Arapça, 30 varyasyonu olan genel bir dil olarak sınıflandırılmıştır. Konuşan topluluklar öncelikle Kuzey Afrika, Arap Yarımadası ve Orta Doğu’da bulunmaktadır. Küresel olarak 25 ülke Arapçayı resmi veya ortak resmi bir dil olarak ilan etmiştir.
Arapçanın ulusal bir dil veya tanınmış bir azınlık dili olduğu altı egemen devlet de vardır. Onları son birkaç yılda milyonlarca Arap göçmenin göç ettiği dünya çapında yerlerde de konuşulmaktadır. Tüm bu ülkeleri bir araya getirirseniz, küresel olarak yaklaşık 445 milyon Arapça konuşan insan vardır.
Özetle Arapça küresel olarak en çok konuşulan beşinci dildir. Bu nedenle bu kitleye erişim sağlamak isteyenler Arapça SEO hizmeti almalıdır.
Arapça konuşan ve kullanan bu insanlar, yerli olsun ya da olmasın, hepsi işletmeniz için potansiyel müşterilerdir! Current Works, Arapça SEO çalışmaları ile üst sıralarda yer almanızı sağlayacak stratejiler geliştiriyor.
Uzman ekibimiz, işletmenizin tüm dünyada kapsamlı ve etkili bir pazar varlığı oluşturmasına yardımcı olacak bir plana geliştirebilir.
Arapça kullanan her arama motoru için sıralama gereksinimini karşılamanıza yardımcı olacaklar. Özellikle Suudi Arabistan’daki arama pazarının % 97’sine sahip olan Google için SEO çalışmaları kaçınılmaz bir fırsattır.
Hizmet Özeti | |
Aylık Ortalama Maliyet | 15,000 – 45,000 TL |
İlk Dönüşler | 3. Aydan İtibaren |
İdeal Çalışma Süresi | Minimum 12 Ay |
Raporlama | Aylık |
SEO Stratejisi | White Hat SEO |
Garanti | Yükselme Garantisi Veriyoruz |
İçerik Üretimi | Ajans Sorumluluğunda |
Görsel Tasarım | Ajans Sorumluluğunda |
Fotoğraf ve Video Çekimi | Müşteri Sorumluluğunda |
Arapça Hangi Ülkelerde Kullanılır ?
Arapça, Arap Yarımadası ve Kuzey Afrika’da yaygın olarak konuşulan bir dildir. Arapça konuşan ülkeler şunlardır:
- Suudi Arabistan
- Birleşik Arap Emirlikleri
- Katar
- Kuveyt
- Bahreyn
- Özbekistan
- Fas
- Cezayir
- Lübnan
- Suriye
- Irak
- Ürdün
- İran
- Türkiye
- Mısır
Arapça SEO Hizmeti Farkı Nedir?
Arap dili, Arap Körfezi’nden Atlantik Okyanusu’na kadar uzanan 25 ülkenin konuşulan dilidir. Standart Arapça, eğitim ve iş iletişiminin resmi dili olsa da Arap ülkeleri arasında çok fazla lehçe ve kültürel farklılık vardır.
Arapça SEO hizmeti kapsamında diğer dillere göre farklılıklar şöyledir;
- Farklı arama alışkanlıkları: Arap ülkelerindeki internet kullanıcılarının farklı yerel argoları ve tanımları, kültürleri ve satın alma alışkanlıkları vardır. Bu nedenle bir web sitesi metin yazarlığı yapmak için anahtar kelime araştırması yapmadan önce hedef pazarlarınızı tanımlamak önemlidir.
- Tüketici kişiliğinde çeşitlilik: Araplar tek bir tüketici türü olarak kabul edilmez. Satın alma gücü ve alışveriş alışkanlıkları GCC ve Mısır veya Fas veya Lübnan gibi pazarlar arasında hızla değişmektedir. SEO içeriği, optimizasyona adım atmadan önce tüketiciye hitap etmelidir. Bu farklı pazar, tüketici kişiliğine hitap edebilen ve buna göre optimize edebilen profesyonel Arapça SEO hizmetleri gerektirir.
- Arapça teknik engeller: Arapça dili, UX, komut dosyaları ve hatta Google Arama ile ilgili sorunlar gibi teknik sorunlar için iyi bilinir. Google arama motoru, Arapça algoritmasını geliştirmek için muazzam çabalar sarf etti. Bununla birlikte dahili bağlantı ve teknik SEO ile ilgili olası sorunları ele almak için sofistike Arap SEO uzmanı ile çalışmayı gerektirir.
- Yerelleştirme kolay bir iş değildir: Arapçaya çeviri yapmak, yüksek kaliteli bir çeviri bürosu gerektirir. Ancak çevirmenler kolay okuma ve çevrimiçi kullanıcılar için uygun olmayan karmaşık terimler kullanabilirler. Yerelleştirme, terimlerin popülaritesini ve uygun kültür özelleştirmesini anlamak için kapsamlı ülke tabanlı anahtar kelime araştırması gerektirir. Arapça web siteleri, yerel tüketiciye hitap edebilmek ve onları dönüştürebilmek için profesyonel değişiklikler gerektirir. Arapça SEO hizmetleri bu süreçte bir zorunluluktur ve müşteri arama alışkanlıklarına gerçekten uyan daha iyi bir çevrimiçi yolculuk için deneyimi özelleştirmede büyük bir avantaj vaat eder.
- Kaliteli içerik eksikliği: Arapça SEO ile ilgili en yaygın sorunlar şirketlerin orijinal içerik oluşturmaya yatırım yapmamalarıdır. Yerel şirketler bile İngilizce web sitelerinin daha küçük bir versiyonunu oluşturmaya yatırım yapıyor. Arapça SEO, şirketlerin sağlamadığı daha iyi bir sıralama elde etmek için kapsamlı içerik gerektirir.
Arapça SEO Hizmeti Neden Gereklidir?
Arapça SEO hizmetlerinden yararlanmayı seçmenizin birçok nedeni vardır. Ancak Current Works’ün bunun en iyi fikir olduğunu düşünmesinin en önemli nedenleri şunlardır:
- Daha Az Site
Uygun Arapça SEO pazarlama teknikleriyle internette daha üst sıralarda yer alacaksınız. Çünkü İngilizce web sitelerine kıyasla, Arapça web siteleri daha azdır.
Yüksek sıralama şansınız daha yüksek olacak çünkü rekabet o kadar da sıkı değil. Ancak bu her an değişebilir ve bu yüzden Arapça SEO hizmetlerini web sitenize entegre ederek internette izinizi bırakmak önemlidir.
- Güçlü Pazar
Araplar, en çok iş düşünen insanlardan biri olarak kabul edilir. Aslında, Orta Doğu dünyanın en büyük pazarlarından biri olarak kabul edilir. Milyonlarca alıcı ve satıcı çevrimiçi ürünler arıyor olacak. Bazıları direkt işletmenizi bile arıyor olabilir.
Web siteniz, trafik oluşturduğundan ve çevrimiçi olarak daha fazla Arap kullanıcısı çektiğinden emin olmak için Arapça SEO hizmeti almalısınız.
- Arama Kıtlık
Dünya genelinde 445 milyondan fazla insanın Arapça kullandığından bahsetmiştik. Arap dilini kullanan bu nüfus miktarı ve Arapçaya çevrilmiş aramaların azlığı ile insanlar dil engeline ve arama ihtiyaçlarına cevap vereceği için kesinlikle web sitenize akın edecektir. Ancak, dünya çapındaki Arapça içerik, aramaların yalnızca % 1’ine karşılık geliyor.
Arapça SEO Hizmeti Neleri Kapsar?
- Hedef Tanımlama
Bazen en zor adım SEO programınızla nereden başlayacağınızı bilmektir. Sonuçta her şey hedeflerinizin ne olduğuna bakar. Genellikle amacınız markanızın bilinirliğini artırmak ve ürün sayfalarınızda daha fazla trafik çekmek olabilir.
Öte yandan bir yayıncıysanız, amacınız yerel özgüllüğe sahip arama sorgularındaki sıralamaları ve trafiği artırmak olabilir. Deneyimli SEO ajansı bu süreçte size yol gösterebilir ve programınızı doğru yöne yönlendirebilir.
- Teknik Site Denetimi
SEO site denetimleri, bir arama motorunun sayfanızı nasıl yargılayabileceğini etkileyebilecek web sitenizdeki tüm teknik bileşenlere bakar. Teknik özellikler şöyledir:
- Taranabilirlik: Bir arama motoru tarayıcısı web sitenizdeki içeriği bulabilir ve içeriğe erişebilir mi?
- Dizine eklenebilirlik: Sayfalarınız gerçekten arama motorlarında dizine ekleniyor mu?
- Kullanıcı Deneyimi: Sayfalarınız herhangi bir cihazda hızlı yükleniyor mu? Pop-up’lar var mı?
Site denetimleri web sitenizin taranmasını, kod analizini ve birçok tanılama testini içerir. Genellikle site denetimlerinden çıkan binlerce eylem öğesi vardır ancak SEO uzmanları hangisine öncelik vermenize gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır.
- Anahtar Kelime Stratejisi
İşletmenizi insanların arama motorlarında aradıklarıyla uyumlu hale getirmek önemlidir. Anahtar kelime stratejisi hizmetleri, işletmenizin ve kullanıcı davranışınızın derinlemesine anlaşılmasını gerektirir.
Aylık anahtar kelime hacmi eğilimlerine bakarsanız rekabet, eğilim, SERP ve önceliklendirme konusunda bilgi elde edebilirsiniz. SEO başarısının temelini oluşturan hedefli bir anahtar kelime stratejisidir.
- İçerik Analizi ve Stratejisi
Yüksek kaliteli içerik, web sitenizi bir otorite olarak belirler. Ayrıca organik trafiği ve artan sıralamaları size sunar. İçerik stratejisi genellikle anahtar kelime stratejinizden doğar ve bir içerik boşluğu analizi içerir.
Hedeflenen anahtar kelimeleriniz için üst sıralara çıkmak istiyorsanız kaliteli bir içeriğe ihtiyacınız var. Bir içerik analizi ve stratejisi size daha yüksek sıralamalar için bir yol haritası verecektir.
- Site İçi Optimizasyon
Bu hizmetle sıralamak istediğiniz anahtar kelime ve temalar için zaten sahip olduğunuz içeriği optimize eder. Eylemler arasında başlık güncellemeleri, hedeflenen anahtar kelimelerin entegre edilmesi ilgi çekici görüntülerin kullanılması ve sayfa düzeninin etkileşim için optimize edilmesi yer alır.
- Site Dışı Optimizasyon
Web sitenizin dışındaki faktörler de sıralamanızı etkiler. Bunlar sitenize yetkili ve güvenilir web sitelerinden işaret edilen geri bağlantıların sayısını, Google İşletme optimizasyonlarını, itibar yönetimini, inceleme sitesi optimizasyonunu ve sosyal medya mülk geliştirmelerini içerir.
Harika içeriğe sahip olduğunuzda, site dışı optimizasyon içeriğinizi artırmanıza ve sonuçta arama motoru trafiğini artırmanıza yardımcı olacaktır.
- Raporlama
KPI’ları raporlamadan ve izlemeden çabalarınızın tam etkisini asla bilemezsiniz. SEO uzmanları, SEO girişimlerinizi ölçmek ve öğrenmek için anahtar kelime sıralamalarını, organik site trafiğini, arama trendlerini, geri bağlantıları ve tanı testlerini sürekli olarak izler. Bu alandaki uzmanlarla çalışarak çok fazla zaman ve para tasarrufu sağlayabilirsiniz.
- Web Sitesi Desteği
SEO önerilerini uygulamanıza yardımcı olmak için sürekli web sitesi desteğine ihtiyacınız olabilir ve birçok ajans bunu bir hizmet olarak sunar.
Örneğin, sitenize düzenli olarak yeni içerik eklendiğinden ve optimize edildiğinden emin olmanız gerekiyorsa web sitesi desteği gerçek bir hayat kurtarıcı olacaktır.
- Rakip Analizi
Bazen web sitenizin artan sıralamalar ve trafik gördüğünü bilmek yeterli değildir. Ayrıca, rakiplerinizin önünde kalmanızı sağlamak için rakiplerinizin nasıl stratejiler geliştirdiğini bilmelisiniz.
Rakip SEO analizi, rakiplerinizin zaman içinde geri bağlantılar, etki alanı otoritesi ve tahmini trafik gibi KPI‘larla birlikte nasıl sıralandığını izler. Artan rekabeti fark ederseniz, daha fazla SEO ve içerik yatırımına ihtiyaç duyulduğunun bir göstergesi olabilir.
- İçerik Analizi
Arama motorları ve kullanıcılar yüksek kaliteli içeriğe değer verir. Ancak uygun ölçekte içerik oluşturmak için şirket içi kaynaklara sahip olmayabilirsiniz.
SEO içerik geliştirme hizmetleri, anahtar kelimenize ve içerik stratejinize dayalı içerik oluşturmanıza yardımcı olur. Ayrıca içerik analizi web sitenizin sürekli taze ve alanıyla alakalı kalmasını sağlamak için doğru bir stratejidir.
Arapça SEO Fiyatları
Temel
- 25 Anahtar Kelime
- Aylık 5 Yeni İçerik
- 30 Sayfaya Kadar Optimizasyon
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 1 Online Toplantı
9.490 TL / Ay
Bilgi AlStandart
- 40 Anahtar Kelime
- Aylık 8 Yeni İçerik
- 50 Sayfaya Kadar Optimizasyon
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 1 Online Toplantı
- Ciro ve Talep Takibi
16.490 TL / Ay
Bilgi AlKurumsal
- 70 Anahtar Kelime
- Aylık 15 Yeni İçerik
- 100 Sayfaya Kadar Optimizasyon
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 2 Online Toplantı
- Ciro ve Talep Takibi
- Haftalık Telefon Görüşmeleri
24.990 TL / Ay
Bilgi AlAgresif
- 100+ Anahtar Kelime
- 25+ Yeni İçerik
- 200+ Sayfa Optimizasyonu
- Teknik Hataların Giderilmesi
- UX İyileştirmeleri
- Aylık 2 Online Toplantı
- Ciro ve Talep Takibi
- Aylık 1 Yüz Yüze Toplantı
- Günlük Telefon Görüşmeleri
- Advertorial Reklam
- Infografik Görsel Üretimi
Kaynaklar:
Kalemaatt https://kalemaatt.com/arabic-seo-services/ Erişim Tarihi: 28 Eyl 2022, 10:47