Avrupa Pazarı İçin Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti

Avrupa Pazarı İçin Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti

Sosyal medya yönetimi; Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında yayınlanan içeriği oluşturma, zamanlama, analiz etme, dinleme ve bunlarla etkileşim kurma sürecidir.

Bu araçlar ve hizmetler zamandan tasarruf etmenize, üretkenliği artırmanıza ve hedef kitlenizin potansiyelinden yararlanmanıza yardımcı olabilecek süreçleri otomatik hale getirmenizi sağlar.

Özellikle Avrupa pazarında faaliyet gösteren işletmeler için rekabet ortamı bazen çok zorlu olabilir. Bu nedenle hedef kitlenize Avrupa pazarı için sosyal medya yönetimi hizmeti alarak ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya, iş dünyasında ayrılmaz bir parça olarak görülmelidir. Hootsuite’e göre, dünya çapında 3,2 milyar insan sosyal medya kullanıyor ve her saniye 11 yeni kullanıcı kullanıyor.

Sosyal medya yönetimi ile bu büyük kitleye ulaşmanıza ve bir sosyal medya kampanyası yürütmeyi kesinlikle daha basit hale getirmenize yardımcı oluyoruz.

İşletmenizin sosyal medya stratejisini başlatmak istiyorsanız ve dijital pazarlama faaliyetlerinizde sizlere destek olacak bir iş ortağı arıyorsanız hemen  Current Works ile iletişime geçin. Ekibimiz tüm sosyal medya platformlarındaki hesaplarınızda ve kampanyalarınızda sizlere destek oluyor.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 5,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi Minimum 12 Ay
Reklam Yönetimi Hizmete Dahil
Paylaşım Planı Günlük Paylaşım
Grafik Tasarım Hizmete Dahil
Fotoğraf ve Video Çekimi Hizmete Dahil Değil
Moderasyon Hizmete Dahil
Raporlama Aylık Raporlama
Platformlar Facebook, Instagram, Tiktok

Avrupa Pazarı İçin Sosyal Medya Yönetimi Hangi Platformlarda Yapılıyor?

Avrupa Sosyal Medya Yönetimi Hangi Platformlarda Yapılıyor

Sosyal medya yönetimi, aşağıdaki gibi sosyal medya kanallarında içerik oluşturma, yayınlama, tanıtma ve yönetme sürecidir;

  1. Facebook
  2. Instagram
  3. Twitter
  4. Linkedln
  5. Youtube
  6. Pinterest

Sosyal medya yönetimi, şirketinizin sosyal medya profillerinde güncellemeler yayınlamanın ötesine geçer. Bu strateji hedef kitlenizle etkileşim kurmayı, erişimi ve görünürlüğü artırmak için yeni fırsatlar aramayı da içerir. Bu konuda profesyonel destek için Current Works ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi için bir faaliyet planı oluşturmaya başlamadan önce işletmeniz için en iyi sosyal medya platformlarının ne olduğunu tespit etmeniz gerekecektir. İşte farklı platformlara ve işletmenize ne gibi avantajlar sağlayabileceklerine dair kısa bir genel bakış:

  • Facebook

Facebook’un ilk günden bugüne kadar gelen gelen yaklaşık 2,7 milyar aylık aktif kullanıcısı var. Facebook’un kullanıcı tabanı  için cinsiyetler ve yaş grupları arasında da genel denge var. Bu sayede daha geniş bir kitleye ulaşmaya çalışan işletmeler için Facebook harika bir sosyal platformdur.

  • Instagram

Instagram, çok sayıda görsel içerik oluşturan markalar için harika bir sosyal medya kanalıdır. Instagram’ın kitlesi, erkek kullanıcılardan daha fazla kadın kullanıcıyla genç kullanıcılar olma eğilimindedir.

Bu durumda moda, yaşam tarzı, sanat veya diğer görsel odaklı sektörlerle ilgili ürün veya hizmetler satan işletmeler için harika bir platform olabilir.

  • Twitter

Twitter’ın dünya çapında 321 milyon aktif kullanıcısı var. Burası kullanıcıların haberler ve trendler için ziyaret ettikleri platformdur

Bu platform, sektörlerindeki trend konular hakkında bir sohbete katılmak isteyen markalar için idealdir. Ayrıca  doğru paylaşımlarla markanızı değerli bulabilecek diğer kişilerle içerik paylaşmak için harika bir platformdur.

  • Linkedln

LinkedIn, farklı sektörlerdeki işletmeleri hedefleyen B2B markaları için sosyal medya platformudur. LinkedIn ile şirket türüne, sektöre veya iş unvanına göre içerik bulabilir, etkileşimde bulunabilir ve kişilerle paylaşımlara girebilirsiniz.

  • YouTube

YouTube, Google sonrasında dünyanın en büyük ikinci arama motoru haline geldi.  Hedef kitlenizle etkileşim kurmanıza ve bağlantı kurmanıza yardımcı olması için video içeriğinizi bu kanala yükleyebilirsiniz.

Sınırsız video barındırma ile işletmeniz istediğiniz kadar video içeriği yayınlayabilir ve diğer kanallar aracılığıyla geniş kitlelere de yayılabilir.

  • Pinterest

Pinterest, görüntü odaklı içeriği paylaşmak için başka bir harika kanaldır. Özellikle Pinterest aşağıdakilerle ilgilenen tüketiciler için bir zorunluluk haline gelmiştir:

  1. El sanatları
  2. Ev aletleri ve dekorasyon
  3. beslenme
  4. Fitness
  5. Moda ve daha fazlası.

Markanız görsellere uyum sağlayan bir ürün veya hizmet satıyorsa Pinterest faydalı olabilir.

Avrupa Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Avrupa Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır

  1. Sosyal Medya Programı Oluşturma

Sosyal medya yönetimi hizmeti alıyorsanız tutarlılık anahtardır. Hiçbir işletme birbirine benzemez. Bu nedenle sosyal medya kanallarında yayın yaparken aynı strateji uygulayan her işletme için aynı sonuçları bekleyemezsiniz.

Sizler belirlediğiniz gönderim sıklığı veya zamanı ne olursa olsun tutarlı olmanız gerekir.

Müşterilerin ilgisini canlı tutmak ve bu kanallardaki takipçilerinizi büyütmek istiyorsanız sürekli olarak kaliteli içerik yayınlamanız gerekir. Bunu yapmanın tek yolu, hangi kanallarda ne zaman yayın yapacağınızı ve ne yayınlayacağınızı ayrıntılı şekilde gösteren bir sosyal medya programı oluşturmaktır.

Sosyal medya yönetiminiz için bir içerik pazarlama takvimi oluşturursanız her zaman ne yapacağınızı bilirsiniz.

Editoryal bir takvim oluştururken gönderim tarihi, içerik ve herhangi bir bağlantı veya resim olup olmayacağı gibi bilgilere yer verebilirsiniz.

  1. Sosyal Profillere İçerik Oluşturma ve Gönderme

Sosyal medya yönetiminin önemli bir kısmı işletmenizin resmi hesaplarında sosyal medya içeriği oluşturmak ve yayınlamaktır. Sosyal medyada içerik sadece metin içeriği yazmayı değil, aynı zamanda görsel veya video içerikleri de içine alır.

Birçok işletme sektörü ile ilgili konularda kendi içerikleri dışında üçüncü taraf kaynaklardan aldığı içerikleri de paylaşır.

Sosyal medya yönetiminde bu özelliği kullanırken hem sosyal medya platformları hem de takipçi hakkında detaylı bir veri olması gerekiyor.

İlgili sosyal medya platformunda içerik oluşturmak için en iyi uygulamaların neler olduğunu bilmeniz gerekir. Aynı zamanda ne tür içerik ve konuların hedef kitlenize en çok hitap ettiğini de bilmeniz gerekecektir. Burada da Current Works profesyonelliği sizlere yardımcı olacaktır.

  1. Takipçilere Yanıt Verme

Sosyal medya platformlarınızdaki takipçilere cevap vermek sosyal medya yönetiminin önemli bir parçasıdır. Bir kişi sayfanıza bir soru veya bilgi amaçlı yorum yaptığında aslında sizin için yeni bir fırsat sunar.

Takipçilerinize cevap vermek, potansiyel müşterileriniz için marka imajını güçlendirir. Aynı zamanda etkili müşteri hizmetleri desteği sağladığınızı da gösterir.

Sosyal medya yönetiminizin rutin bir işlemi olarak sosyal platformlarınızdaki yorumları veya mesajları rutin olarak kontrol ediyoruz.  Avrupa sosyal medya yönetimi hizmeti söz konusu olunca takipçi kitlelere bu konuya daha çok önem veriyor.

Burada verdiğiniz yanıt herkese açık olacağından vereceğiniz yanıtı iyi analiz etmeniz gerekiyor. Current Works ekibi sosyal medya hesaplarınızı her gün izler ve takipçilerinize her zaman 24 saat içinde cevap verirler.

  1. Etkileşim Kurma

Sosyal medya kullanıcılarıyla etkileşim kurmak, işletme sayfanıza yorum yapan veya mesaj gönderen takipçilere yanıt vermekten çok daha fazlasıdır.

Bu süreç yeni potansiyel müşteriler bulma veya başka fırsatlar aramaya yönelik takipçilerle etkileşim kurmayı içerir. Etkileyicilerle ilişkiler kurmak, zaman içinde erişiminizin artmasına katkı sağlar.

Sektörünüzde önemli bir takipçi kitlesine sahip kişiler veya kuruluşlar varsa onlarla çalışabilirsiniz. Bu sayede değerli içeriğinizi potansiyel takipçi kitleniz paylaşmak için yeni fırsatlar yaratmanızı sağlar.

  1. Sosyal Medya Reklam Kampanyaları Oluşturma

Sosyal medya reklamları oluşturmak ve uygulamak Avrupa sosyal medya yönetimi için ayrılmaz bir bütündür.

Organik sosyal medya içeriği aracılığıyla potansiyel müşterilerinizle bağlantı kurmak adına birçok farklı hamle yapabilirsiniz. Sosyal medya reklamcılığı, belirli kitleleri hedeflemenize ve görünürlüğü artırmanıza olanak tanıyarak organik takipçi çekmenize yardımcı olur.

Örneğin, Facebook’ta reklam kampanyaları işletmeniz için daha fazla gelir elde etmek demektir.

Bunun nedeni Facebook’un en iyi müşterileri kitlenizi yansıtan yeni potansiyel müşterilere ulaşmanıza izin vermesidir. Bu kitle geçmişte markanızla veya sitenizle hiç karşılaşmamış olabilecek kişilerdir. Ancak, Facebook reklamınızdan alakalı içerikler gördükten sonra web sitenizi ziyaret etme olasılıkları yükselir.

  1. Yarışmaları ve Özel Promosyon Kampanyaları Yönetme

Sosyal medya yarışmaları ve promosyonları takipçi tabanınızı büyütürken kitlenizin ilgisini çekmenin etkili bir yoludur. İster basit bir paylaşım kullanın, ister kullanıcılardan kendi içeriklerini göndermelerini isteyin sayfanızda yarışmaları çok farklı şekilde kullanabilirsiniz.

Yarışmalar veya promosyonlar oluşturmayı planlıyorsanız, bu süreci yönetmek için Current Works ekibi sizlere destek olacaktır.

Bir yarışmayı yönetmek şunları içerir:

  • Kurallar ve yönergeler oluşturmak,
  • Başvuruları kabul etmek,
  • Bir kazanan belirlemek
  • Vaat edilen ödül veya promosyon ile takip etmek
  1. Zaman İçinde Performans İzleme

Kullandığınız diğer dijital pazarlama stratejilerinde olduğu gibi sosyal medya kampanyanızın sonuçlarını zaman içinde izlemeli ve sürekli olarak veriler üzerinden ölçümler yapmalısınız.

Kampanyalarınızın pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olup olmadığını bu şekilde görebilirsiniz. Sosyal medya yatırım getirinizi bu şekilde belirleyebilir ve kaynaklarınızı en iyi şekilde kullanıp kullanmadığınızı takip edebilirsiniz.

Performansınızı izlemek, iyileştirme çalışmalarını ve stratejilerini geliştirmenize de yardımcı olur. Neyin işe yaradığını ya da yarayacağını gördükten sonra sosyal medya stratejinizi geliştirmek için eyleme geçirilebilir adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede şimdi ve gelecekte etkili sonuçlar elde etmenize olanak tanır.

Avrupa Pazarı İçin Sosyal Medya Yönetiminde Neden Current Works?

Sosyal medya yönetiminin ne olduğunu ve neden önemli olduğunu bilmek bu sürecin sadece görünen yüzüdür.

Bundan sonra bu bilgiyi kullanmak ve şirketinizin sosyal medya yönetimi hakkında adımlar atmak zorundasınız. Birçok küçük işletme için, etkili sosyal medya yönetimine ayırmak için yeterli zaman veya kaynak yoktur.

Kaliteli içeriği sürekli olarak yayınlamak  bazı küçük işletme pazarlama ekiplerinde olmayacak zaman, çaba ve tecrübeyi gerektiriyor.

Ayrıca ekibinizde etkili kampanyalar uygulamak için gereken uzmanlığa veya becerilere sahip hiçbir personel olmayabilir. Sosyal medya yönetim şirketinin devreye girdiği yer burasıdır.

Current Works gibi bir sosyal medya yönetim şirketi, uzman sosyal medya pazarlama hizmetleri sunarak dijital pazarlama stratejilerinizin desteklenmesine yardım eder.

Sadece kampanyalarınızı uygulamaya yönelik zamanımız değil, aynı zamanda sosyal medya stratejilerinizi başarılı olmasını sağlamak için gereken bilgi ve becerilerimiz de var. Bu noktada  artık  Avrupa sosyal medya yönetimi konusunda hemen  Current Works ile iletişime geçebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir