Banner Reklam Nedir, Avantajları Nelerdir?

Banner Reklam Nedir, Avantajları Nelerdir?

Banner reklam; farklı boyutlarda, yatay veya dikey dikdörtgen olarak hazırlanan bi başka web sitesinin çeşitli alanlarına yerleştirilen reklamlardır. En yaygın olarak, banner reklamlar bir sitenin başlığının üstünde, alt bilgi boyunca veya bir web sitesinin kenar çubuğunda görüntülenmektedir. Ancak bazı sitelerde, sitenin düzenine bağlı olarak blog gönderilerinin üst kısmı gibi başka yerlerde banner reklamlar bulunmaktadır.

Banner reklamın birincil hedefi, stratejik bir görüntü ve metin karışımıyla izleyicinin dikkatini hızla çekmektedir. Tipik olarak, banner reklamlarda minimum metin ve izleyicilere reklamın amacını hemen anlatan göz alıcı bir fotoğraf bulunmaktadır. Afiş, görüntüleri, metni ve bazen sesli ve etkileşimli öğeleri birleştiren bir dijital reklamcılık parçası olmaktadır. 

Bir markaya, şirkete veya kampanyaya görünürlük kazandırmak için web sayfalarına yerleştirilmektedir. Normalde, bir banner reklam amacı, kullanıcının onu tıklamasıdır. Kullanıcıyı Bir tanıtım sayfasına yönlendirilmesidir. Bir diğer ismiyle Afiş, bir markanın yaratıcılığını ekleyebileceği belirli boyutlardaki bir tür boş tuval denmektedir. İnternetteki büyük afiş varlığı göz önüne alındığında, kullanıcının dikkatini çekmek gerekmektedir. Bunun için afişinizi rekabette öne çıkarmak çok önem arz etmektedir.

Afişler, reklamcılık yoluyla para kazanmayla ilgilenen hemen hemen tüm sayfalarda kullanılmaktadır. Ancak özellikle çok fazla trafiğe sahip sitelerde veya belirli içerikte uzmanlaşmış sitelerde bol miktarda bulunmaktadır. Banner reklamların boyutları ve boyutları değişir, böylece onları ihtiyaçlarınıza ve kullanıcıların bunlara erişeceği farklı cihazlara uyarlanabilmektedir.

Banner Reklam Nedir?

Banner reklam; tanıtımı gerçekleştiren kurum veya kişilerin kendi web sitelerine trafik çekmek için dikdörtgen görsel olarak hazırlanan ve başka bir web sitesinin çeşitli alanlarına yerleştirilen reklamlardır. Bu reklamlar videolar, animasyonlu resimler veya statik resimler olabilir. Bir ürün, hizmet veya marka, banner reklamlarla geniş bir kitleye tanıtılır. Kullanıcılar, banner reklama tıkladıklarında, reklamı yapılan mal veya hizmet hakkında daha fazla bilgi alabilecekleri reklamverenin web sitesine yönlendirilir. İşletmeler, geniş bir kitleye ulaşmak ve web sitesi trafiğini artırmak için arama motoru optimizasyonu (SEO) ve tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı gibi diğer çevrimiçi reklam biçimleriyle birlikte sıklıkla banner reklamcılığını kullanır.

Grafik Reklam Neden Etkilidir?

Grafik reklamlar veya diğer ismi ile resimli reklamlar, yoğun metin içeriğinin bulunduğu web sitelerinde öne çıkar. Görsel, her zaman insan algısının yönelmesinden dolayı, dikkat çekme noktasında çok daha etkilidir. Banner reklam türleri de bu uygulamalar içerisinde yer alır. Banner reklamların bir diğer özelliği ise ürün veya hizmete ait görsellerin bu reklamlarda verilebilir olmasıdır.

Özellikle e-ticaret platformları, dinamik banner reklamlar ile tüketiciye ürünlerini siteye gelmeden gösterebilir. Bu sayede tüketici, tıkladığında nereye gideceğini önceden bilir ve ilgi alanına göre tıklama yapabilir. Bunun satıcı için avantajı ise tüketicinin gereksiz tıklama yapma oranının daha düşük olması olacaktır. Bu sayede reklam maliyetlerinde önemli azalışlar söz konusu olabilir.

Banner reklamlar, farklı boyutlarda ve formlarda olabilir. Dinamik olarak değişen görseller kullanılabilir veya hangi görsellerin değişeceği seçimli yapılabilir. Aslında görüntülü reklam ağındaki birçok reklam türüne, banner reklam demek yanlış olmaz. Tanım olarak bir hat üzerinde slogan yazılı reklamlar için bu tanım yapılıyor olsa da genel olarak diğer biçimler de bu sınıfta yer alabilir ve bu reklamların son derece etkili reklamlar oldukları söylenebilir. Ancak bu görsellerin çok iyi hazırlanmış olması gerektiğini de unutmamak gerekir.

Banner Reklam Nasıl Oluşturulur? 

Banner reklam, bir web sitesine farklı web sitelerinden trafik çekmek için oluşturulan görsel reklamlardır. Banner reklam oluşturma adımları şu şekildedir:

  • HTML metin düzenleyicinizde bir dosya açın ve bir tablo eklenmelidir.
  • Tablonuzun genişliğini ayarlayın ve banner reklamın stilini belirlemek için tablonun “kenarlık”, “hücre dolgusu” ve “kenarlık rengi”ni belirtilmelidir. Örnek verilirse: <table width=”275″ border=”3″ cellpadding=”3″ bordercolor=”#0000FF”>
  • İsterseniz, reklamınızın metni ortalanmalıdır. Örnek verilecek olursa: <td><div align=”center”>HTML Banner Reklam Metniniz</div></td>
  • Banner’ınızın ziyaretçileri web sitenize yönlendirmesi için tablonun kodunu bağlantı etiketleriyle kuşatın. Örnek verilecek olursa: <a href=”  width=”275″ border=”1″ cellpadding=”3″ bordercolor=”#0000FF”><tr><td>< div align=”center”>HTML Banner kullandığınız reklam</div></td></tr></table></a>
  • Dosyanızı “.html” uzantısıyla adlandırın ve kaydedin.
  • Grafik programınızı açın ve banner reklamınız için bir resim oluşturun. Tek bir görsel oluşturabilir veya tüm reklamı tasarlayabilirsiniz.
  • Dosyanızı JPG veya GIF olarak kaydedin.
  • HTML metin düzenleyicinizde bir dosya açın ve bir tablo ekleyin.
  • Banner reklamınızın genişliğini ve yüksekliğini ayarlayın. Bu ayarların resminizin boyutlarına uygun olduğundan emin olun.
  • Gerekirse “kenarlık” ve “hücre dolgusu” gibi tablonun özelliklerini belirtin. Grafik programınızda eksiksiz bir banner reklam tasarlarsanız bu adımı atlayabilirsiniz.
  • Banner reklamınızın ziyaretçileri web sitenize yönlendirmesi için tablonun kodunu bağlantı etiketleriyle kuşatın. Örneğin: <a href=” width=”275″ height=”250″ border=”0″ cellpadding=”0″ bordercolor=”#ffffff” background=” test.jpg”><tr><td> </td></tr></table></a>

En yaygın banner reklam boyutları nelerdir?

Boyut önemlidir. Çok sayıda banner boyutu mevcuttur. AdEx Platformu tek başına 19 formatı destekler.  En yaygın reklam boyutlarından bazıları şunlardır:

  • Küçük kare: 200×200 piksel. Bu, temel kare afiş boyutudur- genellikle makale beslemeleri arasında dergilerin sağ kenar çubuğunda görülmektedir. Bir kare planlarken, bunun genellikle (her zaman olmasa da) izleyicinin ekranının sağ tarafında olacağını unutmayın.
  • Kare: 250×250 piksel. Bu daha büyük kare afiş. Küçük kareden biraz daha fazla metin (aslında %25) için size izin verilmektedir.
  • Afiş: 468×60 piksel. Neden sadece “banner” olarak adlandırılıyor? Çünkü ilk banner reklam boyutlarından biriydi. Aslında IAB’den kaldırıldı, çünkü ilk önce yayıncıların sayfalarının üstünde kullanılmaktadır. Ancak yerini lider panosu aldı. Ancak yine de yaygın bir banner boyutudur ve özellikle mobil cihazlarda oldukça iyi görüntülendiği için göz ardı edilmemelidir.
  • Lider tablosu: 728×90 piksel. Lider tablosu, adını genellikle sayfanın en üstüne yerleştirilmesinden almaktadır. Daha uzun mesajlar veya daha fazla resim eklemek için harika bir görünürlüğe ve yeterli alana sahip olmaktadır. Hemen hemen her haber sitesinde veya web forumunda bulunmaktadır.
  • Satır İçi Dikdörtgen: 300×250 piksel. Orta dikdörtgen olarak da bilinen 300×250, metinle satır içi veya bir makalenin sonunda kullanılmaktadır.
  • Büyük Dikdörtgen: 336×280 piksel. Inline’ın ağabeyi olan büyük dikdörtgen, yayıncıların daha fazla alana sahip olduğu yerlerde kullanılmaktadır. Mesajın daha fazlasının reklam kreatifine dahil edilmesine izin verdiği için reklam verenler için kullanılmaktadır.
  • Geniş Gökdelen: 160×600 piksel. Geniş gökdelen, iki gökdelen afiş boyutundan daha popülerdir. Ad açıklayıcıdır reklam yüksek bir binaya benzemektedir. Geniş gökdelenler genellikle web sayfasının sağ tarafında bulunmaktadır. En büyük reklam biçimlerinden biridir ve daha geniş bir mesaj ve etkileşime olanak tanımaktadır.
  • Gökdelen: 120×600 piksel. Orijinal gökdelen 160×600’den daha incedir ve yayıncıların web sitelerinde daha küçük alanlara sığmaktadır.
  • Yarım Sayfa Reklam: 300×600 piksel. Geniş gökdelenden bile daha büyük olan yarım sayfa reklam aynı şekle sahip olmaktadır. İki büyük karenin (neredeyse) toplamı olarak görülmektedir.
  • Büyük Lider Tablosu: 970×90 piksel. Skor tablosu ayrıca büyük boyutta gelir ve buna büyük lider tablosu denilmektedir. İyi görünürlük ve sonuçlar nedeniyle biraz daha pahalı olabileceğinden, genellikle başlıkta ve BGBM’lerde kalır.

Banner reklamın avantajları nelerdir?

İnternetin başlangıcından bu yana, görüntülü reklamcılık, tanıtım yapmak isteyen işletmeler ve markalar için olumlu sonuçlar vermektedir. Aşağıda vurgulananlar, çevrimiçi banner reklam kullanmanın bazı temel avantajları:

  • Görünürlük: Afişler yalnızca satış yapmak için değil, aynı zamanda farkındalığı artırmaktadır. Web’de gezinen kişi reklamınızı tıklamasa bile, farkında olmadan markanız hakkında bir bilinmezlik aşamasından bir izlenime doğru ilerlemektedir. Tekrarlanan görünürlük, bir skimmer’ı bile bir potansiyel müşteriye dönüştürmektedir.
  • Çok yönlülük: İnternette reklam vermek söz konusu olduğunda yaratıcılığın sınırı olmamaktadır. Günümüzde bannerlar sadece statik görsellerle sınırlı değillerdir. Ziyaretçilerin dikkatini çekmek için akış ortamı, animasyonlar, grafikler ve slayt gösterileri eklenmektedir.
  • Esnek fiyatlandırma: Reklam ağları yardımıyla kolayca banner oluşturabilirsiniz, ancak esnek fiyatlandırma yapısı onu daha da iyi bir seçenek haline getirmektedir.

Banner reklam fiyatlarına neler etki eder?

Banner reklamları, farklı büyüklüklerdeki slogan veya resim reklamların, web sitelerinde yayınlanması uygulamasıdır. Web sitelerinin herhangi bir yerinde veya yayıncının izin verdiği kısmında bu reklamlar yayınlanabilir. Banner reklamların büyüklükleri yayıncının izin vereceği ölçekte olmalıdır ki, yayıncı farklı boyutlar için farklı fiyatlar talep edebilir. Bu banner reklam fiyatlarına etki eden ilk faktör olarak kabul edilir. Bunun yanında yayıncının kim olduğuna göre de baz fiyatların değişmesi elbette söz konusu olacaktır. Banner reklamların hangi frekanslarda yayınlanacağı, sayfanın neresinde yer alacağı ve toplam yayınlanma süresi gibi özellikleri ise fiyatlarına etki eden diğer faktörlerdir. Google görüntülü reklam ağındaki reklamların geneli bu reklam grubu içerisinde farklı fiyatlandırmalara bu sebeple sahiptir.

Kaynaklar:

Rahadian Sri Pamungkas https://bootcamp.uxdesign.cc/advantages-of-banner-advertising-5950e93d7092 Erişim Tarihi: 5 Ara 2022, 10:12

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir