Dijital PR Ajansı

Dijital PR Ajansı

Dijital PR, markanızın ve çevrimiçi varlığının farkındalığını artırmaya yardımcı olan dijital bir pazarlama taktiğidir. Bu sürecin temeli markanız için en önemli olan hedef kitleye gerçek değer sağlayan çekici bir içerik oluşturmaktır.

İşletmeler dijital PR çalışmalarını profesyonel bir zemine oturtmak için dijital PR ajansı ile çalışıyor. Current Works İzmir başta olmak üzere Türkiye’de önde gelen dijital PR ajanslarından biridir.

Günümüz tüketicileri, Dijital Medyada sunulan bilgilerden büyük ölçüde etkilenmektedir. Her zamankinden daha fazla satın alma kararı şimdi çevrimiçi olarak başlıyor.

İşverenler, önemli bir işe alım kararı vermeden önce potansiyel yeni işe alımları çevrimiçi olarak araştırırlar. Arama sonuçları sizin hakkınızda ne söylüyor?

Kendiniz, şirketiniz veya müşterileriniz için olsun doğru arama motoru temsiline sahip olduğunuzdan emin olmak istiyorsanız size yardımcı olabiliriz.

Dijital PR Ajansı Nedir?

Dijital PR ajansı, online yöntemleri kullanarak markanızın bilinirliğini artırmak için stratejiler geliştiren iş ortağınızdır. Birçok yönden, geleneksel PR ajanslarına benzer ancak yalnızca çevrimdışı yöntemlerle ulaşılamayan çok daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı sunar.

En fazla etkiyi yaratmak için dijital PR, arama motoru optimizasyonu, içerik pazarlaması, etkileyici sosyal yardım ve sosyal medya gibi İnternet tabanlı stratejiler geliştirir.

Dijital PR, bir markanın çevrimiçi varlığını ve görünürlüğünü artırabilecek güçlü bir stratejidir. Statik bilgiler konuşmalara dönüştürülebilir ve şirketler doğrudan hedef kitleleriyle gece gündüz herhangi bir zamanda iletişim kurabilirler.

Hedef kitleyle bağlantı kurarak odağınızı netleştiren bir diyalog başlatmak, haberleri ve bilgileri her zamankinden çok daha hızlı bir şekilde yaymak mümkündür. Bu da profesyonel dijital PR ajansı ile yürütülebilir.

Dijital PR ajansı arıyorsanız Current Works sizlere yardımcı olabilir.

Kimler Dijital PR Ajansı ile Çalışabilir?

PR çalışmaları sadece işletmeler için değil aynı zamanda bireyler için de gerekli bir hizmettir.

En son ne zaman bir şirket hakkında bilgi aramak için bir dergi aldınız? Bir arama motoru kullanmadan birini nasıl araştırdığınızı hatırlıyor musunuz?

İnsanların % 95’i Google gerçeklerine ve arkadaşlarının görüşlerine güveniyor. Tek endişeniz sizin veya şirketinizin geleneksel medyada nasıl göründüğüyse, kullanıcıların çoğunluğunu dünya çapında kaçırıyorsunuz demektir.

Current Works dijital PR ajansı olarak şu topluluklara hizmet veriyor;

Bireyler: Dijital sonuçlarda bireylerin itibarlarının kontrol edilmesi gerekiyor. Bir yönetici, ünlü veya sadece çok az gerçek temsili olan normal bir insansanız size yardımcı olabiliriz.

Şirketler: Şirketler farkında olmadan dijital dalganın itibarlarını ve markalarını çevrimiçi olarak kontrol etmesine izin veriyor olabilir. Dijital Halkla İlişkiler, şirketinizin dijital varlıklarınızı kontrol etmesine yardımcı olabilir.

Anonim Ortaklık: Geleneksel halkla ilişkiler firmalarının Dijital Halkla İlişkilerde bir ortağa ihtiyacı vardır. Current Works, dijital pazar hakimiyetine yardımcı olmak için şeffaf bir çözüm sağlayabilir.

Markalar: Dijital mekanizmalarla markalaşmak, alıcılar sektörünüzle ilgili bilgiler için internette arama yaparken markanızı düşünce lideri olarak konumlandırabilir.

Dijital PR Ajansı Neler Yapar?

Dijital PR sürecini birkaç yıldır kanıtlanmış sonuçlarla geliştiriyoruz. İşletmeniz için önemli olan sorgulara dayalı özel raporlar sunuyoruz.

Her proje tam olarak aynı olmasa da sunduğumuz dijital halkla ilişkiler hizmetlerinden bazıları şunlardır:

  • İnternet Siteleri: Günümüzün geliştirme standartlarını karşılayan web siteleri, etkili arama motoru sonuçları elde etmek ve markanız için istediğiniz görüntüyü görüntülemek için kritik öneme sahiptir.
  • Organik SEO: Organik SEO veya arama motoru optimizasyonu, insanların arama motorlarında arama yaptıklarında buldukları doğru sonuçları oluşturmakla ilgilidir. Arama motoru ilişkisi başarı için çok önemlidir.
  • Sosyal Medya: Sosyal medya, bir şirketin sesini ve müşterilerinizle karşılıklı bir etkileşim oluşturma yeteneğini taşır. Sosyal medya hesapları hak talebinde bulunulmuyorsa veya yönetilmiyorsa kitleniz markanızı kontrol edebilir.
  • Basın Bültenleri: Dijital halkla ilişkiler kaynakları aracılığıyla yapılan basın bültenleri, çevrimiçi ortamda anında memnuniyet ve yerleştirme sağlar. Dijital basın bültenleriyle doğru araçları kullanmak, markanızı birçok dijital ortamda yayınlar.

Dijital PR Ajansı ve Geleneksel PR Ajansı Farkları Nelerdir?

Geleneksel PR, basılı yayınlarda yer almak için gazetecilerle ağ oluşturmayı içerir. Bir zamanlar, geleneksel PR konusunda uzmanlaşmış bir yayıncının amacı, müşterilerini gazetelere, dergilere, radyoya ve televizyona dahil etmekti.

Geleneksel PR konusunda uzmanlaşmış çoğu kişi, odaklarını dijital PR’yi dahil etmek için kendilerini geliştirdiler.

Genellikle çevrimiçi içerikte çevrimdışılıktan daha yüksek okuyucu veya izleyici kitlesi buluyor. Ancak bazı geleneksel PR biçimleri hala kullanılabiliyor.

İnternetin büyümesiyle birlikte bir işletmeyi çok daha farklı yollarla tanıtmak mümkün hale geldi. Dijital PR, çevrimiçi yayınlar tarafından röportaj yapmak, çevrimiçi varlığınızı artırmak ve daha fazla büyüme ve tanınma için sosyal medyanın etkileşimli gücünü kullanmak gibi çok çeşitli pazarlama olanaklarını içerir.

Geleneksel PR ajansı özellikleri şöyledir;

  • Esas olarak çevrimdışı medya kullanır
  • Sonuçlar tahminidir.
  • Kampanya geçicidir.
  • Esas olarak kampanya hedeflerine odaklanır.
  • Hedef kitle etkileşimini ölçmek zordur.
  • Çevrimdışı medya paylaşımı zordur.

Dijital PR ajansı özellikleri şöyledir;

  • Esas olarak çevrimiçi medya kullanır.
  • Sonuçlar kesindir.
  • Kampanya öğeleri geri dönüştürülebilir.
  • Uzun vadeli şirket hedeflerine odaklanır.
  • Hedef kitle etkileşimini ölçmek daha kolaydır.
  • Çevrimiçi medya paylaşımı kolaydır.

Dijital PR Ajansı Çalışmaları Nelerdir?

Online tanıtım olanakları çok sınırsızdır. İşletmelerin baskı fırsatlarının ötesine bakmaları ve hedef kitleleriyle çevrimiçi etkileşimde bulunmaları gerekir.

Dijital PR ajansları, geleneksel PR’ın en iyilerini içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması ve daha fazlasındaki yeni trendlere odaklanarak birleştirir.

Dijital PR ajansı çalışmaları şu şekildedir;

  • Online basın bültenlerinin hazırlanması
  • Çevrimiçi basın kapsamı oluşturmak için çevrimiçi gazeteciler ve blog yazarlarıyla ilişkiler kurmak
  • İş profili oluşturma sürecini düzenleme
  • Çevrimiçi incelemeler ve röportajlar düzenleme
  • Basın bültenlerinin web sitenize geri dönen ilgili bağlantılarla optimize edilmesini sağlamak. Bu, okuyuculara daha fazla bilgiye bağlantılar sağlayarak fayda sağlar ve yüksek trafikli bloglardan ve haber sitelerinden web sitenize yüksek otorite bağlantılarını güvence altına alarak arama sıralamalarınızı artırır.
  • Etkili sosyal medya hesaplarında ve bloglarda bahsedilmek için etkileyici pazarlama ve blog yazarı desteği
  • İtibarın daha yüksek olması ve yüksek kaliteli geri bağlantılar kazanabilmek için çevrimiçi içerikler yayınlama

Dijital PR Ajansı ile Çalışmanın Faydaları Nelerdir?

Dijital bir PR ajansı ile çalışmaya başladığınızda marka bilinirliğinizi ve çevrimiçi varlığınızı geliştirmek için etkili performans elde edeceksiniz. Odaklanmış bir kampanya, çevrimiçi kimliğinizi ve markanızı benzersiz kılan şeyleri oluşturmada büyük bir fark yaratabilir.

Dijital PR ajansı şu avantajları sağlar;

  • Web sitesi trafiğini artırır.

Markanız çevrimiçi olarak daha sık ve birçok farklı yerde bahsedildiğinden daha fazla insan web sitenizi ziyaret etmeye başlayacaktır.

  • Arama motoru optimizasyonunu destekler.

İçeriğiniz web sitenize bağlantı veren yüksek otoriteli sitelerde yayınlandığında SEO sıralamanız hedef anahtar kelimeleriniz için iyileşecektir. SEO sıralamanız geliştikçe, bu aynı zamanda web sitenizin trafiğini ve potansiyel müşterilerinizi veya satışlarınızı da artıracaktır.

  • Sizi sektörünüzde bir otorite haline getirir.

Otorite sitelerinde yüksek kaliteli makaleler yayınlamak, güvenilir bir bilgi kaynağı olarak itibarınızı artıracak ve markanıza olan güveninizi artıracaktır.

  • Potansiyel müşteriler ve satışlar oluşturur.

Bu stratejiyi kullanarak markanız ilgilenen bir hedef kitlenin önüne daha fazla çıkar. Bu da web sitenizi ziyaret eden bazı kişilerden potansiyel müşteriler oluşturur ve sonuç olarak daha fazla satışa yol açar.

  • Marka imajınızı geliştirin ve güveni artırır.

Hedef kitleniz markanız hakkında giderek daha iyi şeyler duymaya başlayacak ve artan sayıda olumlu yorum görecektir.

Dijital Pr Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Daha önce de belirtildiği gibi, dijital PR’ın fiyatı sektörünüze, rakiplerinize, tercih ettiğiniz yayınlara ve hedef pazara bağlı olarak değişir. Uygulamak istediğiniz kampanya türü ve ne tür bir içerik dağıtmak istediğiniz gibi birçok değişken vardır. Burada bloglar, videolar, vloglar, podcast’ler, teknik incelemeler vb. birçok unsura göre fiyatlar belirlenir.

Dijital PR, basılı pazarlamayı, pahalı başyazıları, TV reklamlarını ve pahalı reklam alanlarını kullanan geleneksel PR kadar pahalı değildir. Geleneksel PR ajansları genellikle medyada yer alma zorunluluğu olmadan şişman bir tutucu ücreti talep ederken dijital PR ajansları bütçeniz dahilinde çalışabilir ve işiniz büyüdükçe hizmetlerini ölçeklendirebilir.

Dijital Pazarlama Ajansları Maliyeti Nedir?

Dijital pazarlama ajansları genellikle farklı dijital pazarlama stratejilerinin sürekli, tutarlı gelişimi, oluşturulması, uygulanması ve analizi için aylık ücret alırlar. Ajansların müşterilerini ücretlendirmesinin en yaygın yolu budur.

Aylık bir ücretler genellikle sosyal medya yayınları, bloglar ve daha fazlası aracılığıyla müşteri için yeni içerik yayınlayan ajanslar için kullanılır.

Küçük ve orta ölçekli firmalar, yaklaşık 17-20 saatlik profesyonel süre için aylık yaklaşık 2500-10 bin TL arasında talep edebilir. Daha fazla hizmet veren daha büyük firmalar ayda 15.000 TL üzerinde ücret talep edebilir.

Bazı firmalar proje bazlı ücret talep edebilir. Bu, bir web sitesini yeniden tasarlıyorlarsa, bir broşür oluşturuyorlarsa kullanılan ücret türüdür. Yeni web siteleri yaklaşık 3-10 bin TL arasında değişir. Ancak bu tutar hizmete göre artabilir.

Bir Dijital PR ajansı ile çalışırken ekstra para harcamak istemezsiniz. Current Works müşterisine özel fiyatlar, fiyatlandırma şekli ve sabit fiyat belirliyor.

S.S.S.

PR Ve Dijital PR Arasındaki Fark Nedir?

Geleneksel PR ve dijital PR farklı kanallara odaklanır. Dijital PR, kitlelere ulaşmak için sosyal medya, dijital sosyal yardım ve içerik pazarlaması ile ilgili yöntemleri kullanırken, geleneksel PR, mesajları yaymak için basın bültenleri, itibar yönetimi ve ticari fuarlar gibi şeylere dayanır.

Hangisi Daha İyi PR Veya Pazarlama?

PR, ilişkileri sürdürmeye daha fazla odaklanırken, pazarlama şirketi veya markayı aktif olarak tanıtmak için çalışır. Hangi iletişim kariyer yolunun size en uygun olduğunu seçmek, eğitiminiz sırasında hangi dersleri aldığınızı etkileyebilir. Bu nedenle nereye gitmek istediğinizi bilmek önemlidir.

Dijital PR Ajansı ile Çalışma Neden Önemlidir?

Dijital PR, duyarlılığı ve sektördeki duruşu iyileştirir Yüksek trafikli kaynaklar, önemli şirket teklifleri, etkinlikler ve farklı marka katma değeriniz arasında zamanında kapsama alanı ve artan görünürlük sayesinde, daha fazla insana ulaşma ve daha yüksek marka bilinirliği geliştirmek için gereken alaka düzeyini ve etkiyi elde etme potansiyeline sahiptir.

Kaynaklar:

Adrian Falk https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2022/12/08/what-is-digital-pr-and-how-do-you-find-a-digital-pr-agency/ Erişim Tarihi: 27 Eyl 2022, 06:50

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir