Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir? Neden Önemlidir? 

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir? Neden Önemlidir? 

Anahtar kelime, kullanıcıların aradıkları bilgiye erişebilmek için arama motorunda kullandıkları kelimelerdir. Web siteleri için oluşturulan içeriklerde bu ifadelere yer verilir ve arama motorları söz konusu sorgular ile web sayfalarını eşleştirir.

İçeriklerin arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmesi için yazılarda anahtar kelime yoğunluğu dikkate alınmalıdır. Google sıralama kriterlerine göre bir metinde anahtar kelime oranı %1.5-2 seviyelerinde olmalıdır.

Anahtar kelime yoğunluğu; içerik uzunluğu, sektör ve içeriğin dinamiklerine göre değişiklik gösterecektir. Çok etkili bir sıralama kriteri olmasa da arama motorlarının içeriği spam olarak kabul etmemesi için bu duruma içeriklerde dikkat edilmesi gerekir. Özellikle kullanıcı deneyimi için anahtar kelimelerin yoğun kullanılmadığı siteler çok daha iyi sıralama alabilir.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nedir?

Anahtar Kelime Yogunlugu Nedir

Anahtar kelime sayısı, içerikte kullanılan hedef anahtar kelimenin ne kadar kullanıldığını göstermektedir.

Web sitelerinde yer alan içeriklerde, belirli bir miktarda konuyla ilişkili anahtar kelime kullanılması gerekir. Bu anahtar kelimelerin belirli bir yoğunlukta olması gerekir. Bu doğrultuda belirlenen bazı kurallar vardır.

Anahtar kelimenin belirlenen hedeften daha fazla kullanılması ile anahtar kelime yoğunluğunun fazla olduğu sonucuna ulaşılır. Az kullanılmasında da tam tersi bir durum söz konusu olur.

Anahtar kelime yoğunluğu aynı zamanda; bir içeriğin, belirli bir kelime öbeği ile ne kadar ilişkide olduğunu gösteren yüzdedir.

Anahtar kelime yoğunluğu neden önemlidir?

Arama motorlarının sayfaları analiz ederken, belli kelimelerin yoğunluğuna bakarak o sayfanın hangi anahtar için listelenebilir olduğuna karar veriyor olması sebebi ile anahtar kelime ve uzun kuyruklu anahtar kelime kullanmı önemlidir. Bir metnin içerisinde belli kelimeler, stratejik biçimde tekrar etmesi durumunda anahtar kelime özelliği taşırlar. Anahtar kelimeler, metnin ne ile ilgili olduğunu gösterir ve arama motorları, bu anahtar kelime veya kelimeleri arama sonuçlarında gösterir. Ancak anahtar kelimenin yoğunluğu manipüle edilmemelidir. Google, mevcut algoritmaları itibariyle anahtar kelimenin aşırı tekrar ettiği siteleri “spam” olarak sınıflandırır. Anahtar kelime manipülasyonu olarak tanımlanan, anlam ifade etmeyen veya etse de çok fazla anahtar kelime içeren sitelerin SEO değeri yoktur.

Anahtar kelime yoğunluğu, yüzde bir civarında olmalı ancak anahtarlar çok sistematik kullanılmalıdır. Aksi durumda tüm sayfayı anahtar kelime ile donatmış olsanız dahi listelenme veya arama sonuçlarında üst sıralarda yer alma sonucuna ulaşabilmek mümkün olmayacaktır.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Hesaplanır?

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Hesaplanır?

Anahtar kelime yoğunluğunu ölçmek, aslında son derece kolaydır. Kullanılan hedef anahtar kelimenin sayısının içeriğin toplam kelime sayısına bölünmesi ile birlikte yoğunluk oranı belirlenir.

Örnek olarak 1000 kelimelik bir içerikte, anahtar kelimenin 10 kez kullanılması, yoğunluk oranının %1 olduğunu gösterir. Bu da aslında anahtar kelime yoğunluğunun en alt olması gereken sınırıdır.

İdeal olarak anahtar kelime kullanım oranının %1-2 civarında olması gerekir. Bu değerinin daha altında ve çok üzerinde kullanılmaması, SEO açısından çok daha yararlıdır.

SEO Uyumlu İçerikte Anahtar Kelime Kaç Tane Olmalı?

İdeal anahtar kelime yoğunluğu bir içerikte olması gereken oranda ve sayıda hedef anahtar kelimenin kullanılmasıdır.

Anahtar kelimeler ne kadar doğru ve yeterli oranda kullanılırsa, o kadar içeriği yükseltir ve arama motorlarında da üst sıralara taşır. Bir içerikte ne kadar yoğunlukta anahtar kelime kullanıldığı çeşitli araçlar ile ölçülebilir.

Arama motorlarında ideal yoğunluk konusunda herhangi bir veri ya da kural yoktur. Ancak SEO uzmanları ve genel olarak rakip analizleri yapıldığında, ideal oranın şu an için %1-2 civarında olduğu söylenebilir.

İyi Bir Anahtar Kelime Kullanımı İçin Stratejiler

İyi anahtar kelime yoğunluğu bazı stratejiler doğrultusunda belirlenir. Çünkü temel olarak bakıldığında arama motorlarının kesin olarak belirlediği bir anahtar kelime yoğunluğundan bahsedilemez.

İçeriklerinizde ideal anahtar kelime yoğunluğuna ulaşmak için aşağıdaki stratejileri deneyebilirsiniz. Bu stratejiler;

  • İçeriklerin öncelikle okuyucular açısından okunabilir olduğunu unutmayın. Sadece anahtar kelimelere odaklanarak hazırlanan içerikler karmaşık olur. Bu da ortaya kaliteli bir içeriğin çıkmasını engeller.
  • İçeriği oluşturduktan sonra yoğunluk oranı %1-2 arasında mı diye kontrol edin. Eğer buna uygun değilse, anahtar kelimelere ekleme ve çıkarma yapabilirsiniz.
  • Hedef anahtar kelimelerinizin farklı varyasyonlarını kullanmaya özen gösterin. Bu türetme işlemi sırasında hedef anahtar kelimeleriniz benzer ve bağlı ifadeleri tercih edin.
  • Anahtar kelimenizi türetirken ön ek veya son ekler kullanabilirsiniz. Ya da çoğul eki tercih edebilirsiniz.
  • Hedef anahtar kelime ile anlamsal olan anahtar kelimelere yer verin. Örneğin hedef anahtar kelimeniz “SEO uzmanı” ise “SEO uzmanlığı” anahtar kelimesini de kullanabilirsiniz.
  • Anahtar kelime yoğunluğunuzun fazla olması halinde, içeriğinizin toplam kelime sayısını artırabilirsiniz. Uygun biçimde içeriğinizin uzunluğunu artırarak daha fazla anahtar kelime kullanabilirsiniz.
  • Anahtar kelime doldurma işleminden kaçınmanız gerekir. Bir dönem web sayfalarının üst sıralarda yer alması için çok kullanılan bir taktik olsa da günümüzde yapılacak en önemli hataların başında gelir. Çünkü bu durum, arama motorları tarafından cezalandırılır.
  • İçeriği tamamladıktan sonra, yoğunluk oranını ölçmek için mutlaka çeşitli araçlardan yardım alın. Eğer yoğunluğun ne kadar olduğunu görürseniz buna göre düzeltmeler yapabilirsiniz.

Yukarıda belirttiğimiz bazı stratejilerle birlikte sizler de anahtar kelimelerinizi ideal oranda kullanabilir ve içeriğinizin SEO kurallarına uygun hale gelmesini sağlayabilirsiniz.

İçerik ve Anahtar Kelime Kullanımı Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web sitenizde yayınlamak üzere içerik oluşturmak ve burada anahtar kelime kullanmak istediğinizde, bazı önemli noktalara dikkat etmeniz gerekir. Bunlar;

  • Öncelikle arama hedeflerinizi belirlemeli ve buna göre anahtar kelime araştırması yapmalısınız. Özellikle popüler alt başlıkları kullanmaya özen göstermeniz gerekir.
  • Anahtar kelimelerinizi yerleştirdiğiniz yerlere de çok dikkat etmeniz gerekir. Kullandığınız alt başlıklarda anahtar kelime içerikten daha fazla ve daha çok dikkat çekici nitelikte olmalıdır.
  • İçeriklerinizde mutlaka doğal dil kullanmalı ve onların beğeneceği türde kaliteli içerikler oluşturmalısınız. Kullanılan anahtar kelime yoğunluğu saçma ve içeriğin akışını bozacak şekilde olmamalıdır.

SEO İnceleme Araçları ile Anahtar Kelime Yoğunluğu Denetleme

SEO inceleme araçları sayesinde içeriklerinizdeki anahtar kelime yoğunluğu denetleme işlemi sağlayabilirsiniz. Bu amaçla kullanabileceğiniz kelime yoğunluğu öğrenmek için kullanabileceğiniz analiz araçları şunlardır;

  • Copywritely: Anahtar Kelime Yoğunluğu Denetleyicisi
  • SEOBook: Anahtar Kelime Yoğunluğu Analizörü
  • Semrush’ın Sayfa İçi SEO Denetleyicisi
  • Yoast SEO

Yukarıda yer alan araçlardan herhangi birini kullanarak, içeriklerinizdeki anahtar kelime yoğunluğunu tespit edebilirsiniz.

Anahtar kelime yoğunluğu ne olmalı ve gereksiz anahtar kelime yoğunluğundan kaçınmak için ne yapılması gerektiğini merak ediyorsanız, yazımızdan bu konuda detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Anahtar Kelime Yoğunluğu Kaç Olmalı?

Anahtar kelime yoğunluğu bir içerikte belirli kelimelerin kaç kez kullanıldığı ile ilgilidir. Anahtar kelime yoğunluğu SEO uyumlu bir içerikte yüzde 2’den fazla olmamalıdır. Yani bir içerikte her 100 kelimede en az 1 en fazla 2 defa anahtar kelimenin geçmesi gerekir. Bu noktada anahtar kelime yoğunluğuna uymak içeriğinizin arama sonuçlarında üst sıralarda yer almasını sağlar.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Yazı İçinde Nerede Olmalı?

Anahtar kelime yoğunluğuna uymak sadece belirlenen sayıda kullanmakla ilgili değildir. Aynı zamanda anahtar kelimeleriniz yazı içine tutarlı bir şekilde dağıtılmalıdır. Örneğin ilk 50 kelime içinde mutlaka anahtar kelimeniz bir defa geçmelidir. Bunun dışında anahtar kelimeleriniz metnin içine yakın olmayacak ve arka arkaya gelmeyecek şekilde serpiştirilmelidir.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Belirlenir?

Anahtar kelime yoğunluğu belirlemek için manuel yöntem tek tek anahtar kelimeleri saymanızdır. Word dosyasında CTRL ve H yaparak anahtar kelimelerin sayısını görebilirsiniz. Bunun dışında anahtar kelime yoğunluğu bulma araçları da kullanabilirsiniz. Bu araçlar genellikle ücretsizdir ve sadece metni kopyalayarak ve anahtar kelimeyi girerek yoğunluğu bulabilirsiniz. Bazı araçlar size anahtar kelime kullanımı konusunda öneri dahi sunar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir