Arapça Sosyal Medya Yönetimi

Arapça Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya işletmeler için hedef kitlesine ulaşmada çok büyük avantajlar sunuyor. Sosyal medya yönetimi ile birlikte zaman ve mekana dayalı olmadan geniş kesimlere ulaşabiliyorsunuz. Türkiye’de hizmet veren işletmeler için Arap ülkelerindeki kitle çok önemlidir.  Bu kitleye ulaşabilmeniz için sosyal medya yönetimi çok önemlidir. Arapça sosyal medya yönetimi ile geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Arapça kitleye ulaşabilmek için konum bazlı çalışmak ve detaylı hedef kitle araştırması yapmak gerekiyor. Bu süreçte sosyal medya reklamları, sosyal medya kampanya yönetimi gibi tüm konularda profesyonel destek oluyoruz.  İşletmenizin daha fazla ürün satışı yapması, organik takipçi kitlesine ulaşması ve etkili reklam kampanyaları yönetmesi adına sosyal medya hesaplarınızı profesyonel ekibimizle yönetiyoruz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 5,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi Minimum 12 Ay
Reklam Yönetimi Hizmete Dahil
Paylaşım Planı Günlük Paylaşım
Grafik Tasarım Hizmete Dahil
Fotoğraf ve Video Çekimi Hizmete Dahil Değil
Moderasyon Hizmete Dahil
Raporlama Aylık Raporlama
Platformlar Facebook, Instagram, Tiktok

Arapça Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Arapça sosyal medya yönetimi; ürünlerinizi/hizmetlerinizi Arap pazarında tanıtmak, hedef kitlenizle etkileşim kurmak ve işletmenize trafik çekmek için sosyal medya platformlarında içerik oluşturma sürecidir.

Her geçen gün ortaya çıkan yeni özellikler ve platformlarla, sosyal medya pazarlaması sürekli gelişmektedir. Sosyal medya pazarlaması, hedef kitlenizle ve müşterilerinizle bulundukları yerde ve birbirleriyle ve markanızla sosyal olarak etkileşime girdiklerinde buluşmakla ilgilidir.

Bir bütün olarak sosyal medya pazarlaması, işletmenizin büyümesi için inanılmaz derecede değerli ve faydalı olsa da stratejiniz, kitlenizin zamanlarını hangi sosyal ağlarda geçirdiğine bağlı olarak farklılık gösterecektir.

Current Works Arap pazarını hedefleyen kişisel müşterileri ve işletmelere Arapça sosyal medya yönetimi hizmeti veriyor. Profesyonel bir yönetim istiyorsanız sosyal medya hesaplarınızı sizin için deneyimli ekibimizle yönetelim.

Arapça Sosyal Medya Yönetimi Nerelerde Yapılır?

Arapça sosyal medya yönetimi için Araplar içinde en popüler olan platformlarda hizmet alabilirsiniz. Sosyal medya platformlarını ve temel özellikleri şu şekildedir:

  • Facebook

Facebook en büyük sosyal medya platformu ve en köklü olanıdır. 2004 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana B2C işletmeleri için paha biçilmez bir araç haline geldi ve gelişmiş reklam araçları ve organik fırsatlar sundu.

  1. Kullanıcılar: Dünya çapında günlük 1,9 milyar aktif kullanıcı
  2. Kitle: X Kuşağı ve yaşlı kesim
  3. İşletmelere etkisi: B2C
  4. Ne Sağlar: Marka bilinirliği; Reklam
  • Tiktok

Kısa videoyu düşündüğünüzde muhtemelen TikTok aradığınız yer olacak. Platform 2020’de popülerlik kazandı ve yavaşlama belirtisi göstermiyor. Topluluk oluşturma için en iyi platformlardan biridir ve pazarlamacılar onu YouTube’un arkasında ikinci sırada sıralamaktadır.

  1. Kullanıcılar: 1 milyar aktif aylık küresel kullanıcı
  2. Kitle: Öncelikle Z kuşağı
  3. İşletmelere etkisi: B2B ve B2C
  4. Ne Sağlar: Kısa biçimli, yaratıcı video içeriği; kullanıcı tarafından oluşturulan içerik; marka bilinirliği
  • Instagram

Instagram sadece 12 yıl önce piyasaya sürülmesine rağmen, platform dünyayı derinden etkiledi. Görsel olarak ilgi çekici içerik paylaşımı söz konusu olduğunda Instagram markaların gittiği yerdir. Platformu ayıran bir diğer şey de gelişmiş e-ticaret araçlarıdır. Bugün, kullanıcılar markaları keşfedebilir, ürünlerine veya hizmetlerine göz atabilir ve uygulamadan hiç ayrılmadan bir satın alma işlemini tamamlayabilir. Bu da Instagram’ı mutlaka faaliyet gösterilmesi gereken bir alan haline getirir.

  1. Kullanıcılar:  1 milyar aktif aylık küresel kullanıcı
  2. Kitle: Öncelikle Y ve Z kuşağı
  3. İşletmelere etkisi: B2C
  4. Ne Sağlar: Yüksek kaliteli resimler ve videolar, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, Reklam
  • Twitter

Instagram görsellere odaklanırken, Twitter kelimelere odaklanır. 140 karakterlik Tweetlerin ilk günlerinden bu yana platform artık Twitter Alanları adlı bir ses aracı, Twitter Toplulukları adlı bir topluluk oluşturma aracı ve takipçilerinizle ilginç içerikler paylaşmak için Twitter Anları içerecek şekilde genişledi.

  1. Kullanıcılar:  211 milyon aktif aylık küresel kullanıcı
  2. Kitle: Öncelikle Y kuşağı
  3. İşletmelere etkisi: B2B ve B2C
  4. Ne Sağlar: Halkla ilişkiler, müşteri hizmetleri, topluluk oluşturma
  • Linkedln

LinkedIn, Facebook’a profesyonellik açısından en yakın platformdur. Belki de kitlesinin açıkça tanımlandığı tek platformdur: Ağ kurmak ve yeni fırsatlar aramak isteyen çalışan profesyoneller. Bu platform kilit karar vericileri belirlemek ve sektöre özgü bir topluluk oluşturmak isteyen B2B şirketleri için idealdir.

  1. Kullanıcılar:  774 milyon aktif aylık küresel kullanıcı
  2. Kitle: Öncelikle X ve Y kuşağı
  3. İşletmelere etkisi: B2B
  4. Ne Sağlar: B2B ilişkileri, iş geliştirme ve sosyal satış
  • Youtube

HootSuite’e göre, YouTube dünyanın en çok trafik çeken ikinci web sitesi olarak öne çıkmaktadır. Buna ek olarak pazarlamacılar topluluk oluşturmak için en iyi platform olarak adlandırırlar. İnanılmaz derecede popüler bir platform olmasının yanı sıra kullanıcıları da bu platformda daha uzun süre kalma eğilimindedir. Çünkü çoğunlukla uzun biçimli içeriğe sahiptir ve bu da onu eğitim içeriğini paylaşmak için ideal bir platform haline getirir.

  1. Kullanıcılar:  315 milyon aktif aylık küresel kullanıcı
  2. Kitle: Öncelikle Y kuşağı ancak cinsiyet ve yaş demografisinde güçlü bir kitleye sahiptir.
  3. İşletmelere etkisi: B2B ve B2C
  4. Ne Sağlar: Marka bilinirliği, uzun süreli eğlence ve nasıl yapılır videoları
  • Snapchat

Snapchat 2011 yılında çıktığında, geçici içerikte başı çekti. Arkadaşlarınızla paylaşma özelliği olan ve 24 saat sonra süresi otomatik silinecek içerikleri piyasaya sürdü. Platform 2015 yılında zirveye ulaştı ve o zamandan beri güçlü kaldı. Birçoğu, Instagram’ın farklı bir isimle aynı özellik olan Hikayeler’i tanıtmasından sonra markanın kaybolacağını düşündü. Ancak, Snapchat genç yetişkinler arasında popüler olmaya devam ediyor.

  1. Kullanıcılar:  306 milyon aktif aylık küresel kullanıcı
  2. Kitle: Öncelikle Z kuşağı
  3. İşletmelere etkisi: B2C
  4. Ne Sağlar: Marka bilinirliği ve reklam
  • Pinterest

Pinterest’i, kullanıcıların modadan ev dekorasyonuna kadar her şey için ilham almalarını sağlayan görsel bir hikaye alanı gibi düşünün. Pinner’ların %85’i Pinterest’in yeni bir projeye başlamak için gittikleri yer olduğunu söylüyor. Buna ek olarak, haftalık Pinner’ların %80’i platformda yeni bir marka veya ürün keşfettiklerini söylüyor. Yani sadece harika bir keşif aracı değil, aynı zamanda markaların anlatılarını görsel hikayeler aracılığıyla oluşturmalarının bir yoludur.

Arapça Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya sürekli gelişiyor olsa da başarılı olmak için ihtiyacınız olan temel adımların çoğu aynı kalır. Temel olarak bir Arapça pazarlama stratejisi oluşturmak ve belirli bir kanala daraltmak için atacağınız adımları birlikte oluşturuyoruz.

Current Works Arapça sosyal medya yönetimi stratejinizi şöyle oluşturuyor:

  • Potansiyel Kitlenizi Araştırıyoruz

Bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmanın ilk adımı, alıcı personelinizin ve kitlenizin kim olduğunu belirlemektir Böylece ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını doğru stratejilerle hedefleyebilirsiniz. Öncelikle ulaşmaya çalıştığınız insanları, nedenini ve onları bir grup olarak nasıl sınıflandıracağınızı düşünüyoruz. Örneğin, şirketiniz modaya uygun taytlar hedef kitlenizi düzenli olarak şık atletik kıyafetler giymeyi seven Y kuşağı olarak sınıflandırabiliriz. Hedef kitlenizi göz önünde bulundurarak, hangi içeriğin kazanmayı umduğunuz takipçi ve müşteri türlerini çekeceğini belirliyoruz. Ayrıca takipçilerinizin ilgisini çekmek için nasıl ilgi çekici içerikler oluşturacağınızı da ortaya koyuyoruz.

  • Sosyal Medya Platformlarını Belirliyoruz

Stratejinizin başında Arapça içeriğinizi hangi platformlarda paylaşacağınızı belirlemeniz gerekmektedir. Bu daha çok hedef kitlenizin ihtiyaçları ve zamanlarını nerede geçirme eğiliminde oldukları ile ilgilidir.

  • En Önemli Metriklerinizi ve KPI’larınızı Oluşturuyoruz.

Hedefleriniz veya sektörünüzün önemi olmaksızın sosyal medya stratejiniz veri odaklı olacak şekilde tasarlanmalıdır. Burada önemli olan sosyal medya metriklerine odaklanarak çalışmalarımızı planlıyoruz. Özel durum metriklerine odaklanmak yerine doğrudan hedeflerinizle uyumlu verileri inceleyerek çalışıyoruz.

  1. Erişim: Gönderi erişimi, gönderinizi gören tekil kullanıcıların sayısıdır. İçeriğinizin ne kadarı aslında kullanıcıların yayınlarına ulaşıyor?
  2. Tıklamalar: Bu, içeriğinize veya hesabınıza yapılan tıklamaların sayısıdır. Kampanya başına tıklamaları izlemek, merakı neyin tetiklediğini veya insanları satın almaya teşvik ettiğini anlamak için çok önemlidir.
  3. Katılım: Sosyal etkileşimlerin toplam sayısının, gösterim sayısına bölünmesiyle elde edilir. Bu, izleyicilerinizin sizi ne kadar iyi algıladığına ve etkileşime girmeye istekli olduklarını ortaya koyar.
  4. Hashtag performansı: En çok kullanılan hashtag’leriniz nelerdi? Hangi hashtag’ler markanızla en çok ilişkilendirildi? Bu cevaplara sahip olmak, içeriğinizi ileriye dönük şekillendirmeye yardımcı olabilir.
  5. Organik ve ücretli beğeniler: Standart bir “Beğen” sayısının ötesinde, bu etkileşimler ücretli veya organik içerikle ilişkilendirilir. Organik katılımın ne kadar zor olduğu göz önüne alındığında birçok marka reklamlara yöneliyor. Bu farklılıkları bilmek, hem reklam harcamanızı hem de farklı biçimlerde yatırım yaptığınız projeleri bütçelemenize yardımcı olabilir.
  6. Duyarlılık: Bu, kullanıcıların içeriğinize, markanıza veya hashtag’inize nasıl tepki verdiğinin ölçümüdür. Müşteriler son kampanyanızı rahatsız edici buldu mu? İnsanlar kampanya hashtag’iniz ile hangi duyguları bağdaştırmaktadır? Daha derine inmek ve insanların markanız hakkında nasıl konuştuğunu veya hissettiğini öğrenmek her zaman daha iyidir.
  • Rakip Analizi Yapıyoruz

Arapça sosyal medya yönetimi sürecinde rakip analizi bizim için çok önemlidir. Rakip analizi, rakiplerinizin kim olduğunu ve neyi iyi yaptıklarını anlamanızı sağlar. Sektörünüzde neler beklendiğine dair iyi bir fikir edinmenizi böylece sağlıyoruz. Bu da kendi sosyal medya hedeflerinizi belirlemek için bir rehber niteliğindedir.

Ayrıca fırsatları tespit etmenize yardımcı olacaktır. Belki de rakiplerinizden biri Facebook’ta daha iyidir, ancak Twitter veya Instagram’a çok az çaba harcamıştır.  Özellikle yeni işletmelerde kısa sürede etkili sonuç almak için kitlenizin yetersiz hizmet aldığı ağlara odaklanmaya çalışıyoruz.

  • Benzersiz ve İlgi Çekici İçerikler Oluşturuyoruz

Dünyanın dört bir yanındaki milyarlarca sosyal medya kullanıcısıyla takipçilerinizin en azından bazılarının veya profilinize göz atan kişilerin -rakibinizin içeriğini veya sektörünüzdeki diğer işletmelerin içeriğini de gördüğüne dair hiçbir veriniz yoktur. Bu nedenle öne çıkan ve izleyicilere “Takip Et” düğmesini tıklamak ve markanızla etkileşimde bulunmak için bir neden sunan ilgi çekici sosyal medya içeriğine sahip olmalısınız.

Sosyal medyada ilgi çekici içerik oluşturmak için önce pazar araştırması yapıyoruz. Çünkü neyin ilgi çekici olacağını sadece kitleniz belirler. Hedef kitlenizin neyi sevdiğini ve bilmesi gerektiğini öğrenirseniz bu ilgi alanlarını ilgilendiren içerikler oluşturabilirsiniz. Yaratıcı olmanıza yardımcı olmak için, rakiplerinizin paylaştığı içeriği ve ürünlerinizi benzersiz bir şekilde nasıl tanıtabileceğinize odaklanıyoruz. Ayrıca kullandığınız platformun sunduğu özelliklerden de yararlanıyoruz.

Örneğin, bir ürün lansmanıyla ilgili en son ayrıntıları paylaşmak veya hediye vermek için Facebook’ta canlı videolar oluşturuyoruz. İçerik oluşturmanıza yardımcı olması için mevcut müşterilerinizi ve takipçilerinizi de kullanıyoruz. Bunu içeriklerini yeniden yayınlayarak veya kendi deneyimlerini ve resimlerini ürünlerinizle paylaşmak için bir hashtag kullanmaya teşvik ederek yapıyoruz.

Sosyal medya trendler özellikle TikTok gibi kısa biçimli video platformlarında her zaman ortaya çıkıyor. Katılmaktan korkmayın ama yine de bunu nasıl yaptığınız konusunda Current Works profesyonelliğinden yararlanın. Arap kitle arasında içerik tüketimi bir hayli fazla olmasına karşın kaliteli içerikler oluşturmak önemlidir. Bu nedenle Arapça sosyal medya yönetimi için mutlaka bizimle çalışmalısınız.

Arapça Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?

Şirketinizin Arapça sosyal medya yönetimi kullanması için çeşitli nedenler vardır. Göz önünde bulundurulması gereken en faydalı nedenler:

  • Marka bilinirliğinizi arttırıyoruz.

Sosyal medyadaki çok sayıda insan vakit geçiriyor bu nedenle de bir varlığınız yoksa, binlerce, hatta milyonlarca kişiye ulaşma potansiyelini kaçırıyorsunuz.

Araştırmalar sosyal medyanın katılımı artırarak marka bilinirliğini arttığını da ortaya koymaktadır. Sosyal medya pazarlaması yorumlar, beğenmeler, paylaşımlar, yeniden yayınlar ve kaydetmeler gibi öğeleri içerir. Bu trafiği doğrudan sitenize yönlendirerek marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Bunu profilinize, biyografinize ve yayınlarınıza web sitenize doğrudan bağlantılar ekleyerek yapıyoruz.

  • Potansiyel müşteriler oluşturun ve dönüşümleri arttırıyoruz.

Ürünlerinizi sosyal medyada tanıtmak ve paylaşmak, potansiyel müşteri oluşturmayı sağlamanın, dönüşümleri artırmanın ve satışları artırmanın basit bir yoludur. Çünkü hesabınızı takip ederek sizinle etkileşime geçmeyi seçen kişilere reklam vermiş oluyorsunuz.

  1. İşte daha fazla potansiyel müşteri oluşturmak için sosyal medyayı kullandığımız bazı örnekler;
  2. Ziyaretçilerinizin ve takipçilerinizin sosyal medya profillerinizde katılmaları için yarışmalar oluşturuyoruz.
  3. Profillerinizin biyografi bölümlerine web sitenize ve tekliflerinize bağlantılar ekliyoruz.
  4. Ürünler hakkında duyurular yapmak ve şirketinizdeki heyecan verici haberler hakkında güncellemeler veya ayrıntılar sağlamak için canlı videolar düzenliyoruz.
  5. Kanallarınızdan birinde bir sosyal medya pazarlama kampanyası uyguluyoruz.
  6. Ürünlerinizi sosyal profilleriniz aracılığıyla satmanızı sağlıyoruz. Örneğin, profillerinizde Facebook’un Mağaza Kısmını veya Instagram’ın Alışveriş özelliğini etkinleştirebilirsiniz. Bu özellikle ziyaretçilerinizin ve takipçilerinizin fiyat, malzeme ve boyut gibi bilgileri görmesini sağlıyor. Ayrıca gönderilerde paylaştığınız ürünlere de tıklama şansları oluyor. Ardından, ziyaretçiler platform üzerinden kolayca ödeme yapmaya devam edebilir ve ürünü doğrudan sizden satın alabilirler.
  • Müşterilerinizle ilişkileri geliştiriyoruz.

Sosyal medya takipçilerinizle bağlantı kurarak ve etkileşimde bulunarak, onlarla işiniz arasında kalıcı ilişkiler kuruyoruz. Bunu yayınlarınızda onlarla etkileşime girerek, sorularına ve yorumlarına yanıt vererek ve ihtiyaç duyabilecekleri herhangi bir yardımı sağlayarak gerçekleştiriyoruz. Ayrıca takipçilerinize ürünleriniz hakkında sorular soruyor veya güven oluşturmanıza yardımcı oluyoruz.

  • Rakiplerinizden öğreniyoruz.

Sosyal medya, rakiplerinizi takip etmenin harika bir yoludur. Bu, sosyal medya taktiklerine, tanıttıkları ürünlere, uyguladıkları kampanyalara veya takipçilerle etkileşim seviyelerine bakarak yapılabilir. Sosyal medya, rekabetiniz için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görmenizi sağlar. Bu nedenle şirketinizin yaklaşımı açısından neyin değişmesi veya değişmemesi gerektiğine karar vermenize yardımcı olur.

Son olarak rakiplerinizin sosyal hesaplarını incelemek, pazarlamanızın öne çıktığından ve markanıza özgü olduğundan emin olmanıza olanak tanır. Current Works Arapça sosyal medya yönetimi konusunda sizlere destek oluyor.

Arapça Sosyal Medya Yönetimi İçin Neden Current Works?

Artık herkesin bildiği gibi, ilgi çekici ve dikkatlice planlanmış bir sosyal medya stratejisi herhangi bir işletme için hayati önem taşımaktadır. Birisinin sosyal kanallarınıza ‘boş dakikaları’ olması ihtimaline karşı yayın yapması artık yeterli değil. İçeriğin dikkatli bir şekilde planlanması, markaya göre planlanması ve en önemlisi müşterileriniz için değerli olması gerekir.

Bununla birlikte Arap pazarını hedeflerken, başkaları için kullandığınız stratejiyi farklı bir konumla çoğaltmak yeterli değildir. Dil, ses tonu ve görüntüler dikkatlice düşünülmeli ve bu eşsiz kitleye dikkatlice uyarlanmalıdır. Arap pazarını hedefleme konusunda zengin bir deneyime sahibiz ve sizlere bu konuda destek olabiliriz. Neden bizi tercih etmelisiniz:

  • Nitelik

Üzerinde çalışma eğiliminde olduğumuz her şey için nicelik ve fiyattan ziyade kaliteye öncelik veriyoruz.

  • Şeffaflık

Güvenilir izleyicilerden ayrıntılı raporlar sunuyoruz. Hiçbir şey gizlenmez, her şey bölümlere ayrılır ve raporlanır.

  • İşbirliği

Daha iyi iletişim ve zaman tasarrufu için sizinle ve ekip üyelerinizle işbirliği yapmamıza yardımcı olacak en iyi üretken araçları kullanıyoruz.

Arapça Sosyal Medya Yönetimi Adımları

Current Works tarafından yürütülen Arapça sosyal medya yönetimi adımları şöyledir:

  • Planlama

Arapça sosyal stratejiniz markanızın kimliğiyle uyumlu olmalıdır. Pazarlama ve dönüşüm hedeflerinizin diğer tüm unsurlarını destekleyen organik bir sosyal strateji üretebiliriz.

  • Gönderme

Arap pazarının takvimlerine uyarlanmış sosyal gönderi takvimlerini, benzersiz hafta sonlarını ve dini bayramlarını dikkate alarak bir araya getirdik. Bunu hiçbir şeyin kaçırılmamasını sağlamak ve içeriği önceden imzalamanıza izin vermek için yapıyoruz. Bunu önceden yapmak, markanıza ve ses tonunuza uyan içeriği seçmemize de olanak tanır.

  • Yanıt

Ayrıca gönderilerinize yorum yapan veya size mesaj gönderen kişilere yanıt verme ve onlarla etkileşim kurma rolünü de üstlenebiliriz. Bazı markalar için, olumsuz yorumların doğru şekilde ele alındığından emin olmak için planlama aşamasında sıkı kuralların uygulanması özellikle önemlidir.

  • Raporlama

Arapça sosyal medya stratejinizin işinizi nasıl etkilediği konusunda sizi bilgilendireceğiz. Sık sık raporlama, stratejiyi hassaslaştırmak ve müşterilerinizin değer verdiği ve elbette hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olan içeriği sunmak için sizinle birlikte çalışmamıza olanak tanır. Arap ülkelerinde marka bilinirliğini artırmak veya bu pazardaki satışları artırmak için Current Works ile işbirliği yapabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir