Dijital Pazarlama Nedir, Stratejileri Nelerdir

Dijital Pazarlama Nedir, Stratejileri Nelerdir?

İşiniz dijitalde değilse geleceğin ticari hayatından silinmeniz çok yakın! Zaman ve mekana bağlı olmadan çok küçük işletmeler dahi artık iş süreçlerini dijital pazarlama kanalları ile yürütüyor. Dijital pazarlama ürün ve hizmetlerinizi web sitesi, sosyal medya, satış ortaklığı siteleri, mobil uygulama gibi dijital kanallar üzerinden potansiyel müşterilerinize ulaştırmanızdır.

Dijital pazarlama ürün ve hizmetlerinizi insanların dijital kanallar üzerinden almasını sağlar. Bu süreçler dijital reklamlar, SEO, sosyal medya yönetimi gibi birçok disiplini kapsar. Sizler de dijitalde varlık göstermek ve buradan satış yapmak istiyorsanız en düşük bütçeyle en etkili stratejileri geliştirmek için profesyonel destek alabilirsiniz. Dijital pazarlama ajansı olarak sizlere bu hizmetleri profesyonel ekibimizle sunuyoruz.

Dijital Pazarlama Nedir?

https://www.youtube.com/watch?v=n0MF8VX0vvs

Dijital pazarlama, ürün pazarlama işlemlerinin internet, sosyal medya, arama motoru ve mobil uygulamalar gibi dijital kanallar üzerinde gerçekleştirilen pazarlama çalışmalarıdır. Kısa sürede daha fazla insana ulaşabilme olanağı olduğu için çok daha fazla tercih edilen bir pazarlama türü haline gelmiştir.

İnternetin gelişimi ve artık mobil cihazların yaygınlaşması ile birlikte ticaret ve pazarlama anlayışları da değişmiştir. Tüm bu anlayışlar, dijital pazarlamanın doğmasını sağlamıştır.

Dijital pazarlama en basit ifadeyle internet bağlantısı ile ulaşılan alanların tamamında yapılan reklam ve satış stratejileridir. Dijital pazarlama uzmanı aracılığıyla yapılan bu çalışmalar, son derece etkili ve önemlidir.

Dijital Pazarlama Ne İşe Yarar?

Dijital pazarlama stratejisi geliştirilmesi ve bunların hayata geçirilmesi ile birlikte son derece önemli ve etkili sonuçlar elde edilir.

Dijital pazarlama, kısa sürede çok daha fazla potansiyel müşteriye ulaşılmasını sağlayan, doğru kitle üzerinde pazarlama çalışmaları yapılmasına olanak tanıyan stratejilerin bütünü olarak ifade edilir.

Tanımına baktığımızda, bu pazarlama çeşidi sayesinde kısa sürede daha fazla insana ulaşılır. En önemli etki durumu da doğal olarak budur.

Buna ek olarak dijital pazarlama ile birlikte satın alma ihtimali daha yüksek kitlelere erişim sağlanır. Bu yüzden de son derece önemlidir.

Dijital Pazarlama ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar

Dijital pazarlama ile geleneksel pazarlama arasında çok ciddi ve önemli farklar vardır. Dijital dünya artık bizlere olmazı oldurmaya ve çok kısa sürede inanılmaz etkiler elde etmeye olanak sağlamıştır.

Kısacası dijital pazarlama yöntemlerinde sınır yoktur. Dijital pazarlama ile geleneksel pazarlama arasındaki farklar aşağıdaki şekildedir:

  • Maliyet

Geleneksel pazarlamanın asıl araçları televizyon ve gazetelerdir. Bunlar üzerinde yapılan pazarlama çalışmaları ise son derece maliyetlidir. Üstelik etki alanları da olabildiğince kısıtlıdır.

Özellikle günümüzde artık gazeteler ve televizyon, pazarlama için asla yüksek etki alanında değildir. Oysa dijital ortamlar ise tam olarak hayatımızın merkezindedir. Bu da dijital pazarlamanın hem daha düşük maliyetli hem de daha fazla etki alanına sahip olmasını sağlar.

  • Zaman ve Süreklilik

Geleneksel pazarlama yöntemleri kapsamında hazırlanan reklamlar ve çalışmalar kısıtlı süre için tüketicilere gösterilir. Oysa dijital reklamcılık, tüketici onu görmek istediği sürece ordadır. Dijital reklamcılıkta, hazırlanan reklamlar 7/24 yayında olur ve her dakika görüntülenebilir.

  • İletişim ve Etkileşim

Geleneksel reklamcılık sizlere tek yönlü reklam yapma olanağı tanır. Ayrıca geleneksel reklamcılıkta, potansiyel müşterilerinizin tepkisini anlık olarak ölçemezsiniz. Dijital reklamcılıkta ise etkileşim ve iletişim saniyeler içinde olabilir.

  • Performans Analizi

Dijital reklamlar her zaman ölçülebilir unsurlardır. Geleneksel reklamların tam olarak ne kadar yayınlandığını ve insanlarsın ne kadar reklamlarınızı izlediğini bile net olarak bilemezsiniz.

Oysa ki dijital reklamların ne kadar görüntülendiğini ne kadar beğeni aldığını anlık olarak takip edebilirsiniz. Bu da yapılan çalışmaların başarısı hakkında fikir sahibi olmanızı sağlar.

  • Hedef Kitle Erişimi

Dijital reklam çalışmaları ile çok daha hızlı ve kolay bir şekilde hedef kitlenize erişebilirsiniz. Oysa geleneksel reklamcılıkta bunun için fazlasıyla şansa ihtiyacınız olur.

Dijital Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?

Dijital pazarlama çeşitleri olarak karşımıza çıkan pek çok ürün vardır. İnternette yayınlanabilen ve insanların yine internet üzerinden ulaşabileceği farklı alternatifler söz konusudur.

Dijital pazarlama çeşitlerinin mutlaka bilinmesi ve en fazla uygun olanın tercih edilmesi gerekir. Buna göre popüler dijital pazarlama türleri şöyledir:

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Google dijital pazarlama stratejilerinin temel olarak üzerinde kurulduğu bir yazılımdır. Google üzerinde yapılacak her türlü dijital pazarlama çalışması, önemli bir etki alanına sahiptir.

Arama motoru optimizasyonu da bunlardan biridir. Yapılan çalışmalarla birlikte üst sıralarda yer almanız ve insanların sizlere daha kolay ulaşması sağlanır.

  • İçerik Pazarlaması

Dijital pazarlama içerik ile yine sağlam bir temel üzerine oturtulur. İçerik pazarlaması yapılırken öncelikli amaç para kazanmak değildir. Bunun yerine potansiyel müşterinin güveninin kazanılması amaçlanır.

  • E-posta Pazarlaması

Dijital pazarlama araçları arasında, e-posta pazarlaması doğrudan müşteri kitlesine ulaşmayı sağlar. Ürün ve hizmetlerin tanıtılması, bilgi verme, teklif sunma ve kutlama gibi faaliyetler gerçekleştirilmesini sağlar.

  • Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya ve dijital pazarlama günümüzde neredeyse ortak bir paydada buluşur. Çünkü dijital pazarlamanın en önemli kanalı sosyal medyadır.

Sosyal medya üzerinde yapılacak her türlü pazarlama stratejisi, oldukça geniş kitlelere erişim ve satışların artmasını sağlar.

Sosyal medya pazarlaması, ürün ve hizmet tanıtımlarının sosyal ağlarda yapılması işlemidir. Düşük bütçe ile geniş kitlelere ulaşmayı sağladığı için sıklıkla tercih edilir.

Sosyal ağların sunduğu pazarlama araçları ile spesifik reklamlar oluşturulabildiği için maksimum verim sağlar.

İlgi alanı, yaş, cinsiyet, bölge gibi detayların ayarlanabilmesi mümkünken potansiyel müşterilerden yorum ve mesaj olarak geri bildirimler de alınabilir.

  • Affiliate Marketing – Satış Ortaklığı

Kullanıcıların yapmış olduğu reklam ve satış olarak ifade edilen satış ortaklığı, daha fazla insana ulaşma konusunda çok etkilidir. Bir de gerçek zamanlı kullanıcıların olması ve bu kişilerin ürünleri tavsiye etmesi ile daha fazla güven sağlanır.

  • Influencer Marketing

Dijital pazarlamanın temsilcileri olarak influencer veya da sosyal medya fenomenleri gösterilebilir. Reklamlarda oynayan ünlülerle aynı görevi üstlenen bu kişiler, ürün ve hizmetlerin etkili bir biçimde tanıtımını yapar.

Dijital pazarlama uygulamaları ile çok daha kısa bir sürede daha fazla potansiyel müşteriye ulaşılabilir. Bu da dijital pazarlamanın, günümüzde daha fazla tercih edilmesine ve giderek gelişmesine neden olmuştur.

Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Dijital pazarlama stratejileri başlığı altına birkaç madde ile strateji bileşenleri yazmak doğru değildir. Dijital pazarlama, stratejik olarak oldukça geniş bir alanı ifade eder ve proje bazlı olarak farklı bileşenleri bulunabilir.

Dijital pazarlama stratejileri belirlenirken tümevarım yöntemi ile projelendirme yapmak daha doğru olabilir. Tümevarım yöntemi ile projelendirme yönteminde aşağıdaki adımlar izlenir:

  • Ürünün ne olduğunun ve kime satılabileceğinin tespiti yapılır,
  • Hedef kitle belirlenir,
  • Hedef kitlenin hangi dijital mecralara dedike oldukları analiz edilerek bu mecralar üzerinde hangi uygulamaların yapılabileceğine karar verilir.

Yani toptancı bir anlayışla, birkaç dijital pazarlama modelini, çok sayıda proje için ortak olarak kullanabilmek verimli değildir. Hangi dijital pazarlama araçlarını kullanıp ne çeşit bir pazarlama aksiyonu gerçekleştireceğinize yapacağınız bu analizlerin sonucunda karar verebilmeniz mümkün olacaktır.

S.S.S.

Dijital Pazarlamayı Evden Yapabilir Miyim?

Muhtemelen dijital pazarlamada kariyer yapmanın en büyük avantajı, evden çalışabilme yeteneğidir. Çoğu dijital pazarlama görevi çevrimiçi olarak tamamlanabilir, bu nedenle birçok şirket ve ajans çalışanlarının evden çalışmasına izin vermeyi tercih eder.

Dijital Pazarlamaya Kimin İhtiyacı Var?

Günümüzün rekabet döneminde, her işletme veya şirketindijital pazarlamaya ihtiyacı vardır. Dijital pazarlama sadece bir işletmeye çevrimiçi pozlama sağlamakla kalmaz, aynı zamanda itibar yönetiminde de faydalıdır. Dijital pazarlama, pazarlamayı kolaylaştırır. Daha kısa sürede daha fazla müşteriye ulaşmanın iyi bir yoludur.

Dijital Pazarlamanın Ana Rolü Nedir?

Bir dijital pazarlamacının birincil rolü,bir markayı ve ürünlerini tanıtan pazarlama kampanyalarını yönetmektir. Marka bilinirliğini artırmanın yanı sıra trafik çekmede ve potansiyel müşteriler ve müşteriler edinmede büyük bir role sahiptirler. Dijital pazarlama, çevrimiçi kanalları, elektronik cihazları ve dijital teknolojileri kullanarak bir işletmenin, kişinin, ürünün veya hizmetin pazarlanması ve reklamıdır. Dijital pazarlamanın birkaç örneği arasında sosyal medya, e-posta, tıklama başına ödeme (PPC), arama motoru optimizasyonu (SEO) ve daha fazlası bulunur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir