B2B’de dijital pazarlama yapmak

B2B Dijital Pazarlama Çalışmaları Nasıl Yapılır?

B2B yani Business to business ticaret, tüketici boyutundan önceki ticari alanı ifade eder. İşletmeler arasındaki alışverişleri kapsayan bu ticaret ortamında, hacimler büyük ve ihtiyaçların türü farklı olabilir.

Örneğin; zirai ürünlerin fabrikalara ulaşması, üretimi yapılan yedek parçaların toptancılara veya bayilere ve hatta oto servislerine ulaştırılması süreci B2B ticaret faaliyetlerini kapsar.

B2B pazarlama da bu zeminde yapılan pazarlamayı ifade eder. B2B Dijital Pazarlama ise yeni nesil ve etkili bir zemini karşımıza çıkarır.

Fiziksel olarak erişimi zor kaynaklara birkaç tuşla ulaşılabilen ve satıcıların ürünlerini saniyeler içerisinde yüzbinlerce alıcı firmaya ulaştırabildiği bu uygulamalar, günümüzde ulusal ve uluslararası pazarlama boyutu ile dikkat çeker.

B2B Dijital pazarlama, tıpkı son kullanıcı pazarlamasında olduğu gibi, çok uzak noktalardaki birbirinden habersiz satıcıları bir araya getirebilmek için son derece etkili bir yöntemdir.

Ülkemizde son yıllarda artan oranda bağımsız ihracatçı firmanın gelişmesinde önemli etkenlerden bir tanesi ve en önemlisi, dijital medya ve dijital pazarlama unsurudur.

Gerek yurtiçinde gerekse global pazarlarda pazarlama yapabilmek için B2B dijital pazarlama en etkin çalışma aracı olarak kabul edilir.

Maliyetleri bakımından gelenekse pazarlamadan daha ekonomik bir yöntem olmasının yanı sıra, geleneksel yöntemlerle erişimin mümkün olmadığı pazarlara dijital pazarlama ile erişebilmek mümkündür.

Bu özellikleri ile bakıldığında, günümüz koşullarında dijital pazarlamanın B2B alanında da oldukça etkili olduğu kolaylıkla görülebilmektedir.

B2B Dijital Pazarlama Nedir?

b2b dijital pazarlama

B2B pazarlama, bir işletme tarafından başka bir işletmeyi hedeflemek ve satmak için kullanılan herhangi bir pazarlama stratejisi veya içeriğidir. Örneğin, diğer şirketlere veya kuruluşlara hizmet, ürün veya SaaS satan şirketler genellikle B2B pazarlamayı kullanır.

B’den B’ye olarak da adlandırılan işletmeler arası (B2B), bir üretici ve toptancı veya bir toptancı ve perakendeciyi içeren işletmeler arasındaki bir işlem şeklidir. İşletmeler arası, bir şirket ile bireysel tüketici arasında değil, şirketler arasında yürütülen işleri ifade eder. İşletmeler arası, işletmeden tüketiciye (B2C) ve işletmeden hükümete (B2G) işlemlerin aksine durmaktadır.

Dijital Pazarlamanın Artıları Nelerdir?

Dijital pazarlama, sınırların olmadığı bir pazarlama ortamıdır. Dünyanın herhangi bir yerine bu yöntemle pazarlama yapılabilir.

Global pazarlama yapılabildiği için özellikle B2B gibi büyük hacimli operasyonlarda efektif çözüm olarak kabul edilir.

Dijital pazarlama ihracat ve ithalat faaliyetlerinde satıcı ve alıcılara oldukça geniş bir Pazar alanı sunar.

  • B2B dijital pazarlama yapılırken hedef kitle kolaylıkla belirlenebilir.
  • B2B dijital pazarlama enstrümanları, geleneksel pazarlamaya göre ekonomiktir.
  • B2B dijital pazarlama araçları kolaylıkla değiştirilebilir veya geliştirilebilir.
  • B2b Dijital pazarlamada hedef kitleye dakikalar içerisinde reklamlar ve duyurular yapılabilir.
  • B2B dijital pazarlama araçlarını kullanarak kalıcı bir Pazar payı elde edilebilir.
  • Gelişen teknolojiler sayesinde, B2B pazarlama yapılan kitlelerle görüntülü toplantılar yapılıp aynı ortadaymış gibi pazarlama çalışmaları sürdürülebilir.
  • Dijital pazarlamada bütçe, hedeflere göre istenildiği gibi ayarlanabilir.
  • Dijital pazarlama ile herhangi bir ürün ve hizmet pazarlanabilir.

B2B Dijital Pazarlama Araçları Nelerdir?

en etkili ve zor b2b dijital pazarlama taktikleri
kaynak: https://www.marketingcharts.com/digital-66370

Sadece B2B olarak değil, tüm ticaret türleri için benzeri dijital pazarlama araçları kullanılabilir. Dijital pazarlamanın stratejik planlama boyutunda B2B özellikli çözümlere yönelerek, enstrümanları biçimlendirmek mümkündür. B2B dijital pazarlama araçlarını inceleyelim.

Web Siteleri

Dijital pazarlamanın başlangıç noktası ve bel kemiği olarak ifade edebileceğimiz temel faktör, web siteleridir. Web siteleri kuruluşun, dijital dünyadaki kartvizitidir. Bu bakımdan biz web sitelerini dijital kurumsal kimlik araçları içerisinde sayarız.

Diğer işletmelere kendinizi tanıtmak, ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgi vermek ve hatta ürünlerinizi online olarak satmak için bu yöntemleri kullanabilirsiniz. İdeal bir web sitesine sahip olmadan, dijital pazarlama yapmak; çok gerçekçi bir hedef değildir.

Arama Motorlarında Görünür Olmak – SEO

Bir web sitesine sahip olduktan sonra atılacak ilk adım ise web sitesinin içerdiği verilerin arama motorlarında görünür olmasını sağlamaktır. Sattığınız ürünlerin, hedef kitleniz tarafından satın alınabilmesi için hedef kitlenin ürünlere ulaşabilmesi gerekir.

Günümüzde tüketicilerin ve diğer kurumsal alıcıların tedarik için arama metodu, Google sorgularıdır. Bu bakımdan Google üzerinde görünür olmak, bir web sitesine sahip olmayı anlamlı kılan niteliktir.

Eğer yapılan aramalarda sizin ürün ve hizmetleriniz ilk sıralarda çıkmıyorsa, yapacağınız yayının bir anlamı olmayacak, dolayısıyla dijital pazarlama etkinlikleriniz başarısız olacaktır.

SEO olarak tanımlanan işlemler, kuracağınız sitenin Google aramalarında ilk sıralara yerleşmesini sağlayan uygulamalardır.

Birçok parametre üzerine kurulu bu profesyonel çalışma ile ürün ve hizmetlerinizin arama sonuçlarında listelenmesini sağlayabilir, sadece Türkiye’de değil dünyanın herhangi bir yerinde satış yapabilir hale gelebilirsiniz.

İhracat için Uluslararası SEO

Uluslararası dijital pazarlama, kavram olarak uluslararası SEO olarak nitelenebilir. Bunun için sitenizin çok dilli olması ve hedef kitlenizdeki ülkelerin dillerinde yayın yapıyor olması gerekir.

Yayın dillerini belirledikten sonra, uzman ve deneyimli bir uluslararası SEO firmasının desteği ile dünyanın dilediğiniz ülkesine ulaşabilir ve ürünlerinizin pazarlamasını yapabilirsiniz.

Uluslararası SEO yapabilmek için, sitelerinizin ve diğer yayın ortamlarının içerik bakımından yeterince beslenebilir olmaları gerekir. Bunun için size çok dilli içerik desteği verebilen bir dijital pazarlama firmasını seçmeniz gereklidir.

Marka Değeri Yükseltme

B2B pazarlama yapılırken en önemli faktör, marka değerinin yükseltilmesidir. Elbette ürün ve hizmetlerin nitelikleri markanın değerini belirleyen temel faktördür.

Ancak dijital ortamlarda pazarlaması yeterince yapılmayan markaların kalite değerleri yüksek olsa da, bilinirlikleri düşük olabilir. Bu nedenle B2B dijital pazarlama yapılırken, üretici veya satıcı markanın değerinin yükseltilmesi için çalışmalar yapılır.

Basın bültenleri ve yaygın medya araçlarını da kullanarak çeşitlendirilen bu çalışmalar, SEO skoru üzerinde de etkili olur.

Pazaryeri Platformları

Dünyanın en büyük B2B pazaryeri platformu bildiğiniz gibi Alibaba platformudur. Bunun gibi, potansiyel alıcıların incelediği platformlarda hesaplara sahip olmak ve ürünlerinizi sergilemek, hem doğrudan satış hem de marka bilinirliği oluşturabilir.

Sosyal Medya Etkinlikleri

Sosyal medya B2B dijital pazarlama için doğrudan bir satış kanalı olmasa da hedef kitleye erişmek için oldukça etkili bir yoldur. Marka, ürün ve hizmet tanıtımı efektif biçimde kullanılabilen bu ortamlarda, saniyeler içerisinde çok sayıda kaynağa veri ulaştırabilmek mümkündür.

Video ve Görsel Paylaşım Platformları

Youtube ve Instagram, dünyanın en çok kullanılan iki platformudur. Bu platformlar üzerinde ürünleriniz ile ilgili paylaşımlar yapmak, hedef kitlenize mesajınızı ulaştırmak bakımından son derece faydalı etkinliklerdir.

Ayrıca tüketici hakkınızda araştırma yaptığında bu kaynaklara erişebilmeli ve sizi değerlendirebilmelidir.

Sektörel Portallar

B2B portalları ve benzeri yayın ortamları, hedef kitlenize ulaşabilmek kullanabileceğiniz platformlardır. Bu platformlar üzerinden kümelenen sektör temsilcilerine ulaşabilmek daha kolay olabilmektedir.

İzinli Veri tabanlarından Duyurular

Resmi izinleri alınmış e-posta listeleri ve kısa mesaj listeleri ile hedef kitlenizde yer alan sektör temsilcilerinize duyurular yapabilirsiniz. Bu duyurular çok sayıda kullanıcıya aynı anda iletilir olduklarında oldukça etkilidir.

Dijital Reklamlar

Hedef kitlenizin kullandığı platformlarda ve Google ortamında doğrudan paralı reklam vererek dönüşüm elde edebilirsiniz. Tabii reklam vermek yerine nitelikli bir dijital pazarlama ağı kurmak çok daha etkili bir çözümdür.

Reklamlar siz para ödediğiniz sürece yayınlanırken, dijital pazarlama ağları daha düşük maliyetlerle sürekli dönüşüm elde etmenizi sağlayabilir.

B2B Pazarlama İçin Profesyonelleri Seçin

Pazarlama, işletme fonksiyonları içerisinde en önemli bileşen olarak kabul edilir. İşletme içindeki pazarlama ekibiniz kadar, hizmetleri gerçekleştirecek ekibin veya firmanın seçimi de önemlidir.

Özellikle B2B pazarlama, detaylarına daha fazla dikkat edilmesi gereken bir pazarlama sürecidir. Bu nedenle SEO ve diğer dijital pazarlama alanlarında uzmanlığı ve yeterli düzeyde deneyimi olan firmalar ile çalışmanız son derece önemlidir.

Daha fazla ve sürekli dönüşüm kaydetmek için nitelikli bir pazarlama ağına sahip olup dünyanın her yerine pazarlama yapabilmek için şimdi dijital pazarlamaya başlayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir