Butik Sosyal Medya Yönetimi

Butik Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya birçok sektörü etkisi altına almayı başardı. Özellikle de giyim ve tekstil sektörü için sosyal medya çok önemli hale geldi.

Butik giyim sektörü için sosyal medya uygulamaları (özellikle de Instagram) hem tanıtım hem de satış mecrası haline geldi. Sosyal medyada etkili stratejiler sayesinde küçük butikler dahi çok önemli cirolar elde edebiliyor.

Butik  sosyal medya yönetimi hizmetimiz ile birlikte sizler de takipçi kitlenizi geliştirebilir ve direkt olarak satış odaklı bir sosyal medya stratejisine sahip olabilirsiniz.

Küçük şirin bir butiğiniz varsa sosyal medya sayesinde çok düşük maliyetlerle en işlek cadde üzerinde 7 gün 24 saat açık bir dükkanınız var demektir.  Ancak dükkanınıza girecek müşteri sayısını belirlemek tamamen sizin elinizde.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 5,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi Minimum 12 Ay
Reklam Yönetimi Hizmete Dahil
Paylaşım Planı Günlük Paylaşım
Grafik Tasarım Hizmete Dahil
Fotoğraf ve Video Çekimi Hizmete Dahil Değil
Moderasyon Hizmete Dahil
Raporlama Aylık Raporlama
Platformlar Facebook, Instagram, Tiktok

Butik Giyim Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Butik sosyal medya yönetimi için öncelikle hedef kitlenize yönelik hareket ediyor. Özellikle Instagram hesabında ürün ve hizmetlerinizi tanıtacak, ürünlerinizi daha fazla kişiye ulaştıracak stratejiler geliştiriyoruz.

  • Etkileyici, Özgün ve Kaliteli Fotoğraf Paylaşma

Ekibimiz öncelikle butiğinizde satışa sunduğunuz ürünlerin fotoğraflarını sosyal medya yönetimi ile paylaşmanızı sağlıyor. Etkileyici, özgün ve kaliteli fotoğraflar ile geniş bir kitleye erişim sağlayabiliyorsunuz.  

Doğru filtre seçimi ve profesyonel fotoğraf çekimi ile rakiplerinizi geride bırakabiliyorsunuz. Aynı zamanda rakiplerinizi de sürekli olarak ekibimiz analiz ediyor ve onların önüne geçmenizi sağlıyoruz.

  • Ürünleriniz Hakkında Detaylı Bilgi Verme

Sosyal medya hesaplarınızda bir tek butiğinizde bulunan ürünlerin fotoğraflarını paylaşmanız yeterli olmuyor. Ürünleriniz hakkında kısa, talep gören ve açıklayıcı bilgilere de yer vermenizi sağlıyoruz. Renk, marka ya da fiyat gibi tüm konularda özgün bir tonda bilgi vereceğiniz paylaşım şablonları da hazırlıyoruz.

  • Doğru Etiket (Hashtag) Kullanımı

Ürünleriniz için paylaşım yaparken kitlenize ulaşması çok önemlidir. Burada da işin içine etiketler giriyor. Özgün etiketler ile ürünlerinizi daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

Ancak sosyal medyada yoğun etiket kullanımı spam oluşturabilir. Bu nedenle etkili, doğru ve kararında etiket kullanmanız için hashtag optimizasyonu da sağlıyoruz.

  • Müşteri ile Etkileşim Kurma

Butik sosyal medya yönetimi sürecinde müşteri ile etkileşim kurma bizim için çok önemli. Ürünlerinize ait yorum bölümünde ya da DM üzerinden müşterileriniz veya potansiyel müşterileriniz markanız ile iletişime geçecek.

Burada kurumsal bir dil ile iletişim kurmak ve müşteriyi memnun etmek önemlidir. Bu konuda ekibimiz size gerekli tüm desteği ve altyapıyı sağlıyor.

  • Web Sitesi Entegrasyonları

Sosyal medya hesaplarınızı ziyaret eden potansiyel alıcıların butiğinizdeki tüm ürünleri görmesi için web sitenize gelmesi ve özellikle buradan alışveriş yapması marka kalitesini ve bilinirliğini arttıracaktır. Bu nedenle butik sosyal medya yönetimi sürecinde mutlaka web sitesi entegrasyonlarını da ekliyoruz.

  • Markaya Olan Güvenin Gizli Silahı: Satıldı Bilgisi

Butik sosyal medya hesaplarınızda markanıza olan güveni sağlamanın çok çeşitli yolları var. Küçük ama çok etkili bir detay ekibimizin çok kullandığı bir teknik oluyor.

Ürünlerinizin tükenmesi halinde ürünlerinizi silmiyoruz ve sadece “Satıldı” bilgisi ekleyerek potansiyel müşterilerinizin size güvenmesini sağlıyoruz. Aynı zamanda bu strateji satılan ürünlerinizi inceleme isteği uyandırıyor.

Satıldı bilgisi gibi detaylar butiğinizin bu alanda kurumsal olduğunu ve profesyonel bir çalışma sistemi ile hareket ettiğini ortaya koyuyor. Ek olarak ürünlerinizin satılma hızı da insanları etkileyebilir.

  • Hedef Kitle ve Rakip Analizi Bazlı Çalışmalar

Butik sosyal medya yönetimi için cinsiyet, yaş grubu ve ürün çeşitleri gibi birçok noktada hedef kitleniz çok önemlidir. Aynı zamanda sizinle aynı alanda hizmet veren rakip butikleri de iyi tanımanız gerekiyor. Ekibimiz her zaman hedef kitle ve rakip analizi bazlı çalışmalar yaparak sizlere destek oluyor.

Butik sosyal medya tasarımları nasıl olmalı?

Butik sosyal medya hesaplarının yönetimi aslında bir moda gösterisinin dijital sürümü gibidir. Burada sergilenen ürünlerin satışı için, tüketicinin hesaba ilgi duyması bunun için de hesabın çok iyi donatılmış olması gerekir.

  • Butikler, isminde olduğu gibi butik ürünlerin yani niş tasarımların tüketicilere sunulduğu hazır giyim mağazaları olduklarından, ürünlerini tüketicilere doğru tanıtmalı ve kurumsal kimliklerini bu yönde oluşturmalıdır.
  • Görsellerin seçimi, sunumu ve hesabın genel görünümü, tüketiciyi kendine çekebilecek niteliklere sahip olmalıdır.
  • Butik sosyal medya paylaşımlarında, ürünlerin sergilenmesinde mümkünse modelli çekimi yapılmış görseller kullanılmalıdır. Eğer bu imkan yoksa, kafa karıştırmayan sade ve geri planı olmayan bir görsel kullanılmalıdır.
  • Paylaşımda odak yalnızca ürün olmalı ve tüketicinin dikkati dağılmamalıdır.
  • Ürünlerin görselleri veya videolarında yönlendirme yapmadan ürüne yönlendirme yapılabilir ama reklam paylaşımları daha az yapılmalıdır. Butiklerin çoğunlukla, genel e-ticaret sitelerinden farklı, daha ağır bir duruşu vardır.

Butik Sosyal Medya Yönetimi İçerik Takvimi

Butik sosyal medya içerik takvimi oluşturarak markanıza olan etkileşimin artmasını sağlıyoruz. Bu sayede daha planlı paylaşımlar yapabilir ve her zaman sosyal medya uygulamaları üzerinde aktif olabilirsiniz.

Butiğiniz için doğru takvim oluşturma ve uygulama süreci hayata geçerse satış ve pazarlama faaliyetleriniz de ciddi oranda artacaktır.

Sosyal medya ajansı olarak butikler için salt satış odaklı içerik takvimleri oluşturmuyoruz. Bunun markanıza zarar vereceğini ve satışlarınızı düşüreceğini savunuyoruz. Bu nedenle de sosyal medyada bilgi verici, dikkat çekici ve etkileşim arttırıcı özel içerikler de üretmenizi destekliyoruz.

Tatil günü, özel gün ya da kampanya günleri gibi birçok paylaşım yaparak direkt hedef kitleniz ile etkili bir iletişim kurmanızı sağlıyoruz. Aynı zamanda butiğinize ait sosyal medya hesabında sadece belirli bir kitleye yönelik içerik takvimi hazırlıyoruz.

Butik Sosyal Medya Reklamları

Butiğinizin sosyal medyada güçlü olması için reklam stratejisinin de olması gerekiyor. Bu nedenle hedef kitlenizi harekete geçirecek hikaye, post, videolu ya da fotoğraflı reklamlar oluşturuyoruz. Sponsorlu reklamlar doğru optimize edildiğinde hem doğru hedefleme hem de daha fazla satış sağlar.

Üstelik doğru reklam stratejisi ile yaş, bölge ve cinsiyet gibi hedef kitlenizi belirleme şansınız var. Doğru hedef kitle analizleri ile reklamlarınızın verimini en üst seviyeye çekiyoruz. Reklamlarınızın her detayını optimize ediyor ve butik hesabınızı sosyal medyada dikkat çekici hale getiriyoruz.

Butik Sosyal Medya Kampanya (Çekiliş) Yönetimi

Butik sosyal medya yönetimi yapılır da kampanya yani çekiliş yapmadan olur mu? Ekibimiz butik sosyal medya kampanya yönetimi ile hem takipçi sayınızı hem de etkileşim sayınızı arttırıyor. Kampanyalar sayesinde mevcut müşterilerinizi koruduğunuz gibi yeni müşteriler elde etmenizi de sağlıyoruz.

Belirli bir çekiliş takvimi yapıyor ve özellikler ürünlerinizi hediye olarak sunmaya çalışarak ürün tanıtımı da sağlıyoruz.

Butik sosyal medya yönetimi fiyatları konusunda bilgi almak için hemen bizi arayın ve sizler için de bir teklif hazırlayalım.

Kaynak:

https://www.webfx.com/industries/retail-ecommerce/retail/social-media/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir