App store optimizasyonu nedir

App Store Optimizasyonu (ASO) Nedir ve Nasıl Yapılır?

App Store optimizasyonu, kullanıcıların aradığı algoritmayı ve uygulamanın mağazada daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için gerekli koşullardır.

App Store optimizasyonu, organik trafiğe sahip uygulamaların indirme sayısını artırmak üzere tasarlanmıştır. Odaklanmış anahtar kelimelere ve kelime öbeklerine sahip uygulamalar App Store optimizasyonu sayesinde üst sıralarda yer alır.

App Store optimizasyonu daha çok anahtar kelime ve dönüşüm optimizasyonuna odaklanmıştır. Anahtar kelime optimizasyonu sıralama açısından önemli olsa da dönüşüm oranları daha fazla indirme sağlamak için tasarlanmıştır.

App Store optimizasyonu sayesinde uygulama her zaman daha görünür hale gelir ve indirme sayısı metin ve resimlerle artar, bu da faydaları açıklar.

Uygulama geliştirme, Apple Store’da bulunan yüzlerce uygulama ile kazançlı bir iş haline geldi. Her uygulamanın kapsamı farklıdır, ancak hepsinin ortak bir noktası vardır: hepsi, kullanıcıların yaşamlarını iyileştirmek için tasarlanmıştır.

Birçok şirket, uygulamalarını App Store’da yayınlamadan önce katı standartları karşılamak için uygulamaları üzerinde çalışmaya zaman ayırır. Bu işleme uygulama mağazası optimizasyonu veya kısaca ASO denir.

İnsanların onları indirmek isteyebilmesi için uygulamaların iyi görünmesini sağlamayı içerir. Düzenli güncellemeler ve optimizasyon, uygulamaların rekabette öne çıkmasına ve daha kullanıcı dostu olmasına yardımcı olur.

Apple’ın uygulama mağazası optimizasyonu için yönergeleri kapsamlı ve karmaşıktır. İlk olarak, her uygulama gerekli App Store yönergelerine uymalıdır. Her uygulama tüm kalite kontrollerinden geçmeli ve müşterilere profesyonel görünmelidir.

Ardından, uygulama geliştiricilerin uygulamalarını sunulabilir hale getirmesi gerekir; buna yazı tipleri, renkler, düzen ve tasarım öğeleri dahildir.

Müşterilerin bir uygulamanın kalitesine ve görünümüne ilişkin beklentileri, uygulamayı indirdiklerinde belirlenir.

Son olarak, müşteriler uygulamanızı kullandıktan sonra derecelendirme gücüne sahiptir. Bu geri bildirim, Apple’ın mağazadaki uygulamalar arasında yüksek bir kalite standardını korumasına yardımcı olur.

App Store nedir?

App Store dünyanın en büyük teknoloji şirketi olan Apple tarafından yönetilen bir çevrimiçi uygulama mağazasıdır.

Apple’ın cep telefonu, iPod Touch ve iPad ürünlerinin işletim sistemlerine entegre edilmiş uygulamalar, cihaz performansının iyileştirilmesine yardımcı olur. Mağaza, tüm Apple cihazlarına önceden yüklenmiştir.

Apple kullanıcıları kimlikleri ile mağazaya giriş yapabilirler. Kişisel Apple Kimliğinizle, mağazada cihazınız için ve farklı sürümler ve güncellemeler için uygulamaları görebilirsiniz.

Ücretsiz uygulamalara ek olarak, ücretli uygulamalar Apple Kimliği olan cihazlara ücret karşılığında yüklenebilir. Uygulamalar Wi-Fi veya 4.5G internet üzerinden anında indirilebilir.

Birçok ülkede farklı çevrimiçi Apple Mağazaları bulunabilir. Ülkemizdeki kullanıcılar yerel Apple Store’larına ulaşabilirler.

Ülkemizdeki birçok aktif ve erişilebilir uygulama kolayca filtrelenebilir. Mağazadaki uygulamalar Apple’a ait olmasa da geliştiriciler tarafından tasarlanmıştır ve indirilmeye hazırdır.

Başvuru yapan şirketler tarafından gönderilen veriler, Apple’ın politika ve prosedürlerine göre değerlendirilecek ve onaylanacaktır. Ücretsiz uygulamalar reklam içerebilir. Reklamlar, uygulama içi satın alma kullanılarak kaldırılabilir.

Şimdi App Store üzerinden kaydolarak kaydolabilirsiniz. Üyelik bilgilerinizle uygulama mağazasına giriş yaptıktan sonra uygulamanızı mağazaya yükleyebilir ve optimizasyon işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

App Store Optimizasyonu Nedir?

App Store optimizasyonu, mobil uygulamanızın Google ve IOS uygulama marketlerindeki görünürlüğü ve sıralamasını arttırmak için kullanılan yöntemleridir. Bu hizmet çok yeni bir teknolojinin optimize ediliyor olması ve hatalı uygulamalar halinde ciddi cezalar alınabilme durumu söz konusu olduğundan, son derece dikkatli sunulmalıdır.

App store optimizasyonu, uzmanlık ve deneyim gerektiren bir uygulama olduğundan, bu işlemlerin yapılması için uzman firmalardan destek almakta fayda vardır. Uygulamanızın sıralamasını yükseltmek isterken, marketten tamamen atılma riskini almamanız önerilir. Bu alanda dijital pazarlama firmaları size destek verebilir.

App Store Optimizasyonu Neden Önemlidir?

App Store’da ülkemdeki Apple kullanıcıları için yaklaşık 5 milyon uygulama var. Bugün, neredeyse her gün yaklaşık 4.000 başvuru yayınlanmaktadır. Öte yandan kullanıcılar birçok kategoride milyonlarca içerikle karşılaşıyor ve ihtiyaçlarına uygun bir uygulama bulmaya çalışıyor.

Bu çalışmalarda, mağazanın çevrimiçi önerileri genellikle dikkate alınır ve uygulamalar arama çubuğu aracılığıyla filtrelenir.

Apple, yaptığı çalışmalar sonucunda uygulama indirmelerinin %65’inin uygulama mağazasında yapılan çevrimiçi aramalar sonucunda gerçekleştiğini uygulama geliştiricilerle paylaşıyor.

Hepimizin bildiği gibi, bu aramaların çoğu uygulama adları ve belirli bilgilerden ziyade genel aramalar yoluyla yapılır. Bu yüzden App Store optimizasyonu çok önemli hale geliyor. Daha fazla indirme gerektiren uygulamalar için optimizasyon çalışmaları zorunludur.

Yeni veya eski, indirilecek uygulamaları seçerken, potansiyel kullanıcılar her gün kullanmak için yeni bir şey ararlar. İşte burada güncellemeler devreye giriyor.

Uygulama geliştiricileri, müşteri beklentilerine uymak için yeni özellikleri dahil etmek veya eski içeriği kaldırmak için uygulamalarını sık sık güncellemelidir. Ancak, tüm güncellemeler yeni müşteriler çekmede eşit derecede etkili değildir.

Örneğin, önceden kurulmuş bir hikâye dizisine yeni karakterler eklemek, yeni kullanıcıları cezbetmek yerine yalnızca kafa karıştırmaya hizmet edeceğinden, yararsız olacaktır.

Buna karşılık, farklı araçlar gibi ek oyun kuralları eklemek, geliştiricilerin mevcut kullanıcı tabanını korurken bir uygulamanın işlevselliğini genişletmesine olanak tanır.

ASO, Apple cihazları için başarılı uygulamalar geliştirmenin önemli bir parçasıdır. Müşteriler uygulamalarından yüksek kalite standartları bekler ve geliştiriciler bu beklentileri sürekli olarak ayrıntılara ve düzenli güncellemelere dikkat ederek karşılamalıdır.

Herhangi bir türde uygulama yazılımı veya web yazılımı uygulama yazılımı geliştirirken benzersiz bir hizmet veya içerik sunmak çok önemlidir.

App Store Optimizasyonu IOS için her tür mobil uygulamayı veya web sitesi uygulamasını başlatmanın önemli bir parçasıdır. Uygulamalarınıza düzenli olarak yeni özellikler ekleyerek müşterilerinizi güncel tutmalısınız.

App Store Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

App store optimizasyonu için rakip analizi yapılmalı ve rakipler belirlenmelidir. Hangi uygulamaların rekabet ettiğini bilmek ve strateji oluşturmak için kaynak yaratmak gerekir.

Yalnızca bire bir rakipler için değil, aynı zamanda anahtar kelime odağını kullanan diğer uygulamalar için de kaynak yaratmak gerekir. Bilişim uygulamaları, oyunlar, sosyal medya platformları, farklı yarışmalar yaratan tüm uygulamalar tek tek incelenmeli ve analiz edilmelidir.

Apple’ın uygulama mağazası optimizasyonu için yönergeleri kapsamlı ve karmaşıktır. İlk olarak, her uygulama gerekli App Store yönergelerine uymalıdır. Her uygulama tüm kalite kontrollerinden geçmeli ve müşterilere profesyonel görünmelidir.

Ardından, uygulama geliştiricilerin uygulamalarını sunulabilir hale getirmesi gerekir; buna yazı tipleri, renkler, düzen ve tasarım öğeleri dahildir.

Müşterilerin bir uygulamanın kalitesine ve görünümüne ilişkin beklentileri, uygulamayı indirdiklerinde belirlenir. Son olarak, müşteriler uygulamanızı kullandıktan sonra derecelendirme gücüne sahiptir.

Bu geri bildirim, Apple’ın mağazadaki uygulamalar arasında yüksek bir kalite standardını korumasına yardımcı olur.

App Store optimizasyonu, ayrıntılara sürekli dikkat gerektiren zaman alıcı bir süreçtir. Geliştirici ekipleri, uygulamalarının yeni sürümlerini incelenmek ve mağazaya dâhil edilmek üzere her hafta birkaç kez göndermelidir.

Bu gereklilik yalnızca müşteriler arasında beklentileri belirlemeye yardımcı olmakla kalmaz. Aynı zamanda Apple’ı mağazada taşıdığı uygulamalarla ilgili herhangi bir sorun hakkında bilgilendirir.

Düzenli güncellemeler ve optimizasyon, uygulamaların rekabette öne çıkmasına ve daha kullanıcı dostu hale gelmelerine yardımcı olur.

S.S.S.

Apple Store Optimizasyonunun Amacı Nedir?

App Store Optimizasyonu (ASO),bir uygulamanın uygulama mağazalarındaki görünürlüğünü ve kullanıcı çekiciliğini iyileştirmeyi ve daha fazla indirme elde etmek için uygulama dönüşüm oranlarını artırmayı ifade eder. Uygulamanızı uygulama mağazasında optimize etmek, kullanıcılarınızın bulunması gereken uygulamalarınızı indirmelerini sağlama zorluğunu karşılamak için önemlidir. Ne kadar çok görünürseniz, o kadar iyidir.

ASO ve SEO Arasındaki Fark Nedir?

SEO'nun temel amacı, genellikle çevrimiçi bir işletmeyi büyütmek amacıyla bir web sayfasına daha fazla organik trafik getirmektir. Benzer şekilde, ASO'nun temel amacı, genellikle uygulamayı büyütmek amacıyla bir uygulamanın organik indirme miktarını arttırmaktır.

Apple Store Optimizasyonu Ne Kazandırır?

ASO'nun amacı,uygulamanızın uygulama mağazasındaki sayfasına daha fazla trafik çekmektir, böylece arama yapanlar belirli bir işlem yapabilir: uygulamanızı indirin. ASO süreci ayrıca, potansiyel müşterilerinizin sizinkine benzer uygulamaları bulmak için kullandıkları anahtar kelimeler de dahil olmak üzere hedef müşteri tabanınızın çok önemli bir şekilde anlaşılmasını gerektirir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir