Average Position nedir

Average Position ( Ortalama Konum ) Nedir?

Web sitelerinin Google arama araçlarında analizi yapılırken karşımıza çıka bir değer olan Average Position; kelime anlamı itibariyle ortalama konum anlamına gelir.

Kelime anlamının tam karşılığı olarak, analiz sayfasının bu kolonunda bir web sitesinin belirlenen zaman aralığında arama sonuçlarında kaçıncı sırada yer aldığının ortalama rakamsal verisi sunulur.

Google site yöneticisi araçlarında sunulan bu veri, farklı metriklere göre izlenebilir. Örneğin, bir arama terimi için veya tüm site için ortalama pozisyon değerlerine ulaşabilmek mümkündür.

Average Position, bir web sitesinin reklamlardan sonra listelenen siteler içerisindeki ortalama değeridir. Bu veri anlık ve kesin bir değer değildir.

Google’ın yapacağı değerlendirmelere göre verdiği genel bir veridir. Ancak veri, doğrudan Google tarafından sağlanıyor olduğundan, arama sonuçlarındaki sıralama hakkında bilgi vermek için yeterlidir.

Kimi site sahipleri, bir anahtar kelime için metrik değerinin anlık sonuçlarını görmek üzere, o anahtar kelime ile Google üzerinde arama yaptığında tam olarak verilen ortalama değere ulaşamayabilir.

Bu durum, verinin ortalama değer olmasından ve sitenin konumunun değişken olmasından kaynaklanır.

Google Average Position (Ortalama Konum) Nedir?

Search Console Ortalama Konum Raporu
Search Console Ortalama Konum Raporu

Google Average Position (Ortalama Konum), bir web sitesinin reklamlardan sonra listelenen siteler içerisindeki ortalama değeridir.

Google, tüm siteleri belli koşullara göre arama sonuçlarında listeler. Ancak her site daima belli bir pozisyonda kalamaz. Öyle ki, sitelerin gün içerisinde belli saatlerde dahi sıralamadaki yerleri değişebilir. Bunun birçok nedeni vardır.

Google sitelerin konumlarının ortalama değerini, Average Position olarak tanımlar. Bu değer, birim süre içerisinde sayfanın değiştirdiği sıralamaların süre çarpanına bağlı olarak ortalama sıralama konumunu ifade eder.

SEO bakımından güçlü sitelerin ortalama pozisyonları, zaman içerisinde tek haneli değerlerde olmalıdır. Yüksek değerli ortalamalar oldukça düşük sıralama değerlerini ifade eder. Ortalama pozisyonun anahtar kelime bazlı olarak web yöneticisi araçlarında izlenmesi mümkündür.

Google üzerinde sıralama değerleri değişkendir

Google arama motorunda listelenme değerleri değişkendir. Birçok varyanta bağlı olarak düzenli olarak değişebilen konum, saatler içerisinde ve hatta farklı konumlardan aynı anda yapılan aramalarda farklı olabilir. Burada onlarca neden sayılabilir ki, bu zaten web yöneticileri tarafından bilinen bir durumdur.

Web siteleri SEO skorlarına bağlı olarak belli bir konuma sahiptir. Bu konum, anlık olarak farklı seviyelere ulaşabilir.

Örneğin, bir sayfa sonuçlarda ilk sırada çıkarken, birkaç saat sonra 10 sıra geriye düşebilir. Bu oynaklık esasında beklenen bir durum değildir.

Bu denli çok sırada hareket eden sayfaların yapısal sorunlarından veya o anahtar kelimedeki yoğun rekabetten bahsetmek mümkündür. Ve fakat, sonuçların değişken olduğu ve çeşitli parametrelere bağlı olarak değiştiği söylenebilir.

Ortalama Pozisyon Neye Göre Değişir?

Arama sonuçlarındaki Average Position, sitenin SEO skoruna bağlı olarak değişir. Skoru düşük olan sitelerin ortalama değerleri, tanımsız veya üç haneli rakamlar olabilirken, SEO uygulamalarını uygun şekilde gerçekleştiren sitelerde bu değerler düşük olacaktır.

Ayrıca SEO bakımından güçlü sitelerde, sonuçların zamana göre sıra değişkenliği de daha düşük olur. Rakiplerine göre daha fazla ilgi çeken faydalı sitelerin cihaza, konuma ve zamana bağlı olarak sonuçlarının yer değiştirme sıklığı azalır.

Hatta bazı siteler, kimi anahtar kelimelerde ilk sıradan hiç ayrılmayabilir. Bu sitelerin ilgili anahtarlarda ortalama konum değeri 1 veya 2 şeklinde olacaktır.

Ortalama konum değeri, sitenizin arama sonuçlarındaki tıklanma oranlarına göre de değişir. Örneğin bir milyon gösterim alan bir sitenin bin tıklama alması beklenen bir durum değildir. Bu durumun devam etmesi halinde sitenin hem ortalama pozisyonu hem de gösterim sayısı azalır.

Bu nedenle, ortalama konum değerini artırmak için arama sonuçlarında listelenme biçiminize de dikkat etmeniz gerekir. Sitenizin Google üzerinde nasıl göründüğünü incelemeli ve tıklama alabilecek açıklayıcı görünüm koşullarını sağlamanız faydalı olacaktır.

SEO Bakımından Average Position

Average Position değeri, SEO uygulamaları bakımından son derece önemli bir veridir. Bir sitenin Google üzerindeki değerinin tespitinde bu değer bize yapmakta olduğumuz işlemin başarısı hakkında doğrudan bilgi sağlar.

Ayrıca bu değer ile anlık değerler kıyaslanarak, arama sonuçlarındaki dalgalanma da tespit edilebilir. Bu tespit sayesinde sitemizin genel SEO durumu ile ilgili değerlendirme yapmamız mümkün olabilecektir.

Zira sitenin her aramada aynı konumda olup olmadığı veya en azından yoğunlukla belli bir konumda olması durumu, uygulamaların verimini ölçmek için gereklidir.

SEO, değerlendirmeler ile iyileştirilen bir uygulamalar bütünüdür. Bu noktada Average Position, bize sağlıklı bilgi sunan resmi verilerin başında gelir.

Reklamlarda Average Position

Google reklamlarında da tıpkı arama sonuçlarında olduğu gibi bir ortalama konum durumu söz konusudur. Google reklam yayını yaparken, reklam kalite değerlendirmesi ve çok daha önemlisi bütçe kıyaslaması yapar.

Açıkça ifade etmek gerekirse, en yoğun bütçe kullanımı ve en yüksek toplam bütçe kimde ise ilgili anahtar kelimede en yüksek pozisyon ona ait olacaktır.

Zaman zaman yüksek bütçeli reklamlar geriye düşebiliyor olsa da yoğunlukla en yüksek bütçe Average Position değeri itibariyle en düşük konumda, yani en ön sırada yer alır. Bunu değiştirmenin yolu ise reklamları optimize etmek ve/veya bütçeyi dramatik şekilde arttırmak olacaktır.

Sitelerin arama sonuçlarındaki Average Position değerlerinin reklamlar üzerinde de etkili olduğuna dair değerlendirmeler söz konusudur.

Reklam kalite puanı ve alaka düzeyine bağlı olarak reklam pozisyonlarında ve hatta bütçeleme noktasında bazı değişiklikler söz konusu olabilmektedir.

Sonuç olarak Average Position, sitemizin gerek arama sonuçlarında gerekse reklam sıralamasındaki değeri ile ilgili bir metrik değeridir. Bu değer, bize SEO ve reklam optimizasyonu noktasında nasıl davranmamız gerektiğine dair bilgi veren değerdir.

SEO uzmanları, siteler üzerindeki etkinliklerini değerlendirip gelecek dönem planlaması yaparken, bu değeri önemli parametreler içerisinde değerlendirir.

S.S.S.

Google Aramada İyi Konum Nedir?

Bir web sitesi en üste ne kadar yakınsa, Google'ın konumu o kadar iyi olur. Hedeflenecek ideal bir konum,arama sonuçlarının en azından ilk sayfasıdır, çünkü çoğu kullanıcı, aradıkları konuyla en alakalı olanlar olarak algılandığı için genellikle ilk sayfadaki web sitelerini tıklayacaktır.

Google Ortalama Konum Örnek Hesaplama Nasıl Olur?

Google sorgularında veya bir sorguda web sitenize ait bir URL’nin ortalama olarak sıralaması ortalama konumunuzu ifade eder. Diyelim ki bir sorguda URL’niz dördüncü sırada. Diğer sorgu işleminde de sekizinci sırada olduğunu düşünelim. Bu durumda URL’niz için ortalama konum 6 ((4+8)/2) olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir