Dijital Pazarlama ve SEO

Dijital Pazarlamada SEO’nun Önemi Nedir?

Dijital pazarlama işletmelerin yoğun yatırım yapmaya başladığı bir alan haline geldi. Birçok işletme potansiyel müşterilerine ulaşmak ve daha fazla satış yapabilmek için e ticarete yöneliyor. Farklı dijital pazarlama kanalları ile daha fazla satış yapmak mümkün oluyor. Kullanıcı açısından baktığımızda internetten ürün ve hizmet satın alma oranı giderek artıyor.

Dijital pazarlamada ön plana çıkabilmek için web sitenizi kullanabilirsiniz. En etkili ve organik trafik çekebilmek için arama motorlarını kullanmalısınız. Dijital pazarlama ve SEO iç içe olan kavramlardır. Dijital pazarlama sürecini web siteniz ile yürütüyorsanız SEO’ya ciddi oranda yatırım yapmalısınız. Kalıcı ve etkili pazarlama süreçleri için dijital pazarlamada SEO stratejileri uygulamalısınız. Anahtar kelime seçimi, rakip analizi ve hedef kitle analizi gibi birçok konuda profesyonel destek alarak başarı yakalayabilirsiniz.

Yükselen Paradigma: Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama, temelde geleneksel pazarlama tekniklerini geliştirmek ve bir adım ötesine taşımaya yarayan bir uygulama olsa da insanoğlu için sağladığı refah ve kolaylık sayesinde emsali olan tüm pazarlama yöntemlerini geride bırakarak pazara egemen olan bir paradigma haline gelmiştir.

Bu bağlamda, kısa bir tanımlamaya gidecek olursak, dijital pazarlama ilk doğuş aşamasında firma ve kuruluşların üretmiş olduğu ürün ve hizmetleri dijital veya elektronik dünyada pazarlama ve bu süreçten gelir veya kazanç elde etme prensibidir.

En büyük özelliği ise takip edilebilir somut veriler ile yapılan, yapılmakta olan ve yapılacak olan pazarlama stratejilerinin kontrol ve optimize edilme imkanını sunmasıdır.

Diğer bir ifade ile dijital pazarlama dünyasında web siteleri, sosyal medya ve çeşitli online platformlarda yürütmüş olduğunuz tüm çalışmalarınızın kimlere ne şekilde ve hangi ölçekte ulaştığını görerek, gerekli zaman ve hususlarda geliştirici önlemler alabilme imkanını sunmaktadır.

Bu sayede, geleneksel pazarlamanın aksine geniş bir hareket ve eylem gücüne sahip olarak, içinde bulunduğunuz piyasa neleri kaldırır gibi bir girişimde bulunabilirsiniz. Pek tabi kulağa bu denli hoş gelen bir sistemin de kendi içerisinde kural ve kaideleri bulunmaktadır.

Dijital Pazarlama Taktikleri Nelerdir?

Dijital pazarlama stratejinizin bir başarı hikayesinde dönüşmesi için takip etmeniz gereken bazı yol ve yöntemler vardır. Bunlar; arama motoru optimizasyonu adı ile bildiğimiz SEO, içerik pazarlama, sosyal medya pazarlaması, mail pazarlama ve Inbound pazarlama gibi başlıklar altında ifade edilebilmektedir.

Öte yandan müşteri kitlesi hedefi, mobil araçları da göz önünde bulundurarak attığınız adımlar sizi emsallerinizden birkaç adım öne çıkaracaktır.

İlk taktiğimiz olan Seo’dan başlamak gerekirse, kelimeler ve doğru görsel kullanımı ile özgün ve güncel felsefede attığınız her adım arama motorlarının ilgisini çekerek sizi daha da odak noktası haline getirecektir.

Sitenizi arama motorlarına optimize şekilde geliştirmeniz ve yine bazı anahtar kelimelerin kullanıldığı özgün metinlerle desteklemeniz ilk sıralara yükselmenizi sağlayacaktır.

Öte yandan, içerik pazarlama hususu da benzer prensipler taşımaktadır. Yüksek hacimli bir organik trafik yakalamanız, içeriklerinizin kalitesi ile doğru orantılıdır. Ne kadar özgün ve güncel, o kadar üst sıralama ve ziyaretçi yakalamak anlamına gelmektedir.

Sosyal medya pazarlaması ve Inbound pazarlama taktikleri ile elde etmiş olduğunuz trafiği daha da artırarak hedeflerinize daha hızlı yol almanız olasıdır.

Çeşitli mailler veya reklamlar aracılığı ile daha cazip ve cezbedici hale getirdiğiniz içerik veya kampanyalarınız adeta bir pastaya dönüşerek erişilmek istenen bir meta haline gelecektir.

Mobil araçların gücü asla inkar edilemeyecek boyutlarda olması sebebiyle atmış olduğunuz her adımda mobil kullanıcıları da düşünmek zorundasınız. Görsellerinizi daha küçük boyutlarda, yazılarınızı daha kısa ve maddeler halinde paylaşabileceğiniz mobil uyumlu bir site veya domain elde etmeyi ihmal etmemelisiniz.

Toparlamak gerekirse, dijital pazarlama demek gelecek demektir bu sebeptendir ki attığınız adımlar şimdiyi değil önümüzdeki seneyi, atacağınız adımlar ise daha sonraki seneleri hedef almalı. İçinde bulunduğumuz çağın gereklilikleri ne ise hızlıca adapte olup o şekilde devam etmeliyiz.

Dijital Pazarlamada SEO’nun Önemi

Sektörlere Göre Ortalama Google Ads Tıklama Oranları
Sektörlere Göre Ortalama Google Ads Tıklama Oranları

Dijital pazarlama ve SEO ilişkisini daha somut bir zeminde anlam ve ifade gücü sağlamak adına gelin geleneksel pazarlama felsefesinden örnek verelim.

Diyelim ki bir butik dükkan açacaksınız ve yer seçimi konusunda karar almanız gerekmektedir. Yapılacak şey, dükkanınızı açacağınız şehrin işlek ve ziyaretçisi yüksek caddelerinin hangi caddeler ve nerelerde olduklarını saptamaktır.

Çünkü bu strateji dükkanınızı daha çok insana görünür kılarak daha geniş bir çevre edinmenizi ve yüksek kazanç elde etmenizi sağlayacaktır.

Dijital pazarlamada da temelde aynı düşünce ve amaçla işlek bir cadde bulmanız gerekmektedir. Ancak bu caddeler somut ve fiziksel olarak bulunmayan yerlerdir. Hepimizin bildiği üzere, sosyal platformlar, web siteleri ve çeşitli web tabanlı ortamlar dijital dünyanın olmaz ise olmaz elementleridir.

Biz de tam da bu noktada SEO kavramını devreye sokarak bağlamı kavramanız açısından bir takım tanımlamalar ve örneklemelerde bulunacağız.

Dijital pazarlama dünyasına girerek bir E-Ticaret sitesi edindiniz ve bu siteyi desteklemek amacı ile etkin bir sosyal medya ağı kurdunuz.

Sırada bir tek kitlelere ulaşmak kaldı. Fakat işlerinizi yürüteceğiniz siteyi başarılı bir girişime çevirmek adına yapmanız gereken bir işlem daha var. Arama motorlarında üst sıralara tırmanmak ve oraya tutunmak!

Dijital Pazarlamada SEO ve Anahtar Kelime Seçimi

https://www.youtube.com/watch?v=JLwTZLppsZ8

Dijital pazarlamada başarılı olmak için yapacağınız şeyin arama motorlarında üst sıralarda görünmek ve orada tutunmak olduğunu kavradıktan sonra bunu nasıl sağlamanız gerektiğini bilmek de gerekmektedir.

SEO için en önemli unsurların başında gelen anahtar kelime seçimi, dijital pazarlama sitenizin atar damarıdır. İnternet alemine süreceğiniz her metin her kelime her içerik sizin ileriye atılan adımlarınız olacaktır. İlk olarak uygulamanız gereken strateji, organik trafik yakalamaktır.

Bunu da internet kullanıcılarının veya daha dar bir açıdan söylemek gerekirse “ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin” bir ürün veya hizmeti hangi kelimelerle aradığını belirlemek ve bu verileri analiz etmek ile sağlayacaksınız.

Öte yandan, sitenize yerleştirdiğiniz görsel ve metinlerinizin tamamen özgün ve güncel olması gerekmektedir. Zira taklitler her zaman gerçeğini yüceltirler.

Kısaca toparlamak gerekirse anahtar kelimelerinizi hedef kitlenize ulaşmak için bir köprü olarak seçmeli ve ön araştırma yapmalısınız. Araştırmalarınız sonucu elde etmiş olduğunuz somut verileri de uygulamaya dökerek adım adım gelecekteki başarınıza doğru yol almalısınız.

Bu süreçte özgünlükten ve güncellikten ödün vermemeniz, SEO uyumlu bir konsept yaratmanız Google ve diğer arama motorları için optimizasyon çalışmanızın daha kaliteli olduğu anlamına gelecek ve ilk sıralara yükselmeniz sadece ve sadece zamana kalacaktır.

Alisha Shibli https://startupnation.com/grow-your-business/maximize-your-marketing/importance-seo-digital-marketing-shibli/ Erişim Tarihi: 17 Eki 2022, 08:04

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir