Arama Motoru Optimizasyonu Nedir? Ne İşe Yarar

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir? Ne İşe Yarar?

Arama motoru optimizasyonu, web sitelerinin arama motorlarında listelenmesi için profesyonel şekilde yürütülen çalışmalardır. Web siteleri internet kullanıcılarının niyetini iyi anlamalı ve arama motorlarının algoritmalarını keşfetmelidir. Bu süreçte kullanıcılara ulaşacak ve arama motorlarının sıralama kriterlerini çiğnemeyen optimizasyon çalışmaları yapan web siteleri başarılı olurlar.

Arama motoru optimizasyonunda başarılı olmak için dönemsel olarak çalışmak yetersiz kalır. Çünkü arama motorlarında rakipleriniz de çalışıyor ve algoritmalar da sürekli olarak değişiyor. Bu nedenle SEO dinamik bir süreç halini alıyor. Web sitelerinin arama motorlarında yüksek konumlanması ve burada kalıcı olabilmesi için arama motoru optimizasyonu konusunda başarılı olmaları gerekiyor.

Arama Motoru Optimizasyonu Ne İşe Yarar?

SEO çalışmaları sektör fark etmeksizin tüm kuruluşlar için önemlidir. Ayrıca oldukça işe yarayan çalışmalardır. Bu çalışmalar sayesinde birçok işletme ürünlerini dünyanın bir ucundan diğer ucuna pazarlama fırsatı yakalayabiliyor.

Arama motoru optimizasyonun faydasını aşağıdaki şekilde açıklayabiliriz;

  • İşletmeler uygun fiyatlarla kalıcı reklam ve pazarlama faaliyetleri yürütebilir.
  • Tüm sıralamaları değiştirebilecek bir mekanizmadır.
  • Kısıtlı bir bütçeyle yüksek verim elde edilebilecek stratejiler içerir.
  • Uzun vadeli ve kalıcı bir çözümdür.
  • Web sitelerinin marka değerini ve popülaritesini artırır.
  • Profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışarak beklenilen zamandan daha kısa sürede etkili sonuçlar alınabilir.

Arama Motoru Optimizasyonu Ne Demektir?

SEO diğer adıyla arama motoru optimizasyonu, internet sitelerinin trafiğini daha verimli hale getirmek ve artırmak için yapılan çalışmalardır. Farklı strateji ve tekniklerle çeşitli alanlar ve platformlarda SEO çalışmaları yapılabilir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Neden Gerekli?

SEO bir diğer adıyla arama motoru optimizasyonu en ideal pazarlama stratejisi olarak biliniyor. Bu çalışmalar sayesinde Google ve diğer arama motorlarında, belirli anahtar kelimelerle üst sıralara çıkılabilir. İnternet sitelerinin üst sıralarda yer alması demek, daha fazla ziyaretçi ve işletmeler için daha fazla müşteri anlamı taşıyor.

Profesyonel bir süreç şeklinde yürütülmesi gereken SEO ile birçok marka ve işletme nitelikli kullanıcılara ulaşabilir. Böylelikle hizmet ve ürün satışı yapan her kuruluş; müşteri sayısını artırarak, daha yüksek ciro ve kazançlara ulaşabilir.

Arama Motoru Optimizasyonu Uzmanı Nedir? Kimdir? Hangi Hizmetleri Verir?

SEO uzmanı, arama motoru optimizasyonu faaliyetlerini yürüten kişidir. Arama motoru optimizasyonu uzmanı yerine, SEO uzmanı bu alandaki profesyonellerin tercih ettiği unvandır. Okunuş ve ifade biçimi daha kolay ve kısa olduğundan SEO uzmanı sektörde kalıplaşmış bir unvan haline gelmiştir.

Alanında ustalaşmış bir SEO uzmanından hizmet almak web sitesi sahiplerinin avantajına olacaktır. SEO konusunda deneyim sahibi olmayan web sitesi sahipleri, kesinlikle profesyonel destek almalıdır!

Bugünün teknolojisinde işletmelerin yüksek hacim kazanması için pazarlama stratejisine ihtiyaçları vardır. SEO, işletmeler için en önemli pazarlama stratejisidir.

SEO uzmanı aşağıdaki hizmetleri sunar;

  • Site yapısı hakkında detaylı inceleme yapmak,
  • İçerik yönetimi, optimizasyonu, revize süreçleri ve yeni içerik önerisinde bulunmak,
  • İnternet sitesinin tüm arama motorlarının kriterlerine göre geliştirilmesini sağlamak,
  • Rakip, sektör, anahtar kelime ve içerik araştırması,
  • SEO çalışmalarına dair tüm eğitimlerin verilmesi,
  • Site içi ve site dışı SEO stratejilerinin geliştirilip, uygulanmasını sağlamak,
  • SEO çalışmalarına dair tüm raporlamaları web sitesi sahiplerine sunmak.

Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

SEO çalışmalarında dikkate alınması gereken bazı kurallar vardır. Web siteniz için arama motor optimizasyonu yapmak için yapmanız gerekenler aşağıdaki şekilde listelenebilir;

  • Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların nasıl bir siteye ve hangi hedefle gittiklerini algılamak.
  • Rakip, anahtar kelime ve sektör araştırması yapmak.
  • Anahtar kelime analizi ve araştırmasını detaylı bir biçimde, tüm varyasyonlarıyla tamamlamak.
  • Yerel ve global anahtar kelime aramalarına önem vermek.
  • İnternet sitesine link kurulumu yapmak ve linkleri kısaltmak.
  • HTML güncellemesini düzenli hale getirmek.
  • Zengin, organik ve yararlı içerikler üretmek.
  • İnternet sitesinin tüm istatistiklerini sürekli olarak takip etmek.
  • Site hızını olumsuz etkileyen tüm öğelerin kaldırılması.
  • Sayfaların başlık ve alt başlıklarının doğru biçimde düzenlenmesi.
  • Meta açıklamasının doğru kurgulanması.
  • Linklerin yapılandırılarak, okunabilir kelimelerle oluşturulması.
  • Görsel optimizasyonu ve site içi link yönlendirme işlemlerinin doğru yapılması.
  • Anahtar kelime yoğunluğunun doğru ayarlanması ve gerekli alanlarda anahtar kelimelerin kullanılması.
  • Sitenin periyodik olarak güncellenmesi.

Site İçi Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Site içinde arama motoru optimizasyonu yapmak, sadece siteye ait olan kriterlerin yerine getirilmesidir. Site içerisindeki tüm uyumluluk çalışmalarını kapsar.

Bir diğer adıyla on page SEO olarak ifade edilen site içi çalışmaları, arama motorlarından daha çok ziyaretçi ve trafik alınmasını sağlar. Reklam ve sosyal medya kampanyaları haricinde, site içi faaliyetler organik trafik almanızı kolaylaştırır.

Site içi arama motoru optimizasyonunda dikkat edilmesi gereken unsurlar;

  • İnternet sitesinin yer aldığı sektörle ilgili yeni ve zengin içeriklerin üretilmesi,
  • Tüm sayfalarda benzersiz ve ilgi çekici başlıkların ve açıklamaların yer alması,
  • Başlık etiketlerinde H1, H2, H3 kullanılması.
  • Görsel optimize işlemleri, URL kullanımı ve alt etiket kullanımına özen gösterilmesi.
  • Kullanıcı dostu bir siteye sahip olunması ve sitenin son kullanıcıya hitap etmesi.
  • Site hızının üst düzey olması.

Site Dışı Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Site dışında yapılan tüm SEO faaliyetleri, site dışı arama motoru optimizasyonu olarak tanımlanır. Backlink çalışmaları, sosyal ağlar üzerinden içerik paylaşımı, konuk yazar vb. gibi çalışmaları site dışı faaliyetlere örnek verebiliriz.

Site dışı arama motoru optimizasyonuna etki eden site dışı platform ve kanallar;

  • Youtube
  • Sosyal medya kanalları
  • Sosyal medya reklamları
  • Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan doğal ve stratejiye dayalı paylaşımlar
  • Bağlantı, tanıtım yazısı, sponsorlu bağlantı
  • PR çalışmaları
  • Google ve diğer arama motoru reklamları

Bu platformlarda aktif olmak SEO puanınızı artırır ve SEO çalışmalarının daha verimli olmasını sağlar. Site içi çalışmaları eksiksiz bir şekilde tamamladıktan sonra site dışı çalışmalara odaklanmak son derece doğru ve yerinde bir karar olacaktır.

SEO Çalışmalarındaki En Önemli Faktör Nedir?

Arama motoru optimizasyonu denince akla ilk gelen ve önemli olarak görülen faktör, sayfa içerikleridir. Sayfa içerikleriniz ne kadar zengin ve kaliteliyse, arama motorları üzerinden aldığınız trafik daha hızlı bir şekilde artacaktır.

SEO Performansı Nasıl Ölçülür?

SEO performansını ölçmek için birçok yol ve araç vardır. Google arama motoru optimizasyonunu ölçmek için Google Analytics kullanılabilir. SEO performansını ölçmek için bazı metrikler vardır. Bunlar;

  • Konum
  • Gruplama
  • Tıklama oranı
  • Dönüşüm ve davranıştır.

Arama Motoru Optimizasyonu İçin Anahtar Kelime Ne Anlam İfade Eder?

Anahtar kelime, arama motoru optimizasyonu için en önemli unsurdur. Bu sebepten ötürü, anahtar kelime seçimi yaparken son derece analitik, stratejik ve yaratıcı bir yaklaşıma sahip olmak gerekir. Potansiyel ziyaretçilerin hangi kelimelerle nasıl arama yaptığını öğrenmek son derece önemli bir detaydır.

Web sitesini binlerce farklı kelime için optimize etmek mümkün değildir. Bu yüzden detaylı arama sorgularının tercih edilmesi ve nelerin optimize edilmesi gerektiğini bilmek son derece önem arz etmektedir.

Arama motoru pazarlamacılığı denince akla ilk gelen çalışmalardan biride SEO çalışmasıdır. Bu çalışmaları, SEM yani arama motoru reklamcılık faaliyetleriyle destekleyebilirsiniz. Google ADS buna verilebilecek en iyi örnektir.

Erişim Tarihi:

Mailchimp https://mailchimp.com/marketing-glossary/seo/ Erişim Tarihi: 30 Eyl 2022, 14:36

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir