AMP Nedir? SEO İçin Neden Önemlidir?

AMP Nedir? Goole SEO İçin Neden Önemlidir?

AMP; mobil cihazlarda görünümü düzeltmek ve hızlı yüklenen sayfalar oluşturmak için 2015 yılında Google tarafından geliştirilmiştir. Sayfaları cihazda daha hızlı oluşturarak mobil kullanıcı deneyimini geliştirmeyi amaçlayan “Hızlandırılmış Mobil Sayfalar” anlamına gelir.

Bu, Google tarafından desteklenen ve şimdi birçok çözüm sağlayıcısı ve büyük basın ve web teknolojisi siteleri tarafından kullanılan açık kaynaklı bir girişimdir. AMP, amacının cep telefonlarında neredeyse anında görüntülenen bir sayfa sağlarken, temel içeriği sunmak ve sabırsız İnternet kullanıcılarının hemen çıkma oranını azaltmak olduğunu belirtti.

AMP’yi uygulamak çok ilginç bir alıştırmadır ve sitelerimizin temel öğelerine yeniden odaklanmamızı sağlar: içerikleri ve bu içerikle ilgili kullanıcı deneyimi.
Teknik olarak, AMP sayfaları temiz kod için ultra basitleştirilmiş bir HTML sürümü olan AMP HTML ile kodlanır. Üçüncü taraf komut dosyaları, yükleme süresini yavaşlatan etiketlerle birlikte ezici bir çoğunlukla yasaktır.

AMP-script aracılığıyla AMP’ye özgü JavaScript’i kullanmak hala mümkündür. Resimler ve videolar katı kurallara, izleme kodlarına ve bazı reklam kodlarına göre eklenebilir.

AMP Tarihçesi 

“Hızlandırılmış Mobil Sayfalar Projesi”, 2015 yılında Google, WordPress ve yazılım devi Adobe’nin de aralarında bulunduğu bir grup şirket tarafından başlatıldı. En başından beri, AMP projesine birçok uluslararası haber portalı da dahil olmuştur; AMP’yi uygulayan ilk web sitelerinden bazıları The Guardian (İngiltere), Washington Post ve Buzzfeed (ABD), Frankfurter Allgemeine Zeitung ve Die Zeit (Almanya) ve El Pais (İspanya) idi. Twitter ve LinkedIn de başından beri teknoloji ortakları olarak AMP’ye dahil olmuştur.

Bugün, neredeyse tüm büyük çevrimiçi medya AMP teknolojisini kullanıyor. Hızlı yüklenen mobil web sitelerinden elde edilecek büyük değeri kabul ettiler. Doğru eklentilerin yardımıyla, WordPress kullanıcıları AMP üzerinden de yayın yapabilir. Ancak AMP için henüz bir e-ticaret çözümü yoktur.

AMP Nedir?

AMP (Accelerated Mobile Pages), mobil cihazlardaki site hızını artırmak için Google tarafından başlatılmış olan çalışmalardır. Bu web sitesi modelinde, sitenin masaüstü versiyonunun yanında mobil bir site daha yapılır ve AMP sistematiği ile yayınlanır. Burada maksat, mobil cihazların sitelerin görsel özellikleri yerine, kullanıcı için daha önemli olan içerik detayına daha hızlı yer verilebilmesi olarak kabul edilir. Fakat mevcut web tasarımı teknolojileri ve mobil cihazların masa üstü cihazları yakalamış olması, aslında buna çok da büyük gereksinim olup olmadığının sorgulanması sonucunu ortaya koyar. AMP ile yazılmış sitelerin hız skorları çok yüksek olsa da bu sitelerin inşası ve takibi gibi zorluklar nedeniyle çok yaygın olduğunu söylemek güçtür. Google tarafından yakın zamanda canlıya alınacak mobile first index uygulaması kapsamında, bundan sonra siteler zaten mobil öncelikli yapılacağından, bu gereksinimin de ortadan kalkabileceği dile getirilir.

AMP’nin SEO Etkisi Nedir?

amp ve seo

Hız, AMP’nin optimize etmeyi amaçladığı çok önemli bir faktördür. Aslında harika bir sayfa hızı, özellikle mobil cihazlarda zayıf ve mükemmel bir kullanıcı deneyimini ortadan kaldırır.

Bir web sayfasının yüklenmesi çok uzun sürdüğünde, kullanıcıların çoğu onu terk edecektir. Elbette, kalmak için sabrı olanlar web sitesi ve içeriğiyle olabildiğince fazla etkileşime girmezler.

Neden? Günümüzde kullanıcılar çoğunlukla mobil cihazlar üzerinden geziniyor. Sadece bir örnek vermek gerekirse, iPhone kullanıcıları ortalama 30 saniye süren süper kısa oturumlar için akıllı telefonlarına günde yaklaşık 80 kez giriş yapıyor. Evet, 30 saniye.

Web içeriğini okumak için 30 saniyeniz olsaydı, bir web sayfasının yüklenmesini ne kadar beklerdiniz?

Google’a göre, kullanıcıların  % 53’ü 3 saniye yüklendikten sonra web sayfalarını terk ediyor. Nedeni açıktır: küçük bir ekrana bakan bir yükleme web sayfasının önünde asılı kalmak sinir bozucudur. Gerçekten zamanınızı kaybettiğinizi hissediyorsunuz ve bu nedenle büyük olasılıkla bu belirli içerik parçasını kaybetmeyi seçiyorsunuz ve belki de gidip o kadar yavaş olmayan benzer bir şey arıyorsunuz.

Mobil web sitelerinin% 75’inin yüklenmesi için 10 saniyeden fazla zamana ihtiyaç duyduğunu ve sorunun ölçüsünü burada alacağınızı düşünün.

Bu bağlamda anında yüklenebilen AMP sayfaları bir nimettir. Bir yandan, yükleme süresinin sürtünmesini azaltan ve kullanıcıya aynı tam içeriği ve eylemleri sunmaya devam eden zorlayıcı bir kullanıcı deneyimi oluşturmanıza yardımcı olurlar. Öte yandan, AMP sayfaları, içeriğinizi dağıtmanıza yardımcı olur, haber döngüsünde yer almasına ve SERP’deki ilk sonuçlar arasında görünmesine izin verir.

Bu sadece bir UX meselesi değil: 5 saniyede yüklenen web sitelerinin, 19 saniyede yüklenenlerin gelirlerinin 2 katına sahip olduğu gösterilmiştir. 

AMP Avantajları Nelerdir?

Yukarıda belirtildiği gibi, AMP herkese fayda sağlamak amacıyla başlatıldı: Reklam verenler, yayıncılar ve kullanıcılar bu grup arasında sayılabilir. AMP’nin fayda sağladığı gruplar şunlardır:

  • Reklamveren

Reklamverenler, AMP’yi çeşitli farklı reklam biçimleriyle kullanabilir. Reklam içeriği eş zamansız olarak yüklenir, yani sayfanın yüklenmesini engelleyen reklamlar kullanıcı deneyiminden rahatsız olmaz.

  • Yayıncı

Yayıncılar, AMP web sitelerinin haber ortamında belirgin bir şekilde yerleştirilmesinden yararlanır. Mobil cihazlar için optimize edilmiş web sitelerinin yüksek kullanılabilirliği de olumlu kullanıcı sinyallerine katkıda bulunur.

  • Kullanıcı

AMP kullanan web siteleri kullanıcılar için mükemmeldir. Sayfaların yüklenmesi için uzun süre beklemek zorunda kalmazlar ve yavaş bir internet bağlantısı üzerinden gezinirken yüksek performansa bile güvenebilirler.

AMP Kazançları Ne Kadar Arttırır?

AMP sayfalarının ana avantajları yükleme hızı ve mobil deneyimdir. Mobil trafiğin payının genellikle birçok web sayfasındaki masaüstü trafiğinden çok daha yüksek olduğu bir dünyada bu önemli bir varlıktır.

Teknolojisi daha erişilebilir ve daha hızlı olmasına rağmen, bir AMP sayfasının “klasik” bir mobil sayfaya kıyasla SERP’lerde daha iyi sıralandığı kanıtlanmamıştır.
Bununla birlikte, bu format bazı SEO en iyi uygulamalarını bütünleştirir: kodun basitleştirilmesi ve yükleme süresinin azaltılmasının yanı sıra daha katı doğrulama kuralları, kanonikler gibi SEO optimizasyonlarını zorunlu kılar.

Ayrıca, AMP sayfaları Google’daki döngülerle vurgulanır ve genellikle klasik mobil sayfalardan daha yüksek bir tıklama oranı elde eder. AMP formatı daha iyi SEO’yu teşvik etmez ancak onu oluşturan tüm kuralların dolaylı bir etkisi vardır.

AMP Nasıl Çalışır?

Google AMP projesi temel olarak AMP HTML, AMP JS ve Google AMP Cache gibi üç farklı öğeden oluşur. AMP öğelerinin özellikleri şunlardır:

  • AMP HTML

AMP HTML, bir dizi öğe için belirli etiketlere sahip normal HTML’ye çok benzer. Ancak bazı özel etiketleri ve birçok kısıtlaması vardır. AMP HTML, sayfa yükleme süresini azaltarak UX’in geliştirilmesine yardımcı olur.

  • AMP Javascript

Javascript, modern web tasarımında önemli bir rol oynar. AMP projesinde, kaynak işlemeyi ve zaman uyumsuz yüklemeyi yönetir. Ayrıca, web sayfası yüklemesini de arttırır.

  • Google AMP Önbelleği

Google AMP Önbelleği, proxy tabanlı bir içerik dağıtım ağıdır. AMP HTML sayfalarını getirir, önbelleğe alır ve ardından sayfa performansını otomatik olarak artırır.

AMP, Accelerated Mobile Pages anlamına gelir ve herhangi bir yayıncının sayfaların mobil cihazlara hızlı bir şekilde yüklenmesi için açık bir standart olarak tasarlanmıştır. AMP’nin her bir öğenin boyutunu belirleyebilmesi için resimler, reklamlar veya iframe’ler gibi harici kaynakların boyutlarını HTML’de belirtmesi gerekir. Ayrıca, AMP kaynakları indirdiğinde, dikkatli bir şekilde optimize eder. Böylece en değerli kaynaklar önce indirilir.

SEO’da Google AMP Kullanmanın Faydaları

Google AMP artık SEO’da önemli bir rol oynamaktadır. SEO sıralamanızı doğrudan etkilemese de dolaylı bir etkisi vardır. SEO’da Google AMP kullanmanın faydaları aşağıdaki gibidir: 

  1. Web Trafiğini Ve SERP’nin Sıralamasını Artırın

Yükleme süresi, SEO sıralamasının çok önemli bir bileşenidir. Google AMP sayfaları, arama algoritmalarında önceliklendirilir ve arama motoru sonuç sayfaları (SERP) üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Hızlandırılmış Mobil Sayfalar, mobil cihazlar için bir web sitesinin yükleme hızını artırmaya yardımcı olur. Ayrıca, kullanıcı deneyimini çok etkili bir şekilde geliştirir. Sonuç olarak, web siteniz en yüksek sayıda organik trafik ve katılım elde edecektir.

  1. Hemen Çıkma Oranını Azaltır

Hemen çıkma oranı, web sayfalarınıza giren ve daha sonra başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılan site ziyaretçilerinin yüzdesini ölçen bir internet pazarlama terimidir. Bildiğimiz gibi, AMP web sayfalarınızın daha hızlı yüklenmesine yardımcı olur, böylece ziyaretçileriniz içeriğinizi kolayca görüntüleyebilir ve okuyabilir ve siteyi uzun süre keşfederler. Sonuç olarak, hemen çıkma oranınızı azaltabileceksiniz.

  1. Metin İçeren Google Haberler Döngüsü

AMP’nin en önemli avantajlarından biri, bir Google Haberler döngüsü olmasıdır. Kullanıcılar mobil cihazlarında içerik aradığında, döngü tüm aramaların en üstünde görünür ve onları önce bu içeriği tıklamaya teşvik eder. Ayrıca, diğer arama sonuçlarından daha fazla öncelik verilir. Ve bu, SEO artışının en büyük nedenlerinden biridir.

  1. Google AMP, Kampanya YG’sini Artırmaya Yardımcı Olur

AMP HTML reklamları yaratıcı, daha hızlı, daha hafif ve daha güvenlidir. Bu reklamlar, AMP olmayan sayfalar ve AMP sayfaları da dahil olmak üzere herhangi bir cihazda yayınlanır. AMP HTML reklamları içerik kadar hızlı yüklenir. Kullanıcılar reklamın tamamını anında görüntüleyebildiklerinden, daha hızlı reklam görüntüleme, daha yüksek bir tıklama oranı ve görüntülenebilirlik sağlayabilir. Sonuç olarak, kampanyanızın YG’sini artırabilirsiniz.

  1. Google AMP İle Kullanıcı Etkinliğinizi İzleyin

Accelerated Mobile Pages, amp-analytics aracılığıyla Google Analytics’teki kullanıcı etkinliğini izlemenize olanak tanıyan mükemmel bir bileşendir. Ziyaretçilerinizi, etkileşimlerinizi, yeni ve geri dönen ziyaretçileri ve tıklamaları/dönüşümleri kolayca izleyebilir veya sayabilirsiniz. Ayrıca, bu etkinlik raporları, kullanıcı deneyiminizi nasıl geliştirebileceğinizi ve harika bir pazarlama stratejisi oluşturabileceğinizi bilmenize yardımcı olacaktır.

Kaynaklar:

Wordstream https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/11/06/google-amp Erişim Tarihi: 5 Ara 2022, 10:12

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir