CPM Nedir Nasıl Hesaplanır

CPM Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Dijital dünyada yapılan ticaretlerin ilk adımlarından biri üretilen hizmetin tanıtılması ve duyurulmasıdır. Bu kapsamda firmaların geneli reklamcılık sektörüne yatırımda bulunurlar. Doğru reklamlarla duyurulan ve yayılan firmalar ticarette başarılı olur ve yoluna devam eder.

Büyük firmalar içinde reklamcılık sektörüne yatırım yapan firmaların marka sadakati sahibi bir kitleye sahip olduğu gözlenmiştir. Bunun sebebi ise yapılan reklamlar ve sunulan ürün ve hizmetle birlikte oluşan güven ortamıdır.

Hedef kitlenin mutlu olabilmesi ve bunu firmanın başarmış olması reklamcılık sektörü yatırımlarından ayrı düşünülemez. Bu noktada CPM reklamcılık sektöründe en çok anılan terimlerden biridir.

CPM, firmaların verdikleri reklamların her 1000 gösteriminde ödeyecekleri miktardır. Reklam maliyetleri İngilizce “Impression” olarak ifade edilen gösterim sayısı ile ölçülmektedir.

CPM’in hesaplanması her bin gösterim üzerinden yapılmaktadır. Hesaplama, bütçenin reklam gösterim sayısına bölünüp 1000 ile çarpılması ile bulunur. Biraz daha sayısal bir dille ifade etmek gerekirse;

(Bütçe) / (Reklam Gösterim Sayısı) x 1000 şeklinde ifade edilebilir.

CPM sadece televizyon reklamcılığında değil, internet üzerinden yapılan reklamcılıkta da kullanılmaktadır. YouTube gibi çevrimiçi platformlar üzerinden verilen reklamlar için de aynı formül kullanılır. CPM genel olarak daha büyük yayıncılar içinde popülerlik kazanmıştır.

CPM Nasıl Çalışır?

CPM işleminin gerçekleşmesi ve işlemesi için reklamcılık içinde belirli kurallar bulunmaktadır. Bu kurallar;

  • Firmaların verdikleri reklamların %50’sinin gösteriminin 1 saniye veya daha uzun,
  • Firmanın yapacağı video reklamın gösteriminin 2 saniye veya daha uzun

sürmesidir. Bu kurallar çerçevesinde firma reklamları gösterilmiş sayılır ve CPM hesaplamalarına dahil edilir. Bu hususta kullanılan reklamlar genel anlamda etkileşim amaçlı değil, duyurmak amaçlıdır.

CPM Nasıl Hesaplanır?

CPM hesaplama formülü

CPM; Toplam reklam kampanyası maliyeti / toplam etkileşim * 1000 formülü ile hesaplanır. Bir reklam kampanyasının 1000 gösterim için birim maliyetini gösteren bu tutar, dijital reklamcılıkta yayın olarak kullanılan bir oranlama türüdür. Tıklama başı maliyetle ödeme yapılan reklamlarda dahi CPM değerinin ölçümü yapılır. Bu oran reklam etkileşimi ile dönüşüm oranı kıyaslaması yapılırken de önemli bir değerdir. Google Ads altyapısında bu oran otomatik olarak sunulabilirken, diğer bazı platformlar içim her reklam verenin kendisinin hesaplama yapması gerekebilir. Baştaki formül kullanılmak koşuluyla, reklam platformundan alacağını etkileşim miktarını, toplam yaptığınız reklam maliyeti ile oranlamanız ve bu değer 1000 ile çarpmanız sizi sonuca götürecektir.

CPM Neden Önemlidir?

Reklamcılık konusunda firmalar arasındaki gider dengesinin belirlenmesi için önemlidir. Diğer yandan CPM firmaların almak istedikleri gösterim kadar bedel ödedikleri için ödenen ücret konusunda adil bir hesaplama oluşmuştur.

Bu adil hesaplama ile birlikte firmaların yapacakları reklamın süresi, gösterim miktarı kadar ödeme yapılması sağlanmıştır. CPM için ödenecek firmaların ücretleri belirlemesi de CPM’i firmalar için önemli kılar.

Reklamcılık sektöründe kullanılan fiyatlandırma modelleri içinde görünürlüğü önemseyen bir modeldir. CPM özellikleri itibarıyla bilinirliği önemsemektedir. Bu da firmaların iletmek istedikleri mesajları daha kolay iletme olanağı sunar.

CPM’i Belirleyen Faktör Nedir?

CPM genel olarak sosyoekonomik düzen, çevresel finans faktörlerine ve reklamın satın alındığı mecraya göre değişiklik gösterebilir.

Bu değişiklikler dolayısıyla verilen ücret ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir. Bunun yanında televizyon ya da Instagram, YouTube gibi mecralarda reklam verenlerin ödedikleri ücret de değişiklik gösterebilmektedir.

CPM Fiyatlarını Ne Belirler?

Bu hususta genel olarak ödenen ücret gösterimle orantılı olduğundan reklam alan ile veren arasında adil bir ilişki bulunur.

Reklam alan sitenin popüler olması görüntülenmeyi arttıran bir özelliktir. Bu hususta bu siteler daha çok reklam alma şansına sahiptirler.

Aynı şekilde fiyatlandırmada da karar verici taraf reklamı veren firma sahipleri olduğu için bu göz önünde bulundurulmalıdır.

Bu tür masraflardan kaçmadan bu alana yapılan yatırımlar firmaları bir adım öne taşımaktadır. Bu da sektörel rekabet konusunda daha iddialı bir firma anlamına gelir. Bu pazarlama stratejisi ile küçük ya da büyük fark etmeksizin daha iyi konumlar elde edilebilir.

 

Bu kavramların genel olarak kullanıldığı Google Ads nedir?

E-ticaret ve çevrimiçi satış uygulamalarının reklamlarının denetlendiği ve yönetildiği platformdur. Reklam stratejilerinin önemli olduğu bu platform herkese açıktır. Bu da işletmelerin tanıtımlarını yapmasını kolaylaştırmaktadır.

Çevrimiçi pazar yerlerinde satış yapan firmalar için ise yapılacak yönlendirmeler önemlidir. Bu hususta satışların arttırılması ve bilinirliğin yükselmesi için bu tür yatırımların yapılması için Google imkân sağlamaktadır.

Yazı genelinde bahsedilen başta CPM olmak üzere, CPC, CPA ve CTR kavramlarının sıkça yer aldığı platformdur.

Google Ads ile firmalar verdikleri reklamların analizlerini yapabilirler. Google Ads bünyesinde firmalar; görüntülü reklam, arama ağı üzerinde reklamlar, pazarlama reklamları, alışveriş reklamları yayınlayabilirler.

CPM reklamlarında firmaların tanınması ilk amaç olduğu ve bilinirlik istendiği için firmalar bu reklamları ilk aşamalarda kullanırlar. Daha sonralarda ise bu CPC’ye evrilirken en son CPA’ya yani satış odaklı reklamlara evrilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir