Anahtar Kelime Eşleme Türleri Nelerdir?

Anahtar Kelime Eşleme Türleri Nelerdir?

Anahtar kelime eşleme türleri, anahtar kelimeleriniz tarafından hangi aramaların tetikleneceğini belirleyen parametrelerdir ve anahtar kelime araştırma stratejinizin ayrılmaz bir parçasıdır. Geniş ve odaklanmış anahtar kelimelerin bir karışımını istediğinizden genellikle eşleme türlerini kullanmalısınız. Anahtar kelimeler, Google Ads Arama Ağı kampanyanızın önemli bir bileşenidir. Anahtar kelimeleriniz yoksa, reklamlarınız yayınlanamaz.

Eşleme türleri, reklamlarınızın mümkün olan en alakalı anahtar kelimeleri tetiklemesi için anahtar kelimeleri daraltmayı veya genişletmeyi amaçlar. Bununla eşleme türleri, seçtiğiniz eşleme türüne göre anahtar kelimeler ekleyebilir veya kaldırabilir. Eşleşme türleri reklam kampanyalarınızı yönetmek için profesyonel bir şekilde dikkate almanız gereken bir özelliktir.

Eşleşme Türlerini Dikkate Almak Neden Önemlidir?

Hangi eşleme türlerinin kullanılacağınızı bilirseniz kampanyalarınız için anahtar kelime listelerinizi oluşturmayı başarabilirsiniz. Her eşleşme türünün dikkat edilmesi gereken farklı faydaları vardır.

Bir eşleme türü seçerek, Google’a reklamlarınızın aramalarınızla nasıl eşleşmesini istediğinizi söylemiş olursunuz. Örneğin, geniş eşlemeli bir anahtar kelime, tam eşlemeli bir anahtar kelimeden çok daha fazla kullanıcı çekecektir ancak hedeflediğiniz kullanıcıların gelmeme olasılığı da daha yüksek olur.

Anahtar Kelime Eşleşme Türleri Nelerdir?

Anahtar kelime eşlemeleriyle ilgili önemli bir ipucu verecek olursak hangisinin sizin için en uygun olduğunu ve sizi en çok kullanıcıyı çektiğini görmek için tüm türleri kullanmalısınız. Anahtar kelime eşleşme türleri şu şekildedir:

  • Geniş Eşleme

Tüm anahtar kelimelerinizin atandığı varsayılan eşleme türü geniş eşlemedir. Bu anahtar kelime türü, anahtar kelime listenizdeki anahtar kelimelerin varyasyonlarını görüntüler. Geniş eşlemeli anahtar kelimeler, yazım hataları, tekil/çoğul kelimeler veya anahtar kelime öbeğinizin arasına, önüne veya arkasına eklenen kelimeleri içerebilir. Genel olarak, geniş eşleme, anahtar kelimelerinizi mümkün olan en geniş eşlemelerle seçecek, ancak anahtar kelimelerinizin konusuyla biraz alakalı tutacaktır.

Geniş eşlemeli anahtar kelimelere düşüş, reklamlarınızı, sunduklarınızla tamamen alakasız bir amacı olan anahtar kelimelerle eşleştirmektir. Bu genellikle bütçenizi tüketebilir ve para kaybı olabilir.

Örneğin, “dijital reklamcılık” anahtar kelimesi aşağıdaki aramaları isteyebilir.

  1. “Dijital reklamcılık nedir?”
  2. “Dijital reklamcılık için en iyi uygulamalar”
  3. “En çok kazandıran dijital reklamlar”

Temel olarak, “dijital reklamcılık” terimine sahip herhangi bir şey, “dijital reklamcılık” veya herhangi bir yakın varyasyon / eş anlamlı olduğu sürece herhangi bir arama biçiminde görünebilir.

  • Sıralı Eşleme

Üçüncü anahtar kelime eşleme türü sıralı eşlemedir. Bu anahtar kelime eşleme türü, geniş eşleme ve geniş eşleme değiştiricilerinin oluşturduğu gereksiz trafiği ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Sıralı eşleme, anahtar kelimelerinizin tam sırada görüntülediği aramalar oluşturur. Ek kelimeler içeren aramaları da görüntüleyebilir.

Sıralı eşlemeyi geniş eşleme ve geniş eşleme değiştiricilerinden ayıran temel farklılaştırıcı faktör, anahtar kelime öbeğinizin ortasına hiçbir zaman ek kelimeler eklenememesidir. Örneğin, anahtar kelimeniz “çevrimiçi reklamcılık” ise, bu anahtar kelimeyi isteyebilecek aramalar şunlar olabilir:

  1. “Çevrimiçi reklamcılık için en iyi uygulamalar”
  2. “En iyi çevrimiçi reklam platformları”

Genel olarak, sıralı eşlemeler, daha alakalı aramalar için trafiğinizi artırmanıza ve reklam bütçenizi daha etkili bir şekilde ayırmanıza yardımcı olur.

  • Tam Eşleme

Son anahtar kelime eşleme türü, mevcut aramalar açısından en kısıtlayıcı olanıdır. Tam eşleme, anahtar kelimenize dayalı olarak reklamlarınız için hangi aramaların gösterileceğine ilişkin sınırlamalar getirir. Bu eşleme türü, aramalar açısından en düşük erişimi sağlarken, en yüksek alaka düzeyine sahip aramaları üretir. Reklamlarınızın belirli bir kelime/kelime öbeği için gösterilmesini istiyorsanız bu tür anahtar kelimeler kullanılmalıdır.

Örneğin, anahtar kelimeniz “SEO ajansı” ise, reklamlarınız yazım hataları/çoğul veya çoğul olmayan kelimelerin yanı sıra anahtar kelimenizin anlamını veya amacını değiştirmeyen ek kelimeler hariç olmak üzere yalnızca o kelime için gösterilir. Tam eşlemenin, anahtar kelimenizin eş anlamlılarına izin vermeyeceğini unutmayın. Bu anahtar kelimelerin etrafında köşeli parantezler vardır, yani [SEO ajansı].

Genel olarak, tam eşlemeli anahtar kelimeler, reklamınızın ürettiği trafik miktarını önemli ölçüde azaltır, ancak daha alakalı trafik oluşturur. Ayrıca tam eşlemeli anahtar kelimeler, alakalı doğası gereği daha yüksek bir dönüşüm oranına sahiptir.

  • Karma Eşleşme

Biraz daha daraltılmış anahtar kelimelerle geniş eşlemeye benzer şekilde değiştiriciler kullanabilirsiniz. Bu anahtar kelimeler ilgili konuda aramaları garanti edeceği için verimlilik daha yüksek olabilir. Ayrıca size geniş eşleme hedeflemesinden daha fazla kontrol ve sıralı eşleme türünden daha fazla özgürlük sağlar. Reklamlarınızın gösterilmesi için arama terimlerinde görünmesi gereken belirli anahtar kelimeleri belirtmenize olanak tanır.

Örneğin, anahtar kelimem +çevrimiçi +görüntülü reklamcılıksa, kullanıcılar reklamlarımın görüntülenmesini ararken “+” işaretli tüm bu kelimelerin dahil edilmesi gerekir. “+” işaretini yalnızca ürününüzü veya hizmetinizi yakından tanımlayan terimlerin önüne koymanız önerilir.

Geniş eşleme ve geniş eşleme değiştiricilerinin bir karışımını tek bir anahtar kelimede de kullanabilirsiniz, yani +çevrimiçi +görüntülü reklam araçları.

Genel olarak geniş eşleme değiştiriciler genellikle reklam bütçeniz üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlayabilir ve harcanmaması gereken yerlere para harcamamanıza yardımcı olabilir.

Kaynaklar:

Flori Needle https://blog.hubspot.com/marketing/keyword-match-types Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 14:33

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir