Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir? Pazarlama Nasıl Yapılır

Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?

Dijital pazarlama faaliyetleri yürütmeye başladıysanız faaliyet gösterebileceğiniz çok sayıda alan bulunuyor. Markanızı dijitale taşımaya karar verdiğiniz anda öncelikle dijital pazarlama kanalları belirlemeniz gerekiyor. İlk adım olan kanalları belirledikten sonra bu kanallara yönelik stratejiler belirleyebilir ve etkili pazarlama çalışmaları yürütebilirsiniz. İşletmeniz dijitalde birçok farklı kanalda eş zamanlı olarak olmalıdır.

En yaygın dijital pazarlama kanalları arasında arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya reklamları, Google reklamları, içerik pazarlaması, e posta pazarlama, influencer marketing,  sosyal medya pazarlaması, görüntülü reklamcılık gibi birçok alan bulunuyor.  Her kanalın dijital pazarlama dinamikleri farklıdır. Bu nedenle eş zamanlı olarak bu kanallarda markanıza daha fazla satış ve başarı getirecek stratejiler geliştirebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Nedir? 

Dijital pazarlama, bir işletmenin pazarlama faaliyetlerinin dijital mecralar üzerinde yapılması işlemleridir. Pazarlama ise bir ürün ve hizmetin başlangıç sürecinden satışına kadar olan süreçlerin tamamını kapsar.

Tüm bu sürecin yönetilmesi ve nihai alıcılara ulaşılması için yapılan tüm aşamalar aslında pazarlamanın parçasıdır. Dijital pazarlama ise tüm bu süreçlerin tamamen çevrimiçi ortamlara aktarılması anlamına gelir. 

Dijital Pazarlama Ne Değildir? 

Dijital pazarlamanın ne olduğu ve tam olarak nasıl etkili olduğu her yerde anlatılan konulardır. Ancak halen belki de tam olarak ne olduğunu anlaşılmamış olan da bir ifadedir.

Dijital pazarlama ile ilgili pek çok kaynak olmasına rağmen, halen yanlış bilinen birçok konu vardır. Dijital pazarlama; 

  • Bir web sitesi açılır açılmaz satış yapmak ve çok yüksek sayıda trafiğe ulaşmak değildir. 
  • Sosyal medya kullanılarak ve sadece reklam verilerek satış yapmak değildir. 
  • Kolay yoldan satış yapmak değildir. 

Dijital pazarlama, yukarıda saydığımız hiçbir şey değildir. Bunların aksine çok ciddi bir çalışma ve stratejisi doğrultusunda, hazırlanan çok ciddi bir pazarlama ve reklam sürecidir. 

Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir? 

Dijital pazarlama kanalları, pazarlama faaliyetlerinin başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli araçlardır. Bunların mutlaka bilinmesi ve nasıl etkili olduğu konusuna da hâkim olunması gerekir. Bilinen en önemli ve popüler dijital pazarlama kanalları şöyledir: 

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) 

SEO yani arama motoru optimizasyonu, organik aramalarda üst sıralarda yer almak için yapılan tüm çalışmaları kapsar.

Google ve benzeri arama motorlarında üst sıralarda yer almak, trafiğinizi artırır ve bu da satışlarınıza olumlu yönde etki eder. SEO çalışmaları site içi ve site dışı olmak üzere ikiye ayrılır. 

Sosyal Medya Reklamcılığı 

Sosyal medya reklamcılığı sosyal medya mecraları olarak ifade edilen platformlar üzerinde yapılan tüm reklam ve tanıtım çalışmalarıdır. Yaygın olarak kullanılan sosyal medya platformları üzerinde tanıtım ve reklam çalışmaları yapılmaktadır. 

Google Reklamcılığı ve Reklam Yönetimi

Google dünyanın en çok tercih edilen ve kullanılan arama motorlarından biridir. Dijital pazarlama faaliyetleri içinde Google’ a reklam vermek önemli bir çalışmadır. Böylece markanız ve işletmeniz için daha fazla trafik elde etmeniz mümkün olur.

Google reklamcılığı sayesinde, siteniz arama motorlarında en üst sırada yer alır. Bu da kullanıcıların sizleri bulmasını ve sitenizi ziyaret etmesini sağlar. 

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması hedef kitlelerine ürün ve hizmetlerin tanıtılmasını sağlayan, içeriklerin hazırlanması ve bunların çeşitli mecralarda yayınlanmasıdır.

Hedef kitlenin hoşuna gidecek ve ilgisini çekecek içeriklerin hazırlanması ve bunlarla birlikte çeşitli alanlarda yayınlanması ile birlikte daha fazla kullanıcıya ulaşılması sağlanır. 

Influencer Marketing

Influencer marketing son yıllarda en çok tercih edilen reklamcılık türleri arasında yer alır. Influencer, kelime anlamı olarak etkileyen anlamına gelir.

Sevilen ve saygı duyulan kişilerin önerdiği ürünlerin ve hizmetlerin satın alınmasına yönelik pazarlama çalışmalarının yapılmasıdır.

Günümüzde insanlar aradıkları ürün ve hizmetler hakkında sosyal medya fenomenlerini takip etmektedir. Hatta bazen hiç ihtiyacı olmadığı halde, birçok kişi sevdiği ve takip ettiği kişilerde gördüğü ürünleri satın alma arzusu ortaya çıkmaktadır. 

Sosyal Medya Pazarlaması

Pazarlama kanallari arasında sosyal medya en önemli araçlar arasında gösterilir. Potansiyel müşterilerinizin ve hedef kitlenizin fazla vakit geçirdiği platformlarda pazarlama çalışmalarının yapılması sağlanır.

Hedef kitlenizin sürekli olarak etkileşimde olduğu sosyal medya platformları üzerinde yapılan her türlü pazarlama çalışmalarıdır.

Bu pazarlama çalışmalarının başarılı olması için kilit nokta içeriklerdir. Hedef kitlelerinize ulaşabilmenin en önemli yolu da zaten sosyal medya pazarlamalarıdır. 

Affiliate Marketing (Bağlı Pazarlama)

Satış ortakları sistemi ile pazarlama yapılması ve bunun sonucunda da elde edilen satış miktarının belirli bir kısmının paylaşılmasıdır. Ülkemizde sıklıkla e-ticaret sitelerinde bu tip pazarlama stratejilerine başvurulur.

E-ticaret sitelerinde yapılan tanıtım ve reklam çalışmaları ile birlikte markaların ve şirketlerin daha fazla tanıtılması ve buna bağlı olarak da daha fazla satış elde edilmesi sağlanır. 

Görüntülü Reklamcılık (Display Marketing)

Görüntülü reklamcılık, grafik reklamları hazırlanması ve bunların çeşitli kanallarda yayınlanmasıdır. Web siteleri, e-postalar ve dijital formattaki içeriklerin yanında paylaşılması işlemleridir.

Görüntülü reklamlar, teklifleri tanıtmaya ve yeni ürünlerin tanıtılması gibi işlemlerdir. Bu amaçla yapılan tüm çalışmalar, reklamlar, afişler ve içerikler bu kapsamda yer alır.

Bunların son derece etkili ve önemli olduğunu belirtmemiz gerekir. Bu reklamcılık çalışmalarına metin, ses, resim ve video klipleri dahil edilebilir. 

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır? 

Dijital pazarlama yapmak istenildiğinde markaların ve firmaların bazı stratejiler ve planlamalar yapması gerekir. Bunlar doğrultusunda da gerekli çalışmaların yapılması, pazarlama ve reklam çalışmaları ile birlikte daha fazla potansiyel müşteriye ulaşılması gerekir.

Dijital pazarlamanın yapılması sürecinde uzman bir destek alınması gerekebilir. Dijital pazarlama uzmanı olarak görev alan kişilerle çalışabilirsiniz. Buna ek olarak sizler de dijital reklamcılık ve pazarlama alanındaki ürünleri, araçları ve tüm çalışmaları yakından takip edebilirsiniz.

Özellikle dijital pazarlama kanallarının bilinmesi ve bunların nasıl kullanılacağına hâkim olunması gerekir. Ancak bu şekilde dijital pazarlama çalışmalarının yapılması sağlanabilir. Etkin ve verimli bir şekilde pazarlanama kanallarının kullanılması gerekir. 

Pazarlama kanalları kısacası dijital pazarlamanın uygulanması ve başarılı olması için kullanılan önemli araçlardır. Bunların doğru seçilmesi ve bunlar üzerinde etkili çalışmaların yapılması ile birlikte başarılı sonuçlar elde edilir. 

S.S.S.

En Etkili Dijital Pazarlama Kanalı Nedir?

E-posta pazarlaması, LYFE Marketing'e göre, herhangi bir pazarlama taktiğinin en yüksek yatırım getirisine sahip olduğu için en önemli dijital pazarlama kanallarından biridir. Yüzde 3800 kadar getiri elde edebilir. Bu, harcadığınız her 1 TL için 38 TL gelir anlamına gelir. Şirketlerin yaklaşık yüzde 20'si bu alandan yüksek yatırım getirisi elde ediyor.

Neden Bir Dijital Pazarlama Kanalı Seçiyoruz?

Müşterilerle iletişim kurmanın yanı sıra, dijital pazarlamafaaliyetlerini izlemenizi sağlar. Satın alma işlemi yapmadan kısa bir süre önce hangi reklamları ve içerik türlerini gördüklerini izleyebilirsiniz. Bu, hangi pazarlama yöntemlerinin en etkili olduğunu söyler ve stratejinizi geliştirmenize ve geliştirmenize olanak tanır.

Web Sitesi Bir Dijital Pazarlama Kanalı Mıdır?

Dijital pazarlama terimi, tüketicilere ulaşmak için ürün ve hizmetleri pazarlamak için dijital kanalların kullanılmasını ifade eder. Bu pazarlama türü, web sitelerinin, mobil cihazların, sosyal medyanın, arama motorlarının ve diğer benzer kanalların kullanımını içerir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir