Arama Sorgusu (Search Query) Nedir?

Arama Sorgusu (Search Query) Nedir?

Google’ın her gün 5,8 milyardan fazla arama sorgusu aldığını biliyor muydunuz? Arama yapan bu kadar çok kullanıcıyla, işletmenizle ilgilenen kişilere ulaşmanız için mükemmel bir fırsattır.

Arama sorgusu veya arama terimi, arama motoru kullanıcısının arama kutusuna yazdığı gerçek sözcük veya sözcük dizesidir. Bir arama sorgusunu, bir anahtar kelimenin gerçek dünyadaki uygulaması olarak düşünebilirsiniz. Yanlış yazılmış, sırasız olabilir veya üzerine başka kelimeler takılmış olabilir veya tersine anahtar kelimeyle aynı olabilir.

Arama sorguları, çevrimiçi pazarlama ve SEO’nun veya arama motoru optimizasyonunun büyük bir parçasıdır. SEO, arama sonuçlarında kullanıcıları çekecek şekilde görünecek şekilde içeriği düzenleme işlemidir. Bu genellikle bir Google aramasından sonra listelenen bir dizi sonuçtaki ilk veya ilk konumlardan birini elde etmeye çalışmayı içerir. 

Arama Sorgusu Nedir?

Arama sorgusu, belirli bilgileri bulmak için bir arama motoruna girilen kelimelerdir. Sadece bir kelime, birkaç kelime veya bütün bir soru olabilir. Bir arama sorgusunu neyin oluşturduğuna bakılmaksızın, amaç neredeyse her zaman bir arama motoru kullanarak bir şeyler bulmaktır.

Arama sorguları, çevrimiçi pazarlama ve SEO’nun veya arama motoru optimizasyonunun büyük bir parçasıdır. SEO, arama sonuçlarında kullanıcıları çekecek şekilde görünecek şekilde içeriği düzenleme işlemidir. Bu genellikle bir Google aramasından sonra listelenen bir dizi sonuçtaki ilk veya ilk konumlardan birini elde etmeye çalışmayı içerir.

Bir arama sorgusunun ne olduğunu anlamak, SEO pazarlamanızı geliştirmenize yardımcı olabilir. Kullanıcıların sorgularını nasıl ifade ettiklerini anladıktan sonra, içeriğinizi aramaları için daha iyi optimize edebilirsiniz. Bu makalede, bir arama sorgusunun tanımını, anahtar kelimelerin aramaları nasıl etkilediğini ve daha fazlasını inceleyeceğiz. Ardından, bu terimlerin işletmeniz için SEO’yu nasıl etkilediğini inceleyeceğiz.

Arama Sorgusu Türleri Nelerdir?

Üç ana arama sorgusu türü vardır. Türler, kullanıcının aramadaki amacına bağlı olarak değişir. Arama sorgusu türleri:

1- Bilgi

İlk tür, bilgilendirici arama sorgusudur. Bu terim, bir kullanıcının açıkça bir bilgi parçası aradığı aramaları ifade eder. Örnekler arasında “Bugünün tarihi nedir?”, “Başkan kimdir?” ve daha fazlası gibi sorular bulunur. “Sorgu tanımı” bile başlı başına bilgilendirici bir arama sorgusudur. Kullanıcıları belirli bir cevaba yönlendirebilecek herhangi bir sorgu bu kategoriye girer. Bilgilendirici arama sorgularının çoğu tamamen oluşturulmuş sorulardır.

2- Gezinme

Gezinme arama sorguları ikinci türdür. Bu aramalar belirli web sitelerini veya sayfaları arar. “Facebook”, “Google” veya “Amazon” gibi yaygın aramaları içerir. Kullanıcılar bu ifadeleri aradıklarında, genellikle web sitesine bir bağlantı verilmesini umuyorlar. Bu kelimeleri aramak bu şirketler hakkında bilgi getirebilirken, çoğu kullanıcı web sitesinin kendisine ulaşmaya çalışıyor.

3- İşlem

Arama sorgusunun üçüncü kategorisi işlemseldir. İşlemsel arama sorguları, kullanıcılar bir şey satın almak istediklerinde yapılır. “Ucuz gelinlikler” gibi belirsiz olabilirler. Diğer zamanlarda, “yeni iPhone satın al” gibi belirli ürünler içerebilirler. “Satın al” veya “sipariş” gibi kelimeler içeren aramaların çoğu bu kategoriye girer. Arama sorgularının farklı kategorilerini anlamak, bir kullanıcının aramalarının her birinde niyetlerini daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Bu kategoriler arasındaki farkı bilmek, içeriğinizi buna göre optimize ederek kendi SEO’nuzu geliştirmenize yardımcı olabilir.

Türü ne olursa olsun, arama sorguları kullanıcıların aramalarına önemli bilgiler sağlar. Arama sorguları, arama motorlarına girilen kelime öbekleridir, ancak genellikle önemli anahtar kelimeleri vurgularlar. Anahtar kelimeler, kullanıcıların bir şey bulmak için aradıkları önemli kelimelerdir. Bir kullanıcı bir şey aradığında, arama çubuğuna girdiği her şey bir arama sorgusudur. Bu aramanın konusu genellikle anahtar kelimedir. Bir arama sorgusu soru gibiyse, anahtar kelime genellikle sorunun amacıdır. Kullanıcıların aradığı cevap budur.

Arama Sorguları ve SEO

İncelemek gerekirse, arama sorguları, bir kullanıcı bir şey bulmak istediğinde Google gibi web sitelerine girilen ifadelerdir. Bu ifadeler herhangi bir uzunlukta olabilir. Tam sorular veya sadece bir veya iki kelime olabilirler.

Anahtar kelimeler, SEO’da benzer bir kavramdır. Bunlar, arama sorgularındaki tek tek kelimeler veya kelime öbekleridir. Anahtar kelimeler genellikle kullanıcıların aradığı belirli şeylerdir, arama sorguları ise tüm soru olabilir. Arama sorguları genellikle anahtar kelimeler olarak da bilinen belirli kavramları bulmak için kullanılan sorulardır. Bu kavramların her ikisi de dijital pazarlamada çok önemlidir. Kullanıcıların ne aradığını bilmek, web sitenizi popüler anahtar kelimeler ve arama sorgularıyla uyumlu olacak şekilde uyarlamanıza olanak tanır. Web siteniz bir kullanıcının aramasına ne kadar çok benziyorsa, aramalarında görünme olasılığı o kadar yüksektir. Anahtar kelimelere ayak uydurmak, bu anahtar kelimeleri web sitenizde çeşitli şekillerde kullanmanıza izin verebilir.

Anahtar Kelime ve Arama Sorgusu Karşılaştırması

Benzerliklerine rağmen, anahtar kelimeler ve arama sorguları aynı değildir. Arama sorguları, bir şey bulmak için arama motorlarına girilen tüm ifadelerdir. Buna karşılık, anahtar kelimeler bu arama sorgularında bulunabilecek daha küçük kelimeler veya kelime öbekleridir. Anahtar kelimeler, insanların aradığı şeylerdir, arama sorguları ise bu şeyleri bulmak için arama motorlarına yazılan ifadelerdir. Arama sorguları çoğunlukla belirli anahtar kelimeleri vurgulayan kelime öbekleri veya sorulardır.

Örneğin, birisi yakınlarda bir çiçekçi bulmak isterse, “yakınımdaki çiçekçilere” bakabilir. Bu kelime öbeğinin tamamı, Google gibi bir arama motoruna girildiği için arama sorgusudur. Bu durumda, “çiçekçiler” anahtar kelime olacaktır. Bazı durumlarda, bir arama sorgusu tamamen yalnızca bir anahtar kelimeden oluşabilir. Bu tür arama sorguları “çiçekçi”, iPhone”, “hayvan barınağı” gibi şeyler olabilir.

  • Ürününüzün ve Açılış Sayfalarınızın Tamamen Optimize Edildiğinden Emin Olun

İçeriğinizin mümkün olduğunca kolay bulunmasını istiyorsunuz.

Örneğin, kahverengi deri kovboy çizmeleri satıyorsanız, anahtar kelimenin sayfanızın her yerine eklendiğinden emin olun.

Bu anahtar kelimeyi resim açıklamalarınızda, etiketlerinizde, meta açıklamalarınızda her yerde kullandığınızdan emin olun.

İhtiyaç duyabilecekleri tüm bilgileri bulunması kolay tek bir yerde sunun. Ayrıntılı açıklamalar, fiyatlar, incelemeler ve tıklanabilir “satın al” veya “indir” düğmelerini ekleyin.

Yine, burada belirli sorgulara odaklanmak istiyorsunuz, bu yüzden sadece “arama motoru botları” için optimizasyon yapmayın.

Daha ayrıntılı bilgi eklediğinizden emin olun, böylece arama yapanlar sattığınız arama motoru botlarının kitlenizin peşinde olup olmadığını hızlı bir şekilde belirleyebilir.

  • Niyeti Daha Da İleri Götürmek İçin Ürün Sayfalarını Hedeflemek İçin Şema Ekleyin

Zengin sonuçlar, bilgi kartlarından ve tariflerden şirketinizin logosuna kadar birçok biçimde gelir.

Her durumda, sitenize şema eklemek, Google’a sayfanızın hangi bölümlerini, arama yapanların alakalı bir terim yazdıklarında görmelerini istediğiniz resimler, fiyatlar, stok durumu veya derecelendirmeler gibi bilgileri bildirmenize olanak tanır.

Neden bunları kullanmalısınız? Sitelerin sıfır pozisyonuna uygun olması için Schema gerektiğinden, rekabetin önünde öne çıkmanıza yardımcı olacak değerli bilgileri sergilemenize olanak tanır – bahsetmiyorum bile, zengin sonuçlar ortalama organik girişinizden çok daha fazla yer kaplar.

PPC Arama Ağı Kampanyaları Yayınlama

Arama ağındaki PPC kampanyaları, işlemsel arama sorguları için özel olarak hazırlanmıştır.

İnsanlar artık istedikleri veya ihtiyaç duydukları şeyleri bulmak için arama yapmak için Google’ı kullanıyor.

Birisi kablolu örme kazak satın almak isterse, Google’a gider.

Birinin İstanbul’da bir otele ihtiyacı varsa, tamam, Google’a gider.

Ve eğer birisi bir dişi çatlamışsa ve yakınında acil bir diş hekimine ihtiyaç duyuyorsa, giderler? Evet, Google.

Yani, sürüklenmemi yakalarsanız, Google’ın gideceği yer ve en üstte açılan listeler tıklanma olasılığı en yüksek olanlardır.

Hızlı bir şekilde zirveye ulaşmak için, iyi hedeflenmiş bir PPC reklamına ihtiyacınız vardır. Bunlar SERP’nin en üst noktalarında çok fazla yer kaplıyor.

Kaynaklar:

Elisa Gabbert https://www.wordstream.com/blog/ws/2011/05/25/keywords-vs-search-queries Erişim Tarihi: 31 Eki 2022, 14:58

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir