Açiliş Sayfasi Nedir

Açılış Sayfası Nedir, Nasıl Oluşturulur ?

Web sitelerinde, kaynak linklerin yönlendirildiği hedef sayfaya, açılış sayfası veya diğer ismi ile landing page denir. Açılış sayfası, bir sitenin ana sayfası olmak zorunda değildir.

İlgili anahtar kelimeyi temsil eden sayfa, reklam linkinden gelinen sayfa, bir kampanyaya ait sayfa, ürün sayfası veya kategori sayfası gibi birçok farklı hedef açılış sayfası olarak tanımlanabilir.

Yani bir site içerisinde çok sayıda açılış sayfası vardır demek yanlış olmaz. Burada önemli olan, yönlendiren kaynağın, doğru bir hedefe yönlendirmiş olmasıdır.

Örneğin, bir alışveriş sitesinde domates salçası reklamına tıklandığında ana sayfaya değil, ya spesifik olarak reklamı yapılan ürüne ya da domates salçası kategorisine gidiliyor olması gerekir. Eğer burada farklı bir kategori veya ana sayfa hedeflenmiş ise buradaki açılış sayfasının verimsiz olacağını söylemek mümkündür.

Açılış sayfası, özellikle Google aramaları sonuçlarında büyük önem arz eder. Bir arama terimi için belirlenen anahtar doğru ayarlanmamış ise yukarıdaki örneğin bir benzeri organik arama sonuçlarında da karşımıza çıkar.

Örneğin, “Açılış sayfası nedir?” aramasını yaptığınızda bu sayfa yerine, SEO nedir gibi bir sayfaya yönlenmiş olsaydınız, muhtemelen bir hata olduğunu düşünüp sayfadan çıkardınız. Oysa şu anda tam olarak aradığınız sonuca ulaşmış olduğunuz için bu metni okumaktasınız.

Eğer anahtar kelimeler sayfalara doğru tanımlanmaz ise arama sonuçlarında bu bahsettiğimiz hata sıkça yaşanabilir. Özellikle etiket ayarlamaları ve kategorizasyon aşamalarında bu sorunun yaşanma sıklığı oldukça fazladır. Tabii açılış sayfası ayarlaması yapabilmek için belli düzeyde SEO bilgisi de gerekli olacaktır.

Pazarlama araçlarının en efektif biçimde kullanılması ve doğru landing page ayarlaması yapabilmek için uzmanlardan bu alanda destek almanızda fayda vardır.

Açılış Sayfası Nedir ?

Açılış sayfası, bir ziyaretçinin bir bağlantıya tıkladıktan sonra geldiği sayfaya karşılık gelir. Bu genel anlamda yeterli olsa da pazarlama kampanyaları için kullanıldığında bu sayfa çok daha anlamlıdır. Genel olarak, ana sayfa veya dizin, ziyaretçilerin başka parametresi olmayan bir bağlantıya tıkladıklarında geldikleri sayfadır.

Bu ana sayfa, ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarına yardımcı olacak faydalı bilgiler içerir. Genellikle çok grafik ve dinamiktir, eksiksiz bir menü ve bilinmesi gereken bilgilere yönlendirmek için bloklar içerir. Bu ana sayfanın bilgi vermekten başka bir amacı olmadığı için genel kamuoyuna yöneliktir.

Web’de bir açılış sayfasına genellikle açılış sayfası denir. Bu sayfa, ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürmek için tasarlanmıştır. Bu, gelen pazarlama metodolojisinin en önemli unsurlarından biridir.

Bu sayfa, ziyaretçilerin bir e-postadaki bir bağlantıya, bir Facebook reklamına, bir Adwords reklamına ve diğer tüm pazarlama kampanyalarına tıkladıktan sonra oraya gitmeleri için özel olarak tasarlanmıştır. Açılış sayfaları, ziyaretçiyi dönüşüme yönlendirmek için kullanılır.

Açılış sayfaları dinamik grafikler, bağlantılar, bir menü ve diğer dikkat dağıtıcı unsurlardan oluşmak yerine kısa, basit ve konuya yöneliktir. Amaç, mesajınızın net ve etkili olması için gereksiz şeyleri mümkün olduğunca azaltmaktır.

Açılış Sayfası Hatalı Olursa Ne Olur?

En başta belirttiğimiz üzere, açılış sayfası ile ana sayfa aynı şey değildir. Bir sitenin alan adı yazıldığında doğrudan sitenin ana sayfasına geliniyor olsa da bu domain için bir açılış sayfası olacaktır ya da domain için belirlenen anahtarların açılış sayfası olabilir.

Site içerisinde satışı veya tanıtımı yapılan ürün ve hizmetler için bir açılış sayfasından bahsediyorsak, bu her ürün, hizmet, başlık ve hatta etiket için ayrı ayrı bir sayfayı işaret ediyor olabilir.

Açıklamalarımızdan da anlaşılabileceği gibi açılış sayfası kendiliğinden oluşmaz veya bu nadir ortaya çıkan bir durumdur. Açılış sayfanızı ayarlamalı ve doğru anahtar kelimelerin doğru hedeflere açılmasını sağlamalısınız. Bu nedenle sitenizin kurulumunu yaparken, son derece dikkatli olmanız gerekir.

Sayfa adresleri, url kısayolları, içerik peyzajı ve hatta resim alt kodları dahil olmak üzere, stratejik biçimde ayarlanmış olmalıdır. Sitenizde aynı anahtarların geçtiği çok sayıda sayfa olabilir ancak bunların sadece birisi landing page olacağından bu stratejinin hassasiyetle kurulması gerekir.

Esasında “Açılış sayfası hatalı olursa ne olur?” sorusunun cevabını daha iyi anlayabilmek için açılış sayfasının ne işe yaradığını tam olarak kavramak daha faydalı olacaktır.

Açılış Sayfası Ne İşe Yarar?

  • Bir açılış sayfası, ilgilenen müşterilerin bir e-posta, reklam ya da farklı dijital konumlardan tıkladıktan sonra görüntüledikleri, bir web sayfasıdır. Açılış sayfaları, geleneksel ana sayfalardan daha yüksek dönüşüm sunar ve işletmeyi doğru şekilde pazarlamak için kullanılırlar.
  • Kullanıcıların ilgisini çekmek ve istenen bir işlemin tamamlanmasını talep etmek için planlanmış web sayfalarıdır. Müşteri adayları, abonelikler, satın almalar ya da diğer herhangi bir dönüşüm hedef olabilir.
  • Açılış sayfalarının tümünün ortak bir yanı vardır: Dikkat çekmek ve gerçekten bir ziyaretçiye dönüştüren ve ilgi çeken bir ürün ya da hizmetin değerini anlamayı sunmak isterler.
  • Açılış sayfası deneyimini, bir anahtar kelimenin Kalite Puanlarını belirleyen çeşitli etkenlerden biridir. Açılış sayfası deneyimini, sayfada verilen bilgilerin ne kadar yararlı olduğu ve ilgi düzeyi, kullanıcının sayfada ne kadar kolay gezinebildiği, sayfada kaç adet bağlantı bulunduğu ve benzeri etkenler gösterir.
  • Açılış sayfaları, kullanıcıların marka ile birebir iletişim kurduğu sayfalar olduğu içinde büyük öneme sahiptir. Açılış sayfaları ile markayı ve hedef kitleye sürekli büyüterek satış yapabilir ve satış yapılan müşteri kitlesi için bir veri tabanı yaratılabilir. Oluşturulan bu veri tabanı ile müşteri kitlesine kolayca yöneterek kısa ve uzun vade de satışları çoğaltabilir. Bununla beraber açılış sayfalarında istendiği gibi anketler düzenleyip geri bildirim alınabilir. Mesela, müşteri kitlesinin nabzını ölçerek buna göre kampanyalar hazırlanabilir.

Açılış Sayfası ve SEO İlişkisi

SEO bakımından açılış sayfası bir sonuç niteliği taşır. SEO özellikleri doğru ayarlanmış bir web sitesinde açılış sayfası belirlenen anahtar kelimelere uygun biçimde hedeflenen sayfa olurken, niteliksiz veya yetersiz SEO özellikleri olan sitelerde hedef sayfanın hangisi olacağı konusunda kesin bir karara varabilmek zordur.

Açılış sayfası belirlenmesi ve anahtar kelimelerin buna uygun şekilde ayarlanması, temel SEO fonksiyonlarından birisi olduğundan, bu iki kavramı birbiri ile tam bağlantılı olarak tanımlamak doğru olur.

Zira belirttiğimiz gibi açılış sayfası olarak bir bağlantı veya anahtar kelimenin belirli bir hedefe yönlendirilmiş olması, o sitedeki anahtar kelime ayarlarının doğru yapıldığına işaret edecektir. Bu da doğal olarak SEO fonksiyonlarının niteliğinin belirtecidir.

Profesyonel Site Tasarımı ve Yönetimi Tercih Edin

İnternet sitenizin tasarımı ve işletmesinde profesyonel kadrolarla çalışmanız faydanıza olacaktır. Yukarıda belirttiğimiz teknik koşulların tam anlamıyla yerine getirilebilmesi bakımından uzmanların müdahalesi son derece önemlidir.

Deneyimli web tasarım firmalarının SEO uyumlu biçimde tasarlayacağı web sitelerinin yayın sürecinde yine deneyimli SEO ve/veya dijital pazarlama ajansları ile çalışarak açılış sayfalarınızın en doğru şekilde kurgulanmasını ve kullanıcıların en doğru sayfaya yönlenmesini sağlayabilirsiniz.

Açılış sayfanızın pazarlama özelliklerinin en doğru şekilde ayarlanması da kullanıcının müşteriye dönüşme olasılığını artırır. Landing Page ayarlarınızı en doğru şekilde yaparak, planladığınız kullanıcı trafiğine erişmenin yanında, dönüşüm de kaydederek, verimli bir şekilde pazarlama sürecini temin etmiş olursunuz.

Kaynaklar:

Rebecca Strehlow https://www.wix.com/blog/2015/11/create-a-powerful-free-landing-page-in-under-an-hour/ Erişim Tarihi: 12 Eki 2022, 12:45

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir