet, işletmelerin müşterilerle ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmaları için güçlü bir araçtır.

Çevrimiçi pazarlamaya dijital pazarlama denir ve işletmelerin müşterileri çekmek için markalarını internette tanıtmaları için birçok fırsat vardır.

Çevrimiçi pazarlamanızı hızlandırmak için bazı fikirlere mi ihtiyacınız var? Bunun için dijital reklam ajansı kullanabilirsiniz. İşte dijital reklam ajansı ile yeni müşteri edinme yolları:

İnternet Sitesi

Bir şirketin web sitesi, dijital pazarlama stratejisinin merkezi bir parçası olmalıdır. Kendi başına güçlü bir araçtır ancak bir web sitesinin pazarlama için gerçek gücü, onu diğer çeşitli dijital pazarlama araçları ve teknikleriyle birlikte kullanmaktır.

Web sitemiz, genellikle potansiyel müşterileri müşterilere dönüştürdüğümüz yerdir. Sonuçta, web sitemize diğer kaynaklardan trafik çekmek istiyoruz.

Web sitesi markanızı mümkün olan en iyi şekilde temsil etmelidir. Görünüm ve içerik göz alıcı ve akılda kalıcı olmalıdır. Web sitesinin performansı da önemlidir; gezinmesi kolay, hızlı yüklenen, mobil uyumlu ve kullanımı kolay olmalıdır.

Arama Motoru Optimizasyonu veya SEO, web sitenizi Google, Yahoo Bing veya başka bir arama motorundaki arama sonuçları için doğal veya organik olarak ortaya çıkacak şekilde değiştiriyor.

Arama Motoru Optimizasyonu

Reklamların arama motoru sonuçlarında (SERP) sıralanması için ödeme yapmak yerine, arama motoru optimizasyonu (SEO), sonuçlarda organik olarak (ücretsiz) daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. SEO, blog makaleleri ve infografikler de dahil olmak üzere web sitenizdeki içeriği optimize eder.

SEO’nun önemli bir bileşeni, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili yüksek performanslı anahtar kelimelerin bir listesini oluşturmak için anahtar kelime araştırması yapmaktır.

SEO, doğrudan reklam harcamaları yerine zaman ve çaba yatırımı gerektirir. Kendiniz yapmak karmaşık olabilir ve bazı uygulamaların dijital reklam ajansı ekibi tarafından yürütülmesi fayda sağlayacaktır.

SEO türleri şunları içerir:

  • Sayfa içi SEO, anahtar kelimelerin kullanılması gibi sayfadaki içeriktir.
  • Sayfa dışı SEO, otoritenizi oluşturmak için bağlantı kurma gibi uygulamalardır.

Teknik SEO, web sitenizin yükleme hızını artırmak gibi web sitenizin performansının arka ucunu değiştirir. (Google hızlı web sitelerini sever.)

Arama Motoru Pazarlaması

Arama motoru pazarlaması (SEM), web sitenizin trafiğini Google, Bing ve Yahoo gibi arama motorları aracılığıyla yönlendirir. Trafik genellikle ücretli reklamlar aracılığıyladır, bu nedenle insanlar bunu ücretli arama ağı reklamcılığı olarak da adlandırır.

SEM ayrıca Görüntülü Reklamcılık, Arama Ağı Yeniden Hedefleme ve Site Yeniden Pazarlama, Mobil Pazarlama ve Ücretli Sosyal Reklamcılığı da içeriyor.

Bir kullanıcı bir arama motoru aracılığıyla bir konuyu aradığında, iki sonuç kümesi ortaya çıkar. Ürünlerin ilk sonuç kümesi, yukarıda SEO’da tartışıldığı gibi organiktir ve ikinci küme ücretli reklam sonuçlarıdır.

Arama motoru pazarlaması, sizinki gibi bir ürün veya hizmeti arayan potansiyel müşterileri hedeflediği için popüler bir stratejidir.

Google Benim İşletmem

Google, Arama sonuçlarını iyileştirmek için İşletme sahipleri birçok kanal kullanabilir.

Bir işletme bir Google Benim İşletmem girişi oluşturduktan sonra, konuma dayalı aranabilirliği artırmak için Google Arama ile senkronize edilen bir Google Haritalar konumu oluşturur.

İşletmeler, alakalı arama sorguları için Google sıralamalarına yardımcı olmak için mümkün olduğunca fazla bilgi sağlamalıdır. Sosyal medya gibi, şirketler de My Business hesaplarına konumları, iletişim bilgileri, fotoğrafları ve ürünleri/hizmetleri gibi gerekli bilgileri ekleyebilir. Müşteriler yorum ve fotoğraf bile bırakabilir.

Google haritalar SEO‘ya uyumlu olarak tamamlanmış bir işletme profili, Google Benim İşletmem Hesabının SEO’sunu iyileştirmeye yardımcı olur. İşletmeler, hesapları üzerinden Google reklamları da oluşturabilir.

İçerik Pazarlama

Herhangi bir pazarlama içeriğini çevrimiçi olarak pazarlamak ve tanıtmak, içerik pazarlaması olarak adlandırılır. İçerik pazarlaması marka bilinirliği yaratır, sosyal medya takibini arttırır, web sitesi trafiğini arttırır ve sonuçta müşteri adayları oluşturur.

İşletmeler hedef müşterilerinin dikkatini çekmeye çalışırlar. İçerik satmaya çalışmak yanlış olacaktır. Bunun yerine, eğlenceli, ilgi çekici ve eğitici içerik olun. Genellikle şirket web sitesinde yayınlanır, sosyal medya, e-posta pazarlaması, SEO ve ücretli reklamlar aracılığıyla içeriği teşvik eder.

Pazarlama içeriği türleri arasında Teknik incelemeler, e-kitaplar, vaka çalışmaları, nasıl yapılır kılavuzları, sözlükler, endüstri haberleri, video, resimler ve afişler, podcast’ler, web seminerleri, bloglama, çevrimiçi kurslar ve infografikler bulunur.

Daha popüler içerik pazarlama araçlarından bazıları şunlardır:

Blog Sayfaları

Sektörünüzde bilgilendirici içerikli düzenli olarak makaleler yazarak ve endüstri uzmanlığınızı göstererek işletme web sitenize organik arama trafiği oluşturur. Blogunuzdaki kopya, SEO için alakalı anahtar kelimelerle dolu olmalıdır.

Dijital pazarlama için bir araç olarak bloglar, özellikle müşterilerin yorumları okuyabileceği ve kişisel deneyimler hakkında yorum yazabileceği ürünler için satış gelirini artırmak için başarılı bir etki yarattı.

Teknik İnceleme ve E kitap

Teknik incelemeler ve e-Kitaplar uzun biçimli içeriktir ve bloglamaya benzer şekilde, içerik okuyucuları eğitmeyi amaçlamaktadır.

E kitapları insanlara ulaşmak için de etkili bir şekilde kullanılabilirler, yani onları indirenlerin iletişim bilgilerini toplarsınız. Tipik olarak, pazarlamacının tüketiciye içerik parçasını gönderebilmesi için en azından bir e-posta gerekir.

İnfografikler

İnfografikler genellikle bilgileri hızlı ve net bir şekilde iletmek ve bir konuya anlaşılması kolay bir genel bakış sağlamak için grafikler, resimler, sayılar ve minimum metin kullanır.

Videolar

Video Pazarlama video içeriğini bir pazarlama aracı olarak kullanır.

Çevrimiçi video kullanımı yaygındır ve YouTube ikinci en popüler arama motoru haline gelmiştir. İnsanlar, ürün incelemeleri de dahil olmak üzere her türlü şey hakkında bilgi bulmak ve satın alma karar süreçlerinde onları bilgilendirmek için kullanırlar.

Diğer birçok popüler sosyal medya platformu, Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram ve hatta LinkedIn gibi video içeriğini teşvik eder.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlamasının birincil hedefi, müşteri adayları oluşturmak ve web sitesi trafiğini yönlendirmek için marka bilinirliğini artırmak ve hedef kitleyle güven oluşturmaktır.

Popüler sosyal medya platformları şunları içerir:

  • YouTube Kanalı
  • Facebook
  • Linkedln
  • Instagram
  • Twitter
  • Snapchat Hesabı
  • Pinterest
  • TikTok

Çoğu sosyal medya platformu, sitelerinde reklam yayınlamanıza, küçük bir kitleniz olduğunda ve eriştiğinizde farkındalık yaratmanıza olanak tanır.

Her sosyal medya platformunun bir fark noktası vardır ve ana kullanıcı tabanı buna bağlıdır.

Sosyal satış, sosyal medyanın satış ve pazarlama için kullanılmasıdır. Influencer marketing, sosyal medyadaki işletmeler için popüler bir pazarlama aracıdır.

Pazarlama Otomasyonu

HubSpot ve Marketo gibi yazılımlar, süreci kolaylaştırmak için platformlar arasında içeriği planlamak ve otomatikleştirmek üzere sosyal medya kanallarını tek bir yerde bağlamak için kullanılabilir.

Ancak, her platformda kullandığınız genel içeriği oluşturmamaya dikkat edin. Her ağın benzersiz bir topluluğu ve daha iyi çalışan farklı içerik türleri ve stili vardır.

Tıklama Başına Ödeme (PPC)

Ücretli bir reklama yapılan her tıklama için bir firmadan ücret alan pazarlama, tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı olarak adlandırılır.

PPC, Google gibi arama motoru pazarlamasında, arama sonuçlarında en üst sıralarda yer almak için müşteriler tarafından kullanılan anahtar arama terimlerine teklif veren reklamverenlerde kullanılan sistemdir.

YouTube, LinkedIn, Twitter, Pinterest ve Facebook gibi çeşitli sosyal medya platformları da PPC kullanır.

Arama sorgularındaki anahtar kelimeler, arama motorlarındaki reklamları tetikler. Sosyal medyada reklamlar, segmentlere ayrılmış kitleleri demografik özelliklerine (yaş veya cinsiyet gibi) göre hedefler veya konumları, ilgi alanlarını veya davranışları hedefler.

Reklamlar, metin, resim, banner, zengin medya, etkileşimli veya video reklamlar gibi çeşitli görüntüleme biçimlerini kullanır. Firmalar, reklamları hedef kitleye ve onların ihtiyaçlarına/ilgi alanlarına/arzularına göre özelleştirir.

Bir web sitesinin hissiyatına uyum sağlamak için, Pazarlamacılar ayrıca PPC ile markalar, bloglarda veya diğer medya web sitelerinde ücretli olmayan içeriğin yanı sıra ücretli reklamlar da sunabilir.

Bağlı Kuruluş Pazarlaması

Pazarlamacılar, diğer insanların veya şirketlerin ürünlerini çevrimiçi olarak pazarlamak için bir komisyon kazanabilirler.

Bağlı kuruluş pazarlaması, internet kullanıcıları tıklamalar veya satışlar yoluyla pazarlamalarına etki ettiğinde destekçilerin (bağlı kuruluş) parasını kazanmak için onay kullanır. Bağlı kuruluş pazarlamacıları için yaygın bir taktik, sosyal medya hesaplarına veya blog makalelerine bağlı kuruluş bağlantıları yayınlamaktır.

Genellikle bir bağlı kuruluş pazarlama ağı, satıcı ve bağlı kuruluş arasındaki ilişkiyi yönetir. Amazon, küresel olarak en büyük bağlı kuruluş ağlarından birine sahiptir ve YouTube İş Ortağı Programı, kullanıcıların video reklamları barındırmasına olanak tanır.

E-posta Pazarlama

İçeriği, etkinlikleri ve insanları web sitenize yönlendirmek için e-posta kullanmak, e-posta pazarlamasıdır.

Etkili e-posta pazarlama yazılımıyla, müşterilerin beğendiği ve sevmediği ve harcama alışkanlıkları da dahil olmak üzere çeşitli faktörlere göre ayrılmış e-posta listelerini oluşturabilirsiniz.

E-postaların alıcıları, markanıza veya söyleyeceklerinize ilgi gösteren önceki müşteriler ve veritabanınızdaki diğer kişiler olmalıdır. İçerik pazarlaması ve satış hunileri, onları müşterilere beslemek için bu potansiyel müşterileri oluşturur.

Öte yandan, Spam, onlarla iletişim kurmanıza izin vermeyen ve yasa dışı olan rastgele kişilere e-posta gönderir.

E-posta türleri şunları içerir:

  • Aboneleri değerli bulabilecekleri blog veya sosyal medya içeriği hakkında bilgilendirmek için bültenler
  • Ürünleri satın almadan sepetlerinde bırakan potansiyel alıcılara gönderilen takip e-postaları
  • Yeni aboneler için hoş geldiniz e-postaları
  • Sınırlı süreli tekliflerin veya indirimlerin reklamını yapmak.
  • Sadakat programı üyelerine özel promosyonlar

Pazarlama ve Satış Hunileri

Pazarlama ve satış hunilerini kullanmak, dijital pazarlama stratejisinin kritik bir bileşenidir.

Bir pazarlama hunisine bir örnek, ücretsiz bir e-Kitap için potansiyel müşteriler oluşturan blog yayınlarıdır. E-Kitap, “Daha büyük patates yetiştirmek için 10 ipucu” ve insanları “Patates ekmek için yılın en iyi zamanı” adlı e-Kitap’a yönlendirmek için bir blog yazısı olabilir.

Facebook ve Instagram hesaplarınızda patates resmi içeren bir bağlantı paylaşabilirsiniz.

Birisi e-Kitabı indirdiğinde, e-posta adresine sahip olursunuz, çünkü bu, e-Kitabı indirme sürecinin bir parçasıydı. Ardından, patates tohumlarınızla ilgili özel bir anlaşmanız olduğunda bu insanlara e-posta gönderin.

Online PR

Geleneksel halkla ilişkiler (PR) gibivçevrimiçi PR da markanız için kazanılan kapsamı güvence altına almakla ilgilidir. PR’ın başarısını ölçmek diğer online pazarlama yöntemlerinden çok daha zordur.

Yine de işletmeler olumlu bir haber makalesinin etkisini ölçmek için analitik eksikliğini hafife almamalıdır.

Çevrimiçi PR etkinliklerine örnek olarak şunlar verilebilir:

  • Olumsuz eleştirilerde bulunmak, markanızın deneyimini önemsediğinizi gösterdiği için markanızı insancıllaştırmanıza yardımcı olabilir.
  • Web sitenizde veya sosyal medyada basın bültenleri.
  • İnsanları birbirine bağlayan nedenlerle ilgili içerik paylaşın.
  • Sosyal medya içeriğindeki veya blogunuzdaki yorumlarla etkileşime geçin.
  • Muhabirlere ve medya kuruluşlarına haber makaleleri için sunumlarla e-posta erişimi.

SEO Denetim Hizmetleri Neden Önemlidir?

SEO denetimleri, sitenizin ve işletmenizin aşağıdakilerden kaçınmasına yardımcı olmak için çok önemlidir:

  • Site sorunları nedeniyle organik trafiği kaybetme
  • Satış fırsatlarını kaybetmek veya rekabet avantajını diğer markalara kaptırmak
  • Sitenizin yanlış bir şekilde dizine eklenmesi (arama yapanların sitenizi bulamayacağı anlamına gelir)
  • Zararlı geri bağlantılar için Google’dan cezalarla karşı karşıya kalmak

Sitenizi denetlemek, size trafik ve satışlara mal olabilecek sorunları ortaya çıkarabilir.

Kaynaklar:

Christian Hull https://www.socialpilot.co/agency-success-guide/how-to-get-clients-for-digital-marketing Erişim Tarihi: 6 Eki 2022, 06:26

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir