Bounce Rate Nedir

Bounce Rate Nedir? Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşer?

Bounce rate, Türkçe’ye “hemen çıkma oranı” biçiminde çevrilir. Hemen çıkma oranı, kullanıcıların sitede hiçbir işlem yapmadan direkt olarak siteden çıkmasıdır. Bu oran web sitesinin kalitesi hakkında oldukça bilgilendiricidir. Site içinde yer alan içerikleri kullanıcıların ne ölçüde beğendiğini gösterir.

Bounce rate yüksek ise, kullanıcıların web site içinde bir içeriği tıklamadıkları anlaşılır. Düşük ise, aksine içerikler kullanıcıların dikkatini çekmiş demektir. Bu oranın düşük olması sitenin kullanıcı dostu olduğu ve içeriklerin dikkat çekici olduğunu gösterir.

Bounce Rate, bir web sitesini ziyaret edenlerin ayrılmadan önce yalnızca bir sayfa görüntüleyenlerin yüzdesidir. Bir web sitesinin kullanıcılarına ilgili bilgileri sağlamada ne kadar başarılı olduğunu yansıttığı için yararlı bir ölçümdür. 

Kullanıcıları doğru web sayfasına yönlendirmek, hemen çıkma oranını artırmanın önemli bir parçasıdır. Ancak, bazı insanlar yönlendirmelerin gereksiz olduğuna ve kullanıcılar için kafa karıştırıcı olabileceğine inanıyor. Bu nedenle akıllı yönlendirmeler yoluyla hemen çıkma oranı artırılmalıdır.

Yönlendirmeler, web sitelerinin kullanıcıları en alakalı sayfalara yönlendirmesine izin verdiği için hemen çıkma oranını artırır.

Yönlendirmeler, bir web sitesinin kullanıcı deneyimini optimize etmek için önemli bir araçtır. Hemen çıkma oranını artırmak, daha fazla potansiyel müşteri çektiği ve arama motoru sıralamalarını yükselttiği için önemlidir. 

Bounce Rate Nedir?

Bounce Rate, sitenize giriş yapan kullanıcıların, sitedeki diğer sayfa ya da yazıları görüntülemeden siteden çıkmasının ölçüldüğü bir yüzde dilimidir. Kullanıcının sitenize girdikten sonra burada ne kadar vakit geçirdiğini analiz eden bu değer, SEO bakımından son derece önemlidir. Google, bounce rate değerini günümüzde tüm diğer metriklerin önüne koyar.

Faydalı Web sitelerinin mutlak suretle faydalı siteler olması gerektiğini kabul eden sistem, kullanıcın hemen çıktığı bir sitenin faydalı olmayacağına karar verir. Bu durumda sitenizin arama sonuçlarında ön sıralarda yer alması beklenen bir durum değildir. Hatta bu sitede bekleme süresi düşük sitelerin, diğer site parametreleri mükemmel olsa dahi, indeks almayacakları görülür. Bu durumda sitenizin kullanıcıların okuyacağı ve içeride vakit geçireceği bir site olabilmesi için faydalı içerik algoritmasına uygun geliştirmeler yapmanız ve bekleme süresini artırmanız gerekir.

Bounce Rate Oranı Nasıl Öğrenilir?

Google Analytics Hemen Çıkma Oranı Raporu
Google Analytics Hemen Çıkma Oranı Raporu

Bu işlem için Google, Analytics servisini site kurucuları için tasarlamıştır. Google Analytics, web sitesi sahipleri için Bounce Rate raporları sunmaktadır. 

Arama Sonuçları ve Bounce Rate İlişkisi

Yönlendirmeler, kullanıcıların aradıklarını daha hızlı bulmalarına yardımcı oldukları için arama motoru sıralamaları üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir.

Ahrefs’e göre, artan hemen çıkma oranları, arama motoru sıralamalarını iyileştirir. Çünkü Google, web sitelerini sıralarken birden çok faktöre bakar.

Ancak Google, hemen çıkma oranına özel olarak bakmaz. Bunu web sitesi hızını ve kullanıcı deneyimini ölçmenin bir yolu olarak kullanırlar. 

Belirli bir anahtar kelime veya kelime öbeği için Google’ın arama sonuçları ne kadar yüksekse, o anahtar kelimenin veya kelime öbeğinin çevrimiçi bir arama sonucunda görünme şansı o kadar yüksek olur.

Kullanıcıları doğru web sayfasına yönlendirmek, web siteniz için daha iyi arama motoru sıralamaları sağlar. Genel olarak daha fazla ziyaretçi çekebilir.

Bazı site sahipleri ve yazılımcılar, kullanıcıları yanlış sayfaya gönderebilecekleri için yönlendirmelerin hatalara yol açabileceğine inanır.

Genel olarak, akıllı yeniden yönlendirme yoluyla hemen çıkma oranını artırmak, kullanıcı memnuniyetini artırmak ve yeni müşteriler çekmek için çok önemlidir. 

Ancak, kullanıcılar için kafa karışıklığı ve yalnızca reklamları kullanmaya kıyasla arama motoru sıralamalarında düşüş dâhil olmak üzere, yönlendirmeleri kullanmanın bazı dezavantajları vardır.

Ancak, yönlendirmeleri akıllıca kullanarak ve kullanıcıları her zaman hedef web sitesine ve en alakalı sayfalara yönlendirerek, bu olumsuzluklardan kaçınılabilir.

Düşük Bounce Rate 

Düşen hemen çıkma oranı yani Bounce Rate, başarılı bir yönlendirmeyi gösterir. Hemen çıkma oranı, bir web sitesindeki sayfaların sayısı, reklamların sayısı, sayfa yükleme sürelerinin hızı vb. dahil olmak üzere birçok faktörden etkilenir. 

Ancak, bir kullanıcı yeniden yönlendirildikten sonra doğru sayfaya geldiğinde hemen çıkma oranı genellikle düşüktür. Bu durumda, kullanıcı memnuniyetini artırdığı ve hemen çıkma oranını azalttığı için yönlendirmelerin neden bu kadar önemli olduğunu anlamak kolaydır.

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Düşürme!

Hemen çıkma oranını düşürmenin bir yolu, en önemli bilgileri açılış sayfasında ilk sıraya koymaktır. Bunu yapmanın bir yolu, harekete geçirici mesaj düğmenizin öne çıkmasını ve ziyaretçilerden net ve özlü bir şekilde belirli bir şey istemesini sağlamaktır.

Buna harika bir örnek, Amazon sitesinden Walker & Sons ayakkabılarıdır. Ayakkabılar, ‘Beni satın al!’ yazan bir kutuda görüntülenir. Üstlerine kalın harflerle yazılmıştır. Bu, insanların hemen dikkatini çeker ve daha sonra ne yapmaları gerektiğini tam olarak bilmelerini sağlar.

Ayrıca, satın alma kararı vermeden önce her şeyi okumaya vakti olmayan kişilere yardımcı olan mevcut fiyatlarını da vurgular.

Hemen çıkma oranını düşürmenin bir başka yolu, açılış sayfasındakilerin ihtiyaçları karşıladığından emin olmaktır.

Örneğin, mevcut müşterilerin Twitter veya Facebook gibi sosyal medya platformları aracılığıyla marka ya da işletmelerle kolayca bağlantı kurabilmesi için sosyal medya hesapları etkili bir şekilde kullanılabilir. 

İşletmeler hemen çıkma oranlarını düşürerek çevrimiçi varlıklarını artırabilir ve normalde erişebileceklerinden daha fazla potansiyel müşteri çekebilir.

Yüksek hemen çıkma oranının düşük dönüşümler, artan kafa karışıklığı ve azalan müşteri hizmetleri gibi bazı olumsuz yönleri olsa da bir hemen çıkma oranının çok zararlı hale gelmeden önce, ne kadar yüksek olması gerektiğini bilmek, işletme sahiplerinin bu sorunları görmezden gelmek yerine bu sorunları çözmenin yollarını bulmaları gerektiği anlamına gelir.

Bounce Rate Analizi için Google Analytics 

Hangi sayfaların en fazla trafiği aldığını görmek için Google Analytics gibi hizmetler de kullanabilir. Ayrıca bu bilgiler web sitelerinin farklı alanlarında iyileştirmeler yapmak için kullanılabilir. Ayrıca, web sayfalarına özel teklifler veya indirimler eklenebilir.

Böylece işletmelerle zaten iletişim halinde olan kişiler oradayken bunlardan yararlanabilirler. Müşterilerin ne istediğini bilmek ve onlara hizmet vermeye hazır olmak, hemen çıkma oranının düşük kalmasını sağlayacaktır.

Bazı insanlar, bir web sitesi hakkında iletişim bilgileri dışında her şeyi görmezden gelir. Belirli bilgileri aradıkları veya yanıtlamaları gereken belirli soruları olduğu için hiçbir şey okumadan tıklarlar.

Bu sizseniz, açılış sayfanızı verimli kullanmıyorsunuzdur. İşleri hızlı bir şekilde iyileştirmek için yukarıda bahsedilen fikirlere başvurulabilir!

Bazı web sitelerinin birkaç açılış sayfası vardır. Bu ziyaretçileri istedikleri bilgileri bulmalarını zorlaştırır. Farklı amaçlarda kullanılan birkaç sayfaya sahip olan internet siteleri, siteye ilk kez gelen ziyaretçiler için kafa karıştırıcı olabilir.

Bir web sitesinden bir bilgi, bir diğerinden başka bir bilgi bekleyen ziyaretçiler için bu durum zor olabilir! Bu durumda, ilgili ziyaretçiler için işleri kolaylaştırmak çok önemlidir!

Bounce Rate Ortalaması 

Dünya üzerindeki tüm internet sitelerinin Bounce Rate analizi yapılırken, oranlar sektörlere göre değişkenlik gösterir. Bütün sektörler belirli ortalama standartları vardır. Bu ortalama standartları ideal değerler olarak kabul edilmiştir.

Dünyadaki tüm siteler için sektörleri ayırarak araştırılan ve belirlenen Bounce Rate ortalamaları şu şekildedir;

  • Hizmet sektörü %38-62
  • Kurumsal web siteleri %29-51
  • E-ticaret siteleri %21-42
  • Haber siteleri %37-63
  • Blog siteleri %65-96

Web sitelerindeki hemen çıkma oranının yüksek olması, sitenin kullanıcıları kalmaya ikna edemediğini gösterir. Bu oranlar web sitelerinin içerik kalitesini yansıtmaktadır. Tüm siteler baz alındığında %30-60 arasında olmayan ortalamalar, bir problem olarak görülür.

Bu rakamların alındaki tüm oranlar başarı olarak kabul edilir. Ancak %60 üzerine çıkan oranlar büyük bir sorun teşkil ettiğinden, markalar ve işletmelerin bu sorunların çözümü için bir strateji geliştirmesi gerekir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir