Anahtar Kelime Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelime Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime analizi, halihazırda kullandığınız veya web sitenizde kullanmak istediğiniz anahtar kelimelerin alaka düzeyinin belirlenmesinden oluşan bir analiz çalışmasıdır. Başka bir deyişle, kullanıcıları sitenize yönlendirmesi muhtemel olan kelime öbeklerini, ifadeleri veya kelimeleri tanımlamanıza olanak tanıyan işlemdir. Anahtar kelime analizi, hem organik hem de ücretli arama sonuçları için geçerlidir.

Anahtar kelimeler, insanların aradıkları ile web sitenizde sunduklarınız arasındaki bağlantıdır. Gerçekten iyi seçildikleri ve sunduklarınız hakkında en iyi bilgileri verdikleri zaman, sitenizin arama sonuçlarında iyi bir konumda göründüğünü görme şansınız artar.

Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelime, içeriğinizin neyle ilgili olduğunu tanımlayan kelime veya kelime öbeğidir. SEO söz konusu olduğunda anahtar kelime, internet kullanıcılarının ilgilendiği bir şeyi aramak için girdiği bir terimdir. Google’da veya diğer arama motorlarında bir şeyler ararken, sonuç almak için arama kelimeleri yazılır ve buna göre sıralama olur.

Örneğin, bu sıralar koşu yapmakla ilgileniyorsanız, koşu ipuçlarını arayabilirsiniz. Belki de koşmak için en iyi ayakkabıları arıyorsunuz. En iyi koşu ayakkabısı terimini aramanız muhtemeldir. Bu arama terimleri anahtar kelimelerdir ve bir arama motoru kullanan herkes bunları kullanır.

Anahtar Kelime Analizi Nedir?

Anahtar kelime analizi, sitenize ziyaretçi çekmenize yardımcı olacak yazılı içeriğinizde hangi anahtar kelimeleri kullanmanız gerektiğini belirleme sürecidir. Anahtar kelime araştırması, işletmelerin ve pazarlamacıların insanların ne aradığını belirlemek için kullandıkları bir tekniktir. Hangi kelimelerin en popüler olduğunu bu şekilde ölçerler.

İyi anahtar kelime araştırmasının sonuçları, arama motoru sıralama sayfalarındaki (SERP’ler) SEO sıralamalarını artırmaya yardımcı olmak için yeni içeriğe veya mevcut içeriğe) dahil edilir. Anahtar kelime araştırması, SEO ve genel pazarlama amaçları için faydalıdır. Ek olarak, anahtar kelime araştırması, pazarlamacıların düşünmemiş olabilecekleri kelimeleri keşfetmelerine yardımcı olabilir. Bu da yeni sayfa içeriği veya ürünleri oluştururken faydalı olabilir.

Anahtar Kelime Analizi Neden Önemlidir?

Anahtar kelime araştırmasının birçok faydası vardır. Bunlar arasında kitleniz hakkında değerli bilgiler edinmek, organik trafiğin artması olasılığı ve gelişmiş arama motoru sonuç sıralamaları bulunmaktadır. Anahtar kelime analizinin diğer önemli faydaları aşağıdaki şekildedir:

  • Hedef Kitlenize Değerli Bilgiler Sunar

Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenizin ne aradığını göstererek ne istediğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Karşılaştıkları sorunları çözmeye yardımcı olmak için arama motorlarına hangi soruları sorduklarını öğreneceksiniz. İşletmeniz koşu ayakkabısı satıyorsa, anahtar kelime araştırması sizi onları satın almak isteyen potansiyel müşterilerle buluşturabilir. Bunu ölçmek için bir anahtar kelime araştırma aracı kullanmaktır. Bu araçlar kullanıcıların belirli bir arama terimine göre ne aradığını belirlemenize yardımcı olacak harika araçlardır. Orada yardımcı olabilecek birçok araç var.

  • Organik Trafiğinizi Artırır

Organik trafik, SEO içeriğinizin kalitesiyle kazanılan trafiktir.  Web sitenize ne kadar çok organik trafik alırsanız, arama motoru sıralamanız o kadar yüksek olur. Ayrıca organik trafik ücretsizdir. Bu nedenle pazarlama açısından bakıldığında iyi bir anahtar kelime stratejisine ve diğer SEO tekniklerine yatırım yapmak zaman ve enerjiye değer. Bu, PPC reklamcılığına başvurmak zorunda kalmadan arama sıralamasının en üstüne çıkmanızı sağlar. Ayrıca içeriğiniz organik olarak en üste ulaşıyorsa ücretli reklamlardan bile çok daha iyi bir tıklama oranına sahip olacaksınız.

  • SERP’lerdeki Sıralamayı İyileştirir

Anahtar kelime araştırması, arama sonuçlarında daha iyi bir konuma gelmenize yardımcı olabilir. Doğru anahtar kelimelerle daha fazla kişi aradıklarına göre sizi bulabilir. Arama motoru sıralamalarında daha yükseğe çıktığınızda yalnızca görülme olasılığını değil, web sitenize daha fazla tıklama alma olasılığını da artırırsınız.

  • Daha Fazla Müşteri Kazanırsınız

Web siteniz doğru tüketicileri hedefleyen anahtar kelimelerle iyi bir SEO metin yazarlığı desteği alıyorsa ihtiyaçlarını karşılamak için daha büyük fayda sağlarsınız. Anahtar kelimeleri hacimden ziyade arama amacına göre araştırmak, daha fazla iş elde etmek için harika bir stratejidir.

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime araştırması yaparken başarılı olmak için izleyebileceğiniz birkaç ipucu vardır. Anahtar kelime analizi yapılma yöntemleri şu şekildedir:

  • Google Otomatik Tamamlama

Otomatik tamamlama, Google arama çubuğuna bir anahtar kelime yazmaya başladığınızda gerçekleşir. Google, diğer kullanıcılar tarafından yapılan popüler aramalardan oluşan bir koleksiyon kullanarak bir sonraki adımda ne yazacağınızı tahmin etmek için elinden gelenin en iyisini yapacaktır. Siz yazarken tahminler girilen karakterlere göre ayarlanır. Koşu ayakkabısı örneğimizi kullanalım. Koşu ayakkabısı yazmaya başladığınızda, Google bununla ilgili en çok aranan terimlerin listesini otomatik olarak tamamlar. Sadece bu Google özelliğini kullanarak çok sayıda bilgi edinebilirsiniz.

  • İnsanlar da Soruyor

Arama çubuğuna bir arama terimi yazdıktan sonra ilk birkaç sonucun altında bir kişi de sor bölümü göreceksiniz. Bu sonuçlara tıklamak, daha fazla soru veya terimle sonuçlanacaktır. Bunlar tam olarak bu arama terimiyle ilgili en sık sorulan sorulardır. Arama terimimiz koşu ayakkabılarına bir kez daha göz atalım. Sorguyu yürüttükten sonra, Google bize bu şartlar grubunu sağlar. Sonuçları tıkladığımızda, Google bize yüksek hacimli anahtar kelime seçenekleriyle dolu daha da fazla soru sunuyor. Bu yöntemi kullanmak yalnızca anahtar kelime seçenekleri sunmakla kalmaz, aynı zamanda blog yazısı fikirleri de sağlar.

  • İlgili Aramalar

Kullanıcı amacına ek olarak anahtar kelimeler hakkında fikir edinmek için alakalı arama terimlerine göz atmayı düşünün. Örnek olarak, Google’da koşu ayakkabısı aramayı deneyin. En iyi arama sonuçlarının altında, Google size diğer kullanıcılar tarafından sunulan bazı yaygın arama terimlerini içeren ‘insanlar da soruyor’ bölümünü sunar. Bu, iyi bir anahtar kelime araştırma stratejisinde genellikle göz ardı edilen bir adımdır. Bunlar temel anahtar kelimeleri olarak bilinir. Temel olarak, değiştiricileri olan daha uzun anahtar kelimeler geliştirmek için bir başlangıç noktasıdır. Bir temel anahtar kelimesi bir veya iki kelimeden oluşabilir ve bunlar anahtar kelime altınıdır.

Google, aradığınız konuyla ilgili bazı yaygın aramalar sağlayarak bir sonraki sorunuzu tahmin etmeye çalışacaktır. Google’ın bu hediyesinden kazanılacak çok şey var. Bu örneği kullanarak, trend olan koşu ayakkabılarını veya en iyi koşu ayakkabısı markasını ve en iyi derecelendirilmiş koşu antrenörlerini araştırmaya odaklanabilirsiniz.

Ek olarak Google size alakalı aramalar sağlayacaktır. Bunlar, orjinal koşu ayakkabısı anahtar kelime aramasına dayanan potansiyel aramalardır. Bazı durumlarda, anahtar kelime araştırmanıza dahil edebileceğiniz bazı markalar bile verilir. Çoğu zaman, iyi pazarlamacılar anahtar kelimeleri başlıklarına ve meta açıklamalarına koyacaktır. En iyi Google arama sonuçlarını inceleyin ve arama sonuçlarının bu alanlarına da dikkat edin.

İyi bir konu ve potansiyel anahtar kelime listeniz olduğunda bu anahtar kelimelerin şu anda arama motorlarında nasıl performans gösterdiğini araştırmaya başlayabilirsiniz, böylece listenizi kısaltabilirsiniz.

Anahtar Kelimeleri Araştırırken Aranması Gereken Önemli Faktörler

Anahtar kelimeleri araştırırken göz önünde bulundurulması gereken birkaç önemli faktör vardır. Anahtar kelime zorluğunu, arama hacmini ve arama amacını göz önünde bulundurmak, siteniz için anahtar kelimeler geliştirirken uzun bir yol kat eder.

Anahtar kelime araştırırken dikkat edilmesi gereken önemli faktörler şu şekildedir:

  • Anahtar Kelime Zorluğu

İlk detay anahtar kelimelerin zorluğudur. Bu, belirli bir anahtar kelime için sıralamanın ne kadar zor olacağını ifade eder. Puan ne kadar yüksek olursa, teriminizin arama sonuçlarında sıralaması o kadar zor olur. Sıralamanın ne kadar yüksek olduğunu belirledikten sonra içeriğinizi söz konusu anahtar kelimeyi kullanacak şekilde değiştirip değiştirmeyeceğinize karar verebilirsiniz.

Ahref, araştırmanız sırasında size yardımcı olacak Anahtar Kelime Oluşturucu adlı ücretsiz bir araca sahiptir. Sadece bir anahtar kelime yazın ve ücretsiz sürüm size teriminizle ilgili ilk 100 anahtar kelimeyi sağlayacaktır. Ayrıca, anahtar kelimenizle ilgili aramaların sorduğu soruları da görebilirsiniz. Bu, kullanılacak anahtar kelimeleri belirlemek için harika bir araçtır. İlk 10 sonuç size anahtar kelime zorluk derecesini verecektir.

  • Arama Hacmi

Arama Hacmi, anahtar kelimenin belirli bir zaman diliminde kaç kez arandığıdır. Yapılacak en doğru adım aylık ortalama arama sayısını aramaktır. Arama hacminden biraz bilgi edinebilirsiniz, ancak sonuçları bir titiz bir şekilde ele almalısınız. Bir anahtar kelime için aramalar yüksek olsa da bu sitenize gelen trafiğin artmasına neden olacağı anlamına gelmez. Yüksek bir arama hacmi genellikle daha fazla rekabet anlamına gelir.

Örneğin, koşu ayakkabıları anahtar kelimesinin ayda 20.000 arama aldığını varsayalım. Bu yüksek bir sayı olsa da arama yapanların niyetini ölçmez. Hatırlanması gereken bir diğer şey onu arayan herkesin aslında sitenize tıkladığı anlamına gelmez. Çoğu zaman insanlar istedikleri sonucu Google’da doğru bir şekilde elde ederler.

İleriye dönük olarak, Google arama amacına çok daha fazla önem veriyor. Bir kullanıcının anahtar kelimelerinizde arama amacını dikkate almazsanız, arama motorlarında sıralamada çok daha zor zamanlar geçireceksiniz. Arama amacı türlerini öğrenin ve siteniz için anahtar kelimeler seçerken size yardımcı olması için bunu kullanın.

Kaynaklar:

Wordstream https://www.wordstream.com/keyword-analysis Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 14:32

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir