Dijital Pazarlama Istatistikleri

Dijital Pazarlama İstatistikleri

Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya göre pazar payı her geçen gün büyüyor. İnsanlar alışverişlerinin önemli bir bölümünü internet üzerinden yapıyorlar.  Aynı zamanda küçük işletmeler de düşük bütçelerle internette reklam verebiliyor ve büyük rakipleri ile mücadele edebiliyorlar. Tüm bu bilgiler ışığında dijital pazarlama işletmeler için çok önemli fırsatlar barındırmaktadır.

Dijital pazarlamanın ne olduğunu ve nasıl yapıldığını buraya kadar mutlaka araştırdınız ve biliyorsunuz. Ancak bu alanda faaliyet göstermek istiyorsanız dijital pazarlama istatistikleri konusunda da fikir sahibi olmanız gerekiyor. Sizin için bu yazımızda dijital pazarlama alanında en önemli istatistikleri bir araya getirdik. Ne kadar büyük bir fırsatlar dünyasının içine girdiğinizi bu  yazımızla daha iyi anlayacaksınız.

Dijital Pazarlama Hakkında Gerçekler

  1. Bu iş stratejisi uzun vadeli karlılığı teşvik ettiği için içerik kraldır. Belirli hedeflere ve kapsamlı bir plana sahip olmayı gerektirir.
  2. Bloglar, kitlenizi kademeli olarak büyütmek ve konu bilginizi alanınızda ve ürün yelpazenizde göstermek için harika bir yöntemdir.
  3. En etkili pazarlama planları, markanızı güçlendirmek ve hedef pazarınızın görünürlüğünü artırmak için hem çevrimiçi hem de çevrimdışı kavramları kullanır.
  4. 2022’de dijital reklamcılığa harcanan tutar, 16’deki 2,491 milyar dolardan yüzde 70,2021 arttı.
  5. Yatırım getirisini hesaplayarak şirketinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için hangi alanların iyileştirilmesi gerekebileceğini daha net bir şekilde görebilirsiniz.
  6. Yatırım getirisinin (ROI) ortak karlılık istatistiği, bir yatırımın ne kadar iyi performans gösterdiğini değerlendirmek için kullanılır.
  7. Pazarlama çabalarınızı kişiselleştirerek veya odaklayarak, kitle segmentasyonu sıradanlıktan kaçınmanıza yardımcı olur. Büyüklüğüne bağlı olarak çok fazla kaynak ve emek gerektiren büyük bir operasyon olabilir.
  8. Pazarlamacılar, tüm veri türleri arasında birinci taraf verilerinin en iyi yatırım getirisini sağladığının farkındadır.
  9. Tüketici hizmetleri, işletmelerin müşterilerine yeterli hizmetleri sağlayabildikleri bir maliyetten ziyade bir yatırımdır. Bu, işletme için olumlu bir itibar oluşturmaya yardımcı olur ve çok uzun süre etrafta olacak daha fazla müşteri çekebilir.
  10. YG’deki bir iyileşme, herhangi bir kuruluşun video pazarlamaya harcadığı para miktarı göz önüne alındığında, karar verme sürecinde önemli bir rol oynayabilir.

Dijital Pazarlama ile İlgili Bazı İstatistikler

  1. İnternet kullanıcılarının %70’i geleneksel reklamlar yerine içerik üzerinden ürünler hakkında bilgi almak istiyor. Aşırı bilgi yüklemesi günümüzde tüketiciler için büyük bir stres kaynağı olsa da alıcıların bilinçli karar vermelerini sağlayan pazarlama içeriğine hala bir talep var.
  2. Her gün 500 milyon blogun ve 2 milyondan fazla gönderinin yayınlanmasına rağmen bloglama çoğu pazarlamacı için hala dijital pazarlama planlarının önemli bir bileşenidir. Pazarlamacıların % 53’ü, içerik pazarlama gündemlerinin en üstünde blog yazmayı kabul ediyor.
  3. Accenture tarafından hazırlanan bir rapora göre, çevrimdışı ticaret kanallarından elde edilen küresel gelir 20 yılına kadar % 2021’lik bir düşüş görürken, yalnızca ABD’deki B2B Ticaret pazarı bu dönemde 1,2 trilyon dolara ulaşacak.
  4. Küresel dijital reklam harcamalarının 389’de 2021 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. Dünya çapında dijital reklam harcamaları 2’de %4,2020’lük mütevazı bir büyümeye tanık olsa da, 17’de %2021’lik bir büyüme ile geri dönmesi bekleniyor.
  5. Bir DemandGen raporunda, pazarlamacıların % 89’u, pazarlama etkisini ölçme ve analiz etme yeteneğini en önemli öncelik olarak geliştirmeye dikkat çekti. İşletmelerin dijital pazarlamaya büyük $$$ döktüğü bir çağda, pazarlamacılar yatırımları haklı çıkarmak için giderek daha fazla baskı altındalar.
  6. Pazarlamacıların % 40’ı, yatırım getirisinin karşılaştıkları en büyük pazarlama zorluğu olduğuna inanıyor. İşletmeler pazarlama bütçelerinin büyük bir bölümünü dijitale ayırırken, pazarlamacılar sonuçlarının doğru bir tahminini yapamıyorlar.
  7. Forrester, pazarlamacıların % 58’inin kitlelerini hedeflemek veya segmentlere ayırmak için mücadele ettiğini bildirdi. Bunun en önemli nedenlerinden biri, ellerindeki zengin birinci taraf veri kaynaklarından yararlanamamaktır, bu da tüketici deneyimlerini kişiselleştirmelerini zorlaştırır.
  8. Önceki istatistiklerin aksine, pazarlamacılar birinci taraf verilerini ciddiye alma dersini öğreniyor gibi görünüyor. Pazarlamacıların %88’i, müşterilerini daha iyi anlamak ve ihtiyaçlarını karşılamak için 2021’de birinci taraf verilerini toplamanın öncelikleri olduğunu söylüyor.
  9. Video pazarlamacılarının yaklaşık % 90’ı iyi bir yatırım getirisi elde ediyor.
  10. Videolar yalnızca yüksek bir etkileşim faktörüne sahip olmakla kalmaz, aynı zamanda dönüşümlerde de rol oynar. Video kullanan web siteleri için ortalama dönüşüm oranı % 4.8 iken, video kullanmayanlar için% 2.9’dur.

Arama Motoru Optimizasyonu İstatistikleri

  1. Şu anda Google, küresel arama motoru pazarının yüzde 86,86’sını elinde bulunduruyor.
  2. Bir SEO uzmanı yıllık ortalama 60.5 bin dolarlık bir ödeme yapıyor.
  3. Dünya çapındaki tüm çevrimiçi trafiğin % 59,2’si Google organik aramadan geliyor.
  4. Herhangi bir pazarlama kanalının en iyi YG’si, pazarlamacıların % 49’una göre, organik arama yoluyla elde edilir.
  5. 2025 yılında, SEO hizmetleri pazarının 83,7 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor.

İçerik Pazarlama İstatistikleri

  1. Pazarlamacıların % 81’i içeriği önemli bir pazarlama stratejisi olarak görüyor.
  2. İçerik pazarlamasını kullanan şirketlerin yüzde 51’i düzenli olarak yeni makaleler yayınlıyor.
  3. Ankete katılanların yüzde 69’u, bir hizmet veya ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek için kısa bir klip izlemeyi tercih ettiklerini söyledi. Metin içeren bir makale, web sitesi veya blog yazısı, insanların % 18’inin okumayı sevdiği şeydir. Bir infografik, insanların % 4’ü tarafından tercih edilmektedir. Yüzde 3’ü bilgisayarlarında bir e-kitap veya kılavuz okumayı tercih ediyor. Yüzde 3’ü bir saha veya web semineri izlemeyi tercih ediyor. İnsanların % 2’si bir satış görüşmesi veya demoları tercih eder.
  4. İçerik oluşturmanın ilk üç hedefi satışları artırmak, müşteri bağlantılarını geliştirmek ve marka bilinirliğini artırmaktır.

Sosyal Medya İstatistikleri

  1. Dahası, dünya nüfusunun yarısı (%58,4) artık sosyal medya kullanıyor. Tipik bir birey sosyal medyayı her gün 2 saat 27 dakika kullanır.
  2. Yüzde 14,5 pazar payına sahip olan Facebook’a kıyasla, Instagram yüzde 14,8 pazar payına sahip. Çalışma çağındaki internet kullanıcılarının yüzde 15,7’sinin WhatsApp’ı tercih ettikleri sosyal ağ olarak seçmesiyle, mesajlaşma uygulaması küresel sıralamada başı çekiyor.
  3. En son verilere göre, 12’de yalnızca dünya çapında çevrimiçi olarak 2022/<> trilyon saatten fazla zaman harcanacak.
  4. Küresel olarak, Ocak 4’de 62,2022 milyardan Ocak 4’de 2,2021 milyar sosyal medya kullanıcısı vardı. Bu, dünya çapında sosyal medya kullanımındaki % 10.1’lik yıllık artıştan sorumludur.
  5. 2021 yılında sosyal medya reklamcılığı 47,71 milyar dolar gelir getirdi.

Video Pazarlama İstatistikleri

  1. Son üç yılda, pazarlama amaçlı video kullanımında % 23’lük bir büyüme oldu.
  2. Video pazarlamacılarına göre, video gelirleri doğrudan yüzde 78 oranında artırdı.
  3. Video pazarlamacılarının yüzde 95’i, video kullanmanın tüketicilerin mal veya hizmetleri hakkındaki bilgilerini geliştirdiğini iddia etti.
  4. Pazarlamacıların yüzde doksan ikisi hala videoyu pazarlama tekniklerinin “temel bir yönü” olarak görüyor.
  5. Pandeminin video pazarlama bütçesi üzerindeki etkisi azalıyor gibi görünüyor. Bu, geçen yılki yüzde 63’e kıyasla önemli bir yüzde olmasına rağmen, pazarlamacıların yüzde 50’si pandeminin 2022 için video pazarlama harcamaları üzerinde bir etkisi olacağını tahmin ediyor.

E-posta Pazarlama İstatistikleri

  1. Çok sayıda e-posta pazarlamacısı, pazarlama planlarında mobil uyumlu iletişimleri kullanır.
  2. Pazarlamacıların yüzde 77’si, e-posta katılımının son 12 ayda arttığını iddia ediyor.
  3. Her gün 4 milyar insan e-posta kullanıyor. 2025 yılına kadar bu rakamın 4,6 milyara çıkması bekleniyor.
  4. E-posta pazarlaması genellikle segmentasyon, damlama veya besleme programları ve tetiklenen e-postaların gönderilmesi için otomasyonu kullanır.
  5. E-posta pazarlaması, küçük firmalar tarafından vakaların % 64’ünde müşterilerle iletişim kurmak için kullanılır.

Müşteri Adayı Oluşturma İstatistikleri

  1. Potansiyel müşteri oluşturma, pazarlamacıların % 61’i tarafından en büyük zorlukları olarak gösteriliyor.
  2. Pazarlamacıların % 53’ü pazarlama bütçelerinin en az yarısını potansiyel müşteri bulma konusunda ödüyor.
  3. Yüzde 27’si, potansiyel müşterilerin çoğunlukla organik arama yoluyla üretildiğini iddia etti.
  4. Pazarlamacıların % 37’si için ana zorluklardan biri, yüksek kaliteli potansiyel müşteriler bulmaktı.
  5. Firmalar potansiyel müşterileri 5 dakika içinde takip ettiklerinde, dönüşüm sağlama olasılıkları 9 kat daha fazladır.

Reklam İstatistikleri

  1. 2022 yılında dijital reklamcılığa yapılan küresel harcamaların 389 milyar dolara çıkması bekleniyor.
  2. Dünya çapında dijital reklam harcamaları 2’de %4,2022 gibi mütevazı bir oranda artmış olsa da, 17’de tekrar %2022 oranında artacağı tahmin ediliyor.
  3. Arama yapanların % 90’ı henüz bir marka hakkında kararlarını vermedi.
  4. 2024 yılına kadar küresel dijital reklam harcamalarının 645 milyar dolara ulaşması bekleniyor
  5. Google Ads’i kullanan küçük firmalar için PPC giderleri ayda 9.000 ila 10.000 ABD Doları arasında değişmektedir.

Pazarlama Teknolojisi İstatistikleri

  1. Pazarlamacıların % 75’inden fazlası, pazarlama teknolojisi girişimlerinin satışları doğrudan etkilediğini ve % 91’inin platform yatırımlarının şirketin değerini etkilediğinden emin olduğunu söylüyor.
  2. Şirketlerin yüzde 68’i pazarlama teknolojisi araçları kullanmasına rağmen, çok azının onlar için bir stratejisi var.
  3. Daha başarılı girişimler, pazarlama bütçelerinin % 25’inden fazlasını pazarlama teknolojisine yatırır.
  4. Deneyimsel pazarlama, günümüzde onu kullanan pazarlamacıların yüzde 58’i tarafından etkili bir taktik olarak görülüyor.
  5. Pazarlamacıların yüzde 35’i 2021’deki kampanyalarında AR veya VR kullandı. Bu pazarlamacıların yüzde 42’si 2022’de yatırımlarını artırmak istiyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir