Anahtar Kelime Arama Hacmi Nedir? Nasıl Öğrenilir?

Anahtar Kelime Arama Hacmi Nedir? Nasıl Öğrenilir?

Anahtar kelime arama hacmi, bir anahtar kelimenin belirli bir zaman diliminde Google gibi arama motorlarında kaç kez arandığını ifade etmektedir. SEO içerik stratejinizde web sitenize daha fazla organik trafik çekmek istediğiniz değerli bir metriktir.

SEO uygulamalarınızı yürütürken hangi anahtar kelimelerin popüler olduğunu ve rekabetin ne olduğunu belirlemek için arama anahtar kelime hacmine bakmanız gerekir.

Anahtar kelime arama hacminin, pazarlamacılara belirli bir aramanın rekabet gücü ve genel hacmi hakkında bir fikir vermek için belirli bir süre boyunca, genellikle anahtar kelime için ayda kaç arama yapıldığı ortalaması alınır.

İnsanların ne aradığına bakarken, mevsimselliği dikkate almak önemlidir. Örneğin, belirli aramalar Noel veya yaz tatili gibi yılın belirli zamanlarında daha yüksek bir arama hacmine sahiptir.

Diğer anahtar kelime arama terimleri “evergreen yani güncelliği yitirmeyen” dir, yani tüm yıl boyunca sabit kalırlar.

Arama hacmi tahminleri, özellikle yerel arama, mevsimsel ve trend olan aramalar için doğruluk açısından farklılık gösterir. Bununla birlikte arama hacmi, belirli bir konuyu kaç kişinin aradığına dair değerli bilgiler sağlayabilir. Hangi arama terimlerinin işletmenizle alakalı olduğunu inceleyerek, web sitenizin arama sonuçlarında görünmesi için fırsatlar bulabilirsiniz.

Anahtar Kelime Aranma Hacmi Neden Önemlidir?

İnsanların hangi arama terimlerini kullandıklarını ve bu konuları ne sıklıkta aradıklarını inceleyerek, ne oluşturacağınız konusunda bilinçli kararlar verebilir ve trafik oluşturan ve hedef kitlenizle etkileşime giren içerikler yazabilirsiniz.

Örneğin, ebeveynlere hitap eden bir markaysanız, “Bebeği ne sıklıkla yıkamalı veya en iyi bebek araba koltuğu nedir?” gibi konular deneyebilirsiniz. Bu konularda arama yapanlar için kapsamlı içerik oluşturarak, markanızı güvenilir olarak görme olasılığını artırabilirsiniz. Bu da sizden satın alma şanslarını artırır.

Arama hacminin dikkate alınması gereken tek faktör olmadığını unutmayın. Belirli bir anahtar kelime için arama hacmi düşük olduğu için onu dikkate almamayı düşünmeyin.

Anahtar Kelime Aranma Hacmi Sınıflaması Nasıl Yapılır?

Anahtar kelimeler belirli bir aranma hacmine göre sınıflandırılır. Anahtar kelime aranma hacmi sınıflaması aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Yüksek Hacimli Anahtar Kelimeler

Yüksek hacimli anahtar kelimeler genellikle çok rekabetçidir ve geniş çapta hedeflenir. Bu tür anahtar kelimeler için sıralama web sitenize çok fazla trafik gönderebilse de çok rekabetçi oldukları ve sıralamak için çok fazla zaman ve bütçe gerektirecekleri için çabaya değmeyebilir.

Birisi yüksek hacimli hedefli bir anahtar kelime aradığında arama motoru, kişinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) en iyi içeriğe sahip web sitelerini sıralar. Bu nedenle en iyi anahtar kelimeleri dahil etmek, içerik stratejisi için hayati öneme sahiptir.

Yüksek hacimli anahtar kelimeler, rekabette daha iyi performans gösterecek kaynaklara sahipseniz hedeflemeye değer olabilir. Bu tür anahtar kelime öbeklerinin sıralanması daha uzun sürebilir ancak web sitenize çok fazla trafik çekebilirler.

  • Orta Hacimli Anahtar Kelimeler (Orta Kuyruk Anahtar Kelimeler)

Orta kuyruklu anahtar kelimeler, web sayfalarınıza önemli miktarda trafik çekebilir ve ayrıca hedeflenen trafiği ve dönüşümleri artıracak kadar spesifik olabilir.

Kesin bir tanım olmamasına rağmen orta kuyruklu anahtar kelimeler genellikle 2-3 kelime içerir. Ortalama anahtar kelime yaklaşık iki kelime uzunluğundadır. Bu nedenle orta kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak işletme trafiğinizi artırabilir.

Örneğin, oyun dizüstü bilgisayarları gibi belirli bir bilgisayar türü satıyorsanız, “oyun dizüstü bilgisayarları” için sıralama “bilgisayarlar” için sıralamaya çalışmaktan daha değerli olabilir.

Arama hacmi daha düşük olmasına rağmen ifade daha çok sattığınız şeyi satın alma olasılığı yüksek olan birine yöneliktir. Bu, daha yüksek dönüşüm oranlarını elde etmenizi sağlayabilir. Daha az trafik alsanız da bir müşteri adayını nitelendirme şansı çok daha yüksektir.

  • Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

3’ten fazla kelimeye sahip anahtar kelimeler genellikle uzun kuyruklu anahtar kelimeler olarak adlandırılır.

Bu anahtar kelime öbekleri kısa kuyruklu anahtar kelimelere kıyasla hacim olarak daha düşük olsa da genellikle sunmanız gerekenlerle daha fazla ilgilenen ve nitelikli potansiyel müşterilerinizi artıran yüksek oranda hedeflenmiş trafik gönderirler.

Bu arama terimi için daha az trafik alacaksınız, ancak aldığınız trafiğin satın alma olasılığı çok daha yüksek olacak ve ayrıca bu düşük hacimli SEO anahtar kelime öbeği için sıralamada daha az zorluk çekeceksiniz.

Blog makaleleri gibi bilgilendirici içerik oluştururken, bazen uzun kuyruklu anahtar kelimeler için yalnızca sayfaya ekleyerek trafik alabilirsiniz. Bu popüler bir SEO yöntemidir ve çevrimiçi satışları artırmanın en iyi yollarından biri olarak kabul edilir.

Aslında, çalışmalar, dönüşüm oranlarının, yalnızca yüksek hacimli anahtar kelimelere kıyasla uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanan web siteleri için 2,5 kat daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bazı uzun kuyruklu anahtar kelimeler çok düşük arama hacmine sahiptir, ancak çok sayıda uzun kuyruklu anahtar kelimeden gelen kümülatif trafik toplanabilir. Aslında, tüm arama trafiğinin tahmini % 90’ı uzun kuyruklu aramalardan geliyor.

  • Düşük Hacimli Anahtar Kelimeler

Düşük hacimli anahtar kelimeler, aranmayan terimlerdir. Google Ads’in, çok fazla düşük hacimli arama anahtar kelimesi varsa PCP veya TBM reklamınızı göstermeyeceğini bilmek de önemlidir.

Düşük hacimli anahtar kelimeleri hedeflemenin bazı avantajları vardır. İçeriğinizi kesinlikle aradıkları için % 100 alakalı bir kitleyi hedefleyebilirsiniz. Daha fazla trafiğe odaklanmak yerine dönüşüm oranlarınızı artırabilecek anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz. Ayrıca küçümsenmiş veya yeni bir niş içinde bir başlangıç yapabilirsiniz.

Google, düşük hacimli anahtar kelimelere gelen trafiği durdurma eğilimindedir çünkü yeterli sayıda kişi bu anahtar kelimeyi aktif olarak aramamaktadır. Bir kullanıcı gerçekten belirli bir içerikle veya diğer ana akım yerlerde bulunması zor bir ürünle ilgileniyorsa, bu arama yapanları hedeflemek buna değer olabilir.

Düşük hacimli anahtar kelimeler içeriğinize dahil etmek için en iyi fikir olmasa da bazı küçük adamları hedeflemek buna değer olabilir. Trafiğinizde büyük bir iyileşme elde edemezsiniz ancak tıklama oranı artabilir, çünkü kitleniz daha hedeflidir ve tam olarak sunduğunuzu arar.

Düşük hacimli anahtar kelimeleri hedeflemenin harika bir nedeni, yüksek hacimli anahtar kelimelerden çok daha az rekabet olmasıdır. Yüksek hacimli anahtar kelimeler, Google’daki daha geniş arama sonuçları nedeniyle web sitenizi zorlayabilir.

Kullanıcı niyeti buna değecek kadar yüksek olursa, düşük hacimli anahtar kelimeler kullanmak satışlarınızı artıracaktır. Bu nedenle yüksek miktarda trafikle değerlendirilmeyen ancak belirli bir kitleyi hedeflemek isteyen daha küçük bir işletmeyseniz düşük hacimli anahtar kelimeler kullanmak iyi bir başlangıç olacaktır.

Anahtar Kelime Arama Hacmi Nasıl Belirlenir?

Anahtar kelime arama hacmini bulmak için 3 ana yöntem vardır. Anahtar kelime arama hacmini bulmanın ana yöntemleri aşağıda listelenmiştir:

  • Anahtar kelime arama hacmini anlamak için bir SEO Aracı kullanın.
  • Anahtar kelime arama hacmini bulmak için Google Search Console’daki gösterimleri kullanın.
  • Anahtar kelime arama hacmini anlamak için SERP özellikleri çeşitliliğini kullanın.

Anahtar kelime arama hacmini bulma yöntemleri, doğrudan arama hacmi tahmin analizinin yanı sıra, SERP özellikleri, sıralama değişiklikleri ve Google Search Console gösterim çıkarımı yoluyla bir anahtar kelime için arama talebi değerini çıkarmayı ve denetlemeyi içerir. Anahtar kelime arama hacmini kontrol etmenin en kesin yöntemi, SEMrush, Ahrefs, MOZ, SERanking, vb. gibi belirli bir anahtar kelime arama hacmi denetleyicisi teknolojisini kullanmaktır.

Ahrefs ile Anahtar Kelime Arama Hacmi Nasıl Denetlenir?

Aşağıdaki adımları kullanarak Ahrefs ile anahtar kelime arama hacmini denetleyebilirsiniz:

  • Bir Ahrefs Hesabı açın.
  • Ahrefs Kontrol Paneli’ni açın
  • Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini Aracı’nı seçin
  • Ahrefs ile anahtar kelime arama hacmi kontrolü için Google, YouTube, Amazon ve Microsoft Bing arasından Arama Motorunu seçin.
  • Arama hacmini öğrenmek için hedeflenen anahtar kelimeyi Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini aracına yazın.
  • Ahrefs’te belirli bir anahtar kelimenin arama hacmi için hedeflenen coğrafyayı seçin.
  • Belirli bir anahtar kelimenin hacmini öğrenmek için anahtar kelime arama hacmi sütununu inceleyin.

Ahrefs, kendi algoritmasına dayalı olarak anahtar kelime arama hacmi verir. Belirli bir anahtar kelime arama hacmi değeri sağlamaz. Ahrefs, bir anahtar kelime için “tıklama” miktarını verir ve anahtar kelime arama hacmi ay içinde değişir.

SEMrush ile Anahtar Kelime Arama Hacmi Nasıl Bulunur?

Aşağıdaki adımları kullanarak SEMrush ile anahtar kelime arama hacmini denetleyebilirsiniz:

  • Bir SEMrush Hesabı açın.
  • SEMrush SEO Kontrol Panelini Açın
  • SEMrush Anahtar Kelime Sihirli Aracı’nı seçin
  • SEMrush’ta arama hacmini öğrenmek için hedefli anahtar kelime yazın.
  • SEMrush’ta belirli bir anahtar kelimenin arama hacmi için hedeflenen coğrafyayı seçin.
  • Belirli bir anahtar kelimenin arama hacmini öğrenmek için anahtar kelime arama hacmi sütununu kontrol edin.

SEMrush, anahtar kelime arama hacmini yaklaşık olarak verir. İnceleme yapanlar SEMrush anahtar kelime arama hacmini kesin arama hacmi olarak almamalıdır.

MOZ ile Anahtar Kelime Arama Hacmi Nasıl Kontrol Edilir?

Aşağıdaki adımları izleyerek Moz ile anahtar kelime arama hacmini kontrol edebilirsiniz:

  • Bir MOZ Hesabı açın.
  • MOZ SEO Kontrol Panelini Açın
  • MOZ Anahtar Kelime Gezgini Aracı’nı seçin.
  • Anahtar Kelimeye Genel Bakış bölümünü tıklayın.
  • MOZ’un Anahtar Kelimesine Genel Bakış sayfasında arama hacmini öğrenmek için hedeflenmiş anahtar kelime yazın.
  • Belirli bir anahtar kelimenin MOZ’daki arama hacmi için hedeflenen coğrafyayı seçin.
  • Belirli bir anahtar kelimenin MOZ ile arama hacmini öğrenmek için anahtar kelime arama hacmi sütununu kontrol edin.

Ücretsiz Anahtar Kelime Arama Hacmi Bulma Araçları

Popüler anahtar kelimeleri bulmak için anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir. Arama hacmini bulmak için ücretsiz araçlardan veya profesyonel araçlardan yararlanabilirsiniz. Ücretsiz anahtar kelime arama hacmi bulma araçları şu şekildedir:

  1. Google Anahtar Kelime Planlayıcı / Bing Anahtar Kelime Planlayıcı

En sık kullanılan araçlardır ve en etkili olanlar arasındadır. Reklam hesabı olan kullanıcılar, belirli anahtar kelimeler için aylık arama sorguları isteyebilir.

  1. Google Trendler

Trend olan kelimeleri, mevsimselliklerini ve yerel varyasyonlarını bulabilirsiniz. Bu kelimelerin ne zaman arandığını tahmin etmek için anahtar kelimelerinizi Google trendleri üzerinden çalıştırabilirsiniz ve bu, hedef kitlenizin amacını anlamanıza yardımcı olur.

  1. WordStream

Bu, o nişteki diğer ilgili anahtar kelimeler için anahtar kelime aramanız için size topikal anahtar kelime önerileri sunan harika bir araçtır. Ayrıca arama hacmini ve rekabeti de gösterir.

  1. Keyworddit

Geniş topluluğundan anahtar kelimeler çıkaran bir Reddit anahtar kelime araştırma aracıdır. CSV dosyası olarak dışa aktarılabilen anahtar kelime önerilerinin yanı sıra arama hacmi verilerini de gösterir.

Anahtar kelime arama hacmi bulurken verilerin tamamı yaklaşık olarak hesaplanır. Bu noktada inceleme yaparken ortalama verilere göre hareket edebilir ve birkaç platform arasında karşılaştırmalar yapabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir