Dershane Reklamı Nasıl Yapılır?

Dershane Reklamı Nasıl Yapılır?

Dershaneler, ülkemizdeki eğitim sisteminin doğal bir sonucu olarak, gerek üniversite giriş sınavlarında gerekse orta öğretim çağındaki okullara giriş aşamasında öğrenciler için zorunluluk arz eden eğitim kurumlarıdır.

Dershane kavramı, günümüzde yerini özel öğretim kursu kavramına bırakmış olsa da, pratikte değişen bir durum söz konusu değildir ve hala bu eğitim kurumlarına talep sürmektedir. 

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından resmi statü ile tanınan özel öğretim kursları hakkında biz bu sayfamızda yaygın ve alışılagelmiş ismi ile yani dershane ifadesini kullanacağız. “Dershane reklamı nasıl yapılır?, Dershane reklamı örnekleri nelerdir?” sorularına vereceğimiz cevaplar da, esasında özel öğretim kursları veya etüt merkezlerini kapsar nitelikte olacaktır.

Dershane reklam çalışmaları yürütürken sloganları, sözleri, afişleri ve broşürleri rahatlıkla kullanabilirsiniz. Ayrıca bilgilendirici metinleri sitenize ekleyebilirsiniz. Sosyal medyada yazıları, görselleri ve videoları paylaşarak kurumsal imajınızı geliştirebilirsiniz. Yazımızın devamında dershane reklamları için farklı fikirleri ve yöntemleri inceleyebilirsiniz.

Current Works Reklam Ajansı olarak dershane reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. Dershane reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Eğitim Kurumlarında Reklam Yapılır Mı?

Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Öğretim Kurumları Kanunu ve Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nde belirtildiği üzere, bakanlığa bağlı eğitim kurumlarının, diğer ticari işletmeler gibi reklam yapmaları yasaktır. Yani bu kurumlar, herhangi bir yaygın medya aracını kullanarak reklam veya tanıtım yapamaz.

Bunun sebebi, eğitim kurumlarının kamu hizmeti yaptıklarının kabul edilmesi ve eğitimde birlik ilkesine atıfta bulunarak, bu kurumların rekabet durumunda olmamasının gerekliliğidir. Benzeri şekilde hastaneler de kanuni olarak paralı reklam yapamazlar. 

Reklam yasağı, eğitim kurumları için ciddi sorun olagelmiş, günümüzde de bu sorun devam eder durumdadır.

Kanuna uygun biçimde yapılmayan reklamlar, kurumlara para cezaları ve hatta kapatmaya kadar uzanan ciddi müeyyideler olarak dönebilir. Bu nedenle, Eğitim kurumlarında reklam veya pazarlama çok dikkatli yapılmak durumundadır.

Eğitim Kurumları Pazarlama Yapamaz mı?

dershanede egitim sirasinda ogrenciler

Reklam ve pazarlama aynı kavramlar değildir. Pazarlama, reklamı da içine alan; işletmenin tüm gelir beklentilerinin planlandığı süreçleri kapsar. Teknik olarak dershane pazarlaması yasak değildir.

Çünkü pazarlama, reklam niteliği taşımayan; halkla ilişkiler, hizmet geliştirme, kalite standartlarının takibi gibi ilkeleri de kapsayan bir işlemler bütünüdür ve bunlar yasak olmak bir yana, işletmeleri için gerekli ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da bir kısmı emredilen ilkelerdir.

Bu bakımdan reklam yasakları kapsamına girmeden yapılacak dershane tanıtımı elbette yasal olacaktır.

Reklam Yapmadan Pazarlama Nasıl Yapılır?

Kamu misyonuna sahip işyerlerinin reklam yasağı, kolay anlaşılır kavramlar değildir. Eğitim işletmesi sahipleri, bu konuda doğal olarak kafa karışıklığı yaşarken zaman zaman cezaya muhatap olmak durumu da söz konusu olabilir.

Kanunda öngörülen yasak, herhangi bir zamanda, doğrudan müşteri çekmeye yönelik geleneksel çalışmalardır. Belirttiğimiz gibi kamu hizmeti standardındaki faaliyetlerden faydalanan kişiler, “müşteri” olarak tanımlanamayacağından, bu kişilere yönelik tanıtımların da, bu kapsamda olmaması gerekir.

Eğitim kurumlarının tamamını kapsayan bu yasakları dershane reklamı durumunda da söz konusudur. Dershaneler, kendilerini tanıtan ve verdikleri eğitim hakkında reklam ifadeleri içermeyen basılı tanıtım araçları kullanabilirler.

Örneğin, tanıtım broşürleri bunlardan bir tanesidir. Ancak eğitim kurumları, hizmetlerini herhangi bir yayın organında duyuramaz. Yalnızca bursluluk sınavı ve benzeri yeniliklerin sınırlı duyurusu yasal kapsamda değerlendirilir.

Hatta eğitim kurumları, verdikleri bu ilanların bedellerini fatura karşılığında bakanlık müfettişlerine ibraz etmek durumundadır. 

Pazarlama ise birçok ayağı olan ve doğrudan reklam ödemesi biçiminde ödeme yapılmayan bir tanıtım çalışması bütünüdür. Pazarlama çalışmaları içerisinde, internet sitesi kurulmasından, bir gazeteye röportaj verilmesine kadar farklı çok sayıda unsur sayılabilir.

Genel işletme giderleri içerisinde sayılan bu uygulamalara ait bedellerin beyanı da söz konusu değildir. Zira buradaki işlemlerin büyük kısmı doğrudan ücret gerektirmeden, dijital pazarlama şirketinin danışmanlık bedeli olarak sarf edilecektir.

Bu da reklam yasağı kapsamının dışındadır. Pazarlama etkinlikleri esnasında harcanacak diğer giderler de, benzeri şekilde doğrudan reklam olmayacaklarından herhangi bir sorun ortaya çıkmayacaktır.

Dershane Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Dershane reklamı için pazarlama ajansı ile çalışmanızı gerektiren nedenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Daha İyi Performans ve ROI: Pazarlama ajansları, dershane reklam ve pazarlama stratejilerini uygun şekilde optimize etmelerine yardımcı olabilir. Bu durum dershanelerin aha iyi performans göstermelerine ve yatırım getirisini artırmalarına yardımcı olabilir.
  • Stratejik Planlama: Pazarlama ajansları, dershaneler için stratejik planlama sürecinde değerli bir yardımcıdır. Pazarlama ajansları, dershanelerin hedef pazarları, rekabetçi alanları ve müşteri segmentlerini belirlemelerine ve hedeflerine ulaşmak için en iyi stratejileri oluşturmalarını kolaylaştırırlar.
  • Daha Etkili Reklam ve Pazarlama Kampanyaları: Pazarlama ajansları, dershanelerin daha etkili reklam ve pazarlama kampanyaları yürütmelerini sağlarlar. Ajanslar, dershaneler için özelleştirilmiş reklam kampanyaları tasarlayabilir, dijital ve geleneksel medyada pazarlama stratejileri oluşturabilir ve potansiyel müşterileri çekmek için eğitim alanı ile ilgili mesajlar ve öneriler sunabilirler.

Dijital Pazarlama ile Dershane Reklamı Nasıl Yapılır?

internetten isletme tanitimi yollari

Esas itibariyle, dijital pazarlama ile reklam çok doğru bir kavram değildir. Dijital pazarlama, reklam ayağını da içerebilen ancak doğrudan reklam yapılmadan da dönüşüm elde edilebilen bir uygulama yöntemidir.

Bu bakımdan eğitim kurumları için en doğru pazarlama biçimi, kuşkusuz biçimde dijital pazarlamadır. Bununla birlikte, dijital pazarlama günümüzde tüm işletmeler için en verimli pazarlama yöntemidir ki, eğitim kurumlarının zorunlu olarak bu alana yönlenmeleri, esasında bir doğal avantaj olarak sayılabilir.

Dershane İnternet Sitesi Açılması

Dershane, etüt merkezi veya özel öğretim kursu için bir internet sitesi yapılması, kanuni zorunluluktur. Milli Eğitim Bakanlığı yönetmeliklerince, eğitim kurumlarının internet sitesi kurmaları istenir.

Bu sitelerin kanunda belirtilen iletişim bilgilerini içermesi ve eğitim kurumunun verdiği hizmetleri, reklam ifadelerine yer verilmeksizin içermesi istenir. Bu durum, doğal olarak eğitim kurumunun dijital kurumsal kimliğinin ortaya çıkması sonucunu doğurur.

Bu sayede kurum, bir dijital kartvizite sahip olacak ve gerekli SEO uygulamaları yapılması halinde, Google üzerinde yapılacak aramalarda görünür hale gelecektir.

Arama Sonuçlarında Nasıl Listelenilir?

Google, ilgili başvuruları yapan tüm siteleri arama sonuçlarında gösterebilir. Ancak sitelerin hangi sıra ile gösterileceğine dair ciddi ve karmaşık bir algoritma vardır.

Google arama sonuçlarında, en faydalı olarak tanımladığı siteleri ön sıralarda listeler. Fayda kavramı ise Google tarafından belirlenen kurallara göre tanımlanır. Arama sonuçlarında yer almak için dikkat etmeniz gerekenler:

  • Sitenin Arama Motoru Uyumlu Olması

Siteniz inşa edilirken, teknik özelliklerine dikkat etmeli ve yazılımsal olarak arama motorlarına uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. Arama motoru uyumlu olmayan sitelerin sadece geride listelenmesi değil, hiç listelenmemesi durumu da söz konusu olabilir.

Google'da dershane araması
Google’da dershane araması
  • İçerik Kalitesi

Google, sitelerin tamamen özgün ve nitelikli içeriklerle donatılmasını ister. Görsel, ses, video veya metin içeriklerinin tamamının size ait olması, en azından başka kaynaklarda kullanılmamış olması gereklidir.

Bununla birlikte, içerik bakımından SEO kurallarına uyumlu donatı hayati öneme sahiptir. Anlam kargaşası olan, herhangi bir bilgi vermeyen veya kullanıcı tarafından okunmayan metinler SEO değerine sahip değildir. Bu metinlerin sadece özgün olmaları, tek başına anlam ifade etmez.

  • Kurumun Dijital İmajı

Dershane reklamı yapılamaz ancak, dershaneniz hakkında başkalarının yapacakları bildirimleri yasaklayan herhangi bir unsur söz konusu değildir.

Örneğin; velileriniz sizin hakkınızda harici kaynaklarda güzel sözler söyleyebilir veya kurucunuz veya öğretmenleriniz diğer medya organlarında, reklam olmayacak biçimde bilgilendirici içerikler paylaşabilir.

Kurumunuz veya ilgili kişilerinin isminin geçtiği her dijital paylaşım, Google tarafından marka bilinirliği olarak tanımlanır ve SEO skorunuzu yükselterek arama sonuçlarında ön sıralara yerleşmenizi sağlar. Biz dershane pazarlaması çalışmalarımızda bu sonuca, basın bültenleri ile ulaşıyoruz.

  • Sosyal Medya Paylaşımları

Sosyal medya, günümüzde hemen herkesin kullandığı türleri ile oldukça popülerdir. Eğitim kurumları, kendilerine ait sosyal medya hesaplarında, özel günleri kutlayabilir ve etkinliklerini paylaşabilir.

Bu eylemler birer reklam olmamakla birlikte, hem doğrudan yeni öğrenciler edinmenizi sağlar, hem SEO skorunuzu etkiler, hem de sosyal medyada kendinize ait bir alan edinmenizi sağlar. Buradaki paylaşımların da son derece dikkatli yapılması gerektiğini unutmamalısınız.

Etkinlikleriniz ve kutlamalarınız için ayrıca Youtube gibi alanları da kullanabilirsiniz. Bu noktada biz müşterilerimize profesyonel video çekimi gibi hizmetleri de sunuyoruz.

Sonuç olarak dershane reklamı yapmak, karmaşık olmakla birlikte, doğru yolun izlenmesi durumunda makul maliyetler kapsamında mümkündür. Konu hakkında daha detaylı bilgi almak, belirleyeceğiniz bütçe kapsamında hemen hizmet almaya başlamak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kaynak:

https://www.higher-education-marketing.com/blog/how-to-promote-online-courses-on-social-media

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir