Anahtar Kelima Araştirmasi Nedir Nasil Yapilir

Anahtar Kelime Araştırması Nedir, Nasıl Yapılır?

Web sitenizde SEO stratejileri yürütüyorsanız ve arama motorlarında daha yüksek sıralama elde etmek istiyorsanız anahtar kelimelere yönelik doğru stratejiler yürütmeniz gerekiyor. Anahtar kelimeler, arama motorlarında ziyaretçilerin arama kutusuna istediği sonuçlara ulaşmak için yazdıkları ifadelerdir. Anahtar kelime araştırması konusunda ne zaman profesyonel stratejiler geliştirirseniz daha fazla kişiye hitap edebilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması profesyonel araçlar ile yapılmalıdır. Ekibimiz ne zaman isterseniz sizin için profesyonel araçlarla sektör bazı anahtar kelime araştırmaları yapıyor. Uzun kuyruklu anahtar kelime araştırması, anahtar kelime analiz çalışmaları, içeriklerinizin anahtar kelime açısından iyileştirilmesi gibi stratejiler ile arama motoru performansınızı en üst seviyeye çıkarıyoruz.

Anahtar Kelime Araştırması Nedir?

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, SEO araçları kullanılarak, hedeflenebilecek anahtar kelimelerin bulunması ve incelenmesine yönelik eylemlerdir. Araştırma işlemi ücretli ve ücretsiz araçlar kullanılarak yapılır. Google ve diğer arama motorlarında, kullanıcıların ne aradığını görmek için bu araçlar kullanılır.

Başarılı bir biçimde seçilen anahtar kelimeler, etkili ve başarılı bir pazarlama sürecinde zaman kaybı yaşamanızı engeller. Bunun nedeni, seçeceğiniz anahtar kelimenin tüm pazarlama stratejinizi belirleyecek olmasıdır.

Adım Adım Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

https://www.youtube.com/watch?v=O3shTLpTmEE

Anahtar kelime, bir metnin ya da belgenin içeriğini tanımlayan ve arama motorları tarafından kullanılan bir terimdir. Anahtar kelime, bir makale ya da web sayfasının ne hakkında olduğunu belirlemek için kullanılan bir ifade veya kelime grubudur.

Anahtar kelime araştırması, bir web sitesi ya da içeriğin performansını artırmak için yapılan bir araştırma yöntemidir. Bu araştırma, hedef kitlenin ne tür aramalar yapabileceğini ve bu aramaların sonucunda hangi anahtar kelimelere dikkat edeceklerini belirlemeyi amaçlar.

Anahtar kelime araştırması, bir web sitesinin arama motorları tarafından nasıl indekslendiğini ve sonuçları nasıl sıralandığını anlamaya yardımcı olur. Bu araştırma, belirli bir hedef kitleye hitap etmek için web sitesinde hangi anahtar kelimelere odaklanılması gerektiğini belirler.

Anahtar kelime araştırması, SEO çalışmalarının önemli bir parçasıdır ve web sitenizin hedef kitlenizin arama terimlerini belirlemenize yardımcı olur. Aşağıdaki adımları izleyerek anahtar kelime araştırması yapabilirsiniz:

1- Hedef kitlenizi belirleyin ve temel anahtarları bulun

Hedef kitleniz, web sitenize ziyaret etmeyi beklediğiniz kullanıcıları tanımlar. Onların ihtiyaçlarını, beklentilerini ve arama terimlerini anlamaya çalışmanız gerekir. Örneğin, e-ticaret sitenizin hedef kitlesi genç kadınlar ise ve onlar moda aksesuarları arıyorsa, moda aksesuarları ile ilgili anahtar kelimelere odaklanmanız gerekir. Hedef kitlenizi belirlemeniz, doğru anahtar kelime seçimine ve web sitenizin hedef kitlenize ulaşmasına yardımcı olacaktır.

Hedef kitleden edineceğiniz veriler size temel anahtar kelimelere ulaşma imkanını sunar. Buradan başlayarak, daha derin bir araştırma yapmaya başlayabilirsiniz.

2- Potansiyel Anahtar Kelimelere Odaklanın

Hedef kitlenizin arama terimlerini belirledikten sonra, bu terimleri listeleyin ve potansiyel anahtar kelimelere odaklanın. Anahtar kelime, hedef kitlenizin web sitenize ulaşmak için kullandığı arama terimleridir. Örneğin, hedef kitleniz önceki örnekteki ile benzer olarak, moda aksesuarları arıyor ise, “moda aksesuarı” veya “trend aksesuarlar” gibi kelimelere odaklanabilirsiniz. Potansiyel anahtar kelimelere odaklanmanız sitenizin trafiğini artıracak ve hedefinize daha kolay ulaşmanızı sağlayacaktır. Burada gerçek kullanıcıların aramalarını araştırmanız gerekecektir. Bazı verilere erişmek için detaylı saha araştırması gerekebilir.

3- Rakip Analizi Yapın

Rakiplerinizin web sitelerini inceleyin ve ne tür anahtar kelimelere odaklandıklarını belirleyin. Bu, sizin de benzer anahtar kelimelere odaklanmanıza yardımcı olacaktır ve rekabet ortamını daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırması yaparken rakiplerinizi de göz önünde bulundurmanız, hedef kitlenize daha iyi ulaşmanıza ve web sitenizin arama motorlarında daha yüksek bir sıralamaya sahip olmanıza olanak sağlayacaktır. Rakiplerin konumları ve mevcut anahtarlarla sahip oldukları hacim, sizin için önemli bir veri kaynağıdır.

4- Anahtar Kelime Verilerini Araştırın

Anahtar kelime araştırması yaparken, anahtar kelime verileri kullanmanız gerekir. Anahtar kelime verileri, hedef kitlenizin arama terimleri ve web sitenizin performansı hakkında bilgi verir. Örneğin, Google AdWords Keyword Planner gibi araçlar, anahtar kelime verileri toplamaya ve analiz etmeye yardımcı olabilir. Anahtar kelime verileri kullanmanız, hedef kitlenizin arama terimlerini ve arama eğilimlerini belirlemenize fırsat tanıyacaktır.

Anahtar kelime araştırması yaparken, sektörde bu amaçla kurulmuş özel platformları kullanmanız gerekecektir. Özellikle derinlikli bir araştırma yapılması gerekiyor ve sektörde ciddi rekabet varsa, araştırma yapılırken bu kaynaklar mutlaka gerekli olacaktır. Bu araçlar başlıca; Ahrefs, Semrush, Ubbersuggest, Wordtracker şeklinde listelenir.

Anahtar Kelime Kavramı ve SEO İlişkisi

Anahtar kelime SEO kavramı ile neredeyse birbirlerini tamamlayan iki ayrı ifadedir. Ama motoru optimizasyonu yani SEO, arama motorlarının çok daha fazla kullanıcı odaklı olması ve daha fazla insanın web sitesi ile ilişkilendirilmesi noktasında devreye girer.

Doğal yollarla SEO çalışması yapılmasının en önemli yolu da anahtar kelimelerin doğru seçilmiş olmasıdır. Anahtar kelime yoğunluğu ve doğru anahtar kelime kullanım ile birlikte, web sitelerinde doğal yollu SEO çalışmaları yapılmaktadır.

Kısacası Google aramalarında yükselmek istiyorsanız, doğru anahtar kelimeleri seçmeniz gerekir. Anahtar kelimeleri yanlış veya da eksiz seçmeniz halinde, siteniz hem üst sıralarda yer almayacak hem de site bir daha belki de hiç görüntülenemeyecektir.

En İyi Anahtar Kelime Araştırma Araçları Hangileridir?

https://www.youtube.com/watch?v=NEmn7Ltxe8I&t

Anahtar kelime araştırma araçları doğru anahtar kelimelerin bulunmasında yardımcı olur. Piyasada belki de yüzlerce anahtar kelime araştırma aracı yer alır. Bu araçlar arasında özellikle bahsedeceğimiz programlar öne çıkar. Bu programlar:

  • Ahrefs

Ahrefs piyasada yer alan en iyi ve en kapsamlı SEO araçlarından biridir. Profesyonellerin tercih ettiği bu araç, ücretlidir. Anahtar kelime araştırmasının yanı sıra sıralama izleme, bağlantı oluşturma ve içerikler konusunda fikir bulma konusunda da sizlere yardımcı olur.

  • SEMrush

SEMrush piyasada yer alan bir diğer harika anahtar kelime aracıdır. Ahrefs’den daha uygun fiyatlıdır ancak aynı özelliklere sahip olmadığının bilinmesi gerekir.

Daha çok PPC ve arama motoru pazarlamacılığına yönelik bir araçtır. Harika bir anahtar kelime bulma aracı istiyorsanız ancak Ahresf size bütçe olarak yüksek geliyorsa, tercih edebilirsiniz.

  • Keywords Everywhere

Keywords Everywhere her ne kadar eskiden ücretsiz bir araç olsa da şu an da kredili olarak kullanılır. Bu araç üzerinde herhangi bir kelime yazıldığında, rekabet, arama hacmi ve ortalama tıklanma başı maliyet görülebilir.

  • Ubersuggest

Ubersuggest temel olarak ücretli olan Ahrefs ve Moz gibi araçların ücretsiz ve küçültülmüş olan sürümleridir. Hangi anahtar kelimeler için nasıl sıralamalar geldiğini tahmin etmenizi sağlar.

  • Keyword Shitter

Keyword Shitter ücretsiz olarak kullanılan ve bir anahtar kelime yazdığınızda sizlere yüzlerce alternatif kelime öneren bir araçtır.

  • Google Keyword Planner Tool

Google Adwords kapsamında yer alan Google Keyword Planner Tool, Google şirketine aittir. Buradan kolaylıkla anahtar kelimelerin ne kadar arandığını, adwords ücretini ve rekabet durumunu görüntüleyebilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime araştırması yapmak istediğinizde sizlere bazı işlem adımlarından bahsedilmesi gerekir. Çünkü en doğru ve ideal anahtar kelime çalışması ancak o şekilde yapılabilir. Aksi durumda hem zamanınız hem de paranız boşa gitmiş olur. Anahtar kelime araştırması yapmak istediğinizde, dikkat etmeniz gerekenler:

  • Temel anahtar kelimeler bulun

Öncelikle temel anahtar kelimeleri bulmanız gerekir. Hangi ürün ve hizmeti satıyorsanız, buna göre en çok aranana anahtar kelimeleri bulmalı ve not etmelisiniz. Bunlara bağlı olarak daha birçok anahtar kelime fikri bulabilirsiniz. Sizlere onlar hakkında da detaylı bilgi verecektir.

  • Rakiplerinizin sıralamasını yükselttiği anahtar kelimeleri bulun

Web sitenizin üst sıralara çıkması için anahtar kelime çalışmalarında rakip analizi de yapılmalıdır. Sizlerle aynı sektörde hizmet veren firmaların, web sitelerinde hangi anahtar kelime grubunu kullandığına dikkat etmeniz gerekir.

Bu noktada rakiplerinizin önüne geçmek istiyorsanız, temel anahtar kelimeleri bulmanız gerekir. Temel anahtar kelime sayesinde Google arama sonuçlarında daha fazla yararlanılmaktadır.

  • Doğru anahtar kelime çalışması yapın ve mutlaka arama hacmini kontrol edin

Üzerinde rahat bir biçimde çalışabileceğiniz anahtar kelime listesine sahip olmak, sizlere büyük avantaj sağlar. Bu doğrultuda seçtiğiniz SEO ile birlikte zorunlu olan ve arama hacmi yüksek olan anahtar kelimeler, siteyi öne çıkarmaktadır.

  • Arama amacını belirleyin

Anahtar kelime arama amacının belirlenmesi gerekir. Birçok kişi şaşırabilir ancak ne pek çok kişi bulunan anahtar kelimenin anlamlandırılması gibi bir durum söz konusu değildir. Bulunan anahtar kelime ve anahtar kelime gruplarının amaçlarının belirlenmesi için aşağıdaki yollar takip edilir;

  • İlk olarak listenizde yer alan anahtar kelimeleri, Google üzerinden incelemeniz gerekir. Google yazdığınızda, ilk sıralarda yer alan 3-5 sonuca bakabilirsiniz.
  • Çıkan içerikleri inceleyin ve türüne, alan adına, içeriklerine, reklamlarına ve hatta sayfamın ne kadar kazandığına kadar incelemeniz gerekir.
  • Tüm bunlar incelendikten sonra, yorumlara bakılması gerekir. İnsanların nasıl göründüğü, ruh halleri ve soruları mutlaka incelenmelidir.
  • Tüm bu soruları oluşturmak, sizlere sorunların düzeltilmesi ve daha fazla para kazanmak gibi etkiler sağlar.
  • Gözden geçirilen anahtar kelimeleri daha sonrasında sistemde yedekleyin.

Daha önce anahtar kelime çalışması yaptıysanız ve bularak, kullandığınız anahtar kelimelerden yeterli etki alamadıysanız üzülmeyin. Çünkü doğru bir planlama ile çok daha iyi anahtar kelimeler bulunabilir ve kullanılabilir.

Anahtar kelime çalışmaları ile birlikte aslında bir sitenin ve hatta markaların geleceği de şekillendir. Bu bakımdan düşünüldüğünde de içeriklerde kullanılan anahtar kelimelerin, mutlaka gerekli araçlarla araştırılması ve tespit edilmesi gerekir.

Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır ve neden web sitesi içerikleri için bu kadar önemli merak edenler için detaylı bilgi vermeye çalıştık. Bu konuda merak ettiğiniz tüm detaylara yazımız üzerinden ulaşabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Anahtar kelime bulucu nedir?

Anahtar kelime bulucu olarak kullanılan araçlar, herhangi bir anahtar kelimenin pazarlamacıların, web yöneticilerinin ve SEO analistlerinin tercih ettiği en iyi anahtar kelime bulma yardımcısıdır. Site içi arama optimizasyonları oluşturulması ve reklam oluşturma gibi işlemler için tercih edilir.

Anahtar kelimeler nereye yazılır?

Anahtar kelimeler, içeriklerde homojen biçimde yayılmalıdır. Tek bir paragrafa yığılması ya da bir paragrafta hiç kullanılmaması olumsuz etki yaratır. Bunun yerine en doğru biçimde anahtar kelimelerin yerlerinin seçilmesi gerekir.

Anahtar kelime zorluğu nedir?

Anahtar kelime zorluğu, kullanılacak olan bir anahtar kelimelerin rekabet gücünü gösterir. Rakiplerinizin bu anahtar kelimeleri kullanmaları ile birlikte, öncelikle sizin sitenizin çıkma ihtimali de düşer.

Rekabet hacminin daha düşük olması halinde doğal olarak üst sıralara çıkmak çok daha kolaydır. Düşük rekabet varsa, anahtar kelimeleri üst sıralara çıkması çok daha kolaydır.

Kaynaklar:

Lauren Carel https://www.conductor.com/academy/keyword-research/ Erişim Tarihi: 28 Eyl 2022, 11:06

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir