Skip to content
SEO

Açılış Sayfası Optimizasyonu ve Önemi

Açılış Sayfası Optimizasyonu ve Önemi

Açılış sayfası, bir reklam kampanyasına tıklayan bir kullanıcının web sitesinde karşısına çıkan ilk sayfadır.  Sosyal medya ve arama motoru reklamlarından gelen potansiyel kitlenin hedeflenen aksiyonu yerine getirmesi için açılış sayfası çok önemlidir. Buradan en yüksek dönüşümü elde edebilmek için açılış sayfası optimizasyonu profesyonel olarak yapılmalıdır.

Bu süreçte hedef kitle iyi tanınmalı, hedeflenen aksiyona uygun bir tasarım planlamalı ve kullanıcı deneyimi en üst seviyeye çekilmelidir. Açılış sayfası tek bir sayfadır ve ziyaretçiler ilk olarak bu sayfayı görür. Bu nedenle ürün ve hizmetleri pazarlamak için bu sayfanın doğru şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın optimizasyonu sürecinde profesyonel şekilde hareket etmek ve kullanıcı deneyimine odaklanmak gerekir.

Açılış Sayfası Optimizasyonu Neden Önemlidir?

Açılış sayfası optimizasyonu; açılış sayfalarını analiz etmek, kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve dönüşümleri artırmak için yapılan düzenleme sürecidir. Açılış sayfası optimizasyonu, kullanıcıların sayfayla nasıl etkileşime girdiğini görmek için nicel ve nitel davranışsal verileri analiz etmeyi, sayfa öğelerini yeniden tasarlamayı veya A/B test etmeyi, arama motorlarında performansı artırmak için SEO optimizasyonunu, içeriği veya CTA’ları güncellemeyi içerir.

Açılış sayfaları genellikle web sitenizde bir ziyaretçinin gördüğü ilk ve bazen tek sayfadır. Bu, ürün veya hizmetleriniz için bir adım atmak için en güçlü seçenek olarak açılış sayfasını ortaya çıkarır.

Bir ana sayfadan farklı olarak, açılış sayfaları özellikle trafiği müşterilere dönüştürmek veya kullanıcıları tekrar çekmek için vardır. Satış fırsatlarını yakalamak veya doğrudan bir ürün satmak için tasarlanmıştır.

Profesyonel şekilde optimize edilmiş bir açılış sayfası, ziyaretçileri dönüştürmede son derece etkili olabilir. Ancak yanlış optimizasyon boşa harcanan büyük bir fırsattı olarak görülmelidir.

Açılış sayfaları, çevrimiçi pazarlama kampanyalarının önemli bir bileşenidir. Açılış sayfası, satış oluşturmak veya potansiyel müşterileri yakalamak için özel olarak tasarlanmış sayfadır. Açılış sayfaları genellikle ücretli çevrimiçi pazarlama kampanyalarının ana hedefidir ve bu sayfalara trafik çekmek için çok fazla para ve kaynak harcanır.

Açılış sayfaları dönüşümlere odaklandığından, performanslarını artırmak iş sonuçlarında önemli iyileşmelere yol açabilir.  Bir açılış sayfasını optimize etmek, o açılış sayfasına gelen ziyaretçilerden mümkün olan en yüksek dönüşüm oranını elde etmenizi sağlar. Açılış sayfası optimizasyonu, müşteri edinme maliyetlerinizi düşürmenize, daha fazla müşteri kazanmanıza ve reklam harcamanızın değerini en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olabilir.

Açılış Sayfası Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Başarılı bir açılış sayfası oluşturmak zorlu olabilir. Ancak oluşturduğunuz sayfanın istediğiniz sonuçları almasını sağlamak için biraz çaba sarf etmeniz yeterlidir. Yukarıda bahsettiğimiz alanların yanı sıra, sayfanızın performansını artırmak için açılış sayfası optimizasyonu ipuçları:

  • Açılış Sayfası Teklifinizi Netleştirin

Açılış sayfanızın ziyaretçileri, ne sunduğunuzu anında anlamalıdır. Müşterinizin hedefini düşünerek başlayın ve sayfa başlığınızda ele alın.

  • Açılış Sayfası Tasarımınızı Basit Tutun

Dağınık bir açılış sayfası, ziyaretçilerin dikkatini yapmalarını istediğiniz şeyden uzaklaştırabilir. Ziyaretçilerin harekete geçirici mesajınıza (CTA) odaklanmasını ve başka hiçbir şeye odaklanmamasını istiyorsunuz. Bu nedenle, açılış sayfası tasarımınızı basit, dikkat dağıtıcı olmayacak şekilde ve konuya uygun tutun.

  • Öne Çıkmak için Zıt Renkler Kullanın

En iyi açılış sayfaları, netlik sağlamak ve mesajlarını ziyaretçilere aktarmak için zıt renkler kullanır. Tasarım önemli sayfa öğelerini vurgulamak ve insanların dikkatini yönlendirmek için renk kullanırlar.

  • Ekranın Üst Kısmına Önemli Bilgiler Ekleyin

“Ekranın üst kısmı” terimi geleneksel gazetelere kadar uzanıyor. En heyecan verici hikayeler, gazetenin tipik olarak katlanacağı yere eklenerek insanların başlıkları görmesini ve satın almak istemesini sağlandı. Aynı şeyi, hayati unsurları dijital ekranın üzerinde tutarak açılış sayfanız için de yapabilirsiniz. Bu kullanıcının daha fazla bilgi için kaydırma yapması gereken nokta olarak dönüşümü sağlar.

  • Teklifinizi Sınırlı Hale Getirin

Muhtemelen pazarlamada sıkça kullanılan “sınırlı sayıda” ve “sınırlı süreli kampanya” terimlerini görmüşsünüzdür. Bunun nedeni, kıtlık fikrinin, açılış sayfası ziyaretçilerinizi beklerlerse kaçırma korkusuyla şimdi harekete geçmeye teşvik etmesidir. Hemen hemen her çevrimiçi mağaza kıtlık pazarlamasını kullanır ve başarı yakalar. Bunu siz de yapabilirsiniz.

  • Harekete Geçirici Mesaj Düğmelerinizi Açık Tutun

Açılış sayfanızın harekete geçirici mesaj düğmesi, okuyucuların fark etmesi için kolay olmalı ve onları şaşırtmamalı veya strese sokmamalıdır. Çoğu şirket TA düğmelerinde karmaşık tekliflerden ve dilden uzak tutar. Bunun yerine, aşağıdaki gibi ifadelerle açık, özlü ve açıktırlar:

    1. Şimdi Formu Doldurun
    2. Şimdi Başlayın
    3. Hemen Satın Alın
    4. Şimdi İndirin
  • İletişim Bilgilerinizi Görüntüleme

Ziyaretçilere iletişime geçmenin kolay bir yolunu sunmak, satın alma sürecindeki engelleri çözmeye yardımcı olabilir ve insanları dönüştürmeye ikna edebilir. İletişim bilgilerinizi ziyaretçilere göstermenin birçok yolu vardır. Telefon numaranızı ve e-posta adresinizi açılış sayfanıza koyabilirsiniz. Ayrıca basit bir iletişim formu yerleştirebilir veya canlı bir sohbet hizmeti sunabilirsiniz.

  • Farklı Medya Türlerini Deneyin

Video çevrimiçi ortamda o kadar popüler hale geldi ki, karmaşık bilgileri açık hale getirmenin en iyi yolu haline geldi. Ziyaretçilerin, açılış sayfanızda video izlemek gibi pasif etkinliklerle uğraşarak daha fazla zaman geçirmeleri muhtemeldir. Çünkü onlar için video izlemek okumaktan daha kolaydır. Bu kez, mesajınızı duyan ve anlamayan insanlar arasındaki fark olabilir.

Video açılış sayfanızda kullandığınız medyayla anlamlı bir şeyler söyleyin. Yüksek prodüksiyonlu bir video yerine bir ürün kurulumu ve tanıtımı videosu ekleyebilirsiniz. Önemli olan, mesajınızı kullanıcılarınızın anlamayacakları en etkili şekilde iletmektir.

  • Açılış Sayfası İçeriğinizde Denemeler Yapın

Dünya video ve görüntü odaklı olsa da metin hala önemlidir. İnsanlara ne yazarsanız okuyun. Çünkü içeriğiniz hedef kitlenizle etkileşime girmelidir. Nasıl performans gösterdiklerini görmek için açılış sayfanızdaki farklı başlıkları ve içerik parçalarına A/B bölme testini deneyebilirsiniz. Bu sayede içerikleriniz açılış sayfası aksiyonlarına kitlenizi çekmek için en verimli hale gelebilir.

  • Mesajınızı Tutarlı Tutun

Görsel tutarlılık, marka içi mesajlaşma kadar önemlidir. Ayrıca, açılış sayfası dönüşüm oranlarınızda büyük bir fark yaratabilir.

  • CTA’nızı Uzun Sayfalarda Tekrarlayın

Uzun biçimli bir açılış sayfası oluşturduysanız, CTA’nızı sayfa boyunca belirli aralıklarla yerleştirmeniz önemlidir. Temel mesajınızı ve CTA’nızı tekrarladığınızda, açılış sayfanızın amacını güçlendirirsiniz. İnsanlar içeriğinize farklı tepkiler verecektir. Bazıları, söylediklerinize inanmaya başlamadan önce sayfanızın üçte 2’si kadar aşağı iniyor olabilir. Bu kritik noktada bir düğme varsa, bu okuyucuların içeriğinizle duygusal bağlantılarıyla eşleştiğinde dönüşüm sağlama olasılıklarının daha yüksek olduğunu görebilirsiniz.

  • Kararsız Kullanıcıları Müşteri Görüşleriyle İkna Edin

Sosyal kanıt, tereddütlü kullanıcıları ikna etmek söz konusu olduğunda büyük bir rol oynar. Sadece diğer insanların ürünlerinizi kullandığını göstermekle kalmaz, aynı zamanda bu kişilerin sonuçlardan memnun olduklarını da gösterir. Referanslar, açılış sayfanızda sosyal kanıt göstermenin en iyi yollarından biridir. Müşterilerden, rakiplerinize karşı bir avantaj elde etmek, mutlu kullanıcılardan tam adları ve resimleriyle alıntılar göstermek kararsız kullanıcıları çekecektir.

  • Farklı Form Uzunluklarıyla Deney Yapın

Birçok pazarlamacı, kısa formların açılış sayfanızda kullanmanız gereken tek form olduğunu söylüyor. Bir e-posta adresinden başka bir şey istemenin gereksiz olduğunu düşünüyorlar. Yüksek değerli ürünler veya hizmetler için potansiyel müşteriler istiyorsanız, daha uzun bir form kullanmak daha etkili olabilir. Elbette, daha az potansiyel müşteri elde edebilirsiniz, ancak elde ettiğiniz potansiyel müşteriler daha nitelikli ve yüksek hedefli olacaktır.

Örneğin, bir web tasarım işletmesiyseniz, potansiyel bir müşteriye bütçelerini istemek zaman kazandırabilir. 600 liralık bir web tasarımı arayan insanlar, en ucuz paketiniz 10.000 TL’den başlıyorsa muhtemelen hizmetinizi kullanmayacaktır. Açılış sayfanızda daha uzun bir forma ihtiyacınız olduğuna karar verirseniz, WPForms ile çok sayfalı bir form oluşturun. Çok sayfalı form, kullanıcı deneyimini geliştirmek için uzun formları birden çok sayfaya böler. Bu, form yorgunluğunu azaltacak ve dönüşümleri artıracaktır.

  • Arama Motorları için Optimize Edin

Çevrimiçi trafiğin çoğu organik trafiktir. Bu, arama motorları aracılığıyla bir şey arayan insanlardan gelen trafiktir ve açılış sayfanız tıklamaları için optimizasyon yapmalısınız. Bunun gerçekleşmesi için açılış sayfanızı SEO için optimize etmelisiniz. Örneğin, açılış sayfanız ana sayfanız olabilir. Bu, insanlar şirketinizin adını aradığında, arama sonuçlarında ortaya çıktığı anlamına gelir.

En iyi anahtar kelimeleri bulmak için SEMRush gibi araçları kullanın ve açılış sayfanızı sıralamak için bunları başlıklarınızda, gövde metninizde, resim altlarınızda ve meta açıklamalarınızda kullanın.

  • Çıkış Pop-up’larıyla Terk Eden Ziyaretçileri Yeniden Yakalayın

Çıkış pop-up’ları, ziyaretçiler açılış sayfanızdan ayrılmaya çalıştığında ekranınızda görünen ışıklı kutu pop-up’larıdır. Bu, bir dönüşüm oluşturmanız için ekstra bir fırsat sunar. Çıkış pop-up’ları, kullanıcılar sayfanıza ilk geldiğinde görünen pop-up’lardan daha az müdahalecidir ve açılış sayfanızın hemen çıkma oranını ve alışveriş sepetinizi terk etme oranınızı azaltmaya yardımcı olur.

İnsanları tıklamaya teşvik etmek için dikkat çekici içerikler, ilgi çekici görüntüler ve güçlü bir harekete geçirici mesaj kullanın. İsterseniz, özel indirim veya diğer teklifler gibi bir teşvik de ekleyebilirsiniz. Ayrıca, hangi varyantın en fazla dönüşümü aldığını görmek için pop-up’larınızı A / B testi yapabilirsiniz. Çok sayıda yararlı veri ve iyi zamanlanmış teklifiniz nedeniyle etrafta kalmaya karar veren ziyaretçileri dönüştürmenin kolay bir yolunu elde edersiniz.

  • Sayfa Yükleme Sürelerinizi Azaltın

Çevrimiçi içeriğinizi görüntülemek için daha fazla insan mobil cihazlarını kullandıkça, sayfa yükleme hızları kullanıcı deneyiminde önemli bir rol oynar. Açılış sayfanızın yüklenmesi saniyenin bir kısmını bile çok uzun sürerse, insanlar hemen çıkma oranlarınızı artırarak ayrılacaktır. WordPress açılış sayfası yükleme sürelerini şu şekilde hızlandırabilirsiniz:

  1. Bir WordPress önbellek eklentisi yükleme
  2. Resimlerinizi sıkıştırma ve optimize etme
  3. Hızlı ve güvenilir WordPress barındırma kullanma
  4. Web sitenizi güncel tutma
  • Her Açılış Sayfası Öğesini A/B Testi

En etkili optimizasyon verilerinizi almanın yolu A/B testidir. Açılış sayfası öğelerinizi ne kadar çok A/B testi yaparsanız, verileriniz o kadar doğru olur. Yaptığınız her test, örneğin CTA düğme renginiz gibi tek bir şeyde tek bir değişiklik içermelidir. Aynı anda çok fazla şeyi değiştirirseniz, hangisinin dönüşümler üzerinde en fazla etkiye sahip olduğunu bilemezsiniz.

Kaynaklar:

Yaniv Navot https://www.dynamicyield.com/lesson/landing-page-design/ Erişim Tarihi: 12 Eki 2022, 08:44