Avukat Nasıl Reklam Yapar?

Avukat Nasıl Reklam Yapar?

Avukatsanız ve daha fazla müşteri çekmek istiyorsanız kaç dava kazandığınız veya ofisinizde kaç avukatınız olduğu önemli değildir. Hukuk endüstrisinin rekabetçi doğası nedeniyle, hukuk firmalarının yasal hizmetlerinin reklamını yapmaları gerekmektedir. Bir reklam planı, yeni müşterileri nasıl çekeceğinizi ortaya koyar. Hukuk firmanızı tanıtmak için dijital pazarlama, baskı ve geleneksel reklamcılık yöntemlerini içerebilir. Hukuk firmanızın reklamını yapmak müşterinizi büyütmek için gerekli olsa da özellikle çevrimiçi reklamcılığa yatırım yapıyorsanız doğru yoldasınız.

Avukat reklamları nasıl olmalı veya hangi reklam türlerini kullanabilirsiniz bu yazımızda buna değineceğiz. Sizin için avukat olarak reklamlar konusunda neler yapılmalı, nelere dikkat edilmeli ve hangi kanallar kullanılmalı detaylı olarak ele aldık.

Avukatlar Hukuk Hizmetlerinin Reklamını Çevrimiçi Olarak Yapabilir mi?

Avukatlar, Türkiye Cumhuriyeti yasaları uyarınca yasal reklamcılık kurallarına uymaları durumunda yasal hizmetlerini çevrimiçi olarak ilan edebilirler. Yasalar hukuk mesleğindekilerin çevrimiçi olarak nasıl reklam verebilecekleri konusunda katı kurallar sunar. Avukat reklam kuralları söz konusu olduğunda çeşitli mesleki davranış kuralları vardır.

Avukatlar halkın hukuk sistemine olan güvenini azalttığı için onursuz reklamlardan kaçınmalıdır. Avukat reklamcılığında kullanılan dil açık olabilir ve belirsizlikten kaçınabilir. Reklam avukatları mesleğin saygınlığını korumalıdır.

Hukuk Firmanızın Reklamlarında Nelere Yer Vermelisiniz?

Avukat reklamları, halkın yasal ihtiyaçlarına hizmet etme konusundaki taahhütlerini sergilerken yetkinlik ve dürüstlüğü teşvik etmelidir.
Her türlü avukat reklamcılığı halkın yasal haklarını ve yargı sürecini ve sağladıkları avukat hizmetlerini anlamasına yardımcı olmalıdır. Reklamcılıkta saatlik veya sabit ücretleri tartışırken hangi hizmetlerin maliyetini ve ne kadarını belirtmek gerekebilir.

Avukatlar İçin En Etkili Reklamlar Nelerdir?

Yerel avukatlar hala yasal hizmetlerini otobüs banklarında ve reklam panolarında ilan edebilirken dijital reklamcılık potansiyel müşterilerin yasal temsil arayışında daha etkili hale geliyor.

Avukat reklamcılığı doğrudan posta, sarı sayfalar, televizyon reklamları ve gazete reklamları gibi geleneksel reklamcılık yöntemleri yerine daha fazla çevrimiçi varlığa kaymıştır.

Dijital pazarlama stratejisi geliştirirken kendinizi bir avukat olarak mı yoksa bir hukuk firması olarak mı pazarladığınızı düşünün. Kendinizi bir avukat olarak tanıtıyorsanız, odak noktası kendiniz ve markanız olacaktır. Avukat reklamları, güvenilirliğinize ve müşterilerin ve hukuk firmalarının sizi neden işe alması gerektiğine odaklanacaktır.

Bir hukuk firmasını pazarlıyorsanız, markaya odaklanmak önemlidir. Ancak bu, avukatların hukuk firmasında sahip oldukları kişisel markalar ve mesleki etik etrafında yürütülmelidir. Avukatlar için kullanılabilecek en etkili reklamlar şu şekildedir:

  • Yerel Hizmet Reklamları

Yerel Hizmet Reklamları ve Google Ekranlı reklamlar, geleneksel Google Ads’in üzerindeki arama motoru sonuçları sayfasının en üstünde bulundukları için standart PPC (Tıklama Başına Ödeme) reklamlarından daha değerlidir.

Yerel Hizmet reklamlarını kullanan avukat reklamcılığı, çok fazla çevrimiçi ve yerel trafik oluşturabilir ve telefon görüşmesi potansiyel müşterilerini artırabilir. Yerel hizmet reklamları, tıklama başına ödeme yerine potansiyel müşteri başına ödemedir ve aynı avukat reklamcılık kuralları geçerlidir. Bu reklamlar olumlu yorumlara, yakınlığa ve diğer faktörlere dayanır. Yerel Hizmet reklamlarında yer alan hukuk firmaları, üstlerinde “Google Ekranlı” doğrulamasına sahip olacak ve ekstra bir güven katmanı ekleyecektir.

Current Works bünyesindeki pazarlama uzmanları, Google’ın Yerel Hizmet Reklamları platformu aracılığıyla avukat reklamlarını yönetme konusunda kapsamlı deneyime sahiptir.

  • Google Ppc Reklamları

Google PPC (Tıklama Başına Ödeme) reklamlarında, anahtar kelimeler yasal temsil isteyen kişilere teklif edilir.

Google PPC reklam kampanyası uygun şekilde ayarlanmışsa, yasal reklamlarınız alakalı tüm aramalarda görünecektir. Bir potansiyel müşteri reklamı tıkladığında ve hukuk firmanızın web sitesini ziyaret ettiğinde, reklam için ücretlendirilirsiniz. Bu avukat reklamcılığı şekli kulağa kolay gelse de hatalar maliyetli olabilir.

Current Works’te PPC yönetim uzmanlarımız hedef kitlenize nasıl ulaşacağınızı ve ödün vermeyen veya zorlayıcı reklamlar kullanmadan yatırım getirinizi nasıl artıracağınızı bilir.

  • Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya pazarlaması avukat reklamcılığının en popüler şekli olmasa da, daha fazla görünürlük yaratmak ve bir avukat veya hukuk firması olarak yol açmak için bu fırsatı tanımalısınız. Facebook’un iki milyardan fazla aktif kullanıcısı var ve Facebook reklamları potansiyel müşterilerin haber akışlarına anında erişim sağlayabilir.

Ücretli reklamlarla takip ettiğiniz her disiplin kuralının sosyal medya platformlarında da uyulması gerektiğini belirtmek önemlidir.

  • Yasal Dizinler İlanları

Yasal dizin reklamları, hukuk firmaları için dijital bir telefon rehberi gibidir. Yasal hizmetler sağlıyorsanız, Avukatrehber.com, turkiyeavukatlari.com ve diğer avukat dizinleri gibi web sitelerinde reklam vermek, hukuk firmanızın web sitesi trafiğini artırmanıza ve potansiyel müşteriler oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Ücretsiz bir çevrimiçi profil oluşturmak bu sitelerin çoğunda bir seçenek olsa da bazı hukuk firmaları bu platformlarda reklam vermek için de ödeme yapar.

Avukatlar İçin SEO

Avukatlar için arama motoru optimizasyonu (SEO), hukuk firması web siteleri için bağlantı yapısını iyileştirmek ve arama motorlarındaki sıralama sonuçlarını artırmak için hızını artırmak için belirli anahtar kelimeleri optimize etmektir. Avukatlar için bu uygulama, talebi artırmanın ve firmanıza daha fazla müşteri çekmenin en etkili yollarından biridir. Örneğin, “boşanma avukatı” gibi anahtar kelimeler veya “İstanbul boşanma avukatı” gibi daha spesifik bir kelimeler web sitenizin görünürlüğünü artırabilir.

Avukatlar için SEO çalışmalarında aşağıdaki adımlar takip edilmektedir:

  • İçerik Pazarlama

Hukuk firmaları için içerik pazarlaması pratik, uzun vadeli bir dijital reklamcılık stratejisidir. Bloglar, videolar, infografikler, sosyal medya ve daha fazlasını oluşturarak, organik arama sıralamalarınızı ve kullanıcı deneyiminizi geliştirirken, firmanızın yasal hizmetleri için farkındalığı artırmaya yardımcı olabilirsiniz. İçerik oluşturarak ve SEO’yu optimize ederek, yeni müşteriler organik arama yoluyla sizi daha kolay bulabilir. Bu içerik, potansiyel müşterileri güvenlerini oluştururken web sitenize yönlendirir. İçerik oluşturmak, yeni müşterilerin yasal uzmanlığınızı deneyimlemelerine, yasal yeteneklerinizi anlamalarına ve sizinle bir bağlantı hissetmelerine yardımcı olur.

  • Google İşletme Yönetimi

Google İşletme Profili, yerel işletmelerin Google arama sonuçlarındaki girişlerini kolayca yönetmelerine olanak tanıyan ücretsiz bir hizmettir. Bu aracın kullanımı kolaydır ve firmanıza daha fazla görünürlük sağlayabilir. Firmanız hakkında yüklediğiniz bilgiler – ad, fiziksel ofis adresi, iletişim bilgileri – normal Google arama sonuçlarının sağında yer alacak ve açılan arama sonuçları listesinden daha fazla dikkat çekecektir. Google İşletme Profilleri, işletmenizi nerede bulacağınıza ve geçmiş müşterilerden gelen yorumlara ilişkin bir harita da gösterir.

Avukat Reklamları Verirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hangi alanda faaliyet gösterirseniz gösterin bazı noktalarda dikkatli olmalısınız. Avukat reklamları verirken şu noktalar dikkat etmelidir;

  • Kendinize Uzman Demekten Kaçının

Sizin ve hukuk firmanızın belirli yasal uygulama alanlarıyla ilgili ne kadar uzmanlığa sahip olduğunuza bakılmaksızın, pazarlama kampanyalarınızda “uzman” ifadesini kullanmaktan kaçının.

Hukuk firmanız belirli bir uygulama alanına odaklanmışsa kendinizi uzman olarak adlandırmak yerine avukat reklamlarınızda bunu vurgulayın. Örneğin, hukuk firmanızın kendinizi “boşanma uzmanları” olarak adlandırmak yerine boşanma davalarını ele alma konusunda 20 yılı aşkın bir süredir çalıştığını söyleyebilirsiniz.

  • Yanıltıcı İfadelerde Bulunmayın

Hizmetleriniz hakkında yanlış veya yanıltıcı beyanlarda bulunmak, etik olmayan yasal reklamcılıktır.

Hukuk firmanızı “en iyi” olarak adlandırmak veya “en ucuz hizmetleri” sunmak, firmanızın en iyisi olduğunu düşünseniz veya fiyatlarınızın en düşük olduğuna inansanız bile aldatıcı olarak kabul edilebilir. Müşterilerinize bir ödeme planı kullanarak ödeme seçeneği sunarsanız, hukuk firmanızın en ucuz olduğunuzu söylemek yerine esnek bir ödeme fırsatına sahip olduğunu belirtebilirsiniz.

Örneğin, “Yılın En İyi Avukatı” seçildiyseniz, bunu reklamlarınızda kullanabilirsiniz. Bu, kendinize en iyisi demeniz değil, en iyisi olduğunuzu belirten bir ödüldür.

  • Müşteri Referanslarını Tanıtırken Müşteri Gizliliğini Koruyun

Müşteri referanslarını hukuk firmanızın web sitesinde paylaşırken Türkiye Cumhuriyeti tarafından belirtilen kurallara uymanız gerekir. Müşteri incelemesini bağımsız olarak sunmalı ve referans için ücret almamalıdır. Yasal reklam kampanyanızın bir parçası olarak referanslar yayınlarken, yanıltıcı olarak kabul edilebilecek veya gelecekteki müşterilere aynı sonuçları elde edecekleri beklentisini verebilecek herhangi birini yayınlamaktan kaçının. Gizliliği korumak için, herhangi bir referansı yayınlamadan önce herhangi bir tanımlayıcı ayrıntıyı da ortadan kaldırmayı unutmayın.

Kaynaklar:

Clio https://www.clio.com/resources/digital-marketing-lawyers/lawyer-seo/ Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 14:33

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir