Cafe Reklamı Nasıl Yapılır?

Dijital Pazarlama ile Cafe Reklamı Nasıl Yapılır?

Cafe veya Türkçe yazılışı ile kafe reklamı, diğer işletmelerden farklı olarak daha çok etkileşim gerektiren bir pazarlama etkinliğidir.

Hizmet işletmelerinde, müşteri etkileşimi odaklı bir pazarlama strateji kurulması zorunlu olduğundan cafe reklamı yapılırken de benzeri şekilde daha fazla temasa dayalı stratejiler kullanılır.

Cafe, bar ve benzeri işletmeleri çoğunlukla müdavimlik esasına dayalı müşteri bağlılığı bulunan yerler olsa da doğru pazarlama stratejisi ile bu durum, genele yayılıp geniş alanlardan işletmeye müşteri çekilebilir.

Elbette tüm müesseselerin öncelikle müşterilerin hoşuna gidecek, onların konfor ve huzurunu sağlayacak alt yapıya sahip olmaları gerekir. Aksi halde yeni müşterileri çekmek mümkün olsa da bahsettiğimiz bağlılık sonucuna ulaşmak mümkün olmayabilir.

Bu nedenle, pazarlamanın esas fonksiyonlarından olan üretim fonksiyonunun en iyi şekilde sağlanması, uzun vadeli cafe reklamı gereksinimini de azaltıp kulaktan kulağa yayılma biçiminde bir genişlemeyi de işletmeye getirir. Bu noktada doğru stratejileri belirleyerek müşterilerinize daha kolay ulaşabilir ve daha kurumsal bir yapıya sahip olabilirsiniz. Ayrıca doğru sloganı seçerek akılda kalıcılığınızı artırabilirsiniz. 

Günümüzde tüm işletmelerin popülerlik arayışı söz konusudur. Cafeler, bu noktada diğer işletmelerden daha çok bunu ararlar. Zira kafelerin düzenli ziyaret edilen ve müşteri trafiğinin kapasite üzerinde olması beklenen yerler olma durumu vardır. Müşterilerinizi artırmak için farklı örnekleri inceleyerek çeşitli reklam fikirleri geliştirebilirsiniz. Bu noktada web sitenizi ve sosyal medyayı kullanmak oldukça önemlidir. 

Sosyal medya ve web sitesinde kafeniz ile ilgili görselleri ve videoları paylaşabilirsiniz. Ayrıca bu çalışmaları yazıları ve metinleri kullanarak destekleyebilirsiniz. Bu noktada geleneksek yöntemler arasında yer alan afişleri ve broşürleri de kullanabilirsiniz.

Muhakkak ki, tüm işletmeciler her daim işletmenin tamamen dolu olmasını ister. Ancak bu durum işletmenin popülerliği ile ilişkili olmasından dolayı, nadir işletme bu sonuca ulaşabilir. Peki “Cafe reklamı nasıl yapılır?, Herhangi bir cafe, popüler bir cafe haline getirilemez mi?” gibi sorularınızın cevaplarını yazımızın devamında bulabilirsiniz.

Current Works Reklam Ajansı olarak cafe reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. Cafe reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi12 Ay
Tek Seferlik HizmetlerWeb Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık HizmetlerSEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek HizmetlerPR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef KitleLokal veya Ulusal

Cafe Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Cafe reklamı yaparken uzman bir pazarlama ajansı ile çalışmanın avantajlarından bazıları şunlardır;

  1. Daha geniş bir kitleye ulaşmanızı sağlar: Pazarlama ajansları, dijital pazarlama araçlarını kullanarak cafenizin mesajını daha geniş bir kitleye ulaştırmanıza yardımcı olabilirler. Bu, sosyal medya, e-posta pazarlama ve arama motoru optimizasyonu gibi yöntemleri kullanarak, potansiyel müşterilerinizin cafeniz hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayabilir.
  2. Verimliliği artırır: Pazarlama ajansları, pazarlama sürecindeki tüm aşamaları ele alarak cafenizin verimliliğini artırabilirler. Bunun yanı sıra, bu ajanslar tarafından sunulan ölçülebilir sonuçları inceleyerek, kampanyanızın etkisini ölçebilir ve ileride daha iyi pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.
  3. Zaman kazandırır: Pazarlama ajansları, cafenizin pazarlama sürecini tamamen ele alarak, sizin zamanınızı da kurtarabilirler. Bu da sizin cafeniz ile ilgili diğer işlere odaklanmanızı sağlayarak işinizin verimliliği artırabilir ve işinizi daha iyi yönetmenize yardımcı olabilir.

Cafe Tanıtımı İpuçları Nelerdir?

kahve dukkani

Cafe işletmecileri elbette sektörlerinde yükselmenin anahtarını genel olarak bilirler. Ancak bu durum, son 10 yılda ciddi şekilde değişiklik gösterdiğinden neredeyse tüm işletmeciler, geleneksel yöntemlerin işe yaramamasından şikayet ederler.

Dev tabelalar, el ilanları, ışıklı görseller vb. sabit fiziksel reklam araçlarının etkinliğinden hala söz edebiliyor olsak da bazı işletmelerin bunların neredeyse hiç birisini yapmadan, tamamen dolu olduğunu görebiliriz.

Elbette bunun işletmenin hizmet standartlarına özgü detayları olabilir, ancak genel olarak bu işletmenin iyi ve modern bir pazarlama stratejisine sahip olduğu varsayımında bulunmak, pek de yanlış olmaz.

Cafe müşterilerinin kimler olduğundan hareketle aslında aradığımız cevapların ilkini alabiliriz. 50 yaş altında, dışarıda oturmak ve yemek gibi alışkanlıkları olan örnekleme mercek uzattığımızda, bu kitlenin, modern iletişim araçlarını çok yoğun kullandığını görebiliriz.

Sosyal medya imlemeleri, yer bildirimleri ve mekanda çekilen fotoğrafların paylaşılması gibi etkinlikler, çoğunlukla bu örneklemden gelir. Bu durumda, cafe işletmecisinin modern iletişim araçlarına daha dikkatle eğilmesi gereklidir.

  • İnternette Yer Edinin

cafeGünümüzde özellikle cafe ve restoran gibi işletmeler hızla dijitale taşınır. Bu işletmelerin Covid-19 periyodunda, büyük kısmının sahip olmadığı dijital medya etkinliği nedeniyle zarar gördükleri hepimizin malumudur.

Daha önce dijitalleşmiş işletmeler ise müşterileri ile online iletişim kurabilmiş ve satışlarını sürdürmüştür. Hatta kimi işletmeler için bu süreç, ciddi anlamda fayda sağladı demek hiç de yanlış olmaz. 

İnternette var olmanın ilk şartı, bir internet sitesine sahip olmaktır. İşletmelerin devasa maliyetleri içerisinde, hiçbir büyük bir anlam ifade etmeyen internet sitesine sahip olmak, sizin için kurumsal kimliğinizi dijital medyaya taşımak anlamına gelecektir.

İşletmenizin dijital medyaya yani internete taşınması ise size doğrudan, arama sonuçlarında bulunabilirlik imkanını sunar. Tabii bu tek başına internet sitesi kurmak ile olmayacak, bunun için kapsamlı dijital pazarlama etkinlikleri yapmak gerekecektir.

  • Arama Sonuçlarında Öne Çıkın

Kimi işletmeciler, “Benim müşterim bana yeter.” şeklinde, işletmeciliğin temel prensipleri ile çatışan ve modern işletmeciliğin sürekli gelişme prensibine taban tabana zıt olan bir anlayışı ısrarla sürdürür.

Tüm sektör büyürken, sizin işletmenizin olduğu yerde kalması, aslında geri gitmesi anlamına geleceğinden; büyüyüp, daha geniş kitlelere hitap etmemeniz halinde, hangi sektörde faaliyet gösteriyor olursanız olun küçülmüş olacaksınız. Bu da uzun vadede işletmeniz için bir beka sorunudur.

İşletmenizin sürekli genişlemesi, bilinirliğinin artması; sadece dijital medyadaki pazarlama etkinlikleriniz bakımından değil, fiziksel reklamlarınız için de fayda sağlar.

Örneğin, sizi daha önce bir Google aramasında gören müşteri, cafenizin önünden geçerken, tabelanızı görüp sizi ziyaret edebilir. Bu oldukça yaygın bir davranış biçimidir. Bunun gibi, müşterinizin aklında yer etmiş olacağınızdan, size yakın bir lokasyonda ise yemek veya bir şeyler içmek için öncelikle sizi düşünecektir.

Buna kavram olarak marka bilinirliği denir ki, hizmet işletmelerinin en önemli pazarlama silahı budur. Bunu sağlamak için ise müşterilerinize her yerden temas etmek durumdasınız. Peki, bu “Her yer” nerelerdir?

googleda cafe aramasi
Google’da cafe araması
  • Sosyal Medya Platformları Aktif Kullanın

Cafe reklamı dendiğinde akla ilk gelen dijital platformlar kuşkusuz Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformlarıdır. Bu platformlarda bir hesap sahibi olmak ve bu hesabı etkili biçimde kullanmak, bir çok açıdan işletmenizin bilinirliğine katkı sunar.

Sosyal medya üzerinde paralı reklam yapmak da, burada etkinliği arttırmak için bir seçenek olabilir. Potansiyel ziyaretçileriniz ile doğrudan ilişki kurabilir ve geri bildirimleri anlık olarak alabilirsiniz. Bununla birlikte, ziyaretçileriniz yer bildirimi ve mekandan paylaşımlar yaparak, organik biçimde dijital ayak izinizi kuvvetlendirir. 

Sosyal medyadaki işletmenizin her adımı, bir SEO skoru değeridir. Buradaki her imleme, paylaşım, yorum ve derecelendirme, sizi bir üst lige çıkmaya yakınlaştırır.

  • Video Paylaşım Siteleri

İşletmeniz hakkında profesyonel videolar çektirip, Youtube ve Vimeo gibi platformlarda paylaşmanız, hakkınızda fikir edinmek isteyenlere doğrudan bir referans olurken, çeşitli aramalarda kullanıcıların karşısına çıkacak videolarınız, bilinirlik kazanmanızı sağlar.

Bununla birlikte; buralardaki paylaşımların izlenme, beğenme ve yeniden paylaşılma oranları, SEO skorunuzu etkiler.

  • Online Bilinirlik

Markanızın online ortamlarda bilinirliği, günümüzde sahip olabileceğiniz en etkili pazarlama aracıdır. Zaten Google da, bu parametreye büyük önem verir. Hakkınızda harici kaynaklarda yorumlar yapılması veya sadece isminizin geçmesi, bilinirlik olarak kodlanır ve arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmanızı sağlar.

Hatta bu oranlar, haritalarda daha önde gösterilmenize dahi yardımcı olur. Bu nedenle hakkınızda basın bültenleri, duyurular ve inceleme yazıları yazılması ve çeşitli site veya platformlarda paylaşılması, sizi önemli ölçüde popüler bir mekan haline getirecektir.

  • Profesyonel Destek Alın

internetten isletme tanitimi yollari

Dijital pazarlama, anlayacağınız gibi oldukça yeni ve oldukça karmaşık bir iştir. Dijital tüm dünyanın tüm elementlerini en iyi şekilde kullanmak ve kurallara uygun biçimde, makul bir bütçe ile pazarlama yapmak gereklidir.

Bunu sağlamak için sektör deneyimi ve referansları olan dijital pazarlama şirketleri ile çalışlıp, konuyu sadece cafe reklamı olarak değil, cafe ve dinlence mekanı pazarlaması ele alan bir işletme ile çalışmanız, uzun vadede faydanıza olacaktır.

Unutulmamalıdır ki, dijital medyada yapılacak genel pazarlama etkinliklerinin, geçici etkileri yoktur. Bu etkinlikler uzun vadeli yatırımlardır. Sürekli yapılmaları halinde, işletmelerin ciddi dönüşümler elde etmelerini ve kazançlarını katlamalarını sağlayan bu işlemlerin, niteliksiz türleri zararlı dahi olabilir. 

Geniş bir ekibin, uzmanlıklarını kullanarak gerçekleştireceği işlemlerin, bir veya birkaç kişi tarafından yapılabileceği algısı son derece hatalıdır. Uzman ekiplere teslim edeceğiniz imajınız, sektörün parlayan yıldızlarından birisine dönüşebilir.

Bu kapsamda Current Works ile dilediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz. Biz pek çok farklı sektörde uzun zamandır sürdürdüğümüz faaliyetlerimizden edindiğimizi deneyimi, sizin için kullanmak üzere hizmetinizde olacağız.

Kaynak:

https://startmycoffeeshop.com/the-best-way-to-advertise-a-coffee-shop

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir