Çanta Reklamı Nasıl Yapılır?

Çanta Reklamı Nasıl Yapılır?

Bir üretici veya satıcı için en önemli unsur elbette ürünün tüketiciye ulaştırılmasıdır. Bu bağlamda çanta üreticisi veya satıcısı olan bir işletmenin “Çanta reklamı nasıl yapılır?” sorusunu sorması gayet olağandır.

Hangi ürün veya hizmet olursa olsun, öncelikle çok yanlış bilinen bir algının tamamen gündemden çıkarılması gerekir. Bu yanlış algı, “Reklamın iyisi, kötüsü yoktur.” algısıdır.

Günümüzde bu kavram tamamen gündemimizden çıkmış durumdadır, zira dijital dünya; kötü reklamı silinemez biçimde hafızasına alır ve geri dönüşü olmayan bir negatif pazarlamaya imza atılmış olur. Bu nedenle öncelikle iyi reklam ve iyi pazarlama stratejilerine odaklanmak; ürün, marka ve firma imajını en üst düzeyde koruyarak, nitelikli fikirleri üretmek hayati öneme sahiptir.

Çanta pazarlaması, niş bir pazarlama dalı olmasının yanı sıra, modern pazarlama ilkelerinin geneline dahil olarak kabul edilmelidir. 

Çantalar, örnekleri ve fiyatlarına göre belirlenecek örnekleme sunulmalı ve bu örneklem üzerinde etki uyandıracak pazarlama çalışmaları yapılmalıdır. Ancak günümüzde örnekleme erişimle ilgili yöntemler, on yıl öncesine göre dahi oldukça farklıdır. Bu nedenle işin uzmanı olan kişilerle çalışmak oldukça önemlidir.

Hedef kitleye ulaşma noktasında yazıları, görselleri, videoları ve metinleri kullanabilirsiniz. Ayrıca tanıtım yöntemleri arasında bulunan afişleri ve broşürleri de kullanabilirsiniz. Bunların yanı sıra slogan çalışmaları yürüterek firmanız ile örneklem arasındaki bağı güçlendirebilirsiniz.

Geleneksel yöntemlerle çanta reklamı, üretici ve ana dağıtıcının ekonomik gücü ile doğru orantılı olarak yaygın medya araçlarında yapılabilir veya fiziksel şehir reklamları kullanılabilirdi.

Her şekilde, yaygın bir çanta reklamı yapabilmek için kullanılması gereken kaynaklar oldukça fazla olduğundan, burada maliyet, küçük üretici veya satıcı için katlanılması oldukça güç seviyelere ulaşabilmekteydi. 

Bugün ise iletişim dünyasının büyük bir değişime uğramış olması, küçük ve orta bütçelerle pazarlama yapacak üretici ve satıcılara büyük imkanlar sunarken, büyük firmalar için sınırsız kaynak biçiminde bir pazarlama evrenini ortaya çıkarmıştır.

Current Works Reklam Ajansı olarak çanta reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. Çanta reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi12 Ay
Tek Seferlik HizmetlerWeb Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık HizmetlerSEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek HizmetlerPR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef KitleLokal veya Ulusal

Gelecek Çantamızda

Bugün çanta pazarlaması yapmak istediğimiz hedef kitlemizin çantasında bir pazarlama dünyası duruyor.

Mobil cihazlar, iletişimin biçimini marjinal şekilde değiştirip, 3G teknolojisi ile birlikte geri dönüşü olmayacak biçimde tüm pazarlama evreninin internete kaymasına yol açmıştır. Bu durum, negatif bir algı yaratmamalıdır. Zira geleneksel yöntemler zaten yeterince verimli değildir.

Bugün çanta reklamı yapmak isteyen butik bir üretici dahi, makul bütçeleri kullanarak ürününü kitlelere ulaştırabilir. Hatta dijital pazarlama araçlarını kullanarak, butik işletmelerini, dünyaya duyurup hatırı sayılır cirolar elde eden küçük üreticilerin bazılarını, bugün büyükler arasında sayıyoruz.

Pekiyi bu nasıl oluyor? Çanta pazarlaması veya çanta reklamı dijital pazarlama yöntemleri ile nasıl yapılabilir?

Dijital Pazarlama ile Çanta Tanıtımı

internetten isletme tanitimi yollari

Dijital pazarlama, internet zemininde sürdürülen ve yarı dijital sayılabilecek; SMS ve benzeri teknolojileri de kapsayan bir pazarlama biçimidir. Sayısal iletişimin dahil olduğu tüm pazarlama yöntemlerini bunun içerisinde saymak mümkündür.

Dijital pazarlama, konvansiyonel pazarlamaya göre oldukça düşük maliyetlere sahiptir. Tabii bu noktada fayda maliyet analizi yapılmasında fayda vardır. Biz genel olarak 1’e 10 bin oranına kadar kazancı öngörüyor olsak da, konvansiyonel medyada bahsedilecek “1” değeri oldukça yüksek olacaktır.

Bunun dijitalde sarf edilmesinin, işletme açısından faydalı olup olmayacağına dair analizlerin doğru yapılması, sektörün değerlendirilip, yapılacak pazarlama harcamalarının ne şekilde geri döneceğinin projeksiyonu yapılmalıdır.

Biz Current Works olarak, çanta reklamı veya herhangi bir ürünün reklamını yapmak isteyen müşterilerimiz için öncelikle detaylı analizler yaparız.

Hangi ürünü, ne fiyata satacakları, kar marjları, üretim kapasiteleri ve uzun vadeli planlarını da dahil ederek yapacağımız analizlerden, Pazar payını elde edebilecekleri bir strateji oluştururuz. 

Oluşturduğumuz pazarlama stratejisi, müşterimize bütçe projeksiyonu olarak sunulur. Bu projeksiyon, rasyonel ölçekte oluşturulup, sistematik bir genişlemeyi öngörüyor olduğundan, makul ölçekte olacaktır.

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama, internet zemininin bütününün kullanıldığı kapsamlı pazarlama uygulamalarıdır. Pazarlamanın bilimsel ilkelerinin, dijital dünyada kullanılması prensibi ile uygulanan yöntemler, kalıcı ve etkili sonuçlara sahiptir.

Günümüzde ülkemizin tanıtımı uygulamaları dahi, devlet tarafından daha çok dijital pazarlama ile yapılmakta iken, bizim ürünlerimizi pazarlamak için bu yöntemleri kullanmamamız doğru olmayacaktır.

Dijital pazarlama enstrümanları birçok çeşide sahiptir. Ancak bunların en temel ve ilk adımı elbette, firma, marka veya ürüne ait bir internet sitesinin tesis edilmesidir. İnternet siteleri ürün, marka veya firmanın kimliği gibi çalışır.

Hakkında bilgi alınmak istenen her ne ise basit bir arama ile sonuçlara ulaşılıp gerekli veri elde edilebilir. Tüketiciler bakımından bir internet sitesinin var olmaması; marka, ürün veya firmaya güvensizlik haline dönüşebilir. Bu nedenle öncelikle bir internet sitesi açmak ve bunu nitelikli bir formata sokmak gereklidir.

Hangi Yöntemlerle Çanta Reklamı Yapılabilir?

Eğer bahsimiz tek bir parti veya tek bir ürün için geçerli ise uzun vadeli pazarlama yaptırımları yapmaya gerek olmayacaktır.

Ürün kar marjı üzerinden tahsis edilecek reklam bütçesi, uygun şekilde dijital platformlara bölüştürülerek, bir sefere; yani o parti ürünün satışına yönelik reklam kampanyasına dönüştürülebilir.

Ancak işletme sürekli üretim veya tedarik yapan ve bu sektörde markası ile ilerlemek fikrinde olan bir işletme ise bir pazarlama stratejisi kurulması gereklilik arz eder. Çünkü reklam kampanyaları ile devam edecek dönüşüm beklentisi, uzun vadede çok masraflı bir hal alabilir ve kalıcı sonuçları yoktur.

Arama Sonuçlarında Üst Sıralarda Görünmek

Çanta reklamı, online yapılacaksa; her tıklama için para ödeyeceğiniz bir aktivitedir. Örneğin; Google üzerinde yapılan “çanta” aramalarında, reklamlar ilk sayfada görüntülenir. Muhtemelen tüketiciler bu reklamlara tıklar. Ancak bu tıklamaların her biri bir bedele sahiptir ve rekabete bağlı olarak marjinal rakamlar ortaya çıkabilir.

Arama sonuçlarında tıklama başı ücret ödemeden görünmek de elbette mümkündür. SEO (Search Engine Optimization), Türkçe karşılığı ile arama motoru optimizasyonu, sitenizin sizinle ilgili aramalarda reklamlarla birlikte üst sıralarda yer alması için sürdürülen pazarlama çalışmalarını ifade eder.

Aslında dijital pazarlama etkinliklerinin genelini kapsayan bu işlemler, uzun vadede burada kalıcı olmak için daha az bütçe ile işlem yapmanız veya bütçe arttırarak daha geniş kitlelere erişmeniz biçiminde tezahür edebilir.

Sektördeki bazı markaların, uluslar arası SEO yaparak, ürünlerini dünyanın dört bir yanına pazarladıklarını düşünecek olursak, bu sizin için de imkansız değildir.

Arama sonuçlarında üst sıralarda görünmek, çanta reklamı veya çanta pazarlaması uygulamalarının en önemli ayağıdır. Tüketiciler, çoğunlukla ürünleri önce Google üzerinde arar ve muhtemelen ilk sıralarda gördükleri markaları tercih eder. Peki bunu elde etmek için neler yapılabilir?

Dijital Bilinirliği Arttırmak

SEO, kimileri tarafından yanlış bilindiği üzere basit birkaç işlemden ibaret değildir. Bütün dijital medya araçlarını içine alan ve Google’ın belirlediği ciddi parametreleri olan bu uygulama, son derece hassas dengeler üzerine kuruludur.

Dijital pazarlama, bu alanda uzmanlığı bulunan dijital pazarlama ajansı tarafından yapılır. Bu noktada firmanın ilk eylemi dijital bilinirliğinizi arttırmak olacaktır. Bunun için sizin hakkınızda ciddi sayılarda basın bülten, ve sair yayın hazırlanarak, siteniz dışındaki platformlara servis edilir. 

Sitenizin içerik bakımından özgün ve nitelikli hale gelmesi çalışmaları da site içi SEO kapsamında yapılır. Google, en çok içeriğin niteliği ve özgünlüğü ile ilgileniyor olduğundan, bu alanda ciddi bir çalışma yapılacaktır.

Sitenizin içindeki içerik çalışmaları ve dışarıdaki yayınlarla birlikte, hakkınızda sosyal medya platformları üzerinde de bir bilinirlik çalışması başlatılır. Bu işlemlerin beraberinde video paylaşım platformları, sözlükler ve diğer dış kaynaklarda markanız duyurularak, marka bilinirliğiniz arttırılır.

Uzun vadede tüm bu uygulamalar, SEO değerlerinizi arttırıp, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlarken, Sosyal Medya ve diğer platformlar kendi içinde de birer dönüşüm kaynağı haline gelir. Bir çok kaynaktan yapacağınız satışlar, sonuç olarak ciddi cirolar elde etmenizi sağlayabilir.

Çanta reklamı veya çanta pazarlaması noktasında hizmet almak için, dilediğiniz zaman bize ulaşabilirsiniz. Sizin için birikimimizi faydaya dönüştürmek üzere hizmetinizde olacağız.

Çanta Reklamı Seçenekleri

  • Reklam Ürünleri: Mağazacılıkta kullanılan reklam ürünlerinin ilk sıralarında tabelalar, el ilanları, kataloglar, kupon baskıları (alış verişte kazanılan hediye puan ve benzeri promosyonların bildirildiği ürünler), ürün etiketleri, takvim, imsakiye, kitap ayracı, magnet, şeffaf sticker, kuşe sticker, kağıt veya naylon poşet, dön kartlar, yer reklamları, afişler, eşantiyonlar, kutular gelmektedir 
  • Reklam ve Tanıtım: Kendi işinizi kurdunuz veya olan firmanızı büyütüyorsunuz işte bu dönemlerde tanıtım, firmanızın kalıcılığı anlamında oldukça önemlidir. Reklam işleri aslında psikolojik bir olgudur. Sık sık tekrarlanan görseller hatırlatmalar kişinin hafızasına kazınır ve bazen meraktan bazen yapılan reklamını gençliğinden bazen de pazarlanan ürüne olan ihtiyaçtan o mağazaya girme isteği oluşur.
  • İlk İntiba: Mağazacılıkta ilk izlenim mağazanın dış görünüşü tabelası varsa neon ışıkları hatta dış dizaynı ile başlar bunu mağazacılıkta kullanılan diğer reklam ürünleri takip eder. Mağazacılıkta kullanılan reklam ürünleri değişken bir konudur çünkü mağazanın büyüklüğü, bulunduğu muhit, pazarladığı ürün, yaptığı kampanyalar ve mali yeterliliği ile ilgilidir. Reklam sonuçta bir maliyet getirir ve bu maliyetin bir kısmı zorunlu iken bir kısmı kişinin isteğine bağlıdır. Zorunlu olanlar tabela ürün etiketleri reklam baskılı poşetler veya kağıt torbalardır diğer ürünleri yaptırmayı sektör, ihtiyaç ve maliyet gibi unsurlar belirler.
  • Web Siteleri: Şimdiki zamanda hemen hemen herkes ihtiyaçlarını internet üzerinden karşıladığı için sizin de işyerinizi dijital platforma taşımanız müşteri kazanma açısından büyük öneme sahip olmuştur. Bu yöntemi yaparken, müşterilerin sizi bulabileceği standartlarda nitelikli siteler kurmanız oldukça önemlidir. Bilinen reklam araçlarının yanında ve çok daha üzerinde etki elde etmek isteyen işyerleri için dijital platformlar oldukça önemli bir hal almıştır. Müşterilere daha rahat ulaşabilmek için işletmenin kurumsal kimliğini bütünüyle dijitale taşıyıp, iyi bir web sitesi ile müşterilere kendinizi tanıyabilirsiniz.
  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Müşteri Google üzerinde, işyerleri ile ilgili arama yaptığında ilk sıralarda olmayan sitenin etkili sonuçlar elde etmesi oldukça güçtür hatta çoğu zaman etki etmez. Müşterilerin işyeri , aradıkları ürünler bulabilmeleri için, işyeri sitesinin Google aramalarında üst sıralarda çıkıyor olması gerekir. Arama motoru optimizasyonu da tam olarak firmaların istedigini karşılayan uygulamaları ifade etmektedir. Kurduğunuz sitenizin sizinle ilgili arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması için profesyonel kişiler tarafından sunulan hizmetler, bu kapsamda ele alınmaktadır.
  • İnfluencer Marketing: Influencer Marketing çalışmaları e-ticaret şirketlerinin ve tanınan Influencerlar ile birlikte çalışarak ürün, hizmet, kampanya ve markalarını duyurduğu dijital pazarlama yöntem şeklidir. Çanta Sektörü İçin Dijital Pazarlama Rehberi içerisinde firmanız için önemli olan dijital pazarlama seçeneklerinden birisi Influencer Marketing. Çanta şirketleri Influencer Marketing çalışmaları yaparken genellikle moda influencerları ve Fashion bloggerları ile birlikte çalışmaya dikkat etmektedir. Yapılan influencer marketing çalışmaları sayesinde şirketler hem hedef kitlelerine ulaşabilmekte hem müşteri kapasitelerini genişletebilmekte hem de satışlarını rahatlıkla arttırabilmektedir. Eğer siz de çanta firmanız için satış arttırma seçenekleri arıyorsanız Influencer Marketing’e deneyebilir ve böylece satışlarınızda artış sağlayabilirsiniz.
  • Basın bültenleri hazırlamak: Ürün tanıtımı yapmanıza yardım edecek pazarlama seçeneklerinden birisidir. Yeni ürünler müşterilere sunulduğu takdirde bu ürünlerin tanıtımı için basın bültenleri hazırlayabilir ve dijital yayıncılara bu bültenleri göndererek, haberi yapmalarını talep edebilirsiniz.
  • Yarışma/Çekiliş Düzenleme: Sosyal medya mecraları üzerinde yarışmalar ya da çekilişler düzenlemek de yeni müşterilere ulaşırken ürününüzü tanıtmanıza katkı sağlayacak bir harekettir. Sosyal medya kullanıcıları bu çekilişlere severek katılmaktadır. Markanıza veya ürünlerinize bir talep oluşturmak için bu yarışma/çekilişlerden yararlanarak kazanç elde edebilirsiniz.
  • AVM ve Benzeri Alanlarda Tanıtım çalışmaları: Toplantı salonları alışveriş merkezleri, spor salonları, sinemalar gibi yoğun ortamlar, tanıtım ve reklam yapmak için oldukça etkili alanlardır. Bu mekanlarda tanıtım stantları kurarak, doğrudan alıcılar ile iletişim kurabilir veya bu ortamlardaki reklam panolarında reklamlar verebilirsiniz. Bu ortamlar artık çok fazla kullanılıyor olduklarından ötürü promosyon araçları, el ilanları ve broşürlerin dağıtımı için de etkili yerlerdir.
  • Radyo ve Televizyonlar: Yeni sezon da çıkan çantaların duyurusu ve özel gelişmelerin duyuruları bu alanlarda yapılabilir.  Radyo ve televizyonlar, ürün tanıtımı yapan firmaların dilediği gibi kullanabildikleri alanlardır. Bu platformların kullanımında profesyonel ekiplerin size hukuku kapsamda destek vermesi doğru bir hareket olacaktır. 
  • Açıkhava Reklamları: Sezonluk duyurularınızı yapmak için açık hava reklamları etkili birer reklam aracı olarak bilinmektedir. Billboardlar, yeni sezon dönemi gibi duyuruların yapılması için faydalı araçlardır. Yeni çıkan ürünlerinde bu tür ilanlar vermesinde herhangi bir engel durumu söz konusu değildir. 
  • Hediye rehberleri hazırlama: Ürünlerinizin yer aldığı hediye rehber içerikleri hazırlayarak, özel günler yaklaşmaya başlayınca bu hediye rehberlerinizi sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz. Tüketiciler özel günlerde sevdiklerine hediye almak için bir çok mecrada araştırma yaparlar. Bu durumu kendi avantajınıza çevirebilirsiniz. Reklam kampanyaları oluşturarak, ürünlerinizin, reklamlarınızın daha geniş kitlelere ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. 
  • Sosyal Medya Platformları: Son dönemlerde sosyal medya da çanta satışı yapan firma sayısı oldukça fazla artış göstermiştir. Çanta firmalarının sosyal medyaya yönelmesinin sebepleri arasında sosyal medya platformlarının kullanımının artması ve online alışveriş yapanların büyük çoğunluğunun hangi ürünleri alacaklarına bu platformlar üzerinden karar vermesidir. Çanta sektöründeki şirketlerin sosyal medya üzerinden aktif olarak iletişim kurmaları sebebiyle satışlarını artırmaları daha kolay gerçekleşmektedir. Sosyal medya platformu üzerinden çanta satışı yapmak isteyen firmaların birçok hususa dikkat etmesi gerekmektedir.
  • Tanıtım Videoları: Bu dönemde videoların aldığı etkileşimler diğer içerik ürünlerinden daha yüksektir.  Çanta için video içerikler üretmek size fayda sağlayacaktır. Bu videoları hazırlarken, ürünün özelliklerinden ve tüketicilere ne gibi faydalar sağladığını kitlenize duyurmanız yararlı olacaktır.

Kaynak:

https://businessfirstfamily.com/successfully-sell-handbags-online

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir