Anaokulu Reklamı Nasıl Yapılır?

Kreş / Anaokulu Reklamı Nasıl Yapılır?

Reklam, herhangi bir ticari işletmenin belli periyotlarda kendini tanıtmak ve daha fazla müşteriye erişmek için kullandığı iletişim biçimidir. Ancak reklam tek başına bir işletmenin pazarlama fonksiyonlarının tamamını tanımlamaz.

Hatta reklam bu işlemlerin küçük bir kısmını teşkil eder dahi denebilir. Bu durumda, sorunun; “Anaokulu reklamı nasıl yapılır?” biçiminde değil, “Anaokulu pazarlaması nasıl yapılır?” biçiminde sorulması çok daha doğru olacaktır.

Hizmet işletmelerinde satış süreçleri belli bir periyoda yayılmaz ve işletmenin ticari hayatı boyunca müşterilerine veya bu sektör için tanımı ile öğrencilerine erişebilir olması gerekir.

Pazarlama kavram olarak bu ihtiyacı karşılıyor olduğundan, geniş ölçekli bir bakış açıcı ile kalıcı bir pazar payı elde etmek ve bunu sistematik olarak geliştirmek mümkün olabilecektir. 

Firmanız için uygun pazarlama fikirlerini bulmak ve doğru reklam yöntemlerini uygulamak oldukça önemlidir. Bu noktada kurumsal firmaların daha önce yaptığı farklı örnekleri incelemek reklam stratejinizi belirlemede faydalı olacaktır. 

Tanıtım faaliyetlerinde sosyal medyadan destek alabilir anaokulunuz ile ilgili görselleri ve videoları sosyal medya platformlarında paylaşabilirsiniz. Ayrıca bu çalışmaları afişler ve broşürler ile destekleyebilirsiniz. 

Web sitenizdeki reklam çalışmalarında ise görsellerin yanı sıra tanıtım yazıları ve metinleri kullanabilirsiniz. Ayrıca doğru sloganı belirlemeniz de tercih sebebi olmanızı sağlayacak etkenlerden biridir. 

Current Works Reklam Ajansı olarak anaokulu reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. Anaokulu reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Eğitim Kurumlarında Pazarlama

internetten isletme tanitimi yollari

Eğitim kurumlarının pazarlama ve özellikle reklam faaliyetleri, ciddi sınırlara sahiptir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokullarında, bakanlığın belirlediği koşullarda, yalnızca belli kriterlere tabi olarak reklam yapılabilir. Bunun dışında sürdürülecek pazarlama faaliyetleri de yine aynı kurallar çerçevesinde sürdürülebilir.

Eğitim kurumlarının, herhangi bir ticari işletme gibi reklam yapması durumunda ciddi cezai müeyyidelerle karşılaşması muhtemeldir.

Reklam yasağı, kamu hizmeti olarak sayılan; eğitim, sağlık, hukuk ve mali müşavirlik ve noterlik gibi çalışma alanlarında uygulanır. Burada maksat, bu sektörlerde herhangi bir rekabet koşulunun oluşmasını engellemek ve tüm işletmelerin ulusal standartlarda hizmet vermesini sağlamaktır. 

Bu bakımdan; anaokulu tanıtımı, anaokulu reklamı veya anaokulu pazarlaması olarak tanımlayabileceğimiz tüm faaliyetlerin, geleneksel araçlarla yapılabilmesi oldukça güçtür. Zaten günümüzde geleneksel tanıtım araçlarının kullanım genliği de oldukça düşüktür.

Örneğin, gazete reklamları sıfıra yakın etkiye sahipken, el ilanlarının dağıtımı çevre kanunu gereğince zaten yasaktır. 

Bütün bu şartlar nazara alındığında anaokulu tanıtımı ve öğrenci bulma faaliyetleri için çaresizmiş gibi hissedebilirsiniz ama durum bundan oldukça uzaktır. Zira artık yeni nesil ve kanunlarla yüzde yüz uyumlu bir pazarlama stratejisi vardır.

Dijital pazarlama, tüm tanıtım ihtiyaçlarınıza geleneksel yöntemlerin tamamından çok daha etkili biçimde cevap verebilir ve maliyetler bakımından kıyaslandığında, yapılan yatırımın çok daha fazlasını; çok daha kısa zamanda geri getirebilir.

Anaokulu Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Anaokulu reklamı için pazarlama ajansı ile çalışmanızın bazı avantajları şunlardır:

  • Profesyonel pazarlama stratejileri: Pazarlama ajansları, reklam kampanyaları ve stratejileri geliştirmede uzmanlaşmıştır. Ayrıca eğitim sektörü için belirlenen reklam yasalarına uygun bir şekilde hareket ederler. Bu sayede anaokulu reklamınızı profesyonelce yönetirler ve hedef kitlenizi etkili bir şekilde çekmek için en iyi pazarlama stratejilerini belirlerler.
  • İçgörü ve araştırma: Pazarlama ajansları, müşteri davranışları, trendler ve pazar araştırmaları gibi önemli içgörüleri takip eder. Bu, anaokulu reklamınızı hedef kitlenize en uygun şekilde sunmanızı sağlar. Pazarlama ajansları ayrıca, anaokulunuzun rakipleri hakkında bilgi edinebilir ve bunların üzerine çıkmanızı sağlayacak stratejiler geliştirebilir.
  • Ölçülebilir sonuçlar: Pazarlama ajansları, reklam kampanyalarının performansını ölçmek için analiz araçları kullanırlar. Bu araçlar sayesinde, anaokulu reklamınızın ne kadar etkili olduğunu ölçebilir, neyin işe yaradığını ve neyin çalışmadığını anlayabilirsiniz. Böylece gelecekteki pazarlama stratejilerinizi değiştirebilir ve iyileştirebilirsiniz.
  • Zaman ve kaynak tasarrufu: Pazarlama ajansları, anaokulu reklamınızı yönetmenin tüm sürecini size bırakarak sizin iş yükünüzü hafifletir. Bu, anaokulu yöneticilerinin ve çalışanlarının kendi işlerine odaklanmalarına ve zamanlarını daha verimli kullanmalarına yardımcı olur.

Bir pazarlama ajansı ile çalışmak, anaokulu reklamınızı profesyonelce yönetmenize ve hedef kitlenize en uygun şekilde sunmanıza yardımcı olur. Bu, velilerin ilgisini çekmenizi ve okulunuza daha fazla öğrenci kaydetmenizi sağlayabilir.

Dijital Pazarlama ile Anaokulu Tanıtımı Nasıl Yapılır?

anaokuluPazarlama, genel bir kavram olup, tanıtım, reklam, tutundurma ve müşteri ilişkileri kavramlarının tamamını kapsar.

Yani aslında sadece satışa yönelik uygulamalar değil, bütüncül biçimde işletmenin müşteri ile teması noktasındaki uzun vadeli planlar pazarlama uygulamalarında gerçekleşir.

Dijital pazarlama, günümüzde dijital medya olarak tanımladığımız ve hemen herkesin ciddi şekilde kullanım halinde olduğu platformları kullanarak pazarlama faaliyetlerini sürdürmek anlamına gelmektedir.

Dijital pazarlama ile Web siteleri, sosyal medya platformları, forumlar, portallar, mikro blog siteleri, indeks siteleri, haritalar ve video paylaşım siteleri kullanılarak, oldukça geniş bir alanda pazarlama faaliyetleri sürdürülebilir.

Belirttiğimiz dijital medya araçlarında sürdürülecek dijital pazarlama etkinliği, milyonlarca kişiye oldukça uygun maliyetlerle erişebilmek anlamına gelecektir.

Geçmişte buna yakın hacimlere erişebilmek için kitle iletişim araçları kullanılması gerekiyordu ki, yerel bir işletmenin televizyonda boy göstermesi, sermayesinin çok üstünde maliyetlere sebep olabilmekteydi. 

Oysa dijital medya, doğru ve efektif kullanılması halinde, oldukça uygun maliyetlerle milyonlara erişilebilecek bir platformlar bütünüdür.

Örneğin, bir sosyal medya hesabı açmak için bir maliyete katlanmanız gerekmez, benzeri şekilde Youtube gibi video paylaşım sitelerinde yayın yapmak da herhangi bir maliyeti gerektirmez. 

Dijital medya pazarlamasında maliyet, burada gerçekleşecek etkinliklerin profesyonel biçimde yapılabilmesi için dijital pazarlama ajansı için ödeyeceğiniz ücret olarak tanımlanabilir.

Bunun dışında, site inşa maliyetleri, logo tasarımı maliyetleri, video çekim maliyetleri gibi maliyetler; elbette pazarlamanın doğası gereği ortaya çıkacak sabit maliyetler olacaktır.

Bir kısmına ücretsiz eriştiğiniz bu zeminin, 7 yaştan itibaren tüm yaş gruplarınca kullanılmakta olan mobil iletişim araçları ile erişilebilen bir zemin olması, erişebileceğiniz kitle hakkında da fikir sahibi olmanız için yeterli olacaktır.

Pekiyi anaokulu reklamı yapmak için dijital medya adımları nelerdir? Anaokullarının dijital pazarlama yöntemleri nelerdir? Dijital pazarlama ile anaokulu tanıtımı yapılırken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Kurumsal Kimliğinizi Oluşturun

Kurumsal kimlik, hemen her işletme için vazgeçilmez pazarlama unsurudur. Kimlik sahibi olmayan bir işletmenin ne tanıtım yapabilmesi, ne de müşterilerine güven vermesi mümkün değildir. Bu bakımdan kurumsal kimlik araçlarını, dijital zeminde ve geleneksel formda hazırlama öncelikli adım olacaktır.

  • Logo

Bu bağlamda atılacak öncelikli adım, işletmenin; yani anaokulunun kurumsal kimliğinin tanımlanmasıdır. Anaokulu bir logoya sahipse, bu logo dijitalleştirilmeli, eğer bir logo yok ise hızla tasarlanmalıdır. Kurumsal kimliğin yapı taşı, işletme mottosu ve logosudur. Elbette logo marka veya anaokulu ismini de kapsar. 

  • Fiziksel Tanıtım Araçları

Fiziksel tanıtım araçları, her ne kadar artık çok büyük anlam ifade etmese de; kurumun tabelası, yönlendirme levhaları, tanıtıcı basılı kataloglar gibi unsurların hazır olması faydalıdır.

Burada vazgeçilmez olan elbette kurum tabelası olacaktır. Bunlar dışında çok fazla fiziksel tanıtım aracına gerek olacağı söylenemez. Diğer araçlar çoğunlukla maliyet olacak kalacaktır.

  • Web Sitesi

Bir okul web sitesi, dijital pazarlamaya atacağınız çapa gibidir. Web sitesi sahibi olduğunuzda, kurumsal kimliğinizi dijital medyaya taşımış olacaksınız ki, Türk Ticaret Kanununda, tüm tüzel kişilikli işletmelerin bir internet sitesine sahip olması bu nedenle zorunlu tutulmuştur.

Kullanıcıların kolaylıkla erişebilip, hakkınızda en doğru ve eksiksiz bilgiyi alabilecekleri bir internet sitesi tasarlamak dijital pazarlamanın ilk adımıdır. Sitenizin içeriğini, pazarlama ilkelerine uygun biçimde tamamen özgün içeriklerinizle doldurmalı ve yayınlamalısınız.

  • SEO

Bir internet sitesini nasıl bulursunuz? Yada farklı şekilde soracak olursak, bir ihtiyacınızı nasıl ararsınız?

Günümüzde hemen hepimiz bir akıllı telefona sahibiz ki, hemen her evde bilgisayar ve sabit internet de bulunuyor. Hemen hepimiz, herhangi bir ihtiyacımız için Google arama motoruna giriyor ve ihtiyacımızı yazarak, arama yaptırıyoruz.

Karşımıza çıkan sonuçların ilk sayfasında ve muhtemelen ilk birkaç sıradaki sonuçlar ise seçim yapacağımız iletmeler oluyor.

Aynı şekilde, öğrenci adayınızın velisi Google’a girip, “anaokulu” aramasını yaptığı zaman sitenize ilk sayfada ve bu sayfanın üstlerine erişebiliyor olmalıdır.

İşte SEO (Search Engine Optimization), Türkçe ismi ile Arama Motoru Optimizasyonu; sitenizin daha üst sıralarda çıkmasını sağlayan dijital pazarlama etkiliğidir ve aslında tüm dijital pazarlama etkinliklerini kapsar. 

SEO kapsamında, sitenizin kurumsal kimliği en iyi şekilde tanımlanır ve SEO kurallarına uygun bir internet sitesi tesis edilir. Site içeriği yine bu kurallara uygun biçimde hazırlanır ki, Google; SEO ilkelerini mükemmel pazarlama ilkeleri olarak tanımladığından, diğer ilkeleri SEO kapsamında zaten yaparsınız.

Tüm aramalarda, herhangi bir arama listeleme ücreti ödemeden ilk sıralarda yer almak, bölgenizde ve dilerseniz ulusak bazda sektörün liderliğine oynayabileceğiniz hacimleri size sağlayabilir.

googleda anaokulu aramasi
Google’da Anaokulu araması
  • Sosyal Medya Platformları

Sosyal medya, doğrudan bir pazarlama aracı olmakla birlikte, SEO kuralları içerisinde yer alan önemli bir unsurdur. Sosyal medya hesaplarınızdan, düzenli tanıtım ve reklam yapabilir, müşterilerinize erişebilirsiniz.

Bunun dışında sosyal medyanın en önemli avantajı, gerçek zamanlı müşteri ilişkileri kurabilmektir. Pazarlamanın en önemli bileşenlerinden birisi olan Müşteri hizmetleri sitemi, Google tarafından da önemseniz ve burada kuracağınız iletişim, doğrudan arama sonuçlarını etkiler.

  • Video Paylaşım Platformları

Youtube, günümüzde tüm televizyonlardan daha fazla izlenen ve bir çok bilgiye erişmek için de kullandığımız bir platformdur.

Anaokulu reklamı değilse de, anaokulu tanıtım faaliyetleri için bu platform efektif biçimde kullanılabilir. Velilere kurumunuz, çalışma şekliniz ve fiziksel koşullarınızı videolu biçimde duyurabilir, oldukça ciddi etki elde edebilirsiniz.

  • Haritalar

Google haritalar, Yandex haritalar ve navigsyonlar için hazırlanan tomtom gibi sistemlerde görünür olmak da son derece önemlidir. Google, Google My Business sistemi dahilline bu hizmeti ücretsiz olarak sunar. Ancak haritalarda özel işaretlerle görüntülenmeniz için yine dijital ayak izinizin kuvvetli olması, yani iyi bir dijital pazarlama yapmış olmanız gerekir.

Sonuç olarak anaokulu tanıtımı veya anaokulu reklamı, günümüzde en etkin biçimde dijital medya üzerinde yapılır demek çok doğru olacaktır. Hemen bir dijital pazarlama şirketine erişebilir veya bize ulaşıp Current Works’ün size neler sunabileceğini öğrenebilirsiniz.

Kaynak:

https://www.wikihow.com/Advertise-a-Preschool

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir